***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Huomenna olis sitten käynnistysaika heti aamusta, vähän jo jännittää!!!!

Tuli mieleeni että oisko kellään jotain vinkkejä mitä sairaalaan kannattaisi ehdottomasti ottaa mukaan? Siis ihan näiden perus juttujen lisäksi? Jotain sellasita mitä oisitte tarvinnut tai tuli sairaalassa mieleen että olisi tarvinnutkin?

Tiinuli81 rv 40+1
 
POIKA TULI
11.12.2009 klo 04.44. 4122g ja 52,5cm vkolla 41+0, elikkä oli kokoa ja näköä !
Tietenkin maailman suloisin!!!!
Pikaisesti vaan kun on jotenkin hässäkkää...
Lueskelen tein tarinat joku parempi aika.
Ja Onnea vaan muillekkin nyyttinsä hakeneille ja hyviä hermoja teille jotka vielä odottelette!
Mitenkähän muut E-KKS:laiset??? :hug:
Palaillaan. Olin muuten ihan eka uudella osastolla, olivat pahoillaan kun en saanut leikata nauhaa =)
 
ONNEA Tuubi pojasta! :flower: Ja onnea matkaan kaikille nyytin hakureissulla olijoille sekä käynnistykseen lähtijöille!

Täällä muutamia hyvin viattomia supistuksia, joten täällähän kärvistelen... :headwall:

diiseli + :xmas: 38+2
 
Tsemppiä teille kärvistelijöille, toivottavasti saatte kaikki pian oman nyyttinne :hug: Erityisesti diiselikissalle tsemppiä, mun kun piti kanssa olla vielä pitkään vaavi masun sisäpuolella, mutta toisin kävi!

Ja onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart:

Killi, Kattiina, Koivunkäpy, Tintukka... Täällä kanssa ollaan huolissaan vauvan painonnoususta. Tosin näissä jälkimmäisissä viesteissä (luin monta sivua kerralla) niin olikin onneksi, että teillä vauvojen painot nousseet hienosti.

Meidän vaavi painoi syntyessään 2690 g ja 13 päivän iässä saavutti syntymäpainonsa. Me saatiin ensin sairaalasta lupa täysimetykselle kun paino oli noussut hyvin ja keltaisuus vähentynyt, mutta sitten jouduttiin taas neuvolan käskystä lisämaidolle kun paino ei noussutkaan tarpeeksi. Ja nyt sitten oltiin taas synnärillä kontrollisssa niin sieltä tuli taas taas suositus pelkkää imetykseen, koska olivat huolissaan, että multa loppuu maito kun joudun käyttämään vauvan laiskan imuotteen takia rintakumia ja vauva juo pullosta :x . Ja synnärillä mulle siis tuo rintakumi iskettiin rintaan eikä nyt meinata päästä eroon siitä. Vauva itse on laiska heräämään ja joudumme herättelemään häntä syomään. Ylihuomenna on taas neuvola...

Mahakin vaavia vaivaa, eilen valvottiin klo 4 asti nipistelyjen vuoksi tai siis herra nukkui ja ähisi sylisi ja äiti valvoi. No, onneksi meidän murheet on aika tavallisia vauva-ajan murheita - asiat voisivat olla huomattavasti huonomminkin kun raskausviikkoja oli kuitenkin vaavilla vasta 35 ja risat.

Erittäin paljon jaksamisia Firesunille! Todella kurjaa, että pieni joutui sairaalaan! Kun ei teidän alkukaan maailman helpoin ollut pitkään jatkuneen keltaisuuden vuoksi :hug:

Jaksamisia yövalvomisiin niin odottaville kuin jo synnyttäneille äideille!
 
Tuubi, aivan mielettömästi onnea pojasta :heart: :heart: ...

Tiiätkö, mie olin yhtäaikaa siun kanssa kärvistelemässä synnärillä suppareiden kanssa, juuri tuohon aikaan ( tai siis hiukka aikaisemmin ), kun teijän poika syntyi, niin miut otettiin pois kaikista seuranta piuhoista, että sain liikkua vapaammin, koska jossain huoneessa oli synnytys käynnissä ja se olit sit ilmeisesti sie siellä :D ...

No, hitto miun supistukset vaan loppu sit puolen kuuden aikaan ja yhdessä kasassa edelleen ollaan ja varmasti se lähtö tulee miulla just jouluna :( ...

Jessie + :xmas: 38
 
Meille syntyi poika 12.12.09 klo 5.37 rv 39+6 Painoa 3270g ja pituutta 50 cm :heart:

Ja pientä kertomusta tapahtumasta....
Yöllä hiukan yli kaks heräsin ensimmäistä kertaa koko raskausaikana siihen et supistaa, ei kovinkaan kovasti mut supisti kuitenkin, siinä puolisen tuntia makoilin ja muutaman supistuksen odottelin, ennen ku herätin mieheni joka soitti lapsenvahdin paikalle ja joka tulikin vähän ennen puolta neljää, itestä tuntui vielä siinä vaiheessa sitltä et kannattaakohan sitä vielä sairaalaan mennä, kun oli n. 10 minuutin välein tullut supistus, mutta yhden todella nopean synnytyksen kokeneena ajateltiin mieheni kans et parempi sitä on ainakin kävästä sairaalassa... Sairaalassa olimme neljän aikaan ja siinä vaiheessa olin yllättäen jo 5 cm auki eli synnytys oli siis käynnistynyt. Sain spinaali puudutuksen n. puol viis, kalvot puhkaistiin viiden aikaan, koska edistystä ei ollut tapahtunut ja toiveena olisi saada mahd. paljon hyötyä puudutteesta ja sit alkoikin tapahtua, kymmenen pisteen poika syntyi puol kuuden maissa ja täytyy kyllä todeta että tämä oli helpoin synnytys mitä olen kokenut :) Ponnistus aika oli 2 minuuttia ja synnytyksen kokonais kesto 3,5 tuntia.

Ihanasta pienokaisesta iloiten ja voimia kaikille vielä odottaville
 
Hirmuisesti onnea kaikille vauvan saanneille!! Niin hirveästi nimiä, ettei perässä pysy :).

Mutta johan joulukuu on jo puolessa välissä! ei meinaa uskoa, että ensi viikolla on jo jouluaatto!

Sonja74 Tsemppiä sinne! :hug: Toivottavasti vauva virkistyy ja jaksaa ruveta imemään paremmin! Mahaoireet on inhottavia. Meillä ollaan (vielä) säästytty, mutta saas nähdä, kun aloitetaan d-vitamiini. Mutta minua on lohduteltu, että päivä päivältä eteenpäin, suolisto kehittyy ja alkaa kestämään paremmin. Ja kai se n. 3 kk:n rajapyykki on olemassa, vaikka tuntuu, että sinne on vielä aikaa.
 
noista d-tipoista, jos nääyttää ettei masu niitä kestä niin voi alottaa myöhemminkin, tai sitten antaa pienemmällä annostuksella, on siis ohjeistus täällä. ja nimenomaan vesipohjaisia tippoja, jekovit tai minisun jossa on kuulema vielä "parempi" d-vitamiini kun on se D3 versio, muissa on D2.

päivä leivottu ja nyt on piirakkapuuro hautumassa, huomenna on operaatio piirakan paisto..

ja onnea kaikille vauvatuneille!
 
Meillä terkka ohjeisti aloittamaan yhdellä tipalla pari eka päivää ja sitten vähitellen nostaa annosta.

Mies on niin mukana vauvan hoidossa, ettei tosi :). Kylvettäminen on hänen ja typyn juttu jo täysin, vaipat vaihtaa niin näppärästi ja seurustelee tytön kanssa, kun tämä on hereillä.

Mutta ääni kuuluu, nyt taidetaan tarvita äitiä :D.
 
:hug: :flower: onnee vauvautuneille...

ei tullut lähtöö eilen.. ja äiti alotti *jokojoko* puhelut..siis :kieh: niinkun ei muutenkin ois hermot ihan riekaleina!!!!!!! |O

mies yritti sitten koko illan psyykata alatie synnytykseen..saa nyt sitten nähdä kuinkas käy..sille putkiaivolle en kyllä aio kommentoida.. siis sairaalan lekurille :ashamed: yhtään mitään..en sairaalalle mennessäni enkä synnytyksen jälkeen..

synnyttäköön ensin itse niin sitten keskustellaan mistä siinä on oikeen kysymys... :p

ja nyt torttu kaffelle ja laittamaan lapsia kouluun..ja odottamaan sitä *osastolle !-poistu!* käskyä..

Dare+manu 40+2
 
Ai helvata, et nää supistukset jaksaa kiusata miuta :( ...

Eilen illalla olin jo NIIN varma, et lähtö tulee, mut paskan marjat. Saldona kolmetuntia säännöllisiä supistuksia, mukana muutama napakampikin ja sitten ei taas mitään :headwall: ... Mie en jaksa...

Ja taas eikun kärvistellään...........

Jessie rv 38+1
 
POKS 39+0!!!
Unta tuli nautittua kokonaiset neljä tuntia viime yönä, kylläpä väsyttää. Toivottavasti päivä paranee edetessään, nyt tuntuu surkealta. Neuvolassa täytyy käydä iltapäivällä, toivottavasti tulee jotain positiivista ilmi, kuten se ettei paino ole enää noussut |O

motherof5
 
Täällä taas vaihteeksi hyvin nukuttu yö takana. Miehellä rokulipäivä kun maha temppuillu jo pari päivää ja eilen sitten oksensikin niin liekkö jonkun pöpön saanu. Toivottavasti ei meikäläiseen tarttus. Mahatauti ja synnytys ei kuulosta kovin hyvältä yhdistelmältä. Illalla menin nukkumaan joskus 11 aikoihin ja 1 aikaan kävin pojan luona kun itkeskeli ja siitä nukuinkin sitten 6 asti heräsin miehen liikkeisiin ja sitten torkuin 7 asti ku poika rupes itkeskelemään ja kävin hakemassa viereen niin oltiin sit kaikki vielä nukahdettu ja nukuttiin 9 asti. :D eli semmonen 9-10h on tainu tulla koisattua. Tää varmaan tietää sitä että ens yönä ei taas nukuta. Yhtään supistusta ei viime yönä tuntunu. Liitokset vaan hajoo alle, kohta ei pysty kävelemään ku jalat metrin harallaan jos sittenkään. AUTS!

Ja täälläkin on joko, joko kyselyt alkaneet. Aamulla itse asiassa heräsin siihen ku serkun vaimo laitto viestiä ja heti perään oma sisko että joko oon lasaretissa kun en oo tälle aamulle vielä naamakirjaan ilmestynyt :LOL:

Mut jos sitä aamupuurolle ja yrittäs sitten jotain touhuta tuon synnytyksen edistämisen suhteenkin.

Sanle ja veturi 38+6
 
ONNEA Kivitasku pojasta! :flower:

Ja kiitos Sonja. Täällähän sitä ollaan juu...Oon nyt tsempannu itseni niin, että on meilläkin joka tapauksessa vauva sylissä n. 3 vkossa vaikka käynnistykseen mentäis...On nimittäin kaikkea mahdollista kokeillu ässistä ja mistä lie "pässeistä" lähtien, mutta kun ei mtn tapahdu, niin ei... :headwall: Se niistä ennenaikaisuuden uhkista meillä ja toki kiva niin! :)Ja oma olo on lyhyttä pinnaa lukuunottamatta nyt hyvä, ei liitoskipuja ei mtn, niin täytyy vaan jaksaa tonttusta ootella. Jaksamisia kovasti paljon sullekin!

Itsellä huonosti nukuttu yö takana ilman mtn syytä. Äsken vasta sit nousin, ku olin aamuyön valvomisen jälkeen torkahtanut ja pää on nyt jotenkin ihan sekaisin. Täytyy varmaan lähteä tonne pakkaseen herättelemään itseä...Kivuttomia suppareita täällä edelleen kohtalaisesti, mutta ei millään muotoa säännöllisesti ja ei tosiaan vaadi kuin pientä "keskittymistä" ja meno jatkuu...

:hug: kaikille, tää lähtis nyt itsensä herättely hommiin!

diiselikissa & :xmas: 38+3
 
Täällä kans vielä kärvistellään ja odotellaan et tonttu antais jo jotain merkkejä ulostulosta...vaan ei mitään :kieh: Tänään on nla, saa nähä onko MITÄÄN tapahtunu. Sunnuntaina tuli muutama kipee suppari ja maanantaina koulussa tytöt oli ihan ihmeissään ku mun maha oli tippunu puol metriä alas päin :LOL: Kohta se tipahtaa lattialle, jos vielä laskeutuu. Tahtoo jo NIIN synnyttää! Vielä huominen tentti koulussa ja sit alkaa vuoden tako opiskeluista. Ihanaa!

Unettomia öitä vietellään täälläkin. Ei mitään vaivoja, mutta uni ei vaan tahdo riittää ku viiteen-kuuteen asti ja sit pyöritään ja hyöritään sängyssä. Ehkä mua vaan valmistetaan tulevaa varten...

Vau 38+3 myöskin :xmas:
 
Vau :wave: Ihanaa "kohtalotoverini"!!! Kärvistellään yhdessä, tuntuu palsta senkuin hiljenevän...Mulla neuvola huomenna ja toivoisin kuulevani kiinnittymisuutisia, nähtäväksi jää... :)

Pakkasherätyksestä ei ollu täällä paljon hyötyä, väsyttää edelleen, pinnaa kiristää, vatsaa nipistelee ja oksettaa... :$
 
EI OLE TILAA MAJATALOSSA :LOL: :LOL: ..tai no kait ne ottais sisälle vaikka dementia osastolle jos äkkilähtö tulis...

aamulla soitin jo sairaalan suuntaan kun ei alkanut mitään kuulua.. ja tulos oli ..

" kyllä meillä täällä siun tiedot on ja olet ekana kutsuttavien jokuossa mutta nyt vaan on niin että ei tänne mahdu..."

olkoon niin.. voinhan mie oottaa vaikka kaks viikkoo yli.. jos vaan liikkeitä tuntuu mutta en mie sitten enää mitään kyllä mitään alateitse synnytä oli synnytysopin vastaista tai ei..

eli näillä mennään..eikä edes kauheesti ole supistellut :D ..vaikka vaihdoin koko purukalle peti vaatteet ja imuroin ja moppasin yläkerran sillä aikaa kun mies kultaseni oli ostamassa lisää maitoa taloon..

:eek: |O :xmas: :headwall: :headwall: ja nyt huomasin että ISI OLI PÄÄSTÄNYT POJAT PIHALLE KAUPPAREISSULTA..ILMAN ETTÄ ON ULKOHOUSUJA.. :eek: ..siis pelkät kalsarit ja verkkarit.. :headwall:

no luin jo lakia näille isommille että kattoo vähän miten täällä laitellaan päälle kun olen poissa..ja aion ihan nätisti mainita miehellekkin että miten olisi hyvempi pukeutua melkein .20 asteen pakkaseen..

ja nytten sitten etsimään murusia massuun.. alkaapi olla nälkä :p

Dare ja manu..jotka kaiken lisäks huiteli tunnin unta kaaliin ilman painajaisia.. :)
 
Dare, johan vitsin murjaisivat, vai ei oo tilaa :eek: ....
Eli tietääkö se sitä, että kun tässä joskus sinne synnyttämään lähetään, niin myö tutustutaan meijän " iki-ihanan " sairaalamme uuden lapsivuodeosaston käytävään :LOL: :LOL: ...
Olisivat nyt ees sitten aikaisemmista viisastuneet ja lisänneet noita paikkoja tuolla, mutta eihän meillä niin tehä :headwall: :headwall: ......

Diiselikissa, Vau2009 ja Victoria89, mie tääl kans kärvistelen teijän kanssa :wave: . Hitsi, vaikka kuin kohdunkaula lyhentynyt ja paikat kahdelle sormelle auki ja suppareita tulee aina silloin tällöin säännöllisesti, niin ei tää tonttu silti taho syntyy ei niin millään. Neuvolassa miullekkin sanottiin jo yli kaksviikkoo sitten, että pää kiinnittynyt, mutta kun tuolla synnärillä pyörähdin, niin sanoivat, että vauvan pää on vielä ylhäällä, vaikka miusta tuntuu, et se roikkuis tuol jalkojen välissä :D ...

Mut tosiaan tuntuu, että kohta kaikki ovat saaneet jo vauvan ja meijän tonttu vaan meinaa tahallaan laittaa miut sairaalaan just jouluksi :/ ...
 
Jessie, et oo todellakaan ainut joka vielä kärvistelee, täälläki vaa odotellaan et alkais ne supparit jo :kieh:
Victoria, hyvä etten sentää oo ainoo jolla on noita uniongelmia, vaikka tietenkään en sellasia kellekään erityisesti toivo :hug:

Tänään nlassa ei mitään maata mullistavaa. Vauva on kuulemma niin lähtöasemissa ku vaan olla voi, enää tarvittas kuulemma muutama napakka supistus ni lähtis tulemaan. Mun neukka veikkaa kans ettei ainakaan yliaikaseks mene, mut sitähän ei siltä th:ltä kysytä :xmas: Mun tuurilla vielä tammikuussa ollaan yhtenä kappaleena tai sit just jouluna pitää lähtee :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tetasha:
Myräkkä: Voi että, voimia ihan hirveästi sinne!! Tiedän mitä tuo öiden valvominen voi olla, todella todella uuvuttavaa! Valvooko neiti minkä vuoksi öisin, onko masuvaivoja vai onko selvinnyt mikä valvottaa?
En oikein tiedä mikä neitiä valvottaa öisin. On vain virkeä. Päivisin sitten nukkuu.. Taitaa olla vrk rytmi sekaisin ku yöllä syntyi, mene ja tiedä.
Onneksi muutama yö kun nukkunutkin. Mutta viime yökin oli tuskaa, kahdesta asti heräiltiin tunnin välein. Tai ennemmin voisi sanoa että torkahdeltiin siinä valveilla olon välissä. Tänään sitten hain vaunukopan olkkariin; saa alkaa siinä nukkumaan päivisin. Jos se toisi edes jonkulaisen eron yöhön ja päivään.
Vai olisko se sama ku tintukan neitillä.. Että kun päivällä ei sitä läheisyyttä unien takia saa, niin kaipaa sitä sitten yöllä. Mene ja tiedä..

Paistelen lanttulaatikoita joulua silmällä pitäen. Uskomatonta että ensi viikolla on jo aatto!
Pakkasta pidelly, kolmatta päivää jo -30, tänään jopa -32 ollu koko päivän. Ihanan raikasta :D

Rela-tipoista, jos niitä alkais vauvalle antamaan niin mihin aikaan vuorokaudesta niitä kannattais antaa? Tai mikä se annostus nyt ikinä lieneekään.. Ajattelin että jos niitä kokeilis öiden rauhoittamiseen.. Itse oon rela tabuja syöny synnytyksestä asti, mutta kun ei tuolla tunnu vatsavaivoja olevan. Eli liekkö niillä tipoillakaan vaikutusta, kun tarkemmin miettii..

Myräkkä ja neiti 11 vrk
 
Samassa veneessä ollaan siis me kuun loppupään mammat! :kieh: kärvistelyä, kärvistelyä...Täällä ollut tänään koko päivän aaltoilevaa kuvottavaa oloa, vuorotellen alavatsa- ja ristiselkä "juilimista", oireet siis vähän kuin alkuraskaudessa! Antaiskohan tonttu ees vähän merkkiä, et kyl mä täältä joskus tulen... :D Huomisen neuvolaan menen suurin odotuksin ja jos kuulen, ettei ole vielä(kään) edes kiinnittynyt, niin itku varmaan tulee...Kuukausi takaperin neuvolassa oltiin kans sitä mieltä ettei varmasti mene laskettuun aikaan, viimeksi sit jo veikkaili että yli mennään...Että ei näistä koskaan tiedä, pitäis tonttusella olla ainakin hyvät keuhkot, kun saatiin ne kortisonit sillon rv33. :) Hitsi vieköön, että nämä vikat vkot/päivät voi olla pitkiä!! Ja vaikka tänään ollukin suhteellisen epämääränen olo, niin oon ollu vaan onnellinen, ku oon aatellu, et tää edes jotenkin valmistelis tulevaan synnytykseen!

Jaksuja meille kaikille vielä odottaville mammoille, mä aattelin kruunata tämän päivän vielä lenkillä koiran kanssa ja saunalla. :hug:
 
Rela-tipoista, jos niitä alkais vauvalle antamaan niin mihin aikaan vuorokaudesta niitä kannattais antaa? Tai mikä se annostus nyt ikinä lieneekään..
Myräkkä: Meillä on aloitettu masuvaivoja helpottamaan Rela-tipat toissapvänä ja neukkutäti suositteli antoajaksi klo 16-18 välillä. Vaikuttavat 12h, niin olisi hyvin vaikutus juuri yötä vasten jos antaa noihin aikoihin.

Annostus on 5 tippaa päivässä, sitä ei saa ylittää. Me on sekoitettu tipat pieneen määrään tissimaitoa ja hyvin on menny alas. Nyt vain sormet ja varpaat pystyssä toivotaan, että auttaisi pientä massukippuroissa ja rauhoittaisi noita öitä vähän paremmiksi.

Tänään meillä kävi neukkutäti kotikäynnillä ja piskuinen pääsi haikarapuntariin punnitukseen ja oltiinpa hienosti ylitetty syntymäpaino juuri ajallaan. Nyt odotellaan lauhempia kelejä niin päästään aloittelemaan vaunuilua pikkuhiljaa, ihanaa, sitä todella odotellessa :heart:
Ai niin ja ristiäispäiväkin päätettiin ja pappi varattiin, tammikuun alussa meidän pikkuneiti saa nimensä :heart:

Tetasha :heart: Milli 14vrk

Psst! Isot onnittelut vauvansa saaneille ja voimia vielä piskuisen saapumista odotteleville!
 
Onnea kuurakeiju tomerasta tytöstä :)
Ja tietenki kaikille muillekin mammautuneille onnittelut :)

Niin ja jaksuja kärvistelijöille. Jos olisi mahdollista nukkua varastoon, kehoittaisin kaikki tekemään niin. Se ku ei vaan tahdo oikein toimia niin..
 

Yhteistyössä