Joulukuun toivevauvat 2012 *Syyskuussa*

Peppi mulla on tosiaan rasitus siellä Kontinkankaalla, siellä on ainakin mukava lepohuone, jossa saa vaikka nukkua. Täytyy varmaan soittaa sinne ja kysyä, että mitä juomaa niillä on tarjolla tällä kertaa ja vaihtaa sitten vaikka sinne keskustaan, jos tuolla on sitä pahaa.

Mä Peppi niin ymmärrän tunteesi, mulle oli silloin ekassa raskaudessa aivan kamala shokki se rasituksen tulos. Ylitys oli aivan minimaalinen, mutta silti. Mä taisin itkeä koko iltapäivän asiaa ja lopulta mulla meni hermot siihen osaston diabetes-hoitajaan. Toisaalta mun reaktioon vaikutti myös se, että samaisena iltapäivänä alkoi tihkua lapsivettä eli hormoni varmaan heitteli melkoisesti just silloin. Musta se oli typerää siellä osastolla ollessa, kun en voinut vaikuttaa ruokiini ollenkaan. Minulle tuotiin se mitä tuotiin ja se D-hoitaja vielä pienensi minun ruoka-annostani, vaikka sanoin, etten meinaa pärjätä iltaa ja yötä noilla ruuilla. Osastolla päivällinen oli 16.30 ja iltapala 19.00 ja sitten sillä piti pärjätä aamuun saakka. Ei ihan paras vaihtoehto. Ja toinen huono asia oli se, että joka ruualla oli pääosassa peruna. Perunaa ja perunaa. Lihaa/kasviksia oli niukasti ja lisää sai vain leipää. Että koita siinä nyt syödä järkevästi. Noh kertaakaan ei sokeriarvot ylittyneet sen viikon aikana kun niitä sokereita jouduin mittaamaan.

Nyt olen taas ihan varma että minulla on se diabetes, kun on koko ajan jano ja kamala sokerihimo. Oon syöny jo kaikki esikoisen rusinatkin talosta! Mehuakin tekee mieli, vaikka normaalisti juon tosi vähän mehuja.

Kylläpä on outoa, että työnantaja haluaa todistukset joka käynnistä neuvolassa! Ihme kyttäystä.

kaapo POKS 27+0
 
Mame, joulua jo täälläkin ajatellaan, jopa odotetaan :D Osittain siksi että silloin olisi aika vauvan saapua ja osittain siksi että nytpä kerrankin olisi aikaa koristella joulua varten oikein kunnolla!

Ylihuomenna muutto, nyt on kohta viikko pakkailtu aamusta iltaan sitä tahtia kuin pystyn ettei ala supistelemaan. Välillä kyllä tuli tehtyä liian ahkerasti ja mietityttää nyt hiukan että mikäköhän se kohdunsuun tilanne mahtaa olla. No, onneksi pitäis olla neuvola kuun vaihteessa ja myös 4D-ultra, siellä ainakin saa sen tsekattua.

Itselläkin ihan parin päivän päästä on enää 3 kk laskettuun aikaan. Katson kyllä viimeisen kolmanneksen siitä alkavaksi, kun netistä löytyy eri lähteistä ihan eri viikkorajoja noille, mikä on vähän outoa :O Apua, voiko todella parin hassun kuukauden päästä olla lapsi sylissä?? Näin pitkän lapsettomuustaustan omaavalle se ei vieläkään tunnu yhtään todelliselta koko ajatus, vaikka vauvan ja vauva-arjen odotus pyörii mielessä koko ajan.

Rödluvan ja Beetakingi 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
Apropoo, mites muilla rintojen tilanne? Mulla on kasvanu ainakin yhden koon, nännit on sikaisot (ainakin entiseen verrattuna...) ja pari viikkoa on silloin tällöin tiputellu kirkasta eritettä. Toivottavasti enteilee onnistuvaa imetystä ;)

Kyllä sai taas itkeä kun katoin äsken YLE Areenalta Sydänäänien viimeisen jakson, hanat aukes heti ku vauva ilmestyi ruutuun :p Kattoo vaan ja yrittää kuvitella ittensä siihen synnyttämään ja koittaa tajuta että sama on meilläkin aika pian jo edessä. Huhhuh :O
 
Yllättävää kyllä, mutta minullakin on joulu jo välillä mielessä. Heti plussaamisesta ollaan miehen kanssa iloittu, että kun nyt tulee jouluvauva, niin voidaan hyvällä syyllä olla kotona koko joulu oman pienen perheen kesken. Yleensä meillä on joulun aika yhtä matkustamista, kun on pitkät välimatkat ja joka paikassa "pitää" käydä. Ikinä ei olla oltu joulua kotona, joten nyt on korkea aika. Ei olla kovin jouluihmisiä, joten kivaa alkaa muodostaa omaa jouluperinnettä. Koristeitakaan meillä ei juuri ole, eikä kuusta taideta laittaa. Katsotaan nyt. Joululahjojakin pitää alkaa miettimään jossain vaiheessa, kun ei oo mitään tietoa missä vaiheessa niitä ehtii hankkia. Nyt oon yrittäny esikoiselle kaikki talvikamppeet hankkia valmiiksi.

Mulla on rinnat monta kokoa isommat kuin normaalisti. Olen joutunut jo osan raskausaikana ostamistani liiveistä hylkäämään, kun ovat pienet. Kauhulla odotan sitä aikaa, että maito nousee, millaiset nämä hinkit sitten on!! Muutenkin olen nyt isompi kuin ekassa raskaudessa. Silloin lähtötilanne oli useamman kilon kevyempi ja nyt on painoa tullut enemmän. Osa mamma-vaatteista on jo pieniä. Jos loppuun saakka mennään niin millainen valas minusta vielä tulee... Nyt olen 167 cm ja 72 kg näytti neuvolan vaaka maanantaina.
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
Joulumielellä täälläkin jo ollaan, perinteisesti hössötys alkaa lokakuussa ja niin varmaan tälläkin kertaa. :xmas: Leipomukset, tortut ja piparit, täytyykin tehdä hyvissä ajoin pakkaseen ettei joulun alla tule paniikkia. Meilläkin saattaa hyvällä säkällä olla muutto edessä ens kuussa joten sen mukaan mennään, muutetaanko ensin ja leivotaan sitten vai mitä tehdään. =)

Mulle on vaivaksi ilmaantunut ummetus tällä viikolla, huhhuh, maha painaa entistäkin enemmään, ei hyvä... : /


Talvis 28 + 0 (jihuu!)
 
Täällä ollaan myös jo joulumielellä, ekat joululahjat ostettu pari viikkoa sitten ja glögiä odottelen saapuvaksi kauppoihin! Nams, muista jouluherkuista en ole koskaan niin välittänyt mutta kuuma tumma glögi kanelitangolla on jotain aivan ihanaa! :heart:

Rintojen tilanne Kasvaneet raskauden aikana yhden koon. Ei haittaa, ne on niin pienet olleetkin. Tosin enää en tahtoisi isompia, mutta nythän ne tietenkin vasta alkavat kasvamaan? Mitään ei ole rinnoista vielä erittynyt, mutta hieman kuivakan puoleiset nuo nännit ovat ja niitä olen rasvaillut. Imetysliivien ostamisen jätän niin loppuun kuin vain uskallan, haluaisin imettää vauvaa jos se vaan onnistuu.

Sokerirasituksen tulokset sain eilen neuvolassa, eli kaikki hyvin. Arvot olivat 4,7 (paastoarvo), 6,8 (1h jälkeen litkun) ja 4,8 (2h jälkeen litkun). Eli ei mitään hätää tämän suhteen.

Eilen oli tosiaan neuvola. Eipä siellä mitään uutta eikä kummallista, kaikki hyvin mulla ja vauvalla - molemmat kasvaa! Sf-mitta oli 24, eli sopivasti hieman yli keskikäyrän mennään. Pikkuinen tunki itteään mahan läpi kun hoitaja alkoi sykettä kuuntelemaan, ja tasainen jumputus kuului niin kovasti ja mallikkaasti :heart:

-PikkuR ja Juniori 26+1
 
kaapo: Keskustassa ei ollut mitään lepohuonetta, vaan piti olla se eka tunti siellä odotushuoneessa ja toisen tunnin pääsin olemaan käytävällä verhon takana olevaan sänkyyn. Siinä tuo paikka ei ollut parhain, mutta onneksi siellä käytävässä ei kulkenut muut kuin henkilökunta ja heitäkin näin vain pari.

Lantio-alueen kivut ovat kyllä taas lisääntynyt. Välillä kävelykin tekee vaikeaa. En tiedä johtuuko siitä, että vaihdoimme viikonloppuna taas normaalit puuvillaiset petivaatteet puuvillasatiinin tilalle. Liikkuminen sängyssä on kyllä nyt vähän hankalampaa kuin ei niin paljon luista ja olen ajatellut, että pitänee vaihtaa yövaatteet liukkaampiin, jos se auttaisi.

Kävin tänä aamuna omalla vaalla ja onneksi se näytti vain 68 kiloa eli ei luultavasti viikossa ole paino noussut, kun on lopettanut turhan sokerin syömisen ja syö tarkemmin. Meidän vaaka heittää suunnilleen kilon neuvolan vaakaan verrattuna. Olen kyllä miettinyt, että pitäisi ostaa digitaalinen vaaka, niin saisi tarkempia tuloksia ja luultavasti samoja kuin neuvolassa.

Itselläni on rinnat kasvaneet ainakin yhden koon, mutta voi olla että on enemmänkin, ainakin ympärysmitta, koska välillä iltaisin liivit puristavat ikävästi, varsinkin kun istuu. Olen ostanut kahdet liivit ja aattelin kuitenkin yrittää pärjätä noilla siihen asti kunnes pitää ostaa imetysliivit. En viitsisi millään laittaa rahaa tuotteisiin, joille ei ehkä enää ensi vuonna ole käyttöä.

Kävin vihdoin viemässä äitiysraha-hakemuksen, mutta nyt pitää yrittää saada noita viime vuoden ja tämän vuoden alun palkkatodistuksia liitolta. Saas sit nähdä minkä mukaan saan sen äitiysrahan. On se mukava, jos he siellä Kelassa katsovat parhaimman pätkän, eikä tarvitse itse laskea ja päättää mikä aika olisi paras.

Joulusta: Olen tottunut viettämään joulut vanhempieni mökillä keskellä erämaata ilman tv:tä, mutta tänä vuonna se täytyy unohtaa. Pitää ostaa kotiin joitain jouluruokia, että saisi edes jonkinlaisen joulun. Tuntuu kyllä oudolta olla joulu kotona ilman takkatulta, saunaa ja oikeaa kuusta. Mutta eiköhän sitä ensi vuonna sitten taas pääse nauttimaan. Harmikseni kuulin kaverilta, että vauvan vatsa ei ehkä pidä lanttulaatikosta, glögistä eikä suklaasta, joten pitänee noita syödä ja juoda sitten jo marraskuussa ennen lapsen syntymää. Normaalistikin aloitan lanttulaatikon, glögin ja rosollin syömisen joulukuun alusta, joten nyt pitää vain aloittaa vielä aikaisemmin.

Peppi1981 ja Sykerö 28+2
 
Mulla on rinnat kasvanut tosi reippaasti verrattuna aikaisempiin raskauksiin ja parina päivänä kihelmöineet ja kuumoitelleet aina välillä, ihan samanlailla kun maidon nousussa.
Jouluruuista meillähän kuopus syntyi joulukuun alussa eikä reagoinut masussa jouluruokiin vaikka vedän lanttulaatikkoa ihan kaksin käsin, samoin kuin suklaata. Viime jouluna olin kanssa raskaana (meni kesken), joten jäi vaikka mitä herkkuja syömättä. Nyt sitten miehelle hehkutin jo etukäteen, että 1. iltana kun päästään vauvan kanssa kotiin haluan sushia, seuraavana raakapihviä ja puoli lasia ihanaa punaviiniä sen kanssa, sitä seuraavana blinejä ja joulupöydässä odotan olevan mätivoileipiä, graavia ja kylmäsavulohta ja lasin jääkylmää shamppanjaa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Peppi 1981 Kuuleppas :) Elä ota sitä nuin raskaasti. Tuosta raskausdiabetesksesta aattelin kysyä ja kerto pikkusen.. No ekaksi onko sulle sanottu et se on muka noin tarkkaa ruokien tarkkailua? Mulla oli nimittäin edellisessä raskaudessa RD, ja mie en missään vaiheessa punninnu ja mittäillu niitä ruokia mitä söin. Ittiä ja vauvaa vartenhan sie niitä ruokia tarkkailet etkä mitään neukkutätiä varten, eikö? ;) Mulle nimittäin sanottiin ettei tarvi ees joka päivä mitata, vaikka joka toinen. ja eikä välttämättä kaikkia aterioita. Otappa aluksi ihan reilusti vaan näin et mittaat aamulla paastoarvon. Vaihdat vaaleat leivät tummaan. Joillaki maitotuotteet nostavat sokereita, mulla eivät. Toisilla puurot, ei mulla noussu niilläkään vaikka joka päivä söin päivällä. Ja syöt kolmen tunnin välein mut vähän kerrallaan. Uusista perunoista nousee helposti. Kokeilet vaikka eka yhen viikon, ja sillon jo huomaat et mistä se nousee. ja niitä on sitte helpompi välttää. Eikä haitttaa vaikka joskus on sokerit koholla, kaikilla ne nousee jos karkkia vetää pussillisen. Tulikohan tässä sulle yhtään helpotusta? Toivottavasti ees pikkusen sait huojennusta. ;)

Äpyli ja taimi25+5
 
Äpyli: Kiitos neuvoista ja kyllä helpotti nuo neuvot. Ihana kuulla, jos siitä sormeen pistelystä ei kuitenkaan joka päivä tarvitsisi kärsiä. Mie olen sellainen, että jos jotain tekee, se pitää tehdä hyvin ja sen takia olen niin paljon tarkkaillut noita hiilareita. :) En ole vielä saanut sitä verensokerin mittauslaitetta, joten sen takia tarkkailen kuinka paljon noita hiilareita tulee syötyä ja milloin niitä tulee eniten. Aloitin sen heti neuvolan jälkeen, kun sitä sokeria löytyi ja ihan vain itseni ja lapsen takia. Huolestuin myös, kun sf-tulos oli yli yläkäyrän. Olen syönyt melkein koko raskausajan ruisleipää, vaikka vatsani ei siitä oikein tykkää ja joka päivä syön kaurapuuroa aamulla. Kasviksenakin kurkkua menee joka välissä, jos ei muuten niin leivän päällä. Karkit ja mehut vain olen jättänyt pois. Pitäisi joku päivä jaksaa täyttää toi ruokapäiväkirja, jonka sain eilen ja jota tarvitaan sitten sitten diabetes-hoitajalle.

Huh, sainkin juuri soiton siltä diabetes-hoitajalta ja ensi viikolle ajan. Terveydenhoitaja oli laittanut lähetteeseen maininnan siitä, että tarkkailen jo hiilareita ja juttelimme siitä sitten vähän. Ihan tyytyväiseltä hän vaikutti, kun kerroin mitä määriä laskelmieni mukaan syön hiilareita päivässä ja kertoi sitten samalla vähän siitä mittauslaitteesta. Enää ei niin paljon huolestuta.

Kiitos, kun olette jaksaneet lukea minun valituksia ja neuvoneet minua tässä asiassa. :)

Mie yritän keskittyä nyt muihin asioihin kuin tähän sokeri-asiaan. Pitäisi ensi viikon alussa viimeistään päättää lapsen nimistä ja täyttää se esitietolomake. Vaikka tietää, että nimet voivat muuttua lapsen synnyttyä, niin haluan heti sellaiset nimet, jotka mahdollisesti jääkin voimaan. Ja pitäisi alkaa pikku hiljaa tekemään niitä hankintojakin, mutta jotenkin tähän asti olemme vain käyneet katselemassa, mutta mitään päätöksiä ei olla osattu tehdä edes lipastosta, johon ajattelimme laittaa lapsen vaatteet.
 
Viimeksi muokattu:
POKS 29+0 ja mittasin ny mahanympäryksen ennen turvotuksia ja se oli vaatimaton 121,5cm :p meikä taitaa olla siellä ihan kärjessä tän mahani kanssa :LOL:

tisseistä on pitäny mainita. mulla ei sen kummemmin oo kasvanu,pikkusen kiinteemmät on. ei roiku enää kuin kaks rukkasta tuossa mahan yläpuolella :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Täällä käytiin tännään ultrassa ja saatiin tyttölupaus, Jalat oli tiukasti yhdessä, joten 100% varma ei lääkäri ollut, mutta jospa sitä jotakin vaalanpunaista rohkenisi ostamaan. :)
Kaikki oli vauvalla hyvin, mutta oli pienikokoinen (1025g). Alakäyrällä kasvu, joten laittoi lähetteen OYS:iin. Meillä kun seulassa silloin hälytti se PAPP-A- hormoni, joka voi kuulemma matalana aiheuttaa tuota pienikokoisuutta. Pikkunen oli oikein vilkkaalla päällä ja lääkäri kirjoitti sen neuvolakorttiinkin. <3

Nyt on jo viikko vierähtänyt kun kävin äitiysjoogassa, joka oli kyllä todella mukava ja rentouttava kokemus. :) Yksi varpailleen nousu liike ei meinannut multa onnistua. (Muut mahamammat kyllä vetivät senkin hyvin) Kai minulla on niin huono tasapaino. :D Tehtiin paljon selkärangan kiertoja ja hengitysharjoituksia. Pidin kyllä paljon, harmi vaan että menee perhevalmennusten kanssa päällekkäin, joten tämänpäiväinen jää välistä. :/ Pitää katsoa ensiviikolla kumpaan menee...

Rinnat ovat aivan erinäköiset kuin ennen. En omiksi tunnistaisi, jos ei ois tuosssa kiinni. :D Koko on kasvanut ainakin kupilla ja nännipihat on suurentuneet ja tummuneet paljon. Mies kyllä tykkää. :D Maitoa on tihkuttanut joltain rv17 asti. Ei tosin paljoa.

Laitetiin nyt tuo pinnasänkykin valmiiksi ja ikeasta ostettu patja onkin 15cm liian pitkä. :D Noh, kai sitä voi jotenki lyhentää. Vaunut on vielä ostamatta ja ole ajatellut brio singejä, koska ovat pienet ja suhtkoht edulliset. Meillä on myös Brio Primo kaukalo, jonka saisi nuihin rattaisiin kiinni.

28+6 ja huomenna poksuu.
 
Poks..
28
Ja poks hermoille myös..
Huoh..
Taas isommat pojat hain koulusta niin isoin alotti heti sen tulkuttamisen.. Hitto mää en jaksa.. Joka päivä sama homma. Ja sitte ku nuo kaks isompaa tulee kotiin niin talossa räjähtää samantien pommi ja kaikki tavarat on levällän ja hakataan toisiaan ja tapellaan ja viiään tavarat toiselta jne jne..
Läksyjä ei meinata rueta tekeen ja kaikesta kiukutellaan ja nakellaan tavaroita..
Jotenkimusta tuntuu että meillä on yks murkkuikänen talossa vaikka onki vaan 8v.. Synttärit tänään...
Sitte vielä..
Keskimmäsien eskariope kävi jotenki niin mun hermoille.. on jotenki niin nyrpeä ja ylimielisen oloinen.. ei oikein ole kertaakaan mitään puhunut tms ja sitten tosi töykeää puhuttelua.. En kyllä mielelläni tekemisissä ole yhtään ylimääräistä.
Esikolla oli niin ihana ja herttanen eskariope, ettei ollu minkäänlaisia ongelmia vaikka meillä tuo esikko aikamoinen ongelmatapaus on ollutki ihan alusta asti...
Kyllä jotkut vain passaa paremmin tommoseen hommaan ku toiset... Ja tuosta voin sanoa kyllä että sais miettiä toisen kerran ammatinvalintaansa...

Huoh...
Sori tällanen vuodatus mutta alko niin nyppiä sen akan käytös!!! Ja alan olla niin poikki välillä tuon isoimman kans kun onglemia tulee aina vaan uusia =(

Pitäs jaksaa synttärit tuolle kossille järestää, mutta ei oikein nyt just huvittas lellitellä herkuilla sitä kun sen käytös on mitä on..

Eilen just lohuttelin kaveriani jolla oli huono päivä ja nyt itellä kyllä alkaa olla itku herkässä...
 
Vaavimasu :hug: täällä kohtalotoveri!!! isäntä alko tekeen hyllyjä tuonne meidän makkariin vaikka sanoin sen tullessa töistä,et taapero pitää saada heti kuuden jalkeen maate. on nukkunu vajaan tunnin tänään,yritän rytmiä saada kohilleen. meni sekasin ku oli kuumeessa.
sitte toi teini alako kiukutella kun en lähteny sitä käyttämään kaupassa. mie pimahin totaalisesti!!! meinasin jo ottaa pyörän ja lähtee,sanoinki sille. piru vaan,et mun fillarissa on renkaat sökönä :mad:
toi meidän makkari on ku pyörremyrskyn jäljiltä. KAIKKI tavarat kirjahyllystä on kasattuna SÄNGYLLE!!!!!

en ymmärrä minkä vitun takia sitä näin illalla piti alkaa laittaa ?!?!?!? huomenna ois ihan hyvin kerenny ja oisin pikkulikan kans voinu lähtee siks aikaa jonnekki. se kun levittelee noita tavaroita ja työkaluja jokapaikkaan.

no siinä mun valivali tälle päivää!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Sokerirasitus mulla meni ainakin tosi hyvin, siis siinä mielessä että ihan hyvin siellä jaksoin istua ja sen jälkeen mennä suoraan töihin. Ei edes nälkä ollu sen testin jälkeen, mut söin tottakai silti. Ymmärrän kyllä että ottaa päähän, jos "narahtaa" siitä kokeesta, ite kans pelkäsin että jos narahdan, niin mun loppuraskaus on ihan pilalla, en saa elää enää normaalisti jne :D Joo tiedän, liiottelua, mutta otan yleensä tommoset asiat tosi raskaasti. Luojan kiitos en narahtanut. Tsemppiä sokerirasitukseen vielä meneville ja siinä kiinni jääneille :)

Rinnat ei oo ainakaan hirveesti kasvanu, mut vähän kuivat nännit. Nestettä eii valunut. Ainut mitä oon huomannu, että rinnat on täynnä valkoisia pilkkuja.. Mitähän ne on. Ei siis mitään näppyjä, vaan valkoisia pilkkuja (vähän kun pigmenttiläiskiä kun joskus auringosta).

Kyllä mulla on ainakin joulu kovasti mielessä. Ajattelin, etten tee ollenkaan mitään jouluvalmisteluja, siis vaihda verhoja tms. Koska en jaksa sit välttämättä alkuvuodesta niitä korjata pois kun on vauvakin jo maailmassa. Jotain jouluherkkuja täytyy toki tehdä ja alkaa maistelee jo kuukausi ennen joulua :)

Mun mielestä jouluun ja äitiysloman alkuun on tosi pieni aika enää. Ihan kohta meillä kaikilla on jo nyytit sylissä! Ihan hullua, ku ei sit oo kauaakaan kun raskaustesti näytti plussaa. Niin se aika vaan menee.

Maha on vihdoin kasvanut sen verran et alkaa näkyä jo muillekin jotka ei tiedä raskaudesta.

Synnytys jännittää ja ei jännitä. En oikein osaa sanoa... Ei sitä oikeen pysty etukäteen sen enempää jännittämään kun ei oo kokemusta. Tietysti jotain kauhukuvia välillä pyörii mielessä, mut toisaalta luotan että kaikki menee omalla painollaan ja hyvin. Aion ottaa pahimpien kipujen varalta mahdolliset apukeinot/lääkkeet vastaan. Miksi kärsiä, jos voi saada helpotustakin :)

Mitään kipuja ei oo nyt ollu vähään aikaan. Jossain vaiheessa ne lonkat kipuili, muttei enää paitsi öisin särkee lonkkia jos oon kyljellään pidemmän aikaa.

Hmm... Mistäs muusta täällä on ollu puhetta...

Hyviä vointeja kaikille!

Enny 28+3
 
Tsempit Tombatar ja vaavimasu! Ja etenkin Peppi1981!

Täälläkin tänään ollut huono päivä!! Narahdin myös siitä sokerirasituksesta, joten Peppi uskoisin tietäväni miltä sustakin tuntui... :headwall: Tuntuu ihan järkyttävältä ajatella, että joutuu ehkä jouluun asti seurailla sokereita ja tarkkailemaan syömisiään! Vielä mahdottomammalta musta kuulostaa kolmivuorotyö ja sokereiden seuranta sekä säännölliset ruokailut, niin varmaan joo... Joo, täällä oikein terveydenhuollon ammattilainen paasaa. :LOL:

Kyllähän mä ymmärrän, että tää kaikki on mun ja vauvan parhaaks ja tekisin ihan mitä vaan pikkuisen eteen. Ja tiedän että ei tää todellakaan mikään maailmanloppu ole, pieni asiahan tää loppujen lopuksi on. Ottaa vaan just nyt kaikki päähän. :mad:

Terkkari yritti lohdutella, että no pääset tän ansiosta ainakin yhteen ylimääräiseen ultraan. Noh pääsen muutenkin pienikokoisuuteni takia synnytystapa-arvioon silloin joskus viikoilla 36-37. Joten ei paljon lohduta, uskon että yhdistävät nuo kaksi kertaa siis... Vai onko teillä tarkempaa tietoa milloin on tapana raskausdiabeetikoille tehdä tuo ylimääräinen ultra? Unohdin tuohduksissani kysäistä. :D

No joo se siitä, oli pakko vähä avautua, sori tää omien asioiden jauhaminen :ashamed:

Pepsimax 26+6
 
Tsemppiä kaikille pahapäiväilijöille, toivottavasti jo tänään ja viikonloppuna mielet piristyy!
Omaa napaa: mulle tuli yhtäkkiä hirvee huoli tulevaisuudesta työhönliittyen, ihan puskista.
Olen yrittäjä ja selvinnyt 6 vuotta ja esikoisen vauvalomat ihan hyvin kaikin puolin, nyt tuli sellanen ahistus, et haluunko takasin omalle alalle?- riittääkö töitä kun haluaisin palata, ja kauanko olis varaa olla ihan koyona vaan..
Jotenkin tein tästä nyt kauheen peikon mieleeni.. :(

Mut ulkona on kaunis syys sää, mietin et jos veisin esikoisen retkelle, se on nukkunut niin pitkiä yöunia ja päikkäreitä koko viikon, et ei haittais vaik retkeiltäs yks päivä :)
 
Pepsimax: Tsemppiä sinullekin. En tiedä miten itse pystyisin suunnitelemaan syömiset kolmivuorotyöläisenä, kun minulla teki tiukkaa miettiä syömiset jo ihan vain kaksivuorotyössä. Silloinkin yritin syödä tasaisesti, ettei alkaisi heikottamaan. Minulla on nyt se hyvä puoli, että pystyn kotona suunnilleen syömään tasaisesti, jos vain osaisin, koska en ole tällä hetkellä töissä. Eilenkin syömisajat menivät päivällä ihan päin mäntyä, kun en syönyt tarpeeksi aamupalan jälkeen ja oli jo alle parin tunnin välein nälkä. Päivällinen ja illallinen meni sitten ohjeiden mukaan. Eniten päänvaivaa tuottaa kyläilyt miehen vanhempien luo. Olemme tänään lähdössä sinne ja siellä syödään aamupala, päiväruoka, kahvit iltapäivällä ja sitten illalla jotain. Onneksi on vain kyse viikonlopusta, niin voin sitten taas ensi viikolla palata normaaliin rytmiin.

Minulle ei ole puhuttu mitään ylimääräisestä ultrasta. Olisihan se mukava päästä näkemään pikkuinen vielä kerran ennen synnytystä. Pikkuisen kyllä hirvittäisi tietää kokoarvio, koska tuo sf-mitta oli viimeksi niin iso. :whistle:

Peppi1981 ja Sykerö 28+4
 
mulle ainaki sanottiin,et automaattisesti tulee ylimääräinen ultra 36-viikolla jos on narahtanu sokerirasituksessa.
mun sokrut on edelleen hyvällä mallilla,tämän aamun paasto oli 5,0. kerran viikkoon otan 4 mittausta/pvä. sillon tällön mittailen päivällä sitä tunnin arvoo. korkeimmillaan ollu 7,2 =)
ja kuulkaa,oompa jopa suklaataki syöny!!! mut se on vikatikki,kun se sitte närästää :$
muuta karkkia en syö. enkä oikeestaan mitään muutakaan makeeta. mehuna tosiaan se rainbown light-tiiviste. se on ihan hyvää. laitan ihan pikkusen vaan,että peittää veden maun...

nyt on makkari kuosissa. isäntä sai illalla laitettuu ja MÄ EN PISTÄNY TIKKUA RISTIIN asian tiimoilta. katoin lastenhuoneessa DANCE-ohjelmaa :LOL: mut ny oliski tilaa toiselle pinnikselle.

jaaha. likka heräs pihalla...
 
Heippa! Ei oo taas tullu kirjoteltua hetkeen..

Maanantaina oli neuvola, ja rautaa pitäis rueta syömään, hb 110. Sf mitta oli 27cm (25+0) eli huitelee yli käyrien.. Nyt seuraillaan tasottuuko.
Keskiviikkona oli sydänkontrolli ultra ja diabeteslääkäri. Sydämessä kaikki kunnossa ja pikkuisella painoa jo 800g :) diabeteksen suhteen saan vähän höllätä, ei tarvii olla niin tiukkoja arvoja!
Lääkärit päätti et ultrataan nyt joka kerta ku on diabeteslääkäriki eli 2-3 vko välein. Kiva päästä kurkkii poitsua :)

Maanantaina meillä oli myös muutto uuteen kotiin :) :heart: aivan ihanaa kun saa alkaa pian laittaa vauvan tavaroita paikoilleen!

YP & Fantti 25+4 :heart:
 
Heippa! Saakos tänne liittyä yks jouluvauvaa odottava mamma lisää? Oon nimittäin jo pitkän aikaa seurannut tätä keskustelua sivusta, ja ajattelin rohkaistua ja liittyä nyt lopultakin mukaan, heh :wave:
Eli meidän ''toukkiksen'' laskettu aika on 17.12.2012, poikalupaus meille on annettu :)
Eipä mulla nyt tällä erää taida muuta kerrottavaa olla, yritän kirjoitella mahdollisimman ahkerasti :)

helmeri & toukkis 27+4
 
Tervetuloa joukkoon Helmerii.

Mulla on neuvolalääkäri eilen, eipä mitään ihmeellistä. Kaikki kunnossa, sanoi vaan että ei tartte mennä sokerirasitukseen kun esikoinenkin oli niin pieni eikä suvussa sokeritautia. En olis kyllä muutenkaan mennyt, en syö juurikaan makeeta, karkkia en koskaan. SF mitta oli 25, tsekkasin esikoisen kortista että täsmälläneen samalla viikolla oli ollut 24. On tultu siis yläkäyrältä keskikäyrälle.

Tänään ollaan oltu kotosalla vapaalla, pidän välillä ylimääräisiä lomapäiviä näin perjantaisin. Tuntuu että en oikei tokene työviikosta viikonlopun aikana kun väsy on niin kova. Ja teen siis tomistotyötä missä voin itse säännellä työajat ja tauot. En käsitä kuinka te joilla on fyysinen vuorotyö jaksatte.

Undu 27+5
 
Pikaisesti omaa napaa kiireen keskeltä: muuttokuorma vaihtoi kaupunkia eilen. Sitä edelsi siis viikko tiukkaa pakkaamista ja nyt tänään ollaan purettu kiukulla. Oon kuitenkin pyrkinyt lepäämään aina välillä, ja mennyt heti pitkäkseni n.tunniksi jos on tullut kipeä supistus tai muuten tuntunut siltä että nyt pitää levätä. Säikähdin kuitenkin tänään ihan kuollakseni kun iltapäivällä kolmeen otteeseen lorahti housuihin jotain kirkasta, hajutonta nestettä sen verran paljon, että tunsi että nyt valuu jotain. Soitin sit hädissäni äitipolille josta antoivat "pistä side ja tarkkaile pari tuntia, ja jos jatkuu niin tuu näytille" -neuvon (ihan ystävällinen kätilö kyllä osui puhelimeen). No ei sitä vuotoa enää sitten tullut sen puhelun jälkeen, joten ehkä se oli jotain hassua valkovuotoa. Ei meikäläisen vuoto oo kyllä tähän asti ikinä tollasta ollut mutta kai se voi muuttua. Nyt on vähän rauhallisempi olo kun ei mitään oo enää tapahtunut mutta hikoilin kyllä vaatteet märiksi odottaessani et TYKSistä vastataan :O Pitää nyt ehkä varmuuden vuoks rauhoittaa tahtia hiukan, viikot kuitenkin niin vähät vielä ettei pienen tarvis lähtöä tehdä ihan vielä ainakaan...

Rödluvan ja Beetakingi 27+0 *poks poks*
 

Yhteistyössä