Joulukuun vauvat 2012

Tänään oli vauvalla 3kk neuvola ja sai rokotukset. Meidän vauva on pitkä poika, kun nyt oli 64,7cm pitkä ja painoa oli nyt 6945g eli hyvin on kasvanut :) Täytyy alkaa pikkuhiljaa käyttämään jo 68 kokosia vaatteita. Nopeesti noi vauvat kyl kasvaa, tuntu et vastahan se synty :) Oli inhottavaa katsoa, kun vauva itki kamalasti kun sai ne kaks rokotuspiikkiä :( Ja nyt illalla itki aika paljon ja oli ihan väsyny, annettiin panadolia. Toivottavasti ois jo huomenna kunnossa. Noi sivuoireet voi kestää kolmekin päivää :( Saatiin "vauvatanssiohjeet" ja niitä täytyy alkaa siot päivittäin tekemään :) Ja sit saatiin esite kiinteistä ruuista. Saadaan aloittaa kokeilemaan soseita 4kk:n ikäisenä, perunalla jne aloitetaan sit. Ja seuraava neuvola on 4kk neuvola ja siinä on sit lääkäriaikakin taas. :) Tykkääks teidän vauvat olla mahallaan? Meidän ei, alkaa heti itkemään kamalasti kun laittaa ja vaikeaa siks harjoitella pään kannattelua, mut aika hyvin kuitenkin jo ite kannattelee päätään kun on esim. röyhtätysasennossa.
 
Meilläkin oli 3kk neuvola. Pituutta 56,5cm, painoa 5030g. Hyvin kasvaa, vaikka paljon pienempi näyttääkin olevan kuin muiden samanikäiset :D Eipä mulla muuta tällä kertaa :)

Toivottavasti Catsin vauvan kuumeilut helpottaa nopeasti. Meilläkin varauduttiin nestemäisellä panadolilla, jos sattuu kuume nousemaan rokotuksista.
 
Viimeksi muokattu:
SSL
Nii kyllä huomaa kuinka erilaiset vartalot kaikilla on, että peilistä sen parhaiten näkee mikä on hyvä, ei vaa'asta :) Mulla oli viimesilläni raskaana paino varmaan n.78kg, en tiä kun en halunnut enää punnita :D Ja nyt se on 62 kg, ja toukokuuhun mennessä toivon että se olis 57kg, että omat housut näyttäis vähän kivemmilta. :) Ja pituutta mulla on 170 cm.

Meijänkin ristiäiset meni tosi hyvin, lapsi oli kuin unelma :) Vähän itki kun päätä kasteltiin, kun se pappi laitto vähän reilulla kädellä sitä vettä, ja vauva heräs sit siihen. Kerran kävin ristiäisten aikana syöttämässä, olin aatellu että joudun varmaan olla tuolla saunassa koko ajan sitä yksinään syöttämässä :D
Mutta muutenkin alkaa muodostua jo parempaa rytmiä, syö n. 2-4h välein, eli ei enää koko aikaa.

Viime yönä typy nukku koko yön omassa sängyssä (22-08) ja 2 kertaa söi siinä välissä. Ihanaa kun sai nukkua vapaammin omassa sängyssä, eikä tarvi koko ajan jotain varoa :)

Meillä 2kk neuvolassa 5,5kg ja 58,5 cm. Kuulma hyvin kasvaa, eikä tarvitse lisämaitoa, ja täysimetyksellä mennään edelleen. Sai myös sen rotarokotuksen eilen, ja annoin 3ml panadolia etukäteen, jos alkaa mahakivut kuume tms, niin kipua on ennaltaehkäisty.

Ei tullut onneksi mitään ylimääräistä itkuisuutta tms.
 
Kukkis: Tuliks teidän vauvalle rokotteesta mitään? Me annettiin vielä eilen vauvalle ennen nukkumaanmenoa panadolia, kun oli itkuinen. Nyt tänään on ollu jo tavallinen ja iloinen eikä tuntunu kuumeiselta enää :) En kuitenkaan viiti vielä tänään lähteä vaunulenkille, ku kannattaa olla yks kuumeeton päivä sisällä vielä.

Hyvää naistenpäivää multakin kaikille :)
 
Catsi, hyvä että vauva on jo normaali :) meillä oli torstai-illan, eli rokotuspäivänä, vähän itkuinen, joten annoin illalla panadolia yötä vasten. Yöllä oli vähän normaalia levottomampi, jouduin muutaman kerran antamaan tutin suuhun, vaikka yleensä ei illalla nukahdettuaan enää tuttia kaipaa ennen aamusyöttöä. Kuumetta ei onneksi noussut. Perjantaina aamulla annoin vielä panadolia, kun oli vähän itkuinen. Väsynyt oli koko perjantain. Eli siis rokotusta seuraavan päivän. Nukkui tosi paljon. Viime yönä nukkui jo normaalin rauhallisesti. Ilman panadolia. Tänään on ollut jo ihan oma itsensä, iloinen ja hymyileväinen :) tuohan ei siis juuri koskaan itke, joten jo pienen itkuisuuden huomasi heti ja osasi yhdistää rokotuksiin. Onneksi taidettiin välttyä suuremmilta oireilta :)
 
Ajattelin tulla kirjoittamaan kuulumisia, mutta nyt olen tuijottanut minuutin verran tyhjää kirjoitustilaa kännykässä enkä keksi oikein mitään.. Viikonloppuna oltiin ekaa kertaa reissun päällä miehen vanhempien luona ja hyvineni reissu. Auto vaan käy pieneksi kun oli koirakin mukana.. Rattaat oli jo pakko jättää kotiin ja eipä noita tarvinnutkaan koko reissulla.

Poika vaan syö, nukkuu ja hereillä olo ajat vaan hymyilee :) mikäs tässä on ollessa. Tänään vielä sattuivat molemmat penskat nukahtamaan päikkäreille samaan aikaan niin kävin sitten päiväsaunassa ja makasin pelkästä makaamisen ilosta lauteilla pitkään :D Oli ihanaa!
 
ääää.. Mä taas unohdin tän palstan täysin :/
Mut hyvää myöhästynyttä naistenpäivää kaikki! Täällä saatiin chillin vedenkeitin lhjaksi, oon niin kauan kuolannu semmosta! :)

Meillä on 3kk neuvola 28.3, ajattelin antaa jo suppoa ennaltaehkäisevästi, ennen käyntiä kun rokotuksia laitetaan..
Ja vauvauintiinkin päästiin! Alkaa jo 30.3, sitä odotetaan innolla, kun tuo poju aika vesipeto tuntuu olevan :D

Täällä on kamalia vatsavaivoja, saa pojan aika äreäksi välillä, mut nyt on ostettu uutta "pierulääkettä" ja tuntuu auttavan, sekä lääkärissä määrättiin puklailun estolääkettä, sekä apteekista ostettiin maidonsakeuttajaa, niin nyt on paljon iloisempi poju.. Hymyilee ja nauraa paljon ja harjoittelee jokeltelun alkeita :)

Niin ja viellä syömisestä, poju vetää parhaillaan 150ml korviketta päivässä, joten saatiin lupa alkaa kokeilla niitä 4kk vellejä, maissivelliä nyt annettu parina aamuna ja sen jälkeen poika huutanut kurkku suorana mahakipuja, joten siirrytään suosiolla kokeilemeen riisivelliä, jos vaikka saatais illaks täyttävämpää sapuskaa, niin alkais poika nukkumaan paremmin :)
 
Niin siis 1500ml korviketta päivässä -.-

Niin ja se piti vielä sanomani, että meillä tykätään olla mahallaan! Sen päivänen ähellys ja möngerrys alkaa ja välillä kuuluu pieniä naurahduksiakin :D
Ja poika voimistuu ihan silmissä, pitää päätään ylhäällä täysin, pungertaa kovasti istumaan ja sylissä ponnistaa seisomaankin kuin vanhatekijä! :D
 
Kukkis87: No hyvä, ettei teille tullu mitään isompaa siitä rokotuksesta. Onneks meilläkin meni se kuume sit aika pian ohi. :)

LilMy: Meidänkin vauva syö korviketta jotain 1200ml päivässä ja yks annos on sen 150ml. Onneks ei oo enää pitkä aika et voi alkaa kokeilemaan soseita. Sain neuvolasta silloin sen vihkon missä on ohjeita omatekoisiin soseisiin. Niitä meinaan sit ite tehä ja osan pakastaa valmiiks.

Joku laitto aikasemmin et on menossa papa-kokeeseen. Mullekin lääkäri sano jälkitarkastuksessa, et se pitää ottaa vasta ku on menny synnytyksestä puoli vuotta. Vissiin sit vasta näyttää paremmin oikein tai jotain. Mulle laitto lähetteen siihen kesäkuuksi, mut nyt tuli kyl kutsu muutenkin siihen papa-koe seulontaan mikä tehään 5 vuoden välein, täytyy varmaan perua se ja sanoa et meen sit kesäkuussa vasta.
 
Mulle jälkitarkastuksessa sanottiin, et ei tarvi tehä papa-koetta, kun viime kerrasta on n. 3v ja oon niin nuori.. Sano sit et tekevät sen ehkäsyneuvolassa ku meen pillerireseptiä uusimaan, mut kun meidän on tarkotus tehä toinen lapsi tässä piakkoin, niin sit siirtyy sit sen jälkeen viellä... :)
 
Terkkuja täältäkin! :) Mekin käytiin 3kk neuvolassa alkuviikosta, en ollutkaan osannut ajatella, et rokottaminen tuntuis äidistäkin pahalta :/ ehkä se oli siinä, et pieneen sattuu, vaikka periaatteessa olis äitinä voinu sen estää.. Mut selvittiin molemmat piikityksestä, typyllä nous vähän lämpöä ekana päivänä ja annettiinki sit panadolia, mikä autto nopeesti, ja seuraava päivä oli taas ihan normaali :)

Hauska nähdä, miten eri kokoisia meidän vauvat on :D esim. SSL:n ja Kukkiksen vauvat on 2kk ja 3kk neuvolassa ollu melkein samoissa mitoissa! :) Meidän tyttö oli nyt 61,8cm ja 5830g. Ihanaa katsoa, miten toinen kasvaa ja kehittyy ja oppii uutta! :) Vatsallaan meillä viihdytään ihan kohtuullisesti, joskus pidempään, joskus ei niinkään.. Selällään tykkää aika hyvin olla, ja touhuilee leikkikaaren kanssa :) Millaisia taitoja teidän vauvoilla jo on? Meidän tyttö osaa (vaihtelevasti) kääntyä kyljelleen ja ottaa esineitä käteen (en tosin tiedä, miten vahingossa :D ). Typy on ihan pienestä asti ollu tosi täpäkkä, ja jaksaa kannatella päätään tosi hyvin oikeastaan missä asennossa vaan, ellei oo väsyny :)

Mä en tiedä miten paljon tyttö syö, kun on pääasiassa rintamaidolla..tänään annettiin korviketta nyt yötä vasten (koska mun teki niin paljon mieli suklaata, ja se ei neidin vatsalle sovi :D ), ja sitä vetikin n. 200ml :eek: en usko, että rinnalla syö noin paljoa, mut en tietysti oo varma :)

Käytättekö miten vaippoja? Siis kertakäyttösiä vai kestoja? Meillä käytetään molempia, aloteltiin vasta joku kuukaus sit niiden kanssa ja oon vielä vähän fiilispohjalla niiden kanssa :D Mut on kiva huomata, et niinä päivinä, kun on pääasiassa käyttäny kestoja, ni tulee tosi paljon vähemmän roskaa :) Mies on kyllä paljon laiskempi käyttämään kestoja, aina kun se vaihtaa vaipan, ni kertakäyttönen tulee :D

Entä onko teillä jo käytössä kantoliinoja tai -reppuja? Onko jotain suosituksia? Oon miettiny jonku sellasen hankkimista, olis niin kätevä monessa tilanteessa :)

Eipä tässä arkeen kummia, hyvää viikonloppua! :)
 
Heipä hei pitkästä aikaa... Ei ole oikein ehtinyt kirjoittelemaan, kun on ollut kaikenlaista, milloin ollaan oltu tytön kanssa sairaalassa, milloin koko perhe on ollut enemmän tai vähemmän sairaana...
Sairaalaan mentiin tytön kanssa oikein ambulanssikyydillä, kun tyttö sai jonkin sortin kramppikohtauksen kotona. Kesken unien alkoi kakistella ja veti itsensä ihan kaarelle! Kauhea paniikki päälle kummallekin, minä soitin hätäkeskukseen ja mies vetää niistäjällä limaa pikkuisen nenästä minkä kerkeää. Ambulanssin tullessa paikalle tilannne oli jo rauhoittunut, mutta varmuudeksi lähdettiin Jorviin päivystykseen ja yön yli tarkkailuun. Tyttö oli aivokäyrässä koko yön ja aamulla selvisi, että verikokeiden tulokset + aivokäyrä olivat ok. Kyseessä oli ilmeisesti, että tyttö oli vetäissyt limaa "väärään kurkkuun" ja kramppaamalla yritti itse päästä siitä eroon (kuulema tyypillistä vauvoille). Loppu hyvin , kaikki hyvin, mutta kyllä se säikäytti. Vastaava "kohtaus" on tullut vielä kerran sen jälkeenkin, mutta silloin selvittiin tilanteesta Jorvista saatujen ohjeiden avulla: vauva lattialle kylkiasentoon ja niistäjällä ilmatiet auki. Lohduttavaa tilanteissa on ollut se, että henki on kulkenut tytöllä koko ajan. Silti kuitenkin niin pelottavia, ettei niitä enempää toivoisi kokevan.
Tyttö sai 23.2. nimen Nea Kristina ja ristiäiset menivät hienosti. :) Nea myös kehittyy omilla käyrillään hienosti, vaikka pikkuinen vielä teidän muiden vauvoihin verrattuna on: 3-kuukautisneuvolassa oli 4,7 kg ja 58 cm. Oli myös 3-kuukautisseurantakäynti lastenpoliklinikalla ja siellä kaikki oli sinänsä hyvin. Tytöllä lonksuu vasen polvi ja nilkka ja sen vuoksi tuli lähete lastenkirurgin juttusille. Lisäksi sovittiin 4 kk:n iässä käynti fysioterapeutille, kun tyttö pitää päätä enemmän oikealle (johtuu kantotavasta). Nyt on pitänyt opetella uusi tapa kantaa tyttöä, että saataisiin vasenta puolta vahvemmaksi. Fysioterapeutti sanoi, että jäntevyyden puolesta tyttö on jo lähempänä 4 kk:n luokkaa. Tuntuu olevan likalla kova kiire kasvaa ikäänsä vastaaviin mittoihin... ;D
Täällä on jo saatu neuvolasta "vihreää valoa" soseille ja niitä ollaankin maisteltu päivittäin. Hedelmät ja marjat maistuvat hyvin, mutta kasvikset vähän nihkeämmin. Maitoa menee vaihtelevasti 700 ml - 960 ml/päivä. Pulauttelua on vielä ja neuvolassa sanoivatkin, että miten paljon tyttö painaisikaan, jos kaikki pysyisi sisällä... Microlaxia piti kerran laittaa kiinteiden aloittamisen jälkeen, kun selvästi oli kakka jumissa. Se auttoi nopeasti.
Nyt tyttö on flunssassa niin kuin koko muukin perhe... :/ Täällä on käyty jos jonkinlaiset flunssat läpi ja pojalla oli vesirokkokin kaupan päällisenä. Nyt jännätään, selvisikö pikkuinen siitä saamatta tartuntaa...
Siinäpä oleellisimmat, kuulemisiin ja mukavaa kevään odottelua kaikille! :)
 
Meillä osataan jo kannatella päätä lähes kaikissa asennoissa, niin ettei tarvi enää paljon tukea niskasta.. Väsyneenä sit kanssa enemmän.. Sekä pikkunen oppinut kääntymään vaihtelevast kyljeltä mahalle ja selältä kyljelle, mut tosiaan toosi harvoin viellä itse kääntyilee :) Ja hän möngertää, eli ku laittaa mahalleen, niin vetää itseään käsillä eteenpäin ja työntää jaloilla, et jos sattuu tukea olemaan, niin eteenpäin pääsee! :D

Mua jännittää kanssa toi 3kk neuvolassa annettavat rokotukset, me kun verikokeissa ollaan jo oltu ja sieltä huoneestä mun piti pois mennä, ettei ois nyrkit ruvennu viuhumaan, sen verran äidinvaistot heräs ku toista isolla piikillä sörkittiin ja se tietty kirpas :/

Meillä käytetään kertakäyttövaippoja, kestoja on kaapissa odottamassa, kun niitä haluisin kanssa ottaa tohon rinnalle käyttöön, mut täl hetkellä niin kamalaa puklushowta pystyssä, et pyykkiä tulee 2-3 konetta päivässä pelkistä vauvanvaatteista ja pukliksista, et ku tää helpottaa niin ruvetaan varmasti osittain kestoilemaankin! :)
 
Niin ja täälläkin vauva jonkun asteisessa flunssassa, eli nenä tukossa ja yskii ajoittain aika paljonki ja hengitys rohisee välillä.. Lämpöäkin välillä on, mut onneks ei oo kuumeen puolelle ainakaan viellä noussut!
 
Moi!

Täällä on pikkutypy onneks pysyny terveenä, äidillä tosin jonkinlaista on-off flunssaa havaittavissa :p Aattelin tässä kysellä henkilökohtaisia.. Miten teidän seksielämä on voinut synnytyksen jälkeen? Omat halut? Tuntemukset? :D
 
Täältä kans päivitystä (vaikkei mitään erikoista kuulukkaan). Poika täyttää ensi viikolla 3 kk.. Tosi hurjaa vauhtia on aika mennyt! Eilen poika oppi kääntymään mahalleen oikean kyljen kautta ja ihan selvästi oikein teki työtä päästäkseen kääntymään eli ei vahingosta ollut kysymys.. Ja kääntyi sen parisen kymmentä kertaa aamun aikana. Tänään ei ole sitten muistanut olenkaan koko asiaa :D Nyt on viikon ajan selvästi kiinnittänyt huomiota ympäristöön enemmän ja kädellä jo yrittää tavoitella lähellä olevia asioita, vaikkei niitä käteen otakkaan muuten kuin vahingossa. Päätään on pitänyt tanakasti pystyssä jo parin viikon ikäisestä alkaen.. On muutenkin tosi jämäkän oloinen sylissä pidettävä ollut aina.
Mitäs suunnitelmia on pääsiäiseksi? Me lähdetään perjantaina anoppilaan ja ollaan siellä sunnuntaihin.. Sunnuntaina minä ajan lasten kanssa minun vanhempien luokse ja olen siellä keskiviikkoon saakka. Mies ajelee kotiin sunnuntaina "lapsi- ja vaimovapaata" pitämään :D Mennään siis anoppilaan kahden auton voimin perjantaina. Vähän hassua, mutta kun molemmat mummolat ovat samalla suunnalla ja ajomatkaa on molempiin 2,5 tuntia meiltä.. Mummolasta mummolaan menee vain tunti ajaessa. Lasten kannalta helpompi järjestely. :) Keskiviikkona on pojan neuvola iltapäivällä. Mielenkiintoista kuulla minkä kokoinen tuo jytky on jo nyt..

Meillä seksiä on.. Silloin kun jaksetaan eli n. 1-3 kertaa viikossa. Monesti itse nukahdan sänkyyn kasilta poikaa yöunille imettäessä.. Ja silloin kun jaksan vielä nousta ylös lasin jälkeen niin voi olla, että löydän miehen kuorsaamasta olkkarin sohvalla :D :D Molemmista se on olemattoman vähän (siis meille), mutta tiedetään, että tämä on vain väliaikaista. Mies tekee pitkiä päiviä töissä ja lähtee ennen kuutta töihin, joten hänkin simahtaa aikaisin illalla. Muuta estettä ei meillä seksille ole kuin nukahtelu :D
 
Me oltiin tänään 3kk neuvolassa ja saatiin rokotukset :/ Voi reppanaa kun ei yhtään ymmärtäny, kun ensin oli hauskaa kun mitattiin ja tutkittiin, sit sai kivaa herkkua(rota-rokote) ja sit tuikattiin kaks piikkiä mitkä sattu! :(
Maha oli kipeä ja kuumetta sen verran, et lötkä jätkä oli ja nukku sen aikaa kun oltiin liikenteessä(9-14), mut sit oliki hereillä itkuskellen ja pikku pätkiä torkahdellen 7 asti, jolloin laitoin jätkän isännän mukaan kauppaan, et saa vähän ees nukuttua :) Ja me oltiin jo 8.00 neuvolassa niitä rokotuksia hakemassa, et aika kauan kesti nuo sivuvaikutukset..

Meilläkin seksiä on, mut ei kauheesti, 3-4 krt/vko, riippuen ihan jaksamisesta.. Poika kun menee yöunille jo 21 ja itte meen vast n. 23, ni siin on kivasti aikaa kattella tv:tä/leffaa ja välil sit sekstailla :)
Mulla halut pikkuhiljaa palailemassa, synnytyksen jälkeen harrastettiin seksiä ekan kerran n. 3vko synnytyksestä ja sillon oli n. 1krt/vko, kun ei haluja oikeen löytyny, mut nyt pikkuhiljaa ruvennu halut palailemaan :)
Ja nyt varmaan asia muuttuu taas, kun sain alotettua pillerit, itte ku inhoon kumin käyttöä.. Sen laittaminenkin latistaa, eikä sit tunnu nii hyvält, ni ei se oo kiva :D

Mietittiin just miehen kanssa, et jätän varmaan tossa kesällä pillerit pois, toiveissa kaveri pojalle.. Odotan sitä jo ku kuuta nousevaa(mä niin haluan sen toisen lapsen "heti putkeen"), jotenkin oon aina unelmoinu, et ois useampi pienokainen samalla kertaa(ylläri; mieskin haluaa useemman saman tein, kuulemma ettei ehdi tottua "hiljaisuuteen"), ni saas nähä jaksetaanko odottaa kesään asti :D
 
Vau, Pippariina, onpa teidän poju oppinu nopeasti kääntymään :) Meidän tyttö on pikkasta vajaa 4kk, eikä oo vielä keksiny masulleen kääntymistä.. Oon koittanu laittaa "houkuttimia" viereen, mut vielä ei oo pyörähtäny :)

Kiva, LilMy, että jo näin pian alatte seuraavaa "tilaamaan" :) Mä en ite varmaan jaksais, tytöllä on nyt tiheän imun kausi toista tai kolmatta viikkoa, ja syö n. 2h välein yötä päivää, ni kyllä vois toisen pienen kanssa tää äippä olla vähän turhan väsy :)

Ja tehän ootte aika ahkeria peitonheiluttajia! Meillä on tällä hetkellä max kerran viikossa :eek: Me koitettiin seksiä synnytyksen jälkeen ekan kerran 5vkoa synnytyksestä, ja teki niin kipeetä, että mulla tuli kyyneleet silmiin.. Et ei menny ihan putkeen :D Mies kyllä haluais useamminki, mut mulla on halut hukassa, ja ilmeisesti synnytyksen aikaansaamat (2. asteen) repeämät on kans tehny jotain kummia tonne alakertaan, koska alku aina tekee tosi kipeetä. Sit kun sen alun yli pääsee, ni ei enää oo niin paha, mut en mä silti nauti, vielä :p Samoin, jos mies menee "liian pitkälle".. Jälkitarkastuksessa sano kyllä, et kaikki olis normaalisti ja hyvin parantunu, en sit tiedä mikä siellä pistää vastaan :p Meillä kans normaali, siis tilanne ennen synnytystä, olis toi 2-4krt/vko, siks kyllä ymmärrän, et miestä välillä vähän turhauttaa tää nykytilanne :D Ehkä pitäis "treenailla" enemmän, jos alkais vaikka halut heräilemään taas.. :)
 
Meillä vili tais olla 2, 5kk, ku oppi ensin kyljeltä mahalleen kääntymisen ja aika pian perään mahalta kyljelleen :D yöllä toi jätkä pyörii ku hyrrä, onneks ei oo päivisin sama meno päällä :D
Ja meillä keksittiin uus hieno juttu nyt pääsiäisen aikana; vatsalihakset!! Ahkerasti Vili niitä treenailee, ku on puoli-istuvassa asennossa, ni siitä pusertaen istuma-asennon kautta etu nojaan ja kunnon naurun-kiljahdukset perään! :'D sukulaiset ennusti, et ei ol enää ku parist viikost kiinni, et toi oppeis istumaan, hui!
 
Em-posti: Riemu oli liian aikaista... Poika ei ole viime viikon tiistain jälkeen muistanut ollenkaan koko mahalleen kääntymistä :D :D No, kyllä se taas jossain vaiheessa muistuu mieleen.. Ennemmin tai myöhemmin.

Tänään oli 3 kk:n neuvola ja poika on 6960 g ja 63 cm pitkä! Kauhean kokoinen jäpikkä! :O Tyttö oli tasan saman kokoinen 5 kk:n neuvolassa :D Pojalla on käytössä sellainen karhupuku, jossa tyttö sitä käyttäessään könitti jo kauheata vauhtia ja seisoi tukea vasten..ja se puku on pojalle aika nafti tällä hetkellä.

Miten meni kesäaikaan siirtyminen? Meillä teki hyvää, sillä nyt poika herää aamulla puoli kuuden sijaan vasta kuudelta. Ensi yö taitaa olla mielenkiintoinen, sillä poika on aika kiukkuinen johtuen varmaan noista neuvolan rokotuksista. Kuuden maissa annoin särkylääkettä, mutta seiskalta pulautti ison määrän maitoa ulos, enkä tiedä paljonko tuli särkyläälettä ulos.. En uskalla antaa enää yhtään lisää. :( No jospa se tästä helpottaisi..

Sunnuntaina pojalla oli oikea silmä ihan rähmän peitossa aamulla ja näytti punoittavan.. Eli silmätulehdukselta vaikutti. Äiti käski laittaa aina imetystä aloittaessa äidinmaitoa pari tippaa silmään ja tietysti puhdistaa silmä kostutetulla vanulapulla muutaman kerran päivässä ja pestä myös vauvan käsiä(koska vauva hieroo käsillään silmiään ja naamaansa jatkuvasti). Äidinmaito sisältää antibakteerisia aineita ja ne tehoavat silmätulehdukseen.. Niin se vaan rähmiminen loppui ja silmä parantui reilussa vuorokaudessa! Uskomatonta! Äidinmaito käy myös tukkoisen nenän avaamiseen siinä missä keittosuolaliuoskin. Aina oppii uutta asiaa.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tänne kuuluu? Meidän vauvalla alko keskiviikkona mahatauti ja aika usein sai olla vaippaa ja vaatteita vaihtamassa. Nyt onneks jo parammassa kunnossa. Mulla itellä on nyt antibiootit poskiontelotulehdukseen ja oireita oli jo loppuraskaudessa, mut eipä työterveyslääkäri osannusillon antaa antibiootteja jne ni kerkes olemaan näin kauan tulehdukset ja menemään pahaks. Nyt kun menin yksityiselle lääkärille kamalassa säryssä ni sain heti lääkkeet ja molemmissa poskissa oli selvät tulehdukset ja mulla oli lämpöäki. Sekin ihmetteli et miten työterveyslääkäri ei osannu silloin mitään tehä. No toivottavasti toi vielä paranee antibiooteilla. Ens viikolla onkin sit jo vauvan 4kk neuvolalääkäri. Vauvan paino varmaan tippunu vähän ku oli se mahatauti. Me ollaan muuten jo maisteltu soseita ja syöty vellejä. :)
 
Täälläpäs on hiljaista nykyisin..
Oletko Catsi saanut poskiontelontulehduksen paranemaan? Nuo mahataudit ovat keljuja, meilläkin oli silloin kun poika oli reilun kuukauden ikäinen. Pojalla se näkyi vihreänä kakkana, mutta ei oikeastaan muita oireita tullut. Onneksi tyttöön ei tarttunut minun ja miehen oksentelu ja kuumeilu.

Poika alkoi viikko sitten kääntymään selältä mahalleen lopullisesti.. muistui siis aikaisemmin opittu taas mieleen :)

Mahavaivoja ei ole oikeastaan yhtään ja itkeekin olemattomasti päivien aikana.. nekin itku kerrat johtuvat yleensä siitä, että joudun välillä keskittymään tuohon esikoiseen ja poika joutuu hetken itkemään yksikseen. JOs menee yliväsyneeksi niin silloin päästää oikein kiukkuitkun, mutta pienellä kantelulla sekin menee ohi ja osaa taas keskittyä syömiseen ja unen hakemiseen.

Imetys välit ovat pidentyneet.. mitä nyt öisin heräilee syömään 3-5 kertaa yössä. Se onneksi ei ole ongelma kun tarjoan vain tissin suuhun ja jatkan nukkumista. Yöunille mennään kasilta ja poika heräilee puoli seiskalta. Heräämisen tietää siitä, että poitsun takapuoli alkaa ruplattamaan ja monesti on kakkaa sitten vaipan ylikin selkään saakka. Onkohan tullut siihen tulokseen, että kunnon aamukakalla pääsee nopeiten sängystä ylös äidin kanssa ja aamutouhuihin :D

Sitteriin kun laittaa niin alkaa punkeamaan ylös vatsalihaksillaan.. sylissä vaan haluaisi seistä napottaa ja olla sylissä istumassa (topakasti tuettuna).
 

Yhteistyössä