***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

Myräkkä Mun veli on sairaanhoitaja,ja oli kyllä sitä mieltä että heti vaikuttaa se rokote.

Huoh, kaksipäiväiset synttärit on ohi. Nyt oon kyllä niin DÖÖD, etten taida tehdä mitään koko viikolla. Alaselkä ja iskias huutaa hoosiannaa kun kolme päivää olen seisonut hellan edessä...

Miracles ja Tyyne 35+1 :heart:
 
Noin, nyt on rokote otettu. Ei ainakaan vielä oo tullu mitään. Vaan ei siitä oo vielä tuntiakaan ku rokotteen sain.
Ja heti osu silmään uutinen et ensimmäinen suomessa kuollut sikaflunssaan.. Shiit, ei naurata yhtään..
 
Neuvolassa käyty, kaikki ok niin mulla kuin vaavillakin.
Synnytystapa-arvioon kahden viikon päästä sitten. Nyt onneksi näytti, että aiemmin perätilassa ollut pienokainen olis kääntyny raivotarjontaan. Jos näin on, niin toivottavasti pysyiskin sitten siinä asennossa loppuun asti tämä peenokainen :heart:

Rokotusaika on ensi viikon tiistaille nyt sitten varattuna. En tiedä onko paska vai ei-paska päätös ottaa rokote, mutta nyt olen sen päätöksen tehnyt ja se pitäköön. Täytyy vain toivoa parasta :|

Tetasha :heart: Milli 33+6
 
Minä soitin tänään neuvolan tädille etten ota piikkiä. Meidän kylässä viikonlopun Lapin Kansan mukaan paljon sairastuneita koululaisia jonkun sählyturnauksen takia. Tässä kylässä on niin monenlaista tautia tällä hetkellä liikkeellä ettei noista ota selvää enää kukaan.
Ja tämä pohjois-pohjanmaalla kuollut 25 oli vakavasti sairas joten ei rehellistä tietoa kuoliko possuun vai siihen omaan sairauteensa.
Pikku hiljaa alkaa tulla tietoa rokotteesta ja sen haitoista esim, kananmuna allergisille. Veljeni on astmaatikko ja kananmuna allerginen eli riskiryhmäläinen mutta rokotetta ei suositella. Ei olla veljeni kanssa mitään rokotteen vastustajia mutta molemmat on omassa mielessään päättänyt jättää ottamatta.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Kuurakeiju + :xmas: 34+4
 
Hyvää alkanutta viikkoa! :flower:

Tulin neuvolasta, kaikki näytti hyvältä. Paino nousee kyllä jotenkin mahdottomasti, mutta jos se jossain vaiheessa hidastuisi... hmmm. Oon mä nyt kyllä syönytkin! :) Rokotteita täällä Vaasassa alkaa näemmä saamaan ensi viikolla. Meinaan ottaa sen perjantaina näillä näkymin. Täällä ei siis varata aikoja vaan mennään jonottamaan piikkiä nahkaan!

Harmaata keliä pukkaa, kyllähän se vähän vaikuttaa mielialaankin. Plus se, ettei mun äitiysrahaan vaikuttanut mitenkään mun viime aikojen työt! Että minimillä mennään. Eiköhän sillä sentään pärjää, kun on muutenkin tullut harjoiteltua pennin venytystä...

Sairaalakassia pitäis pakata! Hui. En tiedä, miksei saa aikaiseksi? Mikä on muuten teidän mielestä hyvää pesuainetta vauvan vaatteille ja tavaroille?

Grace & Little 32+6 :heart:
 
Grace83 Mitä työtä olet tehnyt? Tai siis kuinka paljon?

Itse en ole saanut päätöksiä vielä, tein osa-aikatöitä myyjänä iltaisin ja vkonloppuisin. Kuopus ei ollut päivähoidossa..Tarttis varmaan soitella Kelalle, onko työpaikalta laittaneet mun palkkatietoja sinne.. Eka virallinen äitiyslomapäivä oli kuitenkin jo toissapäivänä. :whistle:

Itse ostin vauvanvaatteille Omo Pikkujätti Sensitiveä. :wave:
 
Hauskaa viikon alkua teillekki.

Just tultiin äippäpolilta näytiltä: Vauva 2,2 kg,paikat pehmeet ja hieman auki,tosin pysyneet viimeiset 3 vkoa samoissa mitoissa,hieman alkavia suppareita,sokeri lääkitys aloitettiin pillereillä ja parin vkon sisällä sit insuliini piikille...Itku! :ashamed: Mulla on niin kamala piikki kammo ollu kokoikäni...Edelleen mietin nuoden flunssarokotteiden kanssa tässä kun on jo kaikkea muutakin...Suositteli mulle edelleenkin uimista vaikka paikat avuenneet,parempi vähäinenkin liikunta kun ei liikuntaa ollenkaan sokereiden takia..

RV 31+5
 
Miracles

Olin siis kesätöissä täysipäiväisesti 7h15min / päivä toukokuusta syyskuuhun, muuten opiskelijana! Harmittaa, kun ajattelin saavani enemmän kuin sen minimin... mut eipä se mun palkka edes paljoa ollut (harjoittelija), joten eiköhän se sen takia sitten noin mene. Onneksi nyt edes jotakin sitten! =) Toivottavasti sullakin ratkeaa päätös parhain päin.
 
Täältä pikainen päivitys. Aamulla oli neuvola ja kaikki ok... ( neuvolakortti ei tässä joten ei tarkempia lukemia ). Ens viikolla alkaa sitten meidän neuvolassa rokotukset, terkka oli menossa tänään ottamaan itselleen, ja kai sitten ens viikolla minäkin. huokaus... :|

TAYS:iin synnyttämään menevät: vesiallas on kuulemma jälleen käytössä.

Täällä poksutaan - rv 33 - vähiin käy ennenkuin loppuu! =)
 
Tänään aamul siis sitten H1N1 tökätty ja ei mitään oireita. Itsellä astma ja jo nuo tavan influenssat hankalii ja joutuu käymään Spiirall sairaalalla harvase päivä, joten hiukka huolettaa. Kainuun prikaatin poijjissa jo ihan kunnol tautii niin leviää täällä varmaan ihan kulovalkeana kun poijjaat pääsee kotilomille ihan normisti

Niin Neuvolassa käyty:
rr 128/88
Turvotus +
Pissa -
Sf 30 (keskikäyrällä)
poikittain (Helevettiläinen)

Kahdenviikon päästä Synnytystapa-arvio.Jospa se Tonttu tajuis ruveta kääntyilee...

Huomenna poksuu...Tajuntonta tänään 42päivää laskettuun-Mitäh..Kuulostaa niin vähälle

 
Kaksi viikkoa kestää ennenkuin rokote alkaa vaikuttamaan... Ja tosiaan saatu hyvät otsikot ensimmäisellä uhrilla, sitten kun lukee jutun pidemmälle selviää kyseessä olleen vaikeasti sairaan ihmisen, joten olisi saattanut kuolla kupsahtaa rajumpaan tavisflunssaankin todennäköisesti... Ei sillä ettäkö jotenkin väheksyisin possulunssaa ja sen vakavuutta, mutta itse en aio rokotetta ottaa.

Mulla taitaa sitten olla niinkuin 45 päivää laskettuun aikaan, tuntuu tosi lyhyeltä ajalta. Jotenkin jos sanoo, että joulukuussa laskettu aika, niin se kuulostaa, että ois vielä kauheen pitkä aika, mutta sitten kun ajattelee päivissä/viikoissa niin hui, sehän on tosi lyhyt aika. Eikä me olla saatu vielä ees pinnasänkyä hiottua/maalattua valmiiksi... Kaikki ns. ylimääräinen aika mennyt tuon taloprojektin kanssa puuhastellessa, eilen just sanoin miehelle, että onneks meillä on nuo vaunut kunnon kovalla kopalla, niin nukkukoon vauva siellä, jos ei ehitä saaha sänkyä valmiiksi. Muuten kaikki tarpeelliset kamat jo onkin. Istuinta ja telakkaa pitäis kyllä kokeilla autoon joku päivä.

Keskiviikkona neuvola, ahistaa jo valmiiksi taas vaa'alle meno, plääh, on ruoka ja herkut maistunut, joo-o... No vielä pienen pienet mahikset, että ei tulis yli 10kg tän raskauden aikana, jollei ihan kauheesti ala turpoomaan nyt vikoina viikkoina.

ansku ja 33+3
 
Huomenia tontut!

Käväisin eilen ottaas sen sikarokotteen, nyt on käsi hiven kipeä, mutta muutoin olo ihnan normaali.
Enni1980 Olitko kuitenkin käymässä siellä terkkarilla eilen kolmen aikaan?
Minäkun olin menossa sinne rokotukseen, niin just ennenkuin auton sammutin tuli uutisissa siitä ensimmäisestä kuolemantapauksesta, ja kyllä tuokin ehkä vähän asiaa vielä pisti eteenpäin, jotta sen otin. Nyt vaan odotellaan. :whistle: Ihan luottavaisin mielin kuitenkin olen. Masukki on pyörinyt ihan normisti, että en ole huolissani vielä.

Tänään, siis ihan kohta pääsen parturiin!!! :D En tiedä mitä tukalle teettäisin, mut luotan ammatti-ihmisiin, väriin ja leikkaukseen on aika. =)
Kaikki rakkaat pikku mussukatkin on hoidossa, tai nuorin hoidossa mummulla ja kaksi isompaa isällään, joten saan viettää ihanan vapaapäivän, ehkä vähän shoppailenkin sitten ;)

Vasta neljän viikon päästä synnytystapa-arvio, mie niin jo tahtoisin käydä kurkkaan tonttua :heart:
Neuvola tais olla ensviikolla, mutta täällä ei ultrauslaitteita ole :ashamed:

Olikos jouku käynyt vyöhyketerapeutilla? Tai jollain vastaavalla, missä käytetään niitä kehon pisteitä hyväksi? Luin jostain lehdestä jonkun artikkelin ja mietin, et voiko ihan oikeesti olla apua vaavin kääntymisen suhteen tai synnytyksen käynnistymisen suhteen??? :attn:
Haluisin todella tietää... Kun olen ymmärtänyt nyt niin, et kun mulla istukka edessä, lasta ei voida yrittää kääntää. Kun tämä tonttu siis edelleen poikittain. :xmas:

Hyviä vointeja ja jaksamisia tonttumasuille!

Jisse ja mimmi-jami
 
jouluksi vauva täällä toinen piikki kammoinen.. joka odottottelee käskyä insuliinin alotukseen..miulla vaan on kokemus ínsuliinikynästä..hurjan helppo käyttää ja se pitäminen ei tunnu edes samalle kuin nipistäminen.. se on niin ohkanen neula että ainakin miule sujahti kuin itsestään ihon alle.

isin mielestä meidän laset ois voineet eilen olla ilman kunnon sade tamineita tihkusateessa n. 3 tuntia |O :headwall: ..hirveä hulapaloo siitä kun mie sanoin että en tietentahtoen halua heitä kipeäksi.. ja isin suusta kuulu..* no ei ne sitä sikatautia saa*.. :eek: ihan tavallinen nuhakuumekkin on ihan liikaa kun mie olen tässä vaiheessa!!..

sitten yritin selittää isille tilannetta niin eikös kissun retalekarannut ulos.. :headwall: ..lukkoa oli joku tenavista rassannut niin että ovi olikin auki..
kolmen tunnin *yöjuoksun* jälkeen kissu herra hiipi nolon näköisenä ja ihan mutaisena itse kotiin.. :D nyt se mötköttää nukkua ihan hiljaa vaikka tavallisesti vetelis kilpaa varjonsa kanssa ympäri huushollia

jaksuja kaikille :hug:

Dare+mara 33+1
 
Jisse, kahdelta kaverilta on tullu käynnistettyä synnytys akupisteitä hyväksikäyttäen ja kolmas käynnisteli ite kun en paikalle päässy.
Meillä tyttö nakotti poikittain ja PT viel vk34-35 sit se yhenäkin pyörähti ihan ite oikein päin.
Mut mitä oon muullu käytettävän on konttausasento, eli mamma peräpystyssä katteleematon nukkia, sekä taskulamppua.. itellä noista ei ollu mitään hyötyä, käänty sit ku käänty.

Saas nähdä tuleeko lähtö osastolle kun neuvolassa käyn, yöllä supisteli ja tuntuu vaan jatkavan, ei onneks viel ainakaa oo yhtä kipeitä ko eilen, ihme on jos eivät oo tehny paikoille mitään.. *ei uskalla aivastaa*
Mä päädyin kanssa ottamaan possurokotteen, muistelee miten henkihieverissä olin kesällä ku oli joku mikälie lentsu, edes astmalääkkeillä meinannu henki kulkee..
 
Huomenta.

Täälläkin ollaan jo äippälomalla! Mahtavaa :D

Mullahan jostain syystä muksut viihtyy perätilassa. Lantio on kuvattu ja pt-synnytykselle himpun nafti. Eka syntyikin sitten elektiivisellä sektiolla sen takia. Kerran yritettiin tuloksetta kääntää.

Toka möllötti myös nurinpäin ja mä aattelin, että mua ette kyllä leikkaa *kele*. Napotin sitten pylly pystyssä (kontallaan, pää takapuolta alempana) aina kun muksu oli aktiivisella tuulella. Vältin myös kyyköttämistä että muksu ei vaan kiinnittyisi. Jostain luin myös, että pikkuvarpaan kynnen tyvessä on akupiste juuri tähän asiaan. Sitä sitten yritin myös painella. Rvko 40 maanantaina neuvolassa lapsi edelleen perätilassa ja ei muuta kuin torstai-iltana sairaalaan seuraavan aamun sektiota varten. Ja illalla lääkäri huomas, että tämä lapsihan on oikeinpäin! Jumalatonta kyytiä kamat kassiin ja kotia kohti odottelemaan normaalia synnytystä :D Kotiin päästyä aloin siten kyyköttelemään ahkerasti, että kiinnittyisi oikein tiukasti eikä enää kääntyisi...
Niin, ja tätä veitikkaakin yritettiin kääntää ainakin kahdesti...

Tuplista tietysti A oli perätilassa. Ei mahdollisuuksia käännösyritykseen enkä muista painelinko noita akupisteitä. Ainakaan en paljolti pyllöttänyt. Oli muutenkin niin täysi olo, että ei paljon tehnyt mieli pää takapuolta alempana pyllistellä. Kurkusta kai ne ois sitten ulos tulleet... :LOL: Joten taas mentiin sektioon.

Ja eiköhän tämä tonttunen nyt sitten oleskele mallikkaasti okeinpäin |O Ei kai siinä muuten mitään, mutta kun kaikki muut puoltasi nyt alatiesynnytystä, niin nuo kaksi aikaisempaa sektiota saattavat sen estää. Harvoin enää annetaan sitten synnyttää alakautta, vaikka toisaalta niitäkin on, joilla se on onnistunut tosi hyvin. En vielä tiedä kuinka mun käy ja uskallanko ottaa riskiä alatiesynnytyksestä. Eihän se toki sektiokaan riskitön ole, mutta mulla nyt varmasti suurimpana riskinä tuo sektiohaavan kestävyys.

Tintukka ja tonttu 33+1
 
Täälläkin menossa parin tunnin päästä sikainfluenssapiikkiä hakemaan. Itse soittelin neuvolaan ja kyselin aikoja, sieltä päin ei olla oltu yhtään aktiivisia. Sanoivat vain että keräävät porukkaa sitä mukaa kuin ilmoittautuu.

Monet on jo äippälomalla! Mulla on vielä tasan kolme viikkoa töitä jäljellä. Pari viikkoa sitten tuntui ettei millään kestä sinne asti, mutta nyt kun vauva tuossa reilu viikko sitten kääntyi rt niin on olo helpottanut tosi paljon. Iskias tosin on sen verran pahana, että pari kertaa olen viime päivien aikana tipahtanut lattiaan kun yhtäkkiä vain jalka häviää alta, mutta se on melkein ainoa vaiva mikä nyt on. Meillä on ainakin työnjako - mies kantaa tyttöä kaikki kannettavat jne. - auttanut niin, että nuo joskus rv 27 alkaneet kipeät supistelut on loppuneet. Kivuttomia on edelleen päivittäin, mutta tuskin ne mitään tekee.

Vähän alkaa olla jo synnytys ja vauva-aika mielessä, ja vähän pelkokin siitä, että miten sitä jaksaa, kun syksyn pimeys väsyttää. Nytkin tuntuu raskaalta jos pari kertaa yössä pitää herätä tuota isompaa hyssyttelemään.

Bellona 32+1
 
Tulinpas POKSumaan :D viikot oikeesti juoksee! (ja toisaalta matelee niin hitaasti.... )

Tääl oli ihan perhanan kipeenä paikat illalla, mietin jo että pitääkö tässä sairaalakassi kohta pakata oven viereen valmiiksi :D mies siinä sit tokasi että samahan sillä ois jo syntyä, ei se enää niin pieni oo.. meinas vähän ärsyttää :kieh: :headwall: ei näytä kivut kiinnostavan, eikä se että jos syntyy niin on melkonen sairaalaoloaika edessä kun keskosena syntyis jne jne... välillä toi ukko osaa olla niiiiiiin juntti että ei tosikaan. yleensä on semmonen enkeli mieheksi ettei rajaa :saint: :D :heart:

oon tässä aamun katellu ja miettiny joululahjoja, alkaa yhtä vaille olla selvillä mitä ostetaan ;) pitäis vaan tilaukseenki vielä pistää, ja raha juoksemaan... :| :whistle:

eilen ja tänään kyl ollu nii paska olo että ei tosikaan. heti herätessä alkaa rytmihäiriöt, jotka voi jatkua pitemmänki tovin, sit olla jonku aikaa poissa ja taas alkaa... eilen oli myös mieletön pahoinvointi ja "kuumat aallot" tykytyksien aikana. googlettelin jo kilpirauhasen liikatoiminnan oireita, ja täsmäilis aika moni oire. pitänee neuvolassa kysellä tehäänkö testejä vai mitenkä, pistetäänkö vaan matalan hemoglobinin piikkiin :kieh:

Upp3 ja masukki tasan 32!
 

Yhteistyössä