***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

Jaahas, neuvolantäti soitti.. Meinasin jo jättää vastaamatta puhelimeen ku näin että terveystalo soittaa. Arvasin että koskee sikarokotetta. Tänään kuulema tulee rokotteet ja huomenna aletaan rokottamaan..

Olin tosiaan jo illalla päättäny että pitäkööt rokotteensa, mä en sitä viitti ottaa. Ja sanoinki sen tätille niin halus sit puhua mulle järkeä. Että hänkin raskaana ja aikoo silti rokotteen ottaa.. Ja piti pitkän puhuttelun aiheesta, halus puhua järkeä mulle :D ja käski kysyä jos vaan mikään mieltä painaa.. Meinas soitella uudestaan huomenna et otanko vai enkö, kuuli mun äänestä et mä vähän epävarma vielä.

Oi voi, on tämä rasittavaa.. Pakko kai se on sit miettiä vaan mitä tekee. Tulis se mieski töistä niin pääsis sen kanssa miettimään asiaa, ettei mun tarvi yksin päättää näin isosta asiasta.

(.) Aamulla heräsin supistuksiin. Onneks ne loppu kuiten. Mut illasta oli ylämaha niin julmetun kipeä. Ärsyttää niin vietävästi kaikki, ettei mikään vois olla vaan helppoa. Tällä hetkellä tuntuu ettei osaa nauttia raskaudesta juuri ollenkaan.. :'(

Myräkkä ja keiju 33+0 POKS
 
Taas käyty äippäpolilla ja kohdunkaula lyhentynyt edelleen :/ . Ja nyt sitten jouduin minäkin vuodelepoon.

Viikon päästä uusi käynti. Taas peloteltiin osastolle joutumisella... Ahdistaa valtavasti tämä epävarmuus.

Koivunkäpy, kyselit tässä taannoin miten sitä tietää, että on tosi kyseessä jos muutoksia tapahtuu eikä itse edes huomaa välttämättä mitään. Sitä minäkin mietin! Viimeksi synnytykseni käynnistyi lapsivesien menolla ja meinasinkin sulle silloin vastata, että se oli ainoa juttu mistä tiesin itse mitä on tapahtumassa kun kipuja ei ollut yhtään. Nyt kysyinkin lääkäriltä asiaa niin hän totesi, että nyt synnytys voi hyvinkin alkaa suppareilla tällä kertaa ja se onkin tosiaan vaikeaa tietää milloin on tosi kyseessä kun mullakin kivut viimeksi alkoivat kun olin jo 6 senttiä auki. Sairaalassa olin sitten tuon lapsiveden menon vuoksi onneksi jo valmiiksi. Eikös sullakin ollut tänään äippäpöli? Toivottavasti et ole joutunut osastolle!

Myräkkä, ei täällläkään nautita tällä hetkellä tästä raskaudesta pätkän vertaa :ashamed: Toivon vaan, että olisi joulukuu ja vauvan olisi turvallista syntyä.

Anteeksi valitukseni!
 
Tervehdys kaikille!
Ja uusille tervetuloa mukaan :)

Soitteli terkka just äsken, ois sikaflunssarokote saapunut. Ens tiistaina neuvolaan aika, siihen asti miettimisaikaa :eek:
Alan kallistua sen kannalle, et otan rokotteen. Kuitenkin kun viimeisellä raskauskolmanneksella on suurimmat riskit jälkitauteihin ja mulla vielä lisäksi astma, niin ei oikein hyvä jos se tauti iskee.. Mutta kuitenkin mietityttää..
Terkka sanoi vaan et se on mun oma päätös, ei sano asiaan juuta eikä jaata!

Jouduin sitten sokerirasitukseen vielä tässä viimeisillä viikoilla, kun nyt parilla neuvolakäynnillä ollut sokerit plussalla :/ Huomenna saan tulokset.

Äippäpolilla käynti oli toissapäivänä, vauvan kokoarvio 1,9 kg. Ala- ja keskikäyrän välissä menee kasvu. Jännä sinänsä, kun sf-mitta taas menee ihan yläkäyrällä!

takhisis ja masukki 33+6
 
Hellurei!
Just tuli terkalta viesti, et maanantaina olis rokotus.... kääk :$ No kyllä mie sen otan vaika niin montaa on mieltä, kun on ihmistäkin...
Sain myös synnytystapa-arvioon kutsun, joka tosin vasta 24.11, et kuukausi vielä odottelua ;)
Lauantaina pääsen myymään mll:n kirppikselle ylisuureksi paisunutta lasten vaate/leluarsenaalia :LOL: En voi tajuta, et miten tulee hamstrattua näin paljon ylimääräistä ja aina otan kaiken vastaan mitä annetaan :/ Ja kun minä niitä täältä myös antaisin, niin ei oikein kukaan tunnu tarttevan... Ja eipä nuo huuto.netissäkään tunnu menevän mitenkään suurella menestyksellä... Tai lähinnä suurempi vaiva ottaa kuvat ja kirjoittaa, vaikka en nyt rahan takia niitä siellä myisikään... On vaan nyt tullut sellainen joulufiilis jo, vaikkei lunta olekaan yhtään täällä.
Vitsit et tää masu roikkuu ihan tuolla jalkojen välissä, ja on tukala olo kävellä... Muksu poikitain siellä, et ei pelkoo et tippuis :D
Mutta josko tuon yhden nukkuun hetkeks laittais ku kaikki ny huusatuttaa vaan...

Jisse ja mimmi-jami
 
Apua, nyt teille alkaa tulla soittoja si-rokotteesta!!! :eek: No, mulla on maanantaina neuvola, joten luulenpa, että siellä pitää sitten päättää eikä mitään soittoja enää tällä viikolla tule.

Eilinen 45min ohjelma ei tehnyt paljoakaan hullua hurskaammaksi, paitsi että me viimeisellä kolmanneksella olevat todella olemme pahimmassa riskissä ja rokote suojaisi myös meidän vauvat. Ja aamutv:n uutisissa oli lyhyesti asiasta lisää... Jos THL:n tutkimusprofessori suosittelee rokotetta raskaana oleville ja sanoo ettei siitä ole haittaa sikiölle, niin kai se on pakko uskoa. Ja myös WHO tätä rokotetta suosittelee ( vaikkakin ensisijaisesti raskaana oleville suositellaan lisäaineetonta rokotetta, niin meidän Pandremix on myös suositeltu ) niin ei kai sitä voi muuta kuin uskoa. Mä en kestä enää noita salaliittoteoriajuttuja :'(

Täällä omaa napaa sen verran, että nyt sitten migreeni jatkaa vaivaamistaan :'( - ti ja ke välisenä yönä tää alkoi ja mitään merkkejä paremmasta ei ole. Olo on ihan kauhea ja 1 g panadol annos ei auta mitään, ehkä ihan hetkeksi hiukan helpottaa ja saa nukuttua ees tovin. Pelottaa että kauanko tätä kestää.... :| Että jos 32 raskausviikkoa menikin ihan suht hyvin, niin kai ne vaivat nyt sitten alkaa. Viimeisimmästä migreenikohtauksesta ei oo kuin vajaa 2 viikkoa, montakohan kohtausta ehtii vielä tulla ennen joulukuuta? :'( Oksettaa, silmän taakse poraa, ja koko pään vasen puoli on puuduksissa... täytyy mennä takaisin pitkäkseen, johan mä ½ tuntia olin ylhäällä...

Ai niin, tänne taisi olla tullut uusiakin - tervetuloa vaan minunkin puolesta! :flower: ja muutkin taustailijat tänne vaan :whistle:
 
Minä otan kanssa sen rokotteen.. Oli sitten runsas yksi pvä aikaa miettiä sitä... mutta se on nyt päätetty, perua ei voi ettei mene rokotetta hukkaan.

Omasta olosta: Närästys vaivaa niin pahoin että välillä oksennan :x Rennietä koittanu ottaa mutta ei apuja :/ Hermostuneisuus taas lisääntynyt ja pinna koko ajan kireällä!! Oikealle alamahaan vihloo öisin, kivu on hetkellinen vihlaisu mutta todella kova! En tiedä mitä on.

Tänään rv 34+0 :heart: sentään jotain positiivista...
 
Merkkiä jätän tänne itelleni..
Voi kun tännekin äkkiä tulis nuo rokotteet ja sais sen ennenku tauti leviää lisää tai pahimmassa tapauksessa ehtii jostain tarttua.. :/ vaikka voishan se olla niinkin ettei tauti ikinä rantaudukaan tähän meidän pikkukaupunkiin eikä siis tarttuis minuunkaan, mutta... oon tämmönen pessimisti että aattelen aina kaiken pahimman kautta :ashamed: :whistle:

Voimia Killille migreenin kanssa :hug: :( Ja lepopotilaille jaksamista myös :hug:
 
Tervetuloa uusille!

Viimeinen ultrakäynti takana ja vauvalla kaikki pitäisi olla kunnossa. Sukupuolikin vahvistui. Koko arvio oli 2,2kg... Veikkasi nelikiloista vauvelia ja meni vähän hämilleen, kun sanoin että esikoinen oli syntynyt 40+0 ja painoi 3210g. Mutta onhan se tietysti mahdollista että tämä kaveri on reilusti isompi kuin veljensä. Tosin mitat edelleen vastasivat viikoiltaan isompaa kaveria enkä oikein usko että olisin koossa sinne joulukuunpuoliväliin asti joten katsellaan. Tai nyt kun sen sanon niin luultavasti kärvistelen vielä jouluaattonakin tämän masun kanssa :whistle: Suomen neuvolatäti oli eilen äidiltäni kysellyt ettei vaan vauva ole vielä syntynyt, kun olin ollut sen oloinen viimeksi että voisi kuulemma tulla milloin vaan :eek: Nyt sitten on alkanut hirvittää, että mihin saan esikon hoitoon, jos joudunkin pidemmäksi aikaa sairaalaan tai synnytän sektiolla :/

Miracles ja Tuubi tsemppiä istuskelijoiden kanssa ja pidetään peukkuja jos tajuaisivat vielä kääntyä. Ja Killille voimia migreenikohtauksiin!

Täytyy varmaan alkaa oikeasti valmistautua ja laittaa paikat kuntoon vauvaa varten ettei kaikki jää miehen tehtäväksi.

Saini ja Tintti 33+2??
 
Jisse78: Ei kai me olla samalta kylälyä, kun mullekin tuli tekstarikutsu rokotukseen maantaiksi ja meinasin mll:n kirpparille mennnä lauantaina ostoksille =)

Niin että tuo rokoteasia pitäis kanssa päättää ennen maanataita. Ei vaan tiedä ja en ymmärrä miksi mun pitää päättää tällasesta asiasta :eek:

Nyt sain viimein hoidettua työpaikankin asiat kuntoon, jotta voi alkaa tätä huushollia miettimään ja vauvantuloon asennoitumaan. Mies eilen totesi, ettei ole ihan sisäistänyt tätä vauvan syntymää :LOL: no synnärillä sitten viimeistään taitaa ukon tajuntaan tulla tämäkin asia :xmas:

Nyt ruuantekoon ja esikoiselle huomiota antamaan. Oli pitkästä aikaa hoidossa äitiä itkenyt :ashamed:

Enni ja pikkuinen 33+5
 
juupas. polilla käyty, kokomatkalta rööri auki ja pari senttiä jäljellä.
Painoarvio oli 1940g, todellisuudessa enemmän kun vartalonympärystää ei saanu kunnolla mitattua.
Eli aamun supparit oli tehny tehtävänsä, mietti lääkäri että otetaanko lääkitykseen jo nyt vai katellaanko myöhemmin. Viikon päästä uusinta katsaus ja sen jälkeen ei mahdeta katsoa kun on viikkoja sitten liki 34 niin ei tarvii estellä jos lähtee tulemaan.

Killi, kannattaa käydä sairaalassa tipututtamassa lääkkeet suoraan suoneen kun ei kerran napit auta. kokemuksesta vain.

Kyselin että koskas mun sit pitää mennä lääkäriin kun supistaa, ei ne oikein osannu sanoo mitään. mutta ei saa jäädä odottamaan että koskee oikeesti. ja jos vedet menee niin HETI lähtee, ei saa jäädä odottelee alkaako supistelemaan, noi kn on syntyny alle 2h vesien menosta.

Jisse78, tiedän tunteen kun on rytkyä nurkat täynnä ja ei vaan jaksas lähtee niitä myymään. onneks mää voin tunkee kaverille kaikki mitä ei jaksa kattoo omissa nurkissa.

Aamui alkoi loistavasti ukon kanssa "tapellen" ja itkien.. semmosta se univelka ja kivut teettää..
~Käpy ja Tinka 32+2~
 
Jatkan..
Sydänkäpynen, saako kysyä kuinka ISO vauva teillä on tulossa?
Meillä kun tuo lääkäri oli sitä mieltä että vois syntyä viimeistään sillon vk37 jottei ois liian iso.. luki tosin papereista että tilaa on vaikka rekalla ajaa, jotta ei sen puolesta, mut kuulemma ei ainakaa oo hyvä jos yliaikaseksi menee..

supistele ei, mutta semmonen menkkajomotus jäi.. |O

ja hermotki oon hukannu johonki, tekis mieli vaan parkua.
Ja yhdyn teihin jotka ei nauti pätkän vertaa raskaudesta, odotan vain sitä hetkeä että pääsen ponnistamaan.. :ashamed: oikeesti, odotan innolla synnytystä vaikka tiedän että se tulee tekemään taas helvetin kipeetä, mut ei se onneks kauaa koske.
mulla on nyt nimittäin lähteny kaikki nivelet löystymään ja siten kun makaa niin hävii lihakset niin polvi on paikaltaan vähintään kerran päivässä, sormet on kipeet, turvottaa, refluksi vaivaa..
Mutta eipä oo perspukamia eikä oo ku yks suonikohju!
Saan olla kotona ja sentään syödä istuillaan.

ei ois pitäny mainostaa, ny supistaa taas kunnolla...
 
Itselle merkkiä jätän ja samalla poksun

35+0 POKS

eilen oltiin Svaonlinnassa ja tänään suunnattiin Vieremälle. eilen illalla koski vatsaan ja supisti, mutta helpotti, kun pääsi pitkälleen ja masukki sai mylättyä itseään toiseen asentoon, lähti paine mahasta kerralla. Hassua.

 
Tänään 30+0! :heart: =)

Minullekkin neuvolan tervhoitaja soitteli rokotteesta ja sanoi että viikonlopun yli voin miettiä ja ma ja ke aamuna saa rokotteen jos ottaa.En sitten tiedä, ottaako vai ei.Tärkeintä olisi ettei ole sikiölle haittavaikutuksia?Mietin vielä..
 
Iltaa!

Olen varmaan ihan hullu, kun nyt jo murehdin ja itken sitä, kun tämä vauva on meidän viimeinen. :'( Siis nyt jo surettaa, etten saa enää ikinä tuntea tätä ihanaa mahaa ja liikkeitä.. Vaikka kuinka on vaivoja, niin silti rakastan olla raskaana, enkä millään malttais luopua masusta. :heart: Toisaalta taas haluais vauvelin syliinkin mahd. pian.
Itkin miehelle, että voitaisko ajatella niin, että tehdään iltatähti kymmenen vuoden päästä? :saint: Vaikka ei nyt todellisuudessa niin tehtäiskään, niin ajatus edes siitä, että voisin vielä joskus mahd. olla raskaana helpottaa omaa oloa.. KAHELI?!? :xmas:

Tuubi Mulla on lääkäri ens viikon to. Se kattoo vielä onko vauva vieläkin väärinpäin ja jos on, niin yrittävät sitten seuraavalla viikolla (rv 36) äitipolilla kääntämistä. :x Mä olen miettinyt kyllä, että haluan mielummin kokeilla alakautta synnytystä kuin sektion suoraan. Jos siis päättää istua koko loppuajan. Mutta TOIVON todella hartaasti, että pikkurouva tajuais nyt kääntyä takasin.
Mulla ei ole tehty kahdessa edellisessä raskaudessa ollenkaan mitään kokoarvioita..

E-V-A Mulla oli kaksi viikkoa sitten sf-mitta 33cm ja eilen oli sama 33cm.. Johtuneeko tuosta vauvan kääntymisestä, en tiedä..?

Mun veli on sairaanhoitajana Jorvissa teho-osastolla. Soitti just tänään, että he ovat eilen saaneet alkaa pistämään toisille tuota sikalenssupiikkiä. Suositteli sitä mullekin aivan täysin, oli puhunut mun tilasta myös anestesialäkärin kanssa, joka oli myös ollut ehdottomasti sitämieltä, että näin loppuvaiheessa kannattaa se ottaa.
Oulussa mun ystävä on rv 38+jotain ja siellä olivat nyt aikastaneet noita rokotuksia ja hänkin saa piikin ens viikon ti.

Huomenaamuna pitäis lyllertää kerhoon viemään kuopusta. (n. 2KM suunta..) Olenkin perjantaisin ihan dööd illalla, kun taaplaan tuota väliä.

Viikonloppuna juhlitaankin sitten tytön 3v-synttäreitä, tänään on virallinen päivä. :heart:
Laitampas kuvan meidän synttärisankarista:



Vointeja kaikille!!!! :hug:


Miracles ja Tyyne 34+4
 
Onko kaikille jo tosiaan tarjottu tuota rokotetta... Täällä suunnalla ei terkka ole kyllä sanallakaan maininnut koko asiasta eikä kukaan varsinkiin ole soitellut. Omaa kantaa olen miettinyt jo valmiiksi, mutta en edes tiedä saako täällä sitä. Kuuluuko se automaattisesti kaikille raskaana oleville vai mikä tää kuvio on? Ja pääkaupunki seudulla tosiaan asutelen...että jos muilla täällä seudulla olevilla jotain tietoa...

Muuten oma olo aika ikävä... vauveli ollut aika hiljakseen pari päivää ja on ihan pitänyt pysähtyä tarkkailemaan että sieltä ne potkut tulee. Jotenkin ihan järkyttävä pelko meinaa pyrkiä esille että eihän se nyt vaan luovuta kun näin pitkällä jo ollaan. Ensi viikolle olis äippäpoli käynti kun tekevät painoarviota...meinaavat että olis pallero kasvanut liian isoksi ja neuvolassakin kehottivat seurailemaan noita liikkeitä niin nyt sitten ihan hysteerisenä vahtaan niitä.
Olisin niin iloinen jos saisi oman nyytin syliin, ei jaksa tätä epävarmuutta. Luulin että se alun pelko keskenmenosta olis ollu paha mutta jotenkin nyt vielä pahempi olo..
En noista fyysisistä vaivoista jaksa nyt valittaa kun tuntuu että tuo henkinen puoli on tällä hetkellä pahempi.

Koittakaa muut jaksaa vaivojen kanssa :hug: "paistaa se aurinko risukasaankin"

Firesun ja pallero jotain 32+5...ehkä
 
Täällä kanssa yksi, joka on niin täynnä koko raskautta, että huh huh |O Olo on niin tukala, että mitään ei saa tehdyksi ja ketään ei jaksa nähdä ja sitten tietysti tylsistyttää ihan sikana. Plaah, en ymmärrä miten oikeesti voisin vielä kestää 6,5 viikkoa laskettuun ja jos menee vielä ylikin!!!! Paitsi nyt näyttää siltä, että on perätilassa niin sitten kyllä varmaan haluan sektion. En halua ottaa mitään riskejä. Tietääkö muuten joku, että millä viikolla suunnitellut sektiot yleensä hoidetaan?

Sori tällanen valivaliposti :ashamed:

Leppis ja tonttutyttö rv 33+2
 
Meillä esikko istui massussa rv 30, loppuun saakka. Yrittivät kääntää mutta oli jo niin laskeutunut ettei onnistunut rv 36+. Sitten varattiin syntymäpäivä ja suunniteltu sektio tehtiin rv 38+4. Yleensä leikkaavat kutakuinkin viikkoa ennen LA. Suunniteltuja sektioita ei tehdä joka päivä, tietyt leikkauspäivät sairaaloissa.
Esikko istui niin pitkään ja jalkapohjat oli korvien vieressä että sitten oli lonkissa pientä väljyyttä. Jouduttiin pitämään kolme kuukautta lonkkalastaa ja se hoito riitti.
Minulle ei edes ehdotettu perätilasynnytystä vaikka lapsi oli 50cm ja 3600g. Ei silti en olisi sitä itsekkään halunnut. Sektiosta pelkkiä positiivisia ajatuksia.
Tämä napero on nyt ollut sinnikkäästi alusta asti rt, saa nähä vielähän tuo kerkiää volttia tekemään. Odotan aikaa synnytystapa arvioon ja sielläpä sitä kuulee miten tämä lapsi maailmaan tulee.
Hyvää yötä!
Kuurakeiju + :xmas: 34+0
 
Miracles sanottiinko sulle mitään tuosta mitasta kun ei ollut kasvanut?

Jotenkin alkaa heti miettii et jos vauveli ei saakkaan tarpeex ravintoa, istukka ei toimi ym. Joo aika kaukaa haettu :ashamed: mut tulipa vaan mieleen. Varsinkin kun mulla masu kasvoi rv30 asti vauhdilla ja nyt sitten kasvu pysähtynyt.Ens to lääkärineuvola niin eiköhän se asiaa sitten kommentoi jos mitta edelleen sama.


Rokote Ei oo mitään kuulunu meijän neuvolasta. Vaikka olin rokotetta vastaan, niin kyllä mä otan sen. Jos vaan kerkeen sen saamaan. Juuri tuo painaa kovasti päätöksessä että tää loppuraskaus on kaikkein riskialttein sairastaa sikalenssu. Ja mä tahdon nauttia mun pienestä vauvasta kun se syntyy enkä sairastaa kovaa tautia jos näin sattuis käymään.


Moni näyttää olevan valmis jo synnyttää, mä kuulun kans siihen kastiin joka ei nauti raskaudesta. Juttelin juuri ystäväni kanssa joka raskaana, että raskauden parhaat hetket on kun tekee plussatestin---kunnes pahoinvointi alkaa. Kun se loppuu niin odottaa innolla niitä ensimmäisiä liikkeitä-- kun maha alkaa kasvaa ja muuta raskausvaivaa ilmaantua--loppuun asti olen aina ollut aika kypsä! No palkinto tästä on aivan mahtava, eiköhän me muutama viikko viel jakseta.

Täällä poksutaan rv35 :heart:
 
Täälläkin raskaus toisaalta jo kypsyttää, toisaalta taas ei.. on ihana kun on vauvamasu ja tuntee liikkeet yms, mutta rajottaa kuitenki nyt nuo supistelut ja muut sen verran ettei pysty (enkä saa ) kävelemään hirveästi, siis lenkkeilemään, ja kaupassa käynnitki on aika tukalia kun tulee mieletön paineentunne siitä käveleskelystä... :/ eli joo, vois olla jo viikkoja 40 täynnä niin pääsis synnyttää :D en haluais että tää vauva syntyis yhtään ennen la:a koska on ilmeisesti yhtä pieni kuin veljensäkin, eli siis esikko synty rv 40+3 ja painoa silti vain 2880g ja pituutta 47cm... eli sais pysyä tämäkin pikkuinen masussa kasvamassa tuonne laskettuunaikaan asti.. mut en haluais että menis joulun yli. :D huoh, toiveitahan on hyvä esittää, ei taida aina mennä suunnitelmien mukaan kaikki ;)

viikon päästä muutto, jes..!!! ja 4.11. viimenen ultra, toivottavasti vaavi on otollisessa asennossa ja saatais vähän vihiä kumpi kaveri sieltä on tulossa ;)

pitää lähteä puuron laittoon tuolle poitsulle...

upp3 ja masukki 31+3
 
Huomenia vaan!

Olipa kurja yö takana... Mulla on tullut tää 24/7 pahoinvonti takas ja :x Mä en tykkää. Kaikenmaailman närästyslääkkeitä vedän ja taidan mennä apteekkiin hakeen sitä b-vitamiinia taas, se jossain määrin helpotti alkupuoliskolla... Mut silti niin pirun ällöö :(

Enni1980 voin kertoo, et olen vesilahdelta, siis täällä asutaan... Jos miut nyt joku tunnistaa, niin eipä tuo haittaa, Miun vanhemman tytön nimi sopii hyvin sun nimimerkkiin ;) Hää on Enni kutsumanimeltään =)

Ootteko miettineet nimet valmiiksi, kun ei meille olla kyllä mitään sairaalaan täytettäviä papereita annettu ja muistakseni en kyllä viimeksikään nimiä mihinkään täytellyt...
Meille tulee varmaankin V-kirjaimella alkava nimi, kaikki muut alkavat tuola paitti tuo vanhempi tyttö... Poikanihan on sitä mieltä, et hää olis poika ja tuloo Jami ja tytöstä Mimmi, No me ei oikein kumpaankaan olla päästy mukaan, vaikka onkin ihan kivoja nimiä. Tuo mun poika kun on valinnut tytölleni nimen... Hällä sellainen yhdistelmä, jotai ei muila pitäis olla ;)

Sitten ei ole kummeista tietoakaan, ei ole ees aikaa miettiä koskaan.. Kun olis kiva et olis sellaisia ihmisiä joiden kanssa tekemisessä.... Olempas mä taas vaativa :ashamed:

Uusille tervetuloa!!! Olen ihan unohtanut, et joukko on kasvanut, mutta sehän on mukavaa, kun tulee lisää mammoja!!!
Mä olen ihan varma et mun raskaus menee lujaa yli, et tammikuussa vielä täällä ollaan... toivottavasti ei!!!!

Olen myös yksi niistä jotka alkaa oleen pikkuhiljaa loppu tän raskauden suhteen... Mulla on painoo tullut niin kamalasti, siis ruoka on maistunut ja masu on oikesti aivan hirmu iso, kuin kaksosia odottais... :LOL:

Jaa pitäisköhän mun siirtyä taka-alalle valittaan...

Jisse ja mimmi-jami rv32 (tasan)
 
Huomenta! Meillä ois muuttopäivä. Vihdoin alkaa olla rakentaminen siinä vaiheessa että tänään vihdoin ja viimein saadaan tää asunto tyhjentää ja tehdä siirtymä uuteen kotiin. Oon tässä jo 7stä lähtien touhunnu. Astiat alkaa olla pakattuina ja seuraavaksi makkarin kimppuun. Eilen touhusin 10h talolla loppusiivousta tehden ja kyllähän tuon illalla tunsi jaloissa. Lonkkia kolotti ja kävelin ku ankka, mut eipähän tuo maha tai vauva mitenkään reagoinut. Tän päiväm jälkeen kyllä hieman hellitän, kun nyt on monta päivää putkeen rehkinyt.

Aamulla yritin lastenneuvolaan soittaa ja varata pojalle 2v neuvola-aikaa mut ei ollu terkka paikalla niin puhelu ohjautu äitiysneuvolan terkalle. Hän sitten sanoikin että oli tänään aikonut soitella kaikki odottajat läpi että ens torstaina ois eka sikainfluenssarokotuspäivä. Ilmottauduin sitten menemään sinne. Terkka ei kyllä painostanut mihinkään suuntaan. Sano vaan että eipä heillä oikeastaan ole sen enempää tietoa mitä mediasta tulee että jokaisen oma päätös mitä tekee. Siitä vauvan saamasta suojasta se vaan sanoi että vauvakin saa niitä vasta-aineita sitten. Jospa sitä ei ojasta allikkoon joutus ton rokotteen kans.

Jeps mutta nyt takas pakkailujen pariin. Mä varmaan oon nettipimennossa tän jälkeen jonkin aikaa kun talolla ei oo vielä nettiyhteyttä eikä mitään tietoa millon se saadaan.

Sanle ja veturi 31+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
leppäkerttu3: Noin yleensä ottaen sektiot kai tehtään 1-3 vkoa ennen laskettua aikaa. Mulle oli varattu KYSillä suunniteltu sektio 2vkoa ennen la:aa.
Nääkin riippuu niin tapauksesta. Jos ei oo mitään merkkejä että lähtis syntymään, niin monessa paikkaa tiedän että leikataan vasta lasketunpäivän tienoilla. Pari kk sitten miehen sisko synnytti Jyväskylässä suunnitellulla sektiolla tytön ison koon vuoksi ja hällä leikkaus oli laskettuapäivää edeltävänä päivänä. Ja toisen kaverin suunniteltu sektio perätilan vuoksi vuosi sitten Kaks:lla oli laskettunapäivänä. Eli aika tapauskohtasta.
 
Heissan.
En mä ihan niin sitä tarkoittanu, et korvia myöten olisin raskautta täynnä. Vaan lähinnä harmittaa että ei voi huoletta nauttia raskaudesta. Kun on näitä supisteluja ja vuodelevossa melkein pitäis olla. Koko ajan pelko ettei vain ala supistelemaan enemmän ja kohdunkaulalla tapahtuis muutosta.. Ja nyt sitten tämä rokotusasia, että ilman raskautta koko rokotteen ottamista ei tarvis edes miettiä. Nautin kyllä raskaudesta, mahasta ja vauvan liikkeistä, mutta nämä ylimääräiset asiat rassaa niin paljon että tuntuu menevän maku koko raskauteen :(

Kai se rokote on otettava. Ei sitä oikein uskalla jättää ottamattakaan, entäs sitten kun sairastuu tautiin vakavasti. Kun minullakin astma, niin sekin vaikuttaa asiaan. Toisaalta jos tauti jylläis etelässä, niin en varmaan rokotetta ottais. Mutta kun se nyt pääasiassa täällä pohjoisessa, ja varsinkin kun rovaniemellä, niin pakko kai se on. Tarkoitus kuitenkin mennä Rovaniemelle synnyttämään. Soittais vaan se th nyt ennen ku ehdin taas muuttaa mieleni.

Jisse78 minusta tuo on ihanaa että teillä poika keksiny vauvalle jo nimet :) Keksikö itse vai kysyittekö että mikähän vauvan nimi olisi? Mä varmaan kuule käyttäisin ne nimet, jos meidän esikko vauvalle jotku nimet laittais. En ehkä kutsumanimenä, mut johonki väliin kyllä tunkisin ne :)

Ainaki tytölle meillä on kutsumanimi valmiina. Pojalle vähän arvonnassa. Mä kun haluaisin vähän erikoisemman nimen pojalle, eikä mies oikein tunnu niistä innostuvan :)
Kummeja yritetään miettiä mut ei millään keksi. Yksi kummi ollu tiedossa jo kauan, tosin pyydetty ei olla vielä. Monta hyvää vaihtoehtoa on, mutta sopivaa? On se vaikeaa. Kun näki miten esikon kummien kanssa kävi.. :(

Poika heräs yöllä ennen kuutta itkemään, sen jälkeen mulla supistellu enemmän ja vähemmän. Pitää alkaa vähän lepäilemään..


Myräkkä ja keiju 33+1
 

Yhteistyössä