~*~Joulukuun tonttuset 2013 marraskuussa ~*~

paiju: ei johdu siitä ku nukun aina kyljelläni :/ jotenkin se tuntuu kurkussa, et kurkku sulkeutuu ja pitää köhiä auki, ihan outoa?
mullakin on tänään vähän supistellut... tai sellaista jatkuvaa kestosupistusta, menkkamaista poltetta ja selkäkipua.
 
Paiju; soitin eilen neuvolaan ja sanoivat, että jos menee yli 100 pitää viedä pissanäyte neuvolaan tai polille yhteys. Illalla laski alle 90...toivottavasti pysyykin. Muita raskausmyrkytykseen viittaavia oireita ei ole ja tiistaina katottiin pissa neuvolassa.

Ostin pari imetystoppia jo, isommat liivit täytyy varmaan myös hankkia ...v-loppuna kotaan sänky ja harjoitellaan vaunujen kokoamista:)

Hyvää vointia!

37+1
 
Heippis pitkästä aikaa!

Syyselolle hirmuisen suuret onnittelut! Ihanaa :heart:

Täällä saatiin viimeinkin työt päätökseen, äitiysloma alko keskiviikkona. Keskiviikkona oli myös neuvola, jossa todettiin että turvotuksia on aika paljon ja verenpaineet noussu yht'äkkiä (aiemmin ollut n. 120/75, nyt 137/82), samoin paino oli äkisti noussut 1,2kg kahessa viikossa (tähän asti noussut tasasesti 300g/viikko). Pissanäyte oli onneksi puhdas. Terveydenhoitaja kuitenkin käski lepäillä, kun vähän turhan paljon muistuttaa nuo oireet raskausmyrkytystä. Pari pivää menikin sitten ihan nukkuessa.

tömpsis, kuulostaa hurjalta! Toivottavasti tuohon löytyy joku selkeä syy, niin tietää mitä asialle voi tehdä. Pelottavaa tuommonen.

Pöhpöh, meitä odotti vähän harmillinen yllätys, kun käytiin penkomassa turvakaukaloa ja matkarattaita autotallista, ja olivatkin keränneet jo hometta kankaisiin. Nyt on sitten turvakaukalon kankaat pesukoneessa. Vielä kun keksis, miten nuo kankaat saa irti noista matkarattaista…

Tulipa taas paljon omanapa-höpötystä =P


Lisconen & pikkujannu 35+1
 
Heissan!

Tänne ei kuulu ihmeempiä. Odottelua ja odottelua. Eilen kävin Kättärillä kätilön luona. Siellä otettiin tällä kertaa vaan noi KTG-käyrät, pissanäyte ja verenpaine. Tai no, kävin myös sitä ennen labrassa verikokeessa, kun seurataan niitä maksa- ja sappiarvoja. Ne on ilmeisesti nyt normalisoituneet, kun ei oo tullut mitään tietoa mahdollisista jatkotoimista.

Ens ke on sitten taas lääkärikäynti ja siellä kai nyt sit pitäis tietää, että miten vauvat on tarkoitus tulla maailmaan. Mua jotenkin kauhistuttaa ajatus kahden perätilassa olevan puskemisesta maailmaan. Ja toisaalta taas, sektiosta parantuminenkin vie oman aikansa. En tiedä. Olis helpompaa, jos olis vaan yksivaihtoehto. Mä ainakin oletan lääkärin ens vkolla kuuntelevan mun mielipidettä asiasta.

Ei ole supistuksiakaan ollut vielä. Ainoastaan on vaan ahdistava olo, mut eiköhän se kaikilla ala olla tässä vaiheessa :)

Tsemppiä ja jaksamista!

Pohjoistuuli ja tuplat 36+0
 
Ei minustakaan nuo sikiön sykkeet 130 kuulosta alhaisilta. Neuvolassa muistaakseni sanottiin että normaalit sykkeet huitelee siinä 120-160 tienoilla ja sitten liikkeiden aikana voi olla enemmänkin. Mutta siis meillä ollut kans 130 tienoilla jossain vaiheessa. Nyt siinä 140-150 paikkeille.

MeMaMi sinullahan on hauskasti käynyt noiden synnytysodotusten suhteen kun kokemus on ollutkin sitten mukavampi kun on osannut odottaa. Itse olen kanssa miettinyt koko ajan että sattuu niin paljon että taju varmaan lähtee tai muuta ja että kaikki mahdolliset puudutukset varmasti haluan :D Mutta ehkä helpottavaa kuulla että jollain noinkin päin..

Luin muuten jostain että geenit jotenkin määrittäisi sen milloin lapsi päättää syntyä ja meillä kun tän veijarin isä on syntynyt kaksi viikkoa yli niin näinköhän tässä sitten käy että odotusta olisi vielä edessä neljä viikkoa ja vielä näiden suppareiden kanssa...Eipä voi kun odottaa. Onneksi monet saavat vauvansa jopa hieman ennen laskettua aikaa joten ehkä lohduttaidun sillä toistaiseksi :)

Miips ja pikkuR 37+6
 
Miips ai että määrää geenit? no voiha kilinkellit, sitte tämä tulloo etuajassa. Ite oon tullu kolmisen viikkoo ennakkoon ja isäntäki on tullu muutaman päivän aijemmin. Ei eieieieieie. En ala :D En oo vielä valmis. :D

Joo ja tiiättekö, tällä on aamupahoinvointi alkanut taas nostaa päätään. :( Eilen aamulla kivasti sai käyä moikkaamassa vessanpöntön pohjaa aamupalan jäljkeen. En tosiaan ennää halua sitä takaisin.

Täällä masuasukki möyrii pitkin päivää niin, että tuntuu kuin se tulis mahanahkasta vielä läpi :D
Maanantaina sitten ois seuraava neuvola. Saas nähä millanen sijainen siellä tällä kertaa on. Oma neuvola täti on piiiiiitkällä sairaslomalla ja ei varmaan tässä raskaudessa enää töihin tule. :O Ihmettelen.

ömm.... Mitäs vielä sanomani piti.... En kyllä muista, eli ei luultavasti mitään tärkeää :)

Paivih Ja Palleroinen 34+2
 
Päivih En sitten tiedä kuinka hyvin tuo ihmisillä on pitänyt paikkansa ja varmaan siihen synnytyksen käynnistymiseen vaikuttaa muutkin asiat mutta kuulostaa ainakin minulle ihan loogiselta. Kohtahan me päästään sitten tämäkin asia testaamaan :D
 
Tömpsis no onpas inhaa! toivottavasti on ainakin niitä vaivoja jotka häviävät heti kun syntyy. Sitä odotellessa..

Minnie no hyvä sitten. Tsemppiä vaunupalapeliiin. Pitäisi itsekin vähän tutustua paremmin, kun koelenkillä lähti pyörä irti niin ei tainnut kaikki olla vielä kunnossa :whistle:.

Ei vaan jaksaisi muuta kuin maata ja nukkua vuoronperään. Jos meillä mennään geenien mukaan niin aika tarkkaan laskettuun aikaan päädytään, se olisi vielä 16 vrk, eipä ole kauaa.
 
Lisconen: jos saat homeen irti jollain konstilla niin kerro meillekin... esikoisen vaunut homehtui alle vuodessa ja pesussa, höyrypesurilla ja etikalla sen sai irti, mutta tuli aina takaisin :( :( :( eli roskiin menevät, kivakiva. Toivottavasti teillä parempi tuuri!

surkee olo ollut taas tänään. huhhuh.

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 37+1
 
Neuvolassa käyty tänäaamuna, kaikki ok!
Painoa tullu nyt 10kg yhteensä. Sf mitta 31, hieman laskenu yläkäyrältä. Hemoglobiini sama ku viimeksi 113, eli raudansyönti kai auttanu nyt. Sykkeet 150. 2,5viikon päästä lekurille ultraan ja painoarvioon :)
Imetystopeista, mulla on muutama, ostin nettikirpparilta edullisesti käytettynä, minusta käteviä ku ei tarvi paitaa nostella :)
Synnytykseen hyvillä mielin menossa.. Jos olis kolmannenki kans helppo neljän tunnin synnytys supistuksista laskettuna , ei ainakaan pelkoja ole! Spinaalia toivon taas :)
Kaikki alkaa olla kotona valmiina..
33+4 tänään :)
 
Tsemppiä Naurukohtaus!

Täällä pikkunen alkanut selkeästi puskea itseään hieman tuonne alaspäin. JES...toisaalta ihan kauhian mukavaltahan se ei tunnu ja pöhkö edelleen yrittää enimmäkseen puskea läpi tuosta mun vasemmasta lonkasta, mutta aina välillä on vähän sellaista menkkamaista kipua ja vihlontaa jonka kuvittelen johtuvan siitä että vauva laskeutuisi.



Mitä rautalisiä teillä on käytössä
? Meille ehdotettiin rautalisän ottamista ja kuuliaisena kävin sen apteekista eilen ostamassa. Aamulla sitten lueskelin sen lapun joka siinä paketin mukana tuli ja siinä sanotaan että "ei aiheuta todennäköisesti haittaa vauvalle"...no ne jäi nyt sitten syömättä.

Maikkis 37+2
 
Ihana kun kävit Naurukohtaus kertomassa meillekkn, että tälläinen ilouutinen on. <3 Nyt jään odottelemaan milloin saan siirtää sinut syyselon kaveriksi. :) Toivotaan kaiken menevän hyvin.

Paivih ja palleroinen 34+2
 
Tsemppiä Naurukohtaus!

Minäki viime yönä kuulostelin, että joko tuli lähtö...eipä tullu ei. Supistukset loppui ja uni tuli lopulta 03.30. Onneks sain nukkua tänä aamuna pitkään. Jääny unet kahdessa viikossa todella vähälle. Mulle tulee kans makuuasennossa tosi huono olo! Ja ne kivut ja krampit, närästys ja vessareissut..jihaa! Jännittääääää ja synnytys on mielessä 24 h, hieman malttamatonta ja levotonta siis täällä... :D

Maikkis:) mulla on Obsidan Fe käytössä rautalääkkeenä.

Liise ja poika 37+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Naurukohtaukselle tsemppiä!! :) Ihanaa kun alkaa vauvoja tulemaan. Tulisipa tämä omakin jo!

Paiju: En mä niistä hempoista oo huolissani, ihmettelin vain neuvola tädin kommenttia niiden lopettamisesta. Juuri synnytystä miettien en lopeta, koska siinä ne väkisinkin tippuvat taas. Ja mulla siis loppuraskaus ei ole itse nostanut. Alotin jo keskiraskaudesta syömään rautaa ja tossa olin vähän huonommin syönyt niitä viime kuukauden niin oli tippunut ja nyt taas sitten noussut kun aloin joka ilta taas ottamaan. Eli taidetaan mennä loppuun saakka raudalla.. Eipä se kyllä pahemmin harmita, kun ei tuu mitään esim vatsavaivoja niistä, niikuin monilla tulee.

saanu ja Linnea 36+4 <3
 
Moikka kaikille!

En ole toviin käynytkään täällä kirjoittelemassa, vaikka tasaisin väliajoin luenkin pidempiä pätkiä kerrallaan.

Naurukohtaukselle Tsempit ja onnittelutkin samantien. Ihanaa kun alkaa syntyä vauvoja! Ihan alkaa jännittää.

Imetyspaitoja en viimeksi hankkinut, pärjäsin hyvin normaaleilla, venyvillä paidoilla. Imetysliivit sen sijaan oli sellainen must have-juttu. Tällä kertaa ajattelin hiukan pihistellä ja ostaa Lindexiltä muutamat. Onko jollain kokemusta kyseisen liikkeen imetysliiveistä? :)

Synnytys meni viimeksi aikalailla odotusten mukaan. Sattui pirusti ja sitä rataa... Kesto tosin yllätti, 4h ja risat ensisynnyttäjällä. Luojalle kiitos siitä, kuka nyt haluaiskaan vuorokautta kärvistellä... Saa nähdä, miten käy tällä kertaa!

Omaa napaa: Täällä on odotus sujunut yllättävän hyvin. Joku ehkä muistaa mun viimeksi vain oksennelleen ja olleen vuodelevossa kohdunkaulan ennenaikaisen kypsymisen takia. Nyt oksentelu jäi alkuraskauteen ja kohdunkaulakin on ok. Viikon 32 kontrollissa kaulakanavaa oli jäljellä n. 2,5cm ja kohdun ulkosuu oli hiukan auki, koko kanava pehmeä. Edelleen porskutan eteenpäin ja uskon, että tämäkin vauva syntyy vasta lasketun ajan jälkeen. Hankinnat on pääosin tehty, enää ne imetysliivit, hoitolaukku ja jokunen vaate puuttuu. Huomenna olis tarkoitus koota pinnis ja järjestellä "hoitonurkkausta" ym. pikkukivaa. Ainakin ollaan sitten ajoissa valmiita?

Aina_ & Mini 36+0
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, taitaa Naurukohtauksella olla jo nyytti sylissä. Meillä tyttö edelleen sairaalassa, syöminen vaatii edelleen harjoittelua,toiveissa olisi ensi viikolla saada hänet kotiin :heart:
Kyllä sitä vaan on onnellinen että hän viihtyi vatsassa niinkin kauan kun katselee siellä niitä 28-30 viikoilla syntyneitä.
Päivät olen aina sairaalalla tytön kanssa ja illat kotona. Tuntuu että rintapumppu on mun paras kaveri, lypsää täytyy niin usein :LOL:

Kohta on jo lopuillakin nyytit sylissä.

syyselo ja neiti 10 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Jepulis, ensimmäinen tulossa. Nyt vaan yritetään miehen kanssa pohtia että mitä tehdään. Sairaalaan soittelin ja sanoivat että seuraile tilannetta. Vähän väliä jotain lirahtaa housuun joten eiköhän tämä ole sitä itseään...en jotenkin osaa kuvitella että yhtäkkiä olen täysin kadottanut pidätyskyvyyn...vielä ei supistele ja vauva liikkuu joten seuraillaan.
 
Hui onpas täällä säpinää kun vauvoja alkaa ilmeisesti tulla ihan urakalla :D Tsemppiä Naurukohtaus ja Maikkis! :) Itsekin toivoisin että alkaisi synnytys vesien menolla että tietää sitten ainakin että varmasti on tosi kyseessä. Alkoi hirveä jännitys kun tuli lukemaan näitä teidän kuulumisia ja ehkä hieman kateuskin heräsi että jospa itsekin kohta pääsisi ;) Vaikka toisaalta pelottaa...

Tänään 38+0 *POKS*! Koko ajan muuttuu jännemmäks ja jännemmäks kun päivät laskettuun aikaan lähenee. Viikonloppuja kaikille!

Syyselo toivottavasti saatte pienokaisenne kotiin pian :heart:

Miips ja pikkuR
 
Viimeksi muokattu:
Voiei, huomaa että ollaan lähellä joulukuuta kun alkaa pikkusia vauvoja tupsahtelemaan!
Tsemppiä siis Maikkis:) ja naurukohtaus ja toivottavasti syyselo saat pikkuisen pian kotiin! :)

Itsellä ei ole oikein vielä mitään ulostulemisen merkkejä, paitsi masu on laskeutunut jo hieman ja ajoittain vihloo ja paine tuntuu tuola alapäässä. Ultrassa maanantaina sanottiin, että on kuulemma pikkuisen pää jo aikas alhaalla :) Painoakin hänellä oli jo 2380g! :heart:

En vaan malttaisi odottaa että pikkuinen tulisi jo, tasan viikko niin tämä olisi täysaikainen :heart:

Neyski +poitsu 36+0 POKSSS :kiss:
 
Maikkikselle tsempit myös täältä!! Niin sitä alkaa pino jakaantumaan :)

Itselle voi päivittää syntyneeksi tyttölapsen 15.11 klo 23.40 ja mitat oli 3465g ja 48cm <3

Mulla tosiaan alkoi joskus puoli kahdeksan aikaan lapsivesi lorahdella, ekalla kerralla tietenkin ajattelin sen olevan pissaa mutta sitten kun sitä alkoi lorahdella n.vartin välein tajusin että kyseessä on lapsivesi. Minulla ei ole kokemusta kuin yhdestä lapsiveden menosta ja silloinkin koko vesi meni kerralla joten epäilyksen sijaa ei ollut. Mulla tuli tuttuun tapaan alkuillasta kipeitä supistuksia mutta ne poikkesivat ainoastaan niin että tuntuivat ensimmäistä kertaa myös selässä, tähän asti tuntuneet vain alamahassa. Sitten kun kahdet housut olivat täysin kastuneet, lähdimme viemään lapsia hoitoon ja suuntasimme Naistenklinikalle. Supistukset alkoivat voimistua. Täällä sairaalassa sitten käyrille tunnin ajaksi ja kätilö lähti viemään käyrää lääkärille tarkistettavaksi. Kohdunsuu oli kiinnk vielä tässä vaiheessa joten oletin että voisimme vaikka päästä vielä vähäksi aikaa kotiin ja näin kätilökin puhui. Hän palasi lääkärin luota ja ilmoitti että teidän vauva syntyy nyt!! Minä ja mies ihan äimänä että aijaaa. Sitten ei muuta kuin leikkaussaliin ja klo 23.40 parahti ensimmäisen kerran ihana tuuheatukkainen tyttövauva <3 minut steriloitiin ja ommeltiin kasaan ja tyttö lähti isänsä kanssa pesulle ja minut vietiin heräämöön jossa sain sitten imettää ensi kerran. Viime yönä en nukkukut yhtääb kun pääsin osastolle vasta kolmen jälkeen ja sitten vauva oli vierihoidossa koko yön ja minulla kovia kipuja. Mies kävi tuossa alkuillasta ja itsekkin olen ollut jo jalkeilla, ,yllättävän hyvässä kunnossa!!! Vauva lähti hakemaan valvontaosastolta vähän korkeampia verensokereita sokeritipasta ja pääsee varmaan minun luokse viimeistään aamulla. Toivon todella että pääsemme maanantaina jo kotiin, kamala ikävä lapsia <3 he tulevat miehen
kanssa huomenna tänne sairaalaan <3

Tässäpä tämä synnytys sitten oli, viimeiseni <3

-Naurukohtaus ja Viimeinen 1vrk-
 
Oi olipa kiva lukea Naurukohtauksen synnytystarina! Paljon, paljon onnea pienestä ihmeestä koko perheelle :flower:

Maikkis tsemppiä koitokseen ja kohta kuullaan sun synnytys tarina,jee :)!

Syyselo kohta pikkuinen on kotona äitin ja isin sylissä :heart:, ihanaa vauva aikaa teille :hug:
 

Yhteistyössä