JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Huomentapäivää naiset!

Onnea joululahja kääröstä :heart: :heart:

Täällä ei mitään ihmeellistä. Tuota kärttyisyyttä ja
epäsosiaalisuutta löytyy runsain mitoin, toisaalta
vieläkin on henkinen prosessi kesken siitä, että
synnyttämään on mentävä. Ehkä mä lähden tätä
vauvaa hakemaan niin, että se prosessi ei koskaan
tule valmiiksi. Aiemmista on vaan ollut niin selkeä
hetki, kun olen joku aamu noussut ja tuntenut
olevani valmis synnyttämään. Paitsi esikoisesta
silloin menin enemmänkin "soitellen sotaan".

Länsirannikolla asutaan ja täällähän satelee vettä
päivät pitkät ja on pimeää, joten ulkoilu on jäänyt
aika vähiin. Niinpä eilen kauppareissulla sanoin
miehelle, että jos hän keskittyyy ruoan keräämiseen,
kun mä lähdin sinne kauppaan lähinna vaan lenkkeilläk-
seni :LOL: . Ei ole välttämättä helppoa olla mies
viimeisillään raskaana olevan rinnalla.

Meillä isompien lasten kanssa pääsee aika helpolla,
kun nuorin on melkein kuusi vee. Muistan kyllä elävästi
senkin, kun esikoinen oli 1v 4kk, kun toinen syntyi ja
reilut viisi vuotta myöhemmin tytöt tuli 1 ½v. välillä.
Välillä mietin sitäkin, et silloin sai kroppa hyvin rasitusta
arkielämästä ja ehkä nopeutti osaltaan kypsymistä,
et jos nyt pääsenkin niin helpolla, että tää syntyy
vasta kesällä, kuten nuorimmainen povas.

Mä en ole viime päivinä sokereita mitannut ja hiukan olen
antanut periksi suklaalle ja muulle jouluherkuttelulle.
Arvot ovat olleet tosi hyvät koko ajan ja ajattelin, et ei
tässä max. reilussa viikossa enää kiloa ehdi vauvaan
kertyä. Tietty hiukan oli lohtusyöntiäkin tämän eipäs-
juupas sektion seurauksena.

Koululaiset jäivät tänään ansaitulle lomalleen. Joulusiivousta
pitäis piakkoin käynnistää, joskin mä heilun mukana voimien
ja jaksamisen mukaan. Saunaa ja sitä kolmattakin s:ää
on sit vaan kertakaikkiaan otettava käyttöön.

39 (poks tosiaankin)
 
Tänä aamuna olo on tuplakamala. Ihan ku mut ois hakattu ja siihen päälle krapulainen olo. En ole vieläkään päässy oikeen vauhtiin. Pesin ikkunat äsken sisäpuolelta ja ulkoa jätän sen miehen hommaksi(ammattisiivooja kun on =) ). Mies lähti asioille ja sen jälkeen mennään yhdessä ruokakauppaan ja illalla ois sauna ja sen jälkeen lupailin miehelle taas iltapalaa. Hän on aina ollut mielissään tästä loppuraskaudesta kun vaimo on ehkä liiankin innokas :whistle: Minusta se on hyvä diili, mies pysyy tyytyväisenä ja paikat toivon mukaan kypsyy synnytystä ajatellen.
Eilen kokeiltiin niitä akupisteitä taas, mutta ehkä me ei osata tehdä sitä oikein kun saatiin aikaseksi vaan 2 supistusta... Soitin yhdelle ystävälle joka on shiatsuhieroja ja tietää näistä pisteistä, niin hän sanoi että ei se vauva synny nappulaa painamalla, mutta ainahan nää edistää tilannetta kohdun suulla. Ja jos vauva olisi muutenkin just tuloillaan niin sillon saattaa tehdä sen että vedet menee tms.
Meidän vauva kasvaa rauhassa vielä kohdun lämmössä, vaikka äiti jo niin kovasti haluais tavata :wave: Antaapa toisen kasvaa, ei tässä oo mihinkään vielä kiirus ja niinku nullpoints kirjoitti niin aina se on kivempi saada valmiiksi vahva ja hyväkuntoinen vauva.
sarabi 37+4
 
sarabi kerrohan tänne nytten että mistä löytää nuo akupisteet?? onko jottain nettiosotetta missä ois "ohjeet" :D :p rupee nimittäin niin paljon turhauttamaan tää tilanne, eikä seksit, siivoukset ja saunat tunnu täällä auttavan yhtään :kieh: eli vois vielä noita akupisteitä kokeilla :LOL: :LOL:

maria & pikkuinen joka ei ymmärrä tulla pois masusta 40+2 :p
 
Pikku87:lle isot onnittelut! :flower:

Kauhea päänsärky ollut tänään, en tiedä johtuuko tästä väsymyksestä vai orastavasta flunssasta (taas!!!) vai sekä että. Väsymys näiden unettomien öiden takia kyllä tosissaan painaa, pumppukin vetelee taas niin villisti (mulla tulee huonosta nukkumisesta ihan älyttömän helposti rytmihäiriöitä ).

Tänään käytiin katselemassa tuplarattaita (ajoissa asialla :D). Löytyi mieleiset, mutta ne eivät mahdu meidän kellarin ovesta sisään :headwall: . Asumme kerrostalossa, jonka vaunuvarasto on kellarissa, ja kumpikin (ulko-ovi ja vaunuvaraston ovi) on 78 cm leveä (tai siis kapea). Max 77-senttiset kärryt siis menevät ovista ilman kolhuja, ja haluamani menopelit ovat 78 cm valmistajan ilmoituksen mukaan, mies kyllä oli mittaavinaan että 80 cm.

Mä olen niin ronkeli, mutta toisaalta minähän niitä sitten päivästä toiseen työntelen, joten kai sitä saa vaatia mieleistä :x . Mä haluan ihan ehdottomasti kääntyvät pyörät, ne mulla on esikoisenkin vaunuissa ja olin tulla hulluksi kääntymättömien kanssa kun meillä välillä oli oman kärryn huollon vuoksi sellaiset lainassa. Varsinkin kahta lasta jos pitää sompailla, niin paljon helpommalla pääsee jos käänteleminen ei ole niin raskasta. Ja sitten mä olen niin lyhyt, että lähes kaikissa rattaissa on liian korkealla työntöaisa, joten senkin pitäisi olla säädettävä. Meidän esikoisemme myös on melko pitkä, ja hällä jo pää kolisee monen mallin kuomuun kiinni, ja noiden vaunujen kun pitäisi mennä tässä ainakin vuosi... Niin ja tuo leveys asettaa kaikkein eniten vaatimuksia, ei jää paljon vaihtoehtoja kun kaikki enemmän kuin 77 cm leveät rajataan ulos.

Tää on varmaan kaikkien mielestä tosi kiinnostavaa kun kaikilla on varmaan kuukausia sitten jo hankittu kaikki tulokkaiden tavarat :D. Meillä on kyllä niin jäänyt tämä, kun vieläkin tuntuu siltä että syntymään on vielä ikuisuus. Nyt ei tosin pitäisi enää mennä täyttä kolmea viikkoa siihen kun meilläkin on nyytti maailmassa.

Alkaisikohan päänsärkylääke kohta tehota, niin pääsisin kävelylle.
Jaksuja kärvistelyyn kaikille!
Grynna 39+4
 
Pikku87:lle onnittelut rinsessasta :flower: :flower:

Grynna:Täällä kanssa ollut koko päivän kauhea jysäri, en tiedä johtuuko mulla siitä että pakki painaa niin armottoman paljon jo että vedän väkisin hartioita ylös ja sitten sitä kautta alkaa päätä särkeä. :hug:
Toisaalta ottaa kyllä enemmän silmien päälle että mielummin vaan pitäisi silmät kiinni.

Mä kanssa kelasin tarvikehankintoja uudelleen että josko ostaisin matkarattaat vielä viime tinkaan tälle tulokkaalle kun mulla on niin pieni oma kottero niin tavalliset vaunut ei mahdu ja löysin myynnistä tolle turvakaukalolle sopivia rattaita tai siis mihin kaukalon saa kiinni.Lueskelin keskusteluja että pitää olla täysin makuulle saatavat rattaat ihan pienelle ja meillä on pehmeä kantokassi vaunuissa niin saisin ehkä senkin viritettyä niihin matkarattaisiin.Hmm, no täytyy jättää asia hautumaan. :/

Jeps muuten että jivekin puuttuu joukosta, no jos huomenna alkaisi tippuu enemmänkin vauvauutisia kun nullpointsin innoittamana vilasin tosiaan että tammikuiset jakautuu hyvällä vauhdilla kanssa. =)
 
Nonnii, nyt on sitte koettu tästäkin raskaudesta se väärä hälytys. Mulla alko supistukset neljältä ja tuli jo 4 minuutin välein ja koveni oikeen kunnolla. Puhalsin jo tuskassa kun oltiin autolla liikenteessä ja meidän piti mennä kauppaan mutta sanoin miehelle että käy vaan äkkiä hakeen jotain että ei tässä enää ehdi ruokaa alkaa laittaan. Sitte tultiin kotiin ja aloin laittaan sairaalalaukkuun loppuja kamoja niin supparit alko hiipumaan siihen. Onneksi meillä oli saunavuoro ja menin sitten saunaan jotta oisin saanu hommaan uuden otteen ja siellä tulikin oikeen kunnon puristuksia, mutta hetikin kun saunasta tultiin niin siihen loppu. Tänään vielä tarkoitus se yksi ässä kokeilla näiden päälle ja toivoa yöllä ihmettä. Mutta jos nämä supparit ei teettäny muuta, niin ainaski varmaan auko paikkoja. Toivon niin :ashamed:
Mieskin sanoi että oltais vaan ajettu sillä autolla muutama rundi lisää. Niin olis varmaan pitäny. Tai sitte lähteä sinne kauppaan muina miehinä mukaan.
Noh, toisaalta tää kuuluu asiaan, mutta hitsi kun luulin että oli jo menoa, niin eipä ollu :/
Anteeksi etten kommentoi nyt, ottaa jonnin verran päähän
:(
 
MOikka!

Tyttö syntyi 16.12.08 klo 13.20 hätäsektiolla loppujen lopuksi. Painoa oli 2980g ja niin suloinen kuin mikä! :heart: Perjantaina päästiin jo kotio ja täällä yritetään aloittaa arkea pikkuhiljaa.

Päästiin saliin asti suunniteltusti, mut sit mull romahti verenpaineet ja siitä tuli hätäsektio, heräämössä jouduin olee 3,5h pitkää tuntia, kun isä ja tytäs tutustuivat toisiinsa. Olin/olen vieläkin aivan onneni kukkulalla tästä ihanuudesta ettei tuo kipu arvessa niin haittaa. ;)

Mut nyt menen syöttää vauvaa kun näköjään heräs. Onnea vauvautuneille ja tsemiä vielä kärvistelijöille! :flower: =)

Luen teidän jutut sit paremmalla aikaa..

Marttan + Emmi 4 vrk
 
Onnittelut joululahja-08, pikku87 ja Marttan PRINSESSOISTA!!! :heart: :heart: :heart:

Tyttövalta taitaa olla aika iso jo.. ;)

Meillä oli eilen ristiäiset. Nyt meidät saa sit ihan vapaasti tunnistaa, jos linjoilla on tuttuja.. :whistle: Neidistä ei tullut Anni Linneaa vaikka alkukirjaimet onkin samat.. Neidistä tuli Anna Lyydia. Pappina toimi boheemi pienikuuluisuus ja kaikki meni hienosti. Tunnelma oli letkeä, mutta lämmin. Videolle meni koko juttu ja varmaan kiva kattoo jälkeenpäin, kun mulla petti pokka kokoajan ja hihittelin ja yritin olla naamaperuslukemilla.. siis yritin.. Lastenevankeliumin alkaessa neiti päätti vääntää täyden lastin vaippaan ja arvatkaa kuuluiko se!!! Teki tiukkaa olla ees jotenkin säädyllisesti siinä!

Anna-neiti nukkui koko toimituksen, kuten nukkuu aina aamut, päivät ja illat. Viime yö oli raskas.. koko eilisen koski päähän ja illaksi iski sit migreeni täysillä. Könysin sänkyyn heti, kun vieraat lähti eli vaille ysiltä ja koppasin Annan mukaan. Ukko laittoi loput unille, vaikka se alkoi kans vasta toipua siitä päänsärystä. Kiva siinä oli kestitä vieraita, kun molemmilla meillä koski päähän ja ukkoo vielä huimas. Noh, kunnialla (tai vähemmän kunnialla) saatiin bileet pidettyä ja nyt ne on ohi.

Meillä jyllää ihan tosissaan toi flunssavirus nyt.. tänään on vietävä nelonen lääkäriin. Viimeyö oli senkin puolesta karmee.. mulla selkis olo vasta viideltä ja olin siihen mennessä heränny jo ainakin 8 kertaa, kun eka pieni söi tunnin välein ja sit nelonen yski vähän päästä. Se yskä on ihan hirvee...!!! Virus on ilmeisesti muuttunut nyt bakteeriksi, joten eikun lääkäriin.

Muutoin meille ei kummosta. Joulurauhan annetaan laskeutua nyt meille ja ovet menee kiinni. Vieraita ei oteta, vaikka niitä olis tulossa ihan tungokseksi asti. Ukko on töissä ma ja ti, joten viekööt työpaikalle lahjat jne. jos on tarvis. Onneksi meillä tää ovien sulkeminen on jo tavallista (vauvan synnyttyä) joten jengi yleensä älyää sen ja moni jo tietääkin ettei tungettele, mutta aina niitä yrittäjiä ja huonomuistisiakin on.

Nyt heräs neiti ja lastit pöksyissä, joten palataan!

Voimia teille!!! Oikeesti!!! :hug:
 
Onnittelut Pikku87 ja Marttanille prinsessoista! :flower: Eilen oli säännöllisiä suppareita,muttei juurikaan kipeitä.Selkää särki ja näitä ihania menkkakipuja oli riittämiin.Sauna kyllä vähän helppas asiaa.Yö tuli nukuttua hiukka levottomasti.
Tiistain neuvolaa tässä oottelen jos sieltä sattuis saamaan uutta tietoa tilasta.Olis kiva tietää onko vauva vielä ees kiinnittynyt,kun viime viikolla neuvolan sijainen ei sitä asiaa osannut kertoa.

Juli+nuppu 39+1
 
Täällä tuolta yli 35-puolelta akkamänty merkkailee, rv 39 + 2 ja olotila ihan pepanthenista, kun iski vielä flunssa päälle. Eipä auta ei, eteenpäin mennään kuin mummo lumessa. Olen hirveän vähän tässä pinossa pyörinyt, mutta toivottelen kuitenkin kovasti onnea niille, joilla maalilinja on jo ylitetty!!! :flower: Itselläni lähinnä v-tuskäyrän ylähuippu alkaa olla saavutettu, onneksi kaiken paitsi tämän flunssan voi laittaa raskauden piikkiin.

Härkänainen: Kaunis nimi tuli teidän tytölle, onnittelut! Itsekin pidän kovasti Anna nimestä, samoin Eeva olisi yksi suosikeistani, mutta koska haluamme, että nimet löytyvät sukujen historiasta tai nykypäivästä ja noita nimiä ei siellä ole, ne jäävät nyt sitten paitsioon.

Mie en joulua jaksa nyt enää viritellä, koska oksetusolo, unirytmin sekaisuus ja flunssa vievät voimat. Kaupan tarjottavat saavat nyt meidän perheelle kelvata. En osannut varautua tällaisiin tuntemuksiin, ensikertalainen kun näissä puuhissa olen, muutoinhan olisin voinut väsätä jouluruokia pakkaseen jo aiemmin, mutta ei voi mitään, eipä tuo nyt ihmeemmin harmita, kun loppuajan jännitys on niin suuri.


Heipsan siis kaikille!
 
Marttanille onnea :flower: :flower:

Täällä ilmottaudutaan aamunimenhuutoon, eli ei siis suppaile tai yhtikäs mitään. :wave:
Taas siis yksi päivä kulutettavana...Terhikille extra tsempit ja :hug: jo sen takia että vaikkei mulla la ole edes vielä mennyt ja silti herään joka aamu miettien että josko tänään ja ei kuitenkaan mitään tapahdu ja terhikillä jo noin monta päivää yli. :flower:

Punahattu 39+1 :xmas: :heart:
 
sarabille iso hali! :hug: Kurjii tollaset väärät hälyytykset. :headwall: Voisin sanoo et ei oo kaukana sulla nyt varmastikaan et ihan oikeesti sulle tulee lähtö!

Härkis Kaunis nimi tuli lapselle! Ihanaa et voitte nyt rentoutua jouluksi kun tuokin on ohi. Toivotaan vaan et kaikki parantuvat pikkasen ennen kuin pukki tulee ettei joulu mee sairastaessa.
akkamänty takkuisen kuulosta on sinullakin tää loppuvaihe! :hug: Toivottavasti vointi ja mieli paranee TAI tulee nyydin hakuun käsky! :heart:
Muille aamun huutoon osallistuneille halit kans. :hug:
Kärryistä sen verran et eilen sit raahasin kärryt aitasta sisälle ja pesuun. Ei noi ihmeelliset kapistukset ole (Graco), mut ovat vielä kasassa esikoisen jäljiltä, joten niillä mennään sit. Hankala vaan pestä tollasii, kun pehmeitä osia ei saanut irti. Yritin ekaks pyyhkii ja sit meni hermot.... Eli raahasin ne sit suihkun alle ja hinkkailin siellä. Nyt ne ovat tosi märät, mut kai ne kuivuu... Oli rasittava homma. :headwall:
Eilen oli sit mun duunin pikkujoulut. Hyvät safkat, visailua, ilmainen baari jne... Oli hauskaa ja jopa mun mies nautti jutella mun duunikavereiden kanssa.
Kaikki halailivat ja toivottelivat onnee mulle matkaan. Omistaja puheessaan toivotteli hyvää vaavin haku reissua, ihmiset antoivat puh nroitaan et heti pitää ilmoittaa kun jaksan jne...
Kaiken kaikkiaan oli onnistunut reissu siis. Mä vaan tietty hyydyin ja rajansa on sillä miten kauan humaltuvia raskaana jaksaa katsella. Eli käskin miehen sit autoon ja kotiin ajelin.
Nyt väsyttää ja jaloissa tuntuu et oli korkkarit jaloissa tosiaankin. :headwall:
Muuta kummempaa ei sit kuulukkaan. Eilen ei tullut suppareita. Olo on odottava. Jospa taas siivoilisin tänään et ajan saisin kulumaan. Sit voisin jossain vaiheessa päivittää ton listan. Mä sit tosiaankin häviin tiistaina tästä jäkättämästä n 5 päiväksi, eli jos joku muu haluu laittaa listaa, niin ei haittaa! Ja sit kun tuun kotiin niin en osaa sanoo miten kerkee tai jaksaa? Hankalahan sitä on sanoo kuka täällä tosiaankin menee pitemmälle et listaa uusii, mut kuitenkin....

NP ja Tirri :xmas: 38+3
 
Tallainen ihan nopea merkkaus vain. Lueskelin kylla kaikkien jutut - tsemppia kaikille kanssa karsijoille ja onnea jo vauvaantuneille!

NP - Hirveasti tsemppia ensi viikolle, jos en sita ennen tule kirjoitteleen. Taisit sitten paasta hakeen nyyttia ennen meikalaista (sanoo kateellisena).

Taalla ei mitaan merkkeja mistaan. Sekstailtu on ihan silla jos se auttais, kuten on myos kavelty ja siivoiltu. Ja sitten tein jotain hyvin hyvin epatyypillista ja perjantaina kun tytto oli mennyt isalleen (joka haki sen Hollannista jouluksi) otettiin miehen kanssa lasilliset punaviinia. Ihan pieni lasillinen se vain oli mutta kun en ole ollenkaan juonut raskausaikana, oli hieman syyllinen olo. Mutta ajateltiin etta jos se vaikka rentouttais niin etta hommat alkais sujuun - ja poh!!

Tanaan sitten ajattelin raahata miehen pitkalle kavelylle - lounaalle ja pelaan vahan biljardia. Sehan taman masun kanssa onnistuu..
:LOL:

Hyvaa joulunodotusta kaikille!

Naputtaja ja Sean 39+5 (grrrrr... tule jo!)
 
Huomenta päivää! Härkänaisen vauvalla ihana nimi!

Aamuhuutoon osallistun myöskin. Yö meni paremmin ku hyvin, nukuin ku tukki. Ehkä ne eiliset supparit rasitti sen verran että uni maistui. Jalat on ihan sairaan kipeet tosta kyljelleen nukkumisesta. Ihanaa nukkua selälleen kun vauva on syntynyt..
Tänään ois ohjelmassa kauppareissua vantaalle ja illalla perheen kanssa kävelylenkki. Ihan vaan sen takia että pääsee tuulettamaan ajatuksia ettei tuo eilinen pyöris mielessä.
:kieh:
Kovasti voimia kaikille jotka kärvistelee jo siellä lasketun ajan tietämillä tai siitä yli. Hatun noston arvonen suoritus!! :hug: :flower: :flower: Kyllä se vauva tulee ulos enemmin tai myöhemmin vaikkei nää sanat paljoa lohduta. Meillä kaikilla on jo niin ikävä omaa lastamme että vaikeaa tää loppuaika on. Se äidin rakkaus kun on niiin pohjaton :heart:
Hyvää sunnuntaipäivää!Yritetään jaksaa!
sarabi rv 37+5
 
Ilmoittaudun minäkin taas tänään =) Huomenna täälläkin neuvola jo aamulla..miten sitä jaksaa nousta. Unirytmi (jos sitä edes on) on menny ihan sekasin, viime yönä menin sänkyyn yhden aikaan ja unen sain noin puol kolme. Vähän väliä heräilin kun on särkeny päätä toiseen ohimoon sillai vähän jo useemman päivän. Sit lopullisesti nousin vasta klo11..

Sain tehtyä sentään sellasen Marianne-kuivakakun uuniin..saas nähdä mitä tulee, kun ensimmäinen kuivakakku kyseessä =) Ostin sellasen silikonikakkuvuuan..

Milja +vaavi 39+4
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa ja onnea kaikille vauvan saaneille!
Meillekin syntyi vauva, 16.12.08 klo 9:27, rv:llä 40+3, synnytys kesti koko yön ja lapsivesi oli vihreää, mutta tuloksena terve poikavauva. Koko perhe koiraa myöden ollaan rakastuneita :heart: :heart:
 

Yhteistyössä