***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Isot onnittelut uusista vauvoista! :flower: Ihania synnytyskertomuksia!

Saini uhmaa meilläkin ilmassa... Ollut tosin aina aika omapäinen tuo tyttö, mutta nyt tosiaan melkein kaikki on ei ja kovan kiukuttelun takana. Tosin sitten on niin suloinenkin uhmis, kun haluaa aina kesken kovan harmituksen äitin syliin rauhoittumaan. :heart:

Mulla potkii masukki johonkin reiteen menevään hermoon monta kertaa päivässä tosi kipeästi. Viime yönäkin heräsin huutamaan varmaan 5 kertaa, mies luuli jo että nyt tuli varmasti lähtö :LOL:

Pitää lähteä hakemaan tyttö hoidosta ja masukin kummitäti kylään...

Bellona 37+3
 
Täällähän rytisee oikein urakalla :) Onnea kaikille pienen :xmas: jo saaneille :heart: :heart:

Mulla ei ois mitään kiirettä päästä tästä masusta eroon, mutta ens viikolla se lähtee, halusin tai en :| Tai eihän se maha mihinkään lähde, löysistyy vaan :D

Eilen oli viimeinen neuvola ja kaikki ok. Tonttu köllii sievästi pää alaspäin. Ois nyt vaikka poikittain kerta tässä ei synnyttämään pääse... :kieh: Laskeutunutkin on, vaikka ei tainnut olla vielä kunnolla kiinnittynyt. Syke 148-150 ja Sf 36 cm. Hb hyvä 127, vaikka rautaa en ole syönyt aikoihin. Tosi ihanasti näkyi ultrassa pienen kasvot; suppusuu, pulloposket ja nöpönenä :heart:

Joku kyseli Kokkolasta... Minä ainakin olen menossa sinne synnyttämään.

Vieläköhän Tetasha lueskelee täällä vai onko tänään ollut jo sektio. Vai kenties huomenna. Joka tapauksessa onnea matkaan nyytin hakuun :hug:

Me ollaan huomenna isännän kanssa lähdössä viimeinkin jouluostoksille. Taidanpa varalta pakata sairaalakassin mukaan. On sellaiset nykyaikaiset 3 S:ää käytössä huomenna (shoppailu, seksi ja sauna) :D Hotellissa ei onneksi tarvitse siivota niin korvataan se tuolla shoppailulla :LOL: Sauna ja poreamme löytyy huoneesta ja eiköhän se seksi tule siihen mukaan ihan perinteitä kunnioittaen :D Lauantaina tullaan sitten illemmalla takas kotiin. Tämä on ollut meillä perinne jo useampana vuotena. Niin, toki huomenna syödään myös illalla ravintolassa... Mihin mahaan se ruoka mahtuu, kysyn vaan...

Äsken leivoin pullaa, nyt siivoamaan vessat ja poikien huone. Muut sainkin eilen jo siivottua. Kuivakakkua ajattelin myös vielä leipasta. Oliko se Pirkassa vai missä, ohje Sortavalan kahvikakkuun tai jotain sellaista se nimi oli. Täytyy testata oisko hyvää :p Meillä ei ne perinteiset joulun kuivakakut kelpaa kellekään. Tehdään mielummin sitten sellaista mikä maistuu :p

Tintukka ja tonttu 38+3
 
Hurja sentään, en ole eilisaamun jälkeen päässyt koneelle ja sillä aikaa on mahdottomasti tullut vauvauutisia =) ...
Nyt en edes jaksa muistaa kaikkien nimiä, mutta yhteisesti miljoonasti onnea kaikille pienen nyytin saaneille :flower: :heart: :heart:

Jessie + :xmas: 36+2
 
Kätilö tapaaminen käyty ja puoli tuntia käyrillä pitivät samalla. Hirvitti vähän ensin että minkälaisen metelin esikko nostaa odottelusta, kun oli mukana, mutta hyvin sujui ja käytiin verikokeissa vielä siihen päälle. Kaikki ok ja reilun kokonen vauva, niin kuin sitä ei tähän mennessä olisi jo kuullut aika monesta suusta. Alkaa hirvittää aina vaan enemmän :eek: Paineet oli ok ja en huomannut kysyä minkä sai sf mitaksi, kun ei sitä sanonut ääneen. Vauva ylhäällä, paikat pehmeät ja yhdelle sormelle auki eli ei oikeastaan mitään edistystä. Muutaman supistuksen ja mahan polttelua sai aikaiseksi sisätutkimuksella. Esikoisesta tosin olin tiistaina yhdelle sormelle auki ja syntyi perjantaina, kun torstaina illalla alkoi ensimmäistä kertaa supistella, joten ei voi tietää tuleeko tällä viikolla vai parin viikon päästä. Kauhisteli jo etukäteen että mihin aiotaan laittaa esikko hoitoon sitten synnytyksen ajaksi ja laitoksella olo ajaksi, kun ei vierailulle tosiaan voi tulla kun isä ja 3-4 päivää pitävät siellä. Olisi kyllä niin ihanne tilanne päästä melkein heti kotiin, etenkin kun asutaan ihan vieressä.

Supistustuulia kaikille niitä toivoville!

Saini ja Tintti
 
Täällä kärvyytellään, supparit pysyneet onneks kutakuinkin loitolla (lähetin puolet Delfikselle ja puolet Myräkälle :D ), välillä suppaa ja polttaa kovasti mutta ovat lähinnä yksittäisiä. en oo tehny mitää nii jospa tää ei tästä etenis ennenku huomenna tai lauantaina :whistle: oon vaan makoillu ja ompelin poitsulle vaipan, sit mun täti kävi kylässä kattoo millä mallilla on hommat :D sano että voi lähtee kuskiksi jos tarviin sairaalaan kyytiä jos en ambulanssilla halua liikkua.. :) mutta kun minä EN lähe tänään. :snotty: :whistle:

 
Myräkkä Jos se olin minä? :ashamed: En mä tiedä, tunnin ajan tullut suppareita 10 min välein noin suunnilleen tai ainakin oletan näin. Koko ajan koskee alavatsaan/häpyluuhun. Kun en mä voi tietää. Tai ainakin ajattelen, että pitäisi olla kovempia kipuja, mutta ei kai alkuun tartte. Äh.

 
Vielä ei oo saapunu perille nuo supparit... niitä odottelen... ne omat keskenkasvuset vaan on täällä...
Sain sen neuvolatätin kiinni ja johan tuli hommiin vauhtia. Huomenna saiaralaan äitiyspolille klo.8.40 ja siellä sitten tehdään se uusi painoarvio ja sisätutkimus. Voisin kyllä silti mielummin lähteä vielä tänään illan tai yön aikana. Eli jos jollain muulla myös nuita ylimääräsiä suppareita on, ottaisin ne ilomielin lainaan :D

kattiina taitaa olla seuraava nyytinhakija? :D
 
Äippäpolilla oltu..kaikki ennallaan paikat kuulemma ihan valmiit...hieman kova kouraista käsittelyä että alkaisi supistelemaan....vilkas vauva sai taas käyrillä korkeat sydänäänet,painoarvio 3,5 kg...viimestään jouluvkol ma käynnistellään...ettei edes odotella la...Saas nähdä miten kauan tässä menee ennen kun tonttu tulee :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Rv 37+1
 
nekö supparilähetykset jäi matkan varrelle.. taisivat palata takasi itelleni kun niin nappailee taas... :D

oon ollu koko päivän vähän itkuherkkä, hormonit jo heittää häränpyllyä. pelottaa että mikä olo sit synnytyksen jälkeen jos nyt jo tällanen :/

miten muuten onnistuu viikonlopun aikana se kotiutuminen 24h synnytyksestä, pääseekö lähtemään vai päteekö se vaan viikolla?!
 
Neuvolassa käyty ja kaikki Ok. Oon kuulemma odottajan prototyyppi, kun jaksan niin hyvin |O sanoinki terkkarille, et eikö se ole aika paljon asenteestakin kiinni miten jaksaa!
Onhan sitä vaivansa ja vastuksensa, mut tyytyväinen olen ku muutan yön oon niin hyvin saanu nukutuksi (esikoinen nukkunu koistavasti) ja kävelemään pääsee..

piti tulla vielä lisäämään, että tottakait saa valittaa ja sanoa jos on sanottavaa.. on vain alkanu ärsyttään joidenki läheisten (kavereiden) jatkuva negatiivinen asia.. mikään ei ole hyvin ja silti suurinpiirtein juostaan maratonia vielä ison mahan kanssa ja ku vauva on syntyny on se maailman vaativin tapaus, vaik nukkuu jo laitoksella yöt läpensä..
 
Täällä oon vielä yhtenä kappaleena. Asentelin ulos jouluvaloja ja nyt on sit häpyluu kipeenä ja 2,5v teki siinä samalla katoamistempun ja pelästyin niin paljon et alkoi supistelemaan, mut ohihan ne meni.
Miss Mindyllä jo ilmeisesti pikkuinen sylissä...
Täällä vihreänä kateudesta :ashamed:

T:peggy 40+6
 
Täällä jotenkin turhauttaa...Oli tänään se vika neuvolalääkäri ja hänen mukaansa tää vauva ei ole vielä syntymässä. Merkkasi äippäkorttiinkin, että kohdunsuu on kiinteä ja 3cm!!! Onko teillä kokemusta kohdunsuun käyttäytymisestä? Ihmettelin vaan, et miten se voi olla, ku vkolta 31 lähtien ollu sormelle auki ja pehmentynyt ja oon ollu siellä osastollakin estelyissä, ku saivat sillon synnärillä ultrallakin vaan 1-2cm suljettua kanavaa. Että kuka on erehtynyt vai onko mun paikat pamahtanu takas kiinni????? :eek: Ei kai sillä muuten väliä oo, onhan mulla laskettuun aikaan vielä matkaa ja toisaalta taas jos syntyykin, niin vkot on hyvät, mut jotenkin ärsyttävää, kun joka ikinen kerta on niin eriäviä mielipiteitä, en tiiä enää, että kehen luottaa! Samasen lääkärin mielestä vauva tuntuu pieneltä, aiemmin sellasestakaan puhuttu mitään. :( Huoh, taidanpa soittaa huomenna neuvolaan terkkarille ja taas itkee tätä turhautumista. Musta tuntuu, et jokaikinen kohtaaminen lääkäreiden kanssa tässä raskaudessa on ollu jotenkin "hämärä". Pääasia kuitenkin kai on, että muuten kaikki arvot on siis kohdallaan ja masukki voi hyvin.

Sori, omaa napaa :ashamed:

Tuntuu olevan paljon tonttuilua ilmassa ja synnytyksen makua monellakin suunnalla! :) Iso :hug: ja tsempit kaikille!

diiselikissa ja :xmas: 36+4
 
Ihania vauvan tuoksuia onnitteluja vauvan saaneille,ajattelin et olenko yksin kohta :flower: :LOL:
pissakokeen kaveri vei puolestani labraan,ite olen hoidellut pikkusta potilasta..ei pissassa ainakaan raskausmyrkytyksen oireita,viljely vastaus tulee huomenna...
kukahan se seuraavan vaavi tontun saa :heart:
myräkkä olet ajatuksissa tosi paljon :hug: ja moni muu,kun lukenut juttuja :wave: me jaksamme loppuun asti..
Huomenna olis se shoppailupv.. :D tänään pitää paketoida lahjoja joita on jo..tässä illan aikana..ihanaa kun on pakkasta ja lunta vähän,mieltä virkistää =) vaikka välillä mieliala alhaalla ,jostain sitä piristystä saa sit =)

nyt mammat jakselkaa hyvin!

mamma ja rv 36+1

ihanat mussukat pojat
 
Edelleen supistelee. Aika tasasesti sitä n. 10 min puol kolmesta asti ollut. Koskee, välillä puhalluttaa, mutta olo on kuitenkin hyvä, että ei mulla ainakaan ole kiire synnärille.. Meillä on kyllä ohjeistus tulla näytille, kun supparit on tullut 2h 10 min. välein, mutta en mä halua mennä sinne kääntymään, kun en usko, että mitään on tässä tapahtunut. Rusehtavaa vuotoa tulee edelleen hissukseen, supistusten välissä on hirveä mylläkkä vatsassa ja paineen tuntua välillä alapäässä, lähinnä on tuntunut, että vatsa voisi tyhjentyä, mutta ei kuitenkaan tule mitään.
Saa nähdä, mitä tästä tulee.

Minua kiukuttaa, kun ei lääkäri ole soitellut. Huomenna on kyllä itse soiteltava ja kyseltävä. Vaivaa epätietoisuus.
Jännä, että pari päivää asia ihan itketti ja suretti ja kiukutti. Mutta nyt on jotenkin synnytyksen suhteenkin luottavainen mieli ja rauha maassa. Seesteinen olo kaikin puolin.

Kattiina ja Möykky 41+0
 
:eek: arvatkaa oliko kiva tunne veskissä äsken kun tuntu että joku repee ja heti..ei veristä tai muuta vuotoo kuitenkaan.. ja supistukset on sellasia mitä lie laimeita..

eikä muuten hiukkaakkaan pelota mutta kun ollaan tuon kuopuksen kans kahelleen..ja kissakin on läsnä.. :LOL: ..siitä nyt ei apua ole..jotekin kuitenkin suhteellisen levoton eläin miun lähellä.. tuijottaa mahaa mystisesti..hiukan hirvittää noi kiiluvat silmät varsinkin kun ei ole toista aikuista kotona :$ :ashamed: :whistle: ..enpä taoda mitään kauhukuvia katella telkusta.. riittää toi kissa..

manu hetkuttelee ihan kivasti joten ainakin sen osilta on rauhallinen mieli..mies kilsi imuroinnin ja pyykkien ripustelun ja pinavin mitä saan nostella on itseni paikasta toiseen.. :D ..siinä sitä onkin nostelua..

sen verran on pakko tehdä että laitella sänkyihin lakanat..ajatukset muuten alkaa juosta ihan liian kiireellä..

huomenna en uskalla vessaan.. :LOL: :xmas: ...edellisten synnytysten tuntmukset liikaa pinnalla..eli ei passaa syödä luumuja :snotty: :p

Dare ja manu
 
Darelbeida, mites kummassa myö sinniteltäs tuonne ensviikon perjantaille ;) ? Silloin tosiaan aukeis se uusi vuodeosasto ja tää tyttö tahtoo sinne :D . Ja tuubi kanssa, jalat ristiin viikon ajaksi :LOL: . Miulla supisteli melkein koko viimeyön ja luulin jo, et lähtö tuloo, mut mitä vielä. Lauantaille olis meilläkii se shoppailu reissu Dare sinne teijän cityyn =) , toivottavasti tuo reissu ei synnytystä käynnistä. Tosin olis sairaala vieres ja tytöt valmiks hoidos, mutkun tahtoo uudelle osastolle :whistle: ...

Diiselikissa, miulla kanssa tuo kohdunkaulan tilanne on välillä kasvanut ja välillä pienentynyt ja pehmeyskin vaihdellut mittaajan mukaan. Ei tosiaan tiiä, ketä uskoo. Kyllä tällein maalaisjärjellä ajateltuna tuntuu mahdottomalta, että oikeesti pehmeä kohdunsuu oliskii yhtäkkiä kiinteä :/ ...

Upp3, koitetaan selvitä tuonne lauantain shoppailureissulle :D ja miulla tuo mieliala vaihtelee kanssa samoin kuin siulla, monta päivää oli suht luottavainen ja seesteinen olo synnytyksen suhteen, mutta tän päivän ajan oon miekin ollut jotenkin itkuherkkä ja tahtoisin peruu koko synnytysjutun, mut taitaa se olla tässä vaiheessa myöhästä :eek: .

Neuvolassa käväsin tänään ja vauvan pää on kuulemma nyt kiinnittynyt, vielä viikko sitten ei ollut. Kyllä olokin on sen mukainen. Ja sf-mitta ei ollut kasvanut yhtään, oli edelleen 34 cm. Eli pikkuinen olisi lähtökuopissa jo. Ehkä tuo ja nuo viimeöiset supistukset saivat taas tän miun paniikkivaiheen päälle ja siksi tätä itkuherkkyyttä. Mie en kestä noita sairaaloita enkä kipua :'( !!!!!!!!!!!!!!!!

Jessie + :xmas: 36+2
 

Yhteistyössä