Joulukuun tontut -15 *marraskuussa*

Meille syntyi pikkuinen poika raskausviikolla 36+3 perjantaina 27.11. klo 5.30. Kirjoittelin tuonne 3-kymppisten ketjuun synnytyskertomusta, kiinnostuneet voivat lukea sieltä. En jaksa nyt kännykällä kopioida tänne. :)

Strategisia mittoja ei ole vielä tiedossa, koska vauveli lähti heti synnytyksen jälkeen lastenosastolle, missä edelleen on. Tarkemmat mitat otetaan kun sieltä vapautuu. Parhaassa tapauksessa jo huomenna.

Tulen kirjoittelemaan lisää paremmalla ajalla. Mamma voi hyvin, ainakin fyysisesti. :D Synnytys oli tosi positiivinen kokemus. :)

tamariini ja hukkis 1,75 vuorokautta
 
Onnea tamariinille ja pikku pojalle:love:

Täällä ei mitään.. supistelee ja eilen oli jo ihan selkä poltot ja alamaha kipuja ja tuli limastaveriviirullista vuotoa, mutta tänään ei sitten mitään:unsure:.. oon niin malttamaton:eek: sais jo vaavin syliin, pian kiitos:whistle:.

HooKoo 39+6rv
 
Maanantaita kaikille!

Paljon onnea Tamariinille ja pienelle pojalle! :) Ne ihanat ensihetket vauvan kanssa :love:

Neydalle: Meillä toinen syntyi lasketuna aikana ja toinen viikkoa aiemmin :)

Kovasti tuntuu kaikenmaailman pöpöt olevan liikenteessä, pikaista paranemista kaikille! Meilläkin muksut ja mies ovat flunssassa ja minä ainut terve koirien lisäksi meillä. Aivan mahtavaa jos säästyn tälläkertaa.
Muuten masu kasvaa edelleen ja nyt ollaan jo yli yläkäyrien sf vimeksi 36 ja viikko tuolloin 35+6. sama sf ollut viime raskauksissa viikolla 38+ ja koska olen pitkän huiskea, kohtu kallellaan taaksepäin niin veikkaan isoa äijän köpikkää kantavani :) Öisin kyljen käntöön tarvii herätä ja vessareissuja on yössä 4-8 joten kauhean sikeästi ei enää nukuta. olenkin lähtenyt nyt aamuisin viiden maissa lenkille ja kymppi tulee tällöin vedettyä. Nyt alkaa vaan olla vauva jo niin iso että painaa rakkoa vaikka pinnaan juomisessa ennen lähtöä ja joudun poikkeamaan pimeään metsään puska pissalle reitin varrella. Onneksi on noi koirat turvana sillä se pimeä metsä ei ole kovin houkutteleva aamuyöstä :unsure:.

Tänään matkaan vikaan lekuriin ja samalla ultrataan vauva ja tehdään painoarvio-jännää! Veikkaanpa että synnytän tässä kahden viikon sisään jotenkin on sellainen olo. Katostaan kuinka ennustukseni kanssa käy(y)

Nyt lapset äidilleni hoitoon ja sitten lekuriin!
Mukavaa päivää ja ihanaa alkavaa viikkoa kaikille:love:

Poikien äippä ja herra c 36+3
 
No ei vieläkään mitään täällä vaikka tänään laskettu aika:confused:.. äiti laitto viestiä aamulla "tänään kun mun synttärit, voisitko tikistää vauvan vaikka iltapäivällä ulos":ROFLMAO: ilmottelin ettei oo ees tuntemuksia syntyäkseen..

Miehelle annoin luvan lähtee metsätöihin kärryllänsä että pitää ny puhelinta lähettyvillä jos tää ois tulossa ajoissa.
En kyllä usko muutki menny kahella päivällä yli..
No mie huonosti nykyään nukun yöt, herään monesti yöllä ja nousen ylös ennen kukon pierua kahvinkeittoon ja laittelen kouluvaatteet ja amupalat lapsille. Sitten kun kaikki saatettu koulutakseihin, nukahdan sohvalle istualteen tunnikso_O jospa tää vaan väliaikasta unettomuutta.
Huomenna neuvolakin.
Mukavaa päivää teille muillekkin:)

HooKoo 40+0rv
 
Huh, se on sitten jo meidän kuu o_O Mihin se aika oikein meni? Ihan äsken vasta ihastelin kahta viivaa tikussa, eikä miehen kanssa keskenmenon pelossa uskallettu kertoa kuin minun siskolleni ja yhdelle ystävälle.

Kaksikymmentä päivää laskettuun aikaan. Uusi kokoarviokin on perjantaina, meni niin yläkäyrällä viime mittauksessa että katsotaan varuiksi uudelleen. Isäänsä ainakin poika tulee, mies siis syntyi myös isokokoisena :D

On muuten ollut ihan kauhea jano! Herään nykyään öisinkin ihan vaan siihen, että janottaa enemmän kuin ikinä. Vesipulloa kun sängyn vieressä pidän, niin huomasin että yksikin yö olin huitonut litran vettä unien välissä :eek: Onko muilla ollut samaa?
Niin ja päivälläkin kyllä juon tarpeeksi ettei siitä ole kiinni nuo yöjanot :s

37+1
 
Meidän kuu tosiaan ja nyt alkaa niitä vauvojakin satelemaan :)

Orava: Onko sulla sokereita katottu? Tuo jano vois olla korkeitten sokereiden ansiota. Yhdellä ystävälläni oli juuri samanmoinen oire ja sitten olikin sokerit pilvissä. Minä koitan taas pinnata sen juomisen kanssa ettei tarvi koko ajan juosta vessassa.

Hookoo: sinä se pääset varmaan seuraavaksi synnyttämään:) Kyselit niistä mamma teen juonneista, minä en ole tarvinnut maidon lisäykseen mitään tropeja kun sitä tulee muutenkin liikaa, mutta äippälomalle jäätyäni aloitin vadelman lehtiteen juonnin. En tiedä auttaako mihinkään, mutta on ihan hyvän makuista ja tykkään vaihdella tee laatuja muutekin :)

(.) Lääkärissä eilen ei kohdunsuulla ollut mitään muutoksia eli kanava täydessä pituudessaan ja luukut kiinni:) Ei siis odotettavissa, että tästä vielä mihinkään lähdetään ainakaan sen perustella. Pojalla kokoa arviolta nyt 3,5kg eli jos mennään laskettuun aikaan niin paukkuu yli neljän kilon. Mahtuminen uloskin tsekattiin ja lääkäri vaan totesi, että hyvin mahtuu, mutta sehän me jo tiedettiinkin:LOL: Napavirtaukset yms hyvät ja hengitysharjoituksia näytti tekevän:love:

Aamulla avattiin ekat luukut kalentereista muksujen kanssa ja kotikin on jo saanut joulukoristeensa pöytäliinoineen, verhoineen ja valoineen. Tontut puuttuvat vielä seiniltä ja pakkaseen rupean pian kokkaamaan laatikot ja leivonnaiset valmiiksi. Suosittelen muuten lämpimästi tekemän ruokaa pakkaseen sillä vauvan tultua on ihanaa kun voi imettä rauhassa ja kaivaa vaan pakkasesta herkkuja:p

Joulun taikaa tähän kuuhun :love:

Poikien äippä 36+5
 
Poikien äippä: kävin sokerirasituksessa joskus puolivälissä raskautta, mutta voiko nousta vielä lopussakin? :s

Lääkärikäynti onneksi muutenkin loppuviikosta, niin voin ottaa siellä puheeksi. Ei tarvitsisi nyt kyllä yhtään lisää vauvan kokoa kasvattavia juttuja, tätä menoa tuo tulee ulos kymmenkiloisena :sick:
 
Mulla toi imetys hommat ei oo oikein luistanu sen pari kk saan imetettyä ja sitte loppuu maito, neuvolassa ainakin suhdauttiin positiivisesti siitä imetys teestä.
No taas minnuu supistelee, liekkö loppuu kun kerkii innostua:(.. otin vielä ensi viikolle neuvola aikaa. Tänään siis neuvola ja kaikki ookoo, sf 35 että olipa tipahtanu mitta viimeks oli sf 38, sanohan tuo minun mahan todella roikkuvan alaspäin. Meillä lasketaan yliaikaseksi vasta viikolla 41+6:eek:, pliis jos syntysit hiukka tuota aikasemmin:rolleyes:..
Joululahja ostoksillaki käytii ukon kanssa nyt ois kaikki lahjat hommattu(y) oon osan tilannu netistäkin ja vauvallekkin lahjan:).
Tekeeks kukaan meille uutta ryhmää?
Mä en osaa kännykällä ainakaan tai en varmaan kyllä tietsikallakaan:ROFLMAO:.

HooKoo 40+1rv
 

Yhteistyössä