Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

himmu voi onneksi olkoon, vihdoinkin sinäkin näit asukkaan! Mä ainakin olen niin hurahtanut tuohon meidän ihanuuteen. En tiedä johtuuko siitä, että 2:n tytön jälkeen tuli poika, vai kun nyt vähän isompi ikäero kuin aikaisemmin vai kun on oikeasti viimeinen lapsi, mut en siis pysty olemaan ihastelematta poitsua 24/7?! Olen aikaisemmin ollut esim totaalisesti perhepetiä vastaan ja tytöt olen aina syötön jälkeen nostanut omaan sänkyyn. No nukkumaan laitan kyllä omaan sänkyyn, mutta kun poitsu heräsi syömään klo 5 niin enpä raaskinut siirtää minnekään vaan viereen jätin tuhisemaan :) mieskin nauraa mulle, kun olen alkanut syödä omia periaatteitani yksi kerrallaan...
 
Heippa :)

Onnea uusille äideille!

Täällä poika jo viikon ikäinen, miten aika voi mennä näin nopeesti... Tuntuu ettei koneellekaan ehdi, on vaan niin ihanaa tuijotella pientä tuhisijaa :)

Voisin tähän koittaa pientä synnytyskertomusta rustaa...
Elikkäs su-aamuyöllä 30.12. kahden aikoihin alkoi supparit noin 7min välein, kestoltaan 45-60s. Niiden välissä sain ehkä juuri torkahdettua. Ajattelin mennä sohvalle nukkumaan, en viitsinyt miestä herätellä, kun supparit olivat hyvin hallinnassa. Aamu kahdeksalta mieskin heräili ja sanoin, et on alkanut tuntumaan. Vatsa alkoi myös toimia. Päivän mittaan kellottelin suppareita ja sama 7min väli jatkui, poltto alaselässä vain hieman lisääntyi, mutta edelleen pystyi olemaan kotona. Neljän aikoihin vastaanotin sängyssä supparia kun tunsin, että jotain holahti housuihin. Olin varma, että vedet meni, mutta vessaan päästyäni huomasin sen olevan kirkasta verta. Siitä sitten päätin, että lähdemme sairaalaan näytille. Matkaan meni 45min. Sairaalassa olin 2cm auki ja kätilö yhdessä lääkärin kanssa tutki verenvuotoa ja epäili sen olevan avautuvasta kohdunsuusta, ultralla istukka oli normaali. Siitä pikkuhiljaa siirsivät saliin. Salissa laitettiin vauvan päähän pinni ja minut tippaan. Olin toivonut, että saisin olla liikkeellä mahdollisimman pitkään, mutta siihen se kariutui, mutta kaikki oli vauvan parhaaksi. <3 olisikohan kello ollut iltakahdeksan kun olin 4cm auki ja totesin, että voisin ottaa epiduraalin, joka sitten aika pian laitettiin, minulla se ei vaan vienyt polttoja alaselästä. Sillä sitten mentiin loppuun asti. Juuri kun olin avautumassa 10cm kätilö joutui "hetkeksi" varmaan lähemmäs 45min poistumaan toiseen synnytykseen. Oli kiva pidätellä siinä ponnistusta. Kun vihdoin päästiin ponnistamaan, taas kätilö joutui hetkeksi poistumaan, mutta käski siinä silti kuitenkin ponnistella, meinasin kysyä, ottaako isä sitten kopin jos se sieltä tulee ulos. Noh, eipä tullut. Yli kaksi tuntia aktiiviponnistusta takana ja totesin, et sit loppuu voimat. Ehdotin itse imukuppia, ja melko pian lääkäri tulikin. Ensin leikkasi tilaa, joka ei tuntunut missään, ensimmäinen imukuppi hajosi, toisella saatiin poika ulos. Voisin väittää, että koko synnytyksen kivuliain kohta oli imukupin asentaminen. Tosiaan 31.12. klo 03:19 syntyi ylisöpö poika painaen 4070g ja pituutta oli 52cm, pipo 36cm. Mulla oli maha niin pieni, ettei kukaan uskonut,että nelikilonen ois tulossa. Loppuvaiheen kaameet turvotukset nostivat painonnousun 10kg, joka oli jo pari päivää sitten lähtenyt.

Sairaalassa oltiin yksi extrapäivä kun poika joutui keltasuuden vuoksi sinivalohoitoon, jota ei onneksi kestänyt ees vuorokautta. Nyt huudetaan vatsavaivoja. :( Rytmi on vielä hakusessa, päivisin nukutaan jopa 5h putkeen ja öisin tapitellaan silmillä ja huudetaan vatsavaivoja. Tänään tulee neuvolantäti kotikäynnille, joten taidan alkaa hiukan laittaa paikkoja!

-tiituh ja poika 1vk 2pv
 
Hei. Meille syntyi poju käynnistyksellä 5.1 klo 5.36, eli jouluvauvaa ei tullu täälläkään (la 26.12)kauhea urakka oli ja päätyi lopulta imukuppi avustukseen. Eilen päästiin kotiin. Kirjoittelen myöh lisää. Kysymys teille yllättäen imetyksestä, kuinka usein teidän vauvat syö ja ajallisesti kuinka pitkään? Minua huolettaa kun poju syö vain n 4-5h välein 15-20min kerralla ja lopussa jo nukkuu.. saakohan riittävästi evästä???

poika 5.1.2013 klo: 5.36 paino: 3590g pituus: 53,5cm rv 41+3

Äippä ja Hermanni 5vrk
 
Olenko viimeinen, joka on yhtenä kappaleena? Mulla ei ole merkkiäkään jakautumisesta, joka tapahtunee ensi viikolla käynnistettynä, jos ei ihmeitä tapahdu. Huomenna on käynti äitiyspolille, jossa selvinnee lisää. Päivä päivältä synnytys pelottaa enemmän, käynnistys tuntuu kamalalta ajatukselta. Olen jopa miettinyt olisiko sektio lempeämpi ja vähemmän traumoja aiheuttava vaihtoehto. Kaikki kotikonstit käynnistymiseen on jo testattu, enkä viitsi enää niillä itseäni kiusata.

Onnea kaikille, joilla nyytti on jo sylissä!

41+4
 
Lanttu-anttu, tsemppiä! Itselle ei ainakaan jäänyt sektiosta mitään traumoja :) Alatiesynnytyksestä ei ole kokemusta, eikä kyllä harmita pätkääkään, että meidän tyttö syntyi suunnitellulla sektiolla. Se meni kuitenkin niin nopeasti ja toipuminenkin on ollut melko kivutonta. Parina ekana päivänä vaan oli vähän kipuja ylös noustessa. Nyt olo on jo täysin normaali ja pääsee jo tekemään ihan hikilenkkejäkin, kun sektiosta on 5 viikkoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: lanttu-anttu
hermanni meillä poika söi aluksi 4-6h välein, varmaan 1,5 vkoa. Öisin edelleen tämä mut päivällä syö nyt vähän tiheämmin. En ole huolissaan koska paino nousee hyvin. Tänään 2 vkoa ja 4 päivää ja jäbä 4700g ja 57cm :)
 
Heippa! Vihdoin meillekin syntyi tyttö 7.1. klo 7.03 =) Synnytys meni yllättävän hyvin, myös kätilökin ihmetteli, että oli nopea synnytys ensisynnyttäjälle. Puolilta öin lähdimme sairaalaan ja seitsemältä aamulla tyttö oli maailmassa <3 Ponnistusvaihe kesti 15minuuttia! Kätilö oli aivan mahtava ja koko kokemuksesta jäi hyvä mieli vaikka kipu olikin sellaista, mitä ei ikinä ole kokenut.

eli tyttö 7.1.2013 klo 7.03 paino 3556g, pituus 53cm, rv 41+4
Tyttö on aivan ihana ja suloinen =)

Ciru + tyttö 6pv <3<3<3
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuna ja Peppi1981
moi pitkästä aikaa! vauva-arki on vienyt mukanaan niin etten ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan.

Onnea valtavasti kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Paljon tsemppiä lanttu-anttu ja muille viimeisille masun kanssa kärvisteleville! Ei enää pitkä aika, eikö huomenna ole virallisesti se viimeinen päivä jolloin meidän pinon masuasukkien synnytyksiä käynnistellään? ;) Vai antaako ne mennä raskauden yli kahden viikon?

Lupasin kirjoittaa synnytyksestä. Vedet meni yöllä, pikkuhiljaa supistukset alkoi kovenemaan ja säännöllistyä. Vietiin lapset hoitoon ja lähdettiin sairaalaan. Kivunlievityksenä suihku ja mies hieroi selkää. Lämpötyynyäkin ehdin käyttää ja se oli tosi hyvä kivunlievitys! Välillä istuskelin keinutuolissa, välillä nojailin etukumarassa sängyn laitaan ja puhisin ja murisin itsekseni, tuntui auttavan kovasti. :D Kun olin 9cm auki, pyysin ilokaasun ja sain pitää sen onneksi myös ponnistusvaiheessa. Ensin yritin ponnistaa selällään sängyllä, mutta mitään ei oikein tapahtunut. Synnytysjakkara oli kerrankin vapaana ja pääsin testaamaan sitä. Oli tosi hyvä ja homma sujui sitten ripeästi! Ponnistusvaiheen kestoa en nyt muista mutta aika nopea tuo oli, kätilö pikemminkin toppuutteli ponnistamisen kanssa että menisi rauhallisemmin. 6h säännöllisistä supistuksista, 3h sairaalaan saapumisen jälkeen syntyi suloinen poika. :heart: Meni suhteellisen mukavasti (kivuliashan synnytys yleensä kuitenki on) ja annoin lopulta täyden 10 synnytyksestä loppuarvioinnissa.

Mukavaa alkuvuotta kaikille ja tsempit yövalvomisiin! :)

Tupuna ja boitsu 3,5 viikkoa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jos fb-ryhmä perustetaan tulisin mielellään sinne mukaan. :) Täälläkin olisi kiva jatkaa keskustelua mutta fb kyllä helpompi.

Vauvan painosta: kermatissit ilmeisesti myös täällä. :wave: neuvola oli perjantaina ja 3 viikossa 2 päivässä vauva oli kasvanut onneksi kiitettävästi. 4585g (3630g) ja 54cm (51cm).
 
tässä ohjeet niille,jokka haluu tuonne fb-puolelle kirjotella...


Mä yritin käydä tekeen tuota salaista ryhmää tuonne Facebookkiin mutta kun ei ole vielä ketään kaveria sinne liittää niin ei anna ryhmää tehdä... Että jos tuonne ryhmään haluaisi niin ilmottelee vaikka mulle viestillä nimensä ja itsestään kuvauksen niin käyn pyytämässä kaveriksi ja liittämässä ryhmään niin saadaan se tehtyä. Tarvii tosiaan olla ensin kaveri ennen kun voin ryhmään liittää ja poistan vaikka sitten kavereista kun oon ryhmään liittänyt. Monimutkaista :D
 

Yhteistyössä