Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

munkin kohdalle taisi sitten osua (taas) keskenmeno... yhtäkkiä tänä iltana alkoi valumaan verta, tai sellainen yksi kunnon lorahdus tuli ja nyt sitten vatsaan koskee... vuoto ei ole vielä yltynyt, mutta toi kipu kyllä kertois siitä että kesken menee... :( voi itku, pitää sitten sattua perjantai-iltana! päivystykseen on yli 40km matkaa ja esikoinen piti laittaa nyt nukkumaan, voi jes... joudunko yksin lähtemään sinne jos kivut yltyy vai herätetäänkö esikoinen mukaan??? kamala ottaa toinen sängystä ylös ja ajelulle koko yöksi :( No, toistaiseksi kivut on ihan siedettävät, että ehkä vois selvitä huomiseen asti... Päivystyksessä neuvoivat tulemaan jos tulee kovat kivut tai kova vuoto... jos vain vuotelee niin voi odottaa maanantaihin... eli tosi kivat päivät tulossa. ÄH! :(

voikaa te hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani ? 10+4 ? :'(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lakritsa
jen_ni, mikä laite sulla on? Mistä kohtaa sait kuuluviin? Ite oon 10+0 (tunnin päästä!!) ja hysteerikkona tilasin semmoisen edullisen angelsound dopplerin enkä tiettykään saanut sillä mitään kuulumaan. Tiedän kyllä, että ne lupaa kuulumisen vasta viikolta 12 mut :/ Täälläkin niin monella on mennyt kesken ja aika myöhäisillä viikoilla, olisi niin kiva saada itse varmuus, että sydän vielä sykkisi.

Kertomiseen liittyen meidän tarkoituksena on kertoa äitienpäivänä perheille. Kavereista jo moni tietääkin.
 
Iiiiks, huomenna olis tarkoitus juhlistaa aikaistettua äitienpäivää oman äitini kanssa ja myöskin paljastaa tä ilouutinen...! :) Jännittää niin mielettömästi. Kysessä on siis hänen 1. lapsenlapsi :) Jo kauan oon odottanut tulevaa päivää ku kuuta nousevaa mutta nyt h-hetkellä tuntuu, että pikkuinen vois sittenkin vielä viikon pari kasvaa ja vahvistua ennen asian julkistamista :)

Saru. & Pallomasi 9+6
 
Voi tömpsis :'( Toivon niin kovasti, että nyt olisi kysymys jostain muusta kuin keskenmenosta. Miten voit tällä hetkellä? Kyllä mä lähtisin sinne päivystykseen, jos kivut tai vuoto yltyy. Nukkuisiko teidän esikoinen vaikka rattaissa siellä päivystyksessä? Saisitteko hänet jonnekin hoitoon tai voiko joku tulla teillä yövahdiksi? Ota ihmeessä mies mukaasi!

Ihan hirmuisesti voimia! :hug:

Barbbis
 
Mä oon tänään yrittänyt ostaa kotidopleria, mutta tulin siihen tulokseen että n.40e uudesta on turhan kallista joten käytettynä yritän nyt sitä ostaa 20eurolla, vielä huuto ebayssa käynnissä. Millo viikoilla äänet kuuluisi?

Mulla tekee mieli eniten makeaa ja hedelmiä, roskaruokaa oon onnistunut välttämän viime päivät vaikka mieli tekiz pizzaa vaik joka päivä, tai mieli tekis mitä tahansa mikä on valmista, jotain mitä ei tarvitse valmistee ite.

en kerro vielä äitille äitienpäivänä vaikka silloin poksuisikin 7+0, tuntuu vaan uskomattoman tyhmältä odottaa ekaa ultaa vielä 4 viikkoa mut näin se taitaa olla.
 
tiitsi mulla on just se angelsounds. kannattaa kuunnella ihan sieltä häpyluun tuntumasta. niitä saa välillä kyl ettiä tosi kauan ja saattaa silti kuulla vaan pari sekuntia. mut kyl sekin helpottaa ja ainakin kuulee et hengissä ollaan :)

täälläkin odotellaan tömpsis kuulumisia <3

jen_ni ja pähkinä 10+3
 
Itse kerroin varhaisultran jälkeen omille vanhemmille ja mieskin kertoi äidilleen, siskolleni ja muutamille kavereille olen myös kertonut, kaikille toki sillä varauksella että kovin alussa ollaan vasta. Jotenkin ajattelin sen niin että haluan lähimpien ihmisten tietävän sittenkin jos jotain sattuu, on se tukiverkko ympärillä sitten :)
 
Heippa kaikki, mukava huomata että oon ollu ajatuksissa.

Vuoto rauhoittui, ei tule kuin vähän pyyhkiessä. Kivut on vaihdelleet, välillä joutuu ottamaan särkylääkettä, välillä ihan normaali olo. Eli en ole lähtenyt päivystykseen, soittelin kyllä synnärille tänään, mutta siellä ei vastattu, ja ensiavun tyyppi kehoitti soittelemaan päivystykseen, missä puolestaan ei vastattu sielläkään. Epäilen et oiskos tulehdus, kun tota hiivaa on ollut, mut nyt ei oo mitään tulehduksen merkkejäkään... siis pieni punainen vuoto ja kipu, mut ei mitään muuta. EA:n tyyppi oli kyl tosi sympaattinen ja lohdutti, ettei välttämättä tarkota keskenmenoa.

Harmi kun en saa mistään tietää että pääsenkö äippäpolilla lekurille samalla kun on se ultra, ei tarttis mennä maanantaina mihinkään lääkäriin. Ja että voinko ylipäätään odottaa tiistaihin asti :confused: Maanantaina vasta pystyy soittelemaan sinne. Jos on joku tulehdus niin ei oo kauheen fiksua odottaa kauan, mut on tää kyl kans yhtä saatanan arvailua! :headwall:

Nyt sit vaan lepään ja lepään. En sit tiedä kuvittelenko vaan, mut tuntuu että tuntisin jo liikkeitä :O :O Voiskos olla mahdollista, oon jo pitempään tuntenu tollasta "potkimista" mut oon ajatellu ettei se vielä voi olla sitä... mut tossa samassa kohassa se tapahtuu...

Onneks ei tarttenu viime yönä lähteä minnekään, ei meille ketään voi yöllä pyytää, tai siis mun äiti asuu niin kaukana, enkä oikein näe sitä vaihtoehtona. Mut tälläsina hetkinä sitä todellakin huomaa sen miten surkeat meidän tukiverkot on! :( Parit kaverit asuu melko lähellä, mut ei niitä ois voinu perjantai-iltana pyytää kuskiks tai tänne, kun ovat kuitenkin päissään... :(

Vitsit kun sitä doppleria ei löydy mistään! :(

Kirjottelen taas kun jotain uutta tai ei mitään uutta :)
Voikaa hyvin!
tömpsis ja persikkabanaani 10+5 ?

(muoks siis mä oon ollu ihan sekasin laskuissa, ei kai se vielä voinut olla 11 viikkoa huh)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Barbamama35
tömpsis kiva kuulla :) en tiedä voiko noilla viikoilla vielä tuntea liikkeitä, kun sikiö on kuitenkin niin pieni.. mutta kai sä itse parhaiten tiedät mitä tunnet :) vaikea ulkopuolisen tulla sanomaan onko ne liikkeitä vai jotain muuta. mä tunsin viime raskaudessa ekat liikkeet rv14+ ja sillonki niin, et makasin ihan liikkumatta lattialla ja oikein kuulostelin niitä liikkeitä, ni tuntu ihan pieniä hipaisuja :)

hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville äideille!
 
Viimeksi muokattu:
Voih ja sain sykkeet kuuluviin Dopplerilla äsken :heart:. taisi kuulua viime raskaudessa aika samoihin aikoihin!

Mä taisin tuntea ekat liikkeet esikoisesta rv 16-17.. nekin oli ihan pieniä yksittäisiä.. selkeitä liikkeitä tunsin vasta lähempänä rv 20. Mut ilmeisesti seuraavan lapsen kohdalla ne tuntemukset osaa tunnistaa jo aikaisemmin liikkeiksi.. Toivotaan Tömpsis että kaveri siellä masussa voi hyvin.. jaksamista! On varmasti pitkä ja piinaava viikonloppu ollut sinulla :heart:
 
Oikein ihanaa äitienpäivää teille kaikille! :flower:

tömpsis: Kuulostaa hyvältä, että kivut ja vuoto alkaa helpottaa. Toivottavasti on tosiaan "vaan" joku tulehdus tai istukka kohdunsuulla vuotelee tms. Kerrothan kuulumisia tänäänkin. Me jännätään kovasti sun puolesta.

Liikkeiden tunteminen noin aikaisilla viikoilla on ainakin toooodella harvinaista ellei mahdotonta. Itse olen tuntenut liikkeet vasta paljon myöhemmin, tosin sitä on vaikeuttanut istukka etupuolella. Ultrassakin oli vaikea nähdä mitään, kun iso ja paksu istukka oli edessä.

Barbbis 7+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Huhhuh tänä aamuna sitten oksensin ensimmäisen kerran ihan kunnolla. Pahaa oloa ja kakomista on ollut kyllä jo jonkin aikaa. Eikä helpota yhtään että mulla on ollut koko raskauden ajan vatsa todella löysällä ja ripulointi vielä tän pahan olon päälle on kyllä ihan kamalaa. Onko muilla ollut vatsavaivaa? Ummetus ilmeisesti yleisempi raskausoire. Mikähän tähänkin olisi avuksi... :(
 
Mulla on kaikenlaisia vatsaongelmia. Tuntuu, että mun normaalisti rautainen vatsa ei kestä enää mitään, esim. liika syöminen tai epäterveellinen ruoka tuntuu välittömästi syömisen jälkeen ylävatsalla. Ummetusta on ollut, välillä on vatsa ollut sekaisinkin. Maitohappobakteereita pistelin muutaman päivän, se auttoi mutta nyt äitienpäivän herkkuaamiainen kivisteli taas ylävatsalla. Kai se on niin, että ei auta ku syödä terveellisesti ja sopivasti, mikä tietysti on hyvä juttu.

Tsemppiä Tömpsis tilanteeseen! Täälläkin sormet ristissä olet ollut ajatuksissa. Jotenkin nyt alkaa olla semmoset viikot monillakin täällä, että tuntuu kohtuuttomalta jos jotain käy. Pidetään siis peukkuja, että ois vaan joku istukka/tulehdusjuttu, eikä sen vakavampaa. Mä oon ainakin kuullut useammistakin tapauksista, että on runsaskin verenvuoto, eikä sitten kuitenkaan mitään vakavaa :)

Mukavaa äitienpäivää kaikille nykyisille ja tuleville!

Skatta 9+4
 
liikkeistä en minäkään osa sanoa mutta tosiaan sulla melkein 12 viikkoa täynä, joten ei minusta mahdotonta, jos se vauveli vastaaki isompaa kokoa. Yleensä kai ekasta liikkeet tuntee rv 18-20 ja toisesta voi tuntea rv 14 lähtien..
7+0 poks* tänään :)
 
Po
Heippa!

Saanko liittyä mukaan? =)

Po, 26v, 4. lapsi, laskettuaika 8.12.

Täällä siis odotellaan neljättä. Edelliset lapset ovat tyttö 5v, poika kohta 4v ja tyttö 1v. Alkuraskuden ultrassa käytiin ja siellä yksi pieni oli jolla sydän sykki. Kauheesti pelkään että jotain menee vikaan, mutta jospa tästä raskaudesta voisi nyt yrittää edes nauttia. Tai ainkin jos vertaistukea saisi =) Ekassa neuvolassakin on käyty, mut siellä ei ihmeitä. Lippuja ja lappuja vinopino.

Np-ultra on 22.5. ja lääkärineuvola 28.5.

Voiko tuonne fb ryhmään liittyä myös? =)

rv 10+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä