Joulun kamalat sukulaispaineet

  • Viestiketjun aloittaja surullinen lasteni puolesta
  • Ensimmäinen viesti
surullinen lasteni puolesta
Meidän perheemme on veljeni perheelle vain ikävä velvollisuus, "jota pitäisi kai tavata jouluna, kun kerran sukujuhlasta kyse on". Muina aikoina vuodesta he eivät meitä kaipaa. Ilmoitin, että emme tapaa nyt jouluna, taisi vähän pistää ajattelemaan... Mites muilla? Tuottaako joulu muille ikäviä sukulaispaineita ja tuo tunteita pintaan? Itse olen ainakin ollut alakuloinen koko päivän, kun olen miettinyt, miten asiat voisivat olla. Kaipaan enemmän luontevaa yhteydenpitoa sukuuni, mutta selvästi heitä ei kiinnosta minä ja perheeni, olemme heille jotain "alemman kastin porukkaa" ja pakkopullaa, velvollisuutta :(.
 
"alkup."
Missä on sanottu että joulu on sukujuhla? Minä en ottaisi asiasta stressiä vaan nauttisin joulusta kotona oman perheen kesken!
Aionkin nauttia. Meille tulee perinteinen joulu jouluruokineen, pukkeineen ja kaikkineen. Aaton jälkeen olisi aikaa tavata sukulaisiakin, mutta en halua, kun on paha mieli tästä, mitä aiemmassa viestissäni kirjoitin. Eihän toki mikään pakko olekaan sukujoulua viettää, se on vain ollut meillä tapana.
 
Mekin vietetään joulu ihan perheen kesken, ilman sukulaisia.
Eipä tarvitse miettiä mitä kukakin ajattelee ja kenelle on "velvollisuus" nähdä yms.
Itse en todellakaan jaksaisi stressata mistään sukujuhlista. Kun se joulu kuitenkin kai on sitä rauhoittumisen aikaa.
 
fhg
Me vietetään sukulaisten kesken (kaikki ketkä vaan haluaa saa tulla meille), mutta me nähdään muutenkin suht usein, että tossa joulussa nyt sen kummempia paineita ole. Ainoa paine on, että kiukkusta isoisoäitiä pitäis käydä tervehtimässä, mutta se nyt ei kauaa vie.
 

Yhteistyössä