*~ Joulun tähtöset -06 ~*

Onnea ihan älyttömästi vauvan saaneille. mä olen kovasti yrittänyt puhua vauvan puolesta, mutta mies ei kiinnostu yhtään! 1,5 v tyttö ja viimeiset 2 vk pelkkää itkua aamut ja iltapäivät. hoidossa kuulemma ei mitään erityistä ole. itelläni kurkku karheena kun ei taho mammam hermot kestää!!! apua tarttis saada tai sit mulle ja 1,5 vuotiaalle tulee ero...
Tytsy painaa about 9kg puhelee ja potalla käy ilman tulosta. yöt pyörii vieressä, mut kun tissiltä sain 1vk sitten irti, niin on yöt vähän rauhoittuneet. hampaita on vaan 6... kaipa ne joskus tulee. Meidän ennen niin aurinkoinen tyttö on muuttunut hirviöksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samppa77:
Onnea ihan älyttömästi vauvan saaneille. mä olen kovasti yrittänyt puhua vauvan puolesta, mutta mies ei kiinnostu yhtään! 1,5 v tyttö ja viimeiset 2 vk pelkkää itkua aamut ja iltapäivät. hoidossa kuulemma ei mitään erityistä ole. itelläni kurkku karheena kun ei taho mammam hermot kestää!!! apua tarttis saada tai sit mulle ja 1,5 vuotiaalle tulee ero...
Tytsy painaa about 9kg puhelee ja potalla käy ilman tulosta. yöt pyörii vieressä, mut kun tissiltä sain 1vk sitten irti, niin on yöt vähän rauhoittuneet. hampaita on vaan 6... kaipa ne joskus tulee. Meidän ennen niin aurinkoinen tyttö on muuttunut hirviöksi.
Taitaapi teillä vaan alkanu uhmaikä..Kyllä se siitä hepottaa, mutta aikaa voi mennä. Kärsivällisyyttä vaan. Mun on niin helppo sanoa. Meillä kun tyttö niin rauhallinen ja kiltti, mitä nyt joskus jotain pientä pahaa meinaa, mut kuitenkin. Kaikki vaan ihmettelee että miten on niin kiltti. Kaikilla kavereilla kun on aika vesseleitä nuo lapset.
 
Hei! tosiaan töissä ollaan oltu jo kolme kuukautta ettei koneella oo kerenny muissa asioissa kui työ. Netta on kiltisti hoidossa. hyvin on mennyt, mitä vähä poikia kiusaa sekoittamalla niiden leikit. ja kotonaki hyvin paitsi tuo puremis ongelma meil kyl on ja oon ihan neuvoton kun kiellän puremasta niin rupeaa nauramaan ja innostuu vielä enemmän? vihaisesti sanottunakaan ei ymmärrä lopettaa? olisiko neuvoa?
häihimme on nyt vähä reilu kaksi viikkoa ja sitten on perhe kasassa.
kyllä jännittää-- :) mut nytte aamukahville!!

ONNEA VAUVAN SAANEILLE!!!! :heart:
 
Moikka!

Eipä oo meistäkään kuulunu pitkiin aikoihin ku puuhaa riittää :whistle:
Lapset juoksuttaa, sen ms-taudin kanssa on ollu lääkärikäyntiä ym ku alan pisteleen niitä lääkkeitä ens kuussa ja elokuisia häitäkin on pitäny järkätä kovalla tohinalla :)
Lassi porskuttaa menemään jatkuvasti kiihtyvällä tahdilla ja uhmaa löytyy täältäkin ihan riittämiin |O Vauvaa kohtaan on sentään tunteen useimmiten positiivisia ja kovasti pussailee ja halailee.
Neidistä tuli muuten Minttu että meillä on nyt sitten Minttu ja Lassi :heart:

Sampalle piti tulla toivottelemaan jaksamisia ku ei musta taida olla muuta apua :hug:

Vauvan saaneille täältäkin onnittelut ja Pialle tsemppiä häihin :heart: :flower:
Osaan kyllä aavistaa sun tuntemukset ja minäki jännitän varmasti vähintään yhtä paljon sitten elokuussa ;)

Minäki oon miettiny tuota pyörähommaa että vois ostaa sen istuimen lassille, mutta mies on just lähössä 3 viikon reissuun niin enpä mä voi oikein lähtä pyöräilemään ku pitäis nämä molemmat saada johonki :/ Jospa sitten miehen kesäloman aikaan pääsis sykkelöimään...

Lassiltakin tulee juttua jo aika paljon ja mopot, autot ja koirat on aika pop. Pottailu vieläki aika vähäistä laiskan äidin takia ja tutista ei päästä näköjään millään eroon, mutta jospa jonain päivänä... Tarvis tuota miestä vähän avuksi ku en vaan jaksa millään sitä hillitöntä kitinää ja mielen osoittamista ku sattuu haluamaan tutin, mutta ku eihän se oo kotona ollenkaan :/ Pitää kattoo sitten sillä kesälomalla että saataisko jotain aikaseksi.

Nyt kattoon muodin huipulle :)

Mukavaa juhannusta kaikille!!!
 
Meillä poju siirtynyt siskonsa kanssa samaan huoneeseen nukkumaan eli äidistä ja isästä erilleen ja on kyllä rauhoittanut öitä.JOs on kipeä(jota on siis 2-3 viikon välein, ainakin nuha)niin nukkuu huonosti, mutta terveenä herää yleensä kerran yössä tai sitten vasta vähän ennen klo 6, jolloin kannan pojun meidän väliin ja siinä saattaa nukkua tai torkkua jonkin aikaa vielä.Mutta itse saa kyllä nukuttua paremmin kun ei kuule pojun joka liikahdusta.Viime yönä heräsin siihen, että poju huusi mua nimeltä sängystään :D

Uhma on pojulla nyt laantunut ja luulen, että osa tuosta kipakkuudesta johtui hampaista, sillä pojulla on puhjennut ylös kulmahampaat ja alas on tulossa myös.

Pottailuun ollaan palattu myös.Melkein joka päivä saadaan kakka ainakin sinne aikaiseksi.Aiemmin tuli päiväunien jälkeen aina pisut, mutta nyt mennään näin.

Sanoja pojulla on tullut valtavasti lisää ja toistaa oikeastaan kaikkea perässä, vaikeitakin sanoja, joissa ärrä pärisee hauskasti =) Lauseita ei vielä tule.Jotain yritelmää on kun sanoo ensin pallo ja hetken päästä potkii.

Tuttipullosta ajateltiin luopua ennen kesälomareissuja, mutta saas nähdä miten vaikeeta(tai helppoa) se on.Muutenhan juo mukista, mutta iltamaidon saa pullosta ennen nukkumaan menoa.Tärkeä tuo pullo tuntuu olevan, mutta periaatteessa ei sitä enää tarvitisisi...Tutti olkoon vielä jonkin aikaa.
 
Onnea häistä Pia ja Pimmi. Ehkä mäkin parin vuoden päästä, kunhan saa kilot ensin pois.
Meillä luovuttu tuttipullosta jo aikaa sit, tosin nyt jos vauvalle sillon tällön annan korviketta pullosta, haluaa Nella tuttipullon kans. Kyllä mä sillon sille maitoa pulloon laitan, mutta siis tuttipullot on muuten kyllä ollu jo ½ vuotta poissa.
Mehua on meidän tyttö kova juomaan, tuo oman nokkamukinsa täytettäväks kun haluaa lisää. Sokeritonta mehua annetaan.
Nella on oppinu vaippansa viemään roskiin ja viepä pikkusiskonkin vaippoja. Vaipat siis on edelleen, mutta potella välillä koitetaan istua, ja istuukin jopa 15min, mutta mitään ei sinne pottaan tule. Mutta jatketaan yrittämistä.
Kovasti Nella puhuu jotain, mutta ei hajuakaan mitä. Jotain sanoja tulee, mutta ei sen kummemmin. Selvästi kuitenkin oppii nyt koko ajan puhumaan enempi. Lautasella kun on ruokaa, eikä jaksa syödä, niin työntää lautasta kauemmas tai antaa pois ja sanoo "ei enää". Nella syö itse hienosti, tosin jugurtit sun muut "vetelämmät" syötävät mä syötän.
 
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa!!
Olipa kiva lukea teidän kuulumisia!Ei tosiaan meinaa koneelle ehtiä millään nykyään..Illalla kun "oma aika" alkaa niin on niin väsynyt että menee melkein sohfalla maatessa.. :ashamed:

Täällä kovasti kesälomaa ootellaan!On niin uuvuttavaa tuo työ välillä..Onneks on kunnon lomat äippälomasta huolimatta =)

Venla on kotona tehnyt lakon pottailun suhteen.. Saattaa istua jos pesee hampaita välillä mutta muuten kyllä yhtä kiukuttelua sen kanssa.. Hoidossa kyllä kuulemma istuu hyvin ja usein tekeekin asiansa sinne :eek: Ehkä siihen vaikuttaa sekin kun kaverit istuu myös yhtäaikaa!

Kamala uhma täälläkin :headwall: olo on aika avuton välillä.. Tyttö kun huutaa ja raivoaa ja ei mitään hajua että mikä olisi hätänä!!Mutta kaipa se murrosikään mennessä häviää :whistle:

Minun vauvakuumettani lievittää kun saimme juuri pienen kummitytön :heart: Parin viikon päästä ristiäiset ja vauvan äiti sanoi että saan lievittää kuumettani koska vain vauvaa hoivatessa :) On kyllä kieltämättä jatkuva vauvakuume itelläkin..Mutta joskus sitten taas =)

Nyt lähdetään neidin kanssa aamupalalle!!
Oikein mukavaa ja lämmintä ja aurinkoista kesää teille kaikille ja jaksamista uhmailijoiden kanssa!! :hug:
 
Heippa taas meiltäkin "pitkästä aikaa" :D ! Oltiin tänään Jarkon kanssa neuvolassa ja laitetaan ne kuulumiset tähän ensin. Pituutta ukkelilla on jo huimat 84,5cm ja painoakin 12,750kg. Hurjasti pikku mies on kasvanut puolessa vuodessa.

Me olaan palailemassa tässä loman jälkeiseen arkeen. Miehelläalkoi tänään työt ja mulla huomenna. Lomareissulla taas kierreltiin ympäri Suomea, tosin jouduttiin palaamaan Rovaniemen mummolasta Varkauden ukkilaan päivän jälkeen. Tuli suruviesti, meidän mummi (siis äitini) kuoli. :'( En tiedä muistaako joku, mutta äitinihän sairastui leukemiaan kun odotin viimeisilläni Jarkkoa ja tässä sitten nämä puolitoista vuotta on menty sen sairauden kanssa ylä- ja alamäkiä. Äiti voi ihan hyvin vielä äitienpäivän aikoihin ja jopa soitteli vielä senkin jälkeen sairaalasta, mutta se tauti iski sitten aika rajuna uudelleen päälle ja muutamia viikkoja äiti jaksoi kunnes 16.6. äiti nukkui pois. Siinä meni lomasuunnitelmat uusiksi kerralla. Kävimme vielä Rovaniemen mummoa ja pappaa katsomassa uudemman kerran, mutta kilometrejä kertyi... Ja kertyy edelleen. Nyt ollaan kotona, mutta perjantaina lähdetään taas Varkauteen, hautajaisiin.

Toisaalta onkin ihan mukavaa palata työarkeen ja päästä omiin rutiineihin kiinni :D

Oikein hyvää kesän jatkoa kaikille B)
 
Marskulle oikein suuri :hug: ja osanotto äidin poismenosta!

Mekin olemme menossa Varkauteen parin viikon päästä,on nääs minun sukuni sieltä kotoisin ja itsekin lähtöisin..Nyt tosin tampereella asustettu jo kymmenisen vuotta mutta edelleen siellä kaikki mummut ja ukit sekä muut sukulaiset on joita säännöllisin väliajoin käydään tervehtimässä =)
 
Marskulle osaanotto suruun :hug:

Ja Marsku ja PeggySun, pakko ihan tulla päivittelemään, että itsekin olen Varkaudessa nuoruuteni asunut ja kouluni käynyt ja nykyään asustelen Tampereella :LOL: Äitee ja mummot asuu vieläkin Varkaudessa, joten sielä tulee käytyä suhteellisen usein :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Marskulle osaanotto suruun :hug:

Ja Marsku ja PeggySun, pakko ihan tulla päivittelemään, että itsekin olen Varkaudessa nuoruuteni asunut ja kouluni käynyt ja nykyään asustelen Tampereella :LOL: Äitee ja mummot asuu vieläkin Varkaudessa, joten sielä tulee käytyä suhteellisen usein :D

Voi että on tää maailma pieni :LOL:
Sieltä pienestä kylästä on mekin samalle palstalle eksytty :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja PeggySun:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Marskulle osaanotto suruun :hug:

Ja Marsku ja PeggySun, pakko ihan tulla päivittelemään, että itsekin olen Varkaudessa nuoruuteni asunut ja kouluni käynyt ja nykyään asustelen Tampereella :LOL: Äitee ja mummot asuu vieläkin Varkaudessa, joten sielä tulee käytyä suhteellisen usein :D

Voi että on tää maailma pieni :LOL:
Sieltä pienestä kylästä on mekin samalle palstalle eksytty :D

Voi hitto :LOL: Onpas maailma pieni tai ainakin Varkaus...

Kiitos muuten osaanotosta! Hautajaiset saatiin vietettyä ja oli ihan kauniit. Nyt sitten äiti elää meidän muistoissa.
 
onpas täällä nykyään hiljasta.. joo.. onnellisesti naimisissa ja häät menivät tosi ihanasti. kaikki viihtyi ja ruoka riitti.. ens kuuta jännittäessä kun minulla on silmätutkimus, josta selviää pääsenkö silmälaseista eroo laser leikkauksella ettei tarvitse silmälasien ja piilolinssien kanssa enää pelailla.. ihanaa. kyllä elämä helpottuu kummasti.. :) Netta on reipas ja iloinen tyttö. muistaakseni puolitoista vuotis neuvolassa 79cm ja 10,5kg. niin pieni kummiskin vielä :)
viikonloppuna on ristiäiset, meistä tulee kummeja suloiselle tytölle.
hyviä kesänjatkoja kaikille ja toivotaan parempia ilmoja..
:flower:
 
Onnea Pialle avioitumisen johdosta :flower:

Pitkästä aikaa pääsin istahtamaan koneen äärelle. On taas viipotettu töiden ja kodin väliä eikä enää iltaisin ole jaksanut avata konetta.

Meillä on pottailtu nyt pitkästä aikaa onnistuneesti. Ensin sinne tuli jotain, sitten meni tosi pitkä aika ettei tullut mitään istunnoista huolimatta. Tiistaina iskin Jarkon päikkäreiden jälkeen taas potalle. Jarkko tutkiskeli siinä samalla mun puhelinta ja yhtäkkiä tokais "kakka". Potassa oli pikkukikkare. Voi sitä ihmetyksen määrää minkä tuommoinen "teos" voi aiheuttaa. Tänään ollaan sitten saatu molemman sorttista tavaraa tulemaan pottaan. Tästä se lähtee :D

Mutta nyt mennään pihalle ihastelemaan ihanaa ilmaa. Oikein hyvää kesän jatkoa kaikille B)
 
Onnea Pialle avioitumisen johdosta:) Onks täällä muuten paljonki porukkaa jotka ei oo naimisissa? Me on oltu isännän kanssa jo reilu 6vuotta, mentiin silloin kun odotin meidän esikoista.

Meillä on kanssa pieni siro tyttö, niinkuin Piallakin. käytiin eilen 1,5v lääkärineuvolassa. oli 79cm ja 10090g. Se onki perimästä kiinni, nimittäin mä itekkään en oo ollu jättiläinen. Enkä oo vieläkään. Terve tyttö on,sai mpr-rokotteen,josta ei oo toistaiseksi tullu oireita. Mutta vierasti hurjasti varsinki lääkäriä,huus koko ajan kun oltiin siellä huoneessa. ja kauhee itku tuli siitä kun rokote annettiin ja sitten huus niin kauan kun päästiin autolle.. No onneks se reissu on nyt takana. ja toivottavasti 2v neuvola menee mukavammissa merkeissä...

Meille ei muuten kummempia, Johanna on vaan jo muutaman kahden sanan lauseenki sanonu. ja sanoja tulee paljon tosin osa on sellaisia mitä ei aina me vanhemmatkaan ymmärretä.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja samppa77:
Onnea ihan älyttömästi vauvan saaneille. mä olen kovasti yrittänyt puhua vauvan puolesta, mutta mies ei kiinnostu yhtään! 1,5 v tyttö ja viimeiset 2 vk pelkkää itkua aamut ja iltapäivät. hoidossa kuulemma ei mitään erityistä ole. itelläni kurkku karheena kun ei taho mammam hermot kestää!!! apua tarttis saada tai sit mulle ja 1,5 vuotiaalle tulee ero...
Tytsy painaa about 9kg puhelee ja potalla käy ilman tulosta. yöt pyörii vieressä, mut kun tissiltä sain 1vk sitten irti, niin on yöt vähän rauhoittuneet. hampaita on vaan 6... kaipa ne joskus tulee. Meidän ennen niin aurinkoinen tyttö on muuttunut hirviöksi.
Taitaapi teillä vaan alkanu uhmaikä..Kyllä se siitä hepottaa, mutta aikaa voi mennä. Kärsivällisyyttä vaan. Mun on niin helppo sanoa. Meillä kun tyttö niin rauhallinen ja kiltti, mitä nyt joskus jotain pientä pahaa meinaa, mut kuitenkin. Kaikki vaan ihmettelee että miten on niin kiltti. Kaikilla kavereilla kun on aika vesseleitä nuo lapset.
joo aikaa voi tosiaan kulua monta vuotta ;), välillä voi olla hetken taukoa kun uusi uhmaa pukkaa päälle. Kärsivällisyyttä , kärsivällisyyttä sitä siinä tarvitaan ! viimeistään helpottaa kun lapset muuttavat pois kotoa

:D meillä odotellaan seuraavaksi isoimman kanssa murkkuikää :|
 
Meillä poika sen kun vaan jalostaa luonnettaan... ja äiteen luonnetta. Uhma sen kun vaan menee etiä päin :headwall: Välillä meinaa palaa totalisesti hihat tuon ipanan kanssa jos hälle iskee päälle hetki että mikään ei oo hyvin ja mikään ei kelpaa ja sitten aletaan kiljumaan ja kiljutaan joka asiasta ja kohta ei enää ees muisteta mistä on alettu kiljumaan eikä rauhottua voida sit millään vaan kiljutaan kokoajan vaan enempi ja kiukku ruokkii kiukkua *huoh* Kylhän sitä ties että tällanenkin on edessä, mut hetkitäin kyllä olisin valmis vuokraamaan tuon nuoren herran johkin pahimman kiukun puuskan aikaan :snotty:

Pyry on myös oppinut hurjasti sanoja sen 1½ vuotia neuvolan jälkeen. On alkanut sanomaan jo joitain kaksi sanasia lauseita, mutta harvakseltaan. Ilmeisesti hänen piti vaan keksiä miten kätevää on osata sanoa mitä haluaa, paljon helpompaa kun vaan öhkötellä ja osotella :D

Mulla ei edelleenkään ole suunnitelmissa lähteä kouluun tai töihin, joten kotosalla vaan tällä ollaan. Onneks pian alkaa taas iltalukio, saa edes jotain omaa tekemistä ja vaihtelua kotona oloon.

tinde ja Pyry
 
Meiltäkin kuulumisia pitkästä aikaa..
Ollut hiuka kiirusta ja väsymystäkin..Kesälomat on vietetty ja tosiaan tuli käytyä sukuloimassa Varkaudessa sekä kotona vaan oltiin!Särkässä käytiin pariinkiin otteeseen ja Venla olis istunu laitteissa vaikka koko ajan!Ipana-avain ei ollu yhtään paha ostos:) Ponillakin pääsi ratsastamaan,voi sitä ilmettä ja ihmetystä =)
Nyt kun taas työt aloitettu loman jälkeen on ilmassa lievää uhmaa ja kiukkua :kieh:
Illat on välillä yhtä h*lvettiä ja taistelua..Ei sitten millään suostuis mitään tekemään..
Nooh jospa se tästä taas =)

Me ei olla miehen kanssa naimisissa..Minun puolesta ois alttarille kävelty jo 6vuotta sitten (8vuotta yhdessä oltu ) ja pikkukakkonenkin olis haaveissa ja jos minä sasisin päättää niin syntynytkin jo,mutta mies jostain syystä jarruttelee ja toppuuttelee..
En tiiä..Kai silläkin on joku vaihe menossa.. Menopaussi :whistle:

Venla viihtyy tosi hyvin siellä perhepäivähoitajalla!Aina hoitaja kehuu kuinka reipas tyttö on :D Vaikka Venla on nuorin niin pistää kuulemma vanhemmatkin ojennukseen tarpeen mukaan..Liekö äitiinsä tullut.. :whistle:

Pottailu on taas mitä on..Ei millään siihen menisi..Ja jos suostuu istumaan siihen ja sitten kun nousee tekee kakat tai pissat heti vaippaan!!Pitäsköhän unohtaa hetkeks tuo potta kokonaa?Kai sitä kohta täytys jos vaipoista kokonaan luopua?Apua..

Lomalla meillä oli tutista vierotus..Se oli ihan kamalaa..Ensimmäinen viikko kun oli yhtä huutoa vaan iltaisin! :'( Päiväunille on nukahtanut aina hyvin.. Ja kävi niin sääliksi toista kun penko koko sängyn ja hoki:ei oo,ei oo..Kun ei löytänyt tutteja..Mutta nyt ne on jo unohdettu ja hyvä niin! =)

Ootteko siirtyny jo pinnasängystä isompien sänkyyn?
Me saatiin serkuilta vanha sänku ja se on mulla tuunattavana tuolla partsilla.Eilen maalasin pohjavärin ja tänä iltana olis tarkotus vetästä vaaleanpunaiseksi!Haluisin siihen päälle vielä sellaisen ihanan punaisen prinsessa verho härpäkkeen!Mistähän löytäisi??

Kai sitä tarviis jotain kotihommiikin tehdä ennenkun neiti herää päiväunilta..
Mukavaa ja lämmintä syksyä kaikille!!Kesä kun on ollut kaikkea muuta kuin lämmin..


Peggy ja Venla 1v8kk (ihan kohta.. )
 
Ei olla vielä siirrytty, kun ei olla vielä sänkyä hommattu. Nyt nukkuu matkasängyssä, jossa päässä aukko, jonka laitan unien ajaksi kiinni. Nukkumaan mennessä sanon tytölle, että nyt sänkyyn nukkumaan, niin menee sinne heti ja odottaa, että laitan luukun kiinni. Meillä siis tyttö siirtyi nukkumaan matkasänkyyn kun kuopus syntyi 4kk sitten.
 
Heippa taas pitkästä aikaa ja onnea kaikille rouviintuneille!! :flower:

Miikastakin tosiaan tuli isoveikka suloiselle poikavauvalle 31.7 klo.14.20. Pikkuveli painoi syntyessään 3920g ja 53cm oli pituutta. Synnytys meni "vähän" nopeammin kun miikan(23h) kanssa ja valmista tuli 2h 50min jälkeen.

Miika on ottanut pikkuveikan todella hyvin ja silittelee toista paljon. Muutenkin Miikasta on kasvanut tosi iso poika lyhyessä ajassa. Sanoja on oppinut hirmusesti viime aikoina ja lusikan käyttö sujuu nykyään myös todella hyvin. Vielä kun tuosta pottailusta sais pojan innostumaan niin kaikki olis hyvin. Miika siis kyllä istuu potalle, mutta nousee siitä n.kahden sekunnin istumisen jälkeen heti pois :headwall: Oon yrittänyt kirjat, lelut ja videot ottaa avuks, mutta mikään ei siihen auta. Vaippa päällä kyllä istahtaa pottaan pidemmäksikin aikaa, mutta kun pylly on paljaana, niin ei sitten millään. Eli vinkkejä otetaan pottailusta vastaan :attn:

Meillä nukutaan yöt edelleen hyvin, niinkun on aina nukuttu. illalla Miika menee nukkumaan klo.21 ja aamulla herätään yleensä 8.30. Sillon tällön on unta vetänyt 9.30 astikkin, mutta se on harvinaisempaa. vauvakin meillä on onneksi ainakin toistaiseksi nukkunut hyvin, joten unipulasta ei hirveämmin onneksi kärsitä.

Mutta nyt unta kuulaan, kun pienempi herrakin nukahti :wave:

Nelly ja Miika sekä pikkuveikka jolla ei ole vielä nimeä
 
Heissan taas pitkästä aikaa! Olen vihdoin ja viimein pääsyt taas koneelle asti ja ajattelin laitella meidän kuulumisia, mutta ensiksikin Nellylle ja perheelle onnittelut pikkukansalaisen johdosta :flower:

Eipä meille oikeestan niin mitään ihmeellistä kuulu. Lomat on siis lusittu ja kavereiden häät juhlittu. Nyt onkin pitkä pimeä syksy ja talvi edessä.

Jarkko nukkuu vielä pinniksessä. En ole ainakaan vielä nähnyt aiheelliseksi siirrellä tavan sänkyyn kun on vielä pysynyt pinniksessä eikä osoita merkkejä, että tulis sieltä kiipeämällä pois. Meillä pottailu tais taas pysähtyä istuskeluun, mitään ei ole ilmestynyt viikkokausiin, mutta sitkeästi siellä vaan istutaan. Sanoja ei tule enempiä, puhekin on vähän siis pysähtyneessä tilassa :D Ei passaa lannistua, kyllä ne taidot vielä karttuvat kunhan on aikaa harjoitella rauhassa.

Mulla on taas kauhee into vaihtaa työpaikkaa. Viimeks vuosi aitten oli tämmöinen vaihe... Menenkin tänään haastatteluun. Se työpaikka olis tuolla neljän km:n päässä nykyisen neljänkymmenen km:n sijasta!!! Saas nähdä kuin muijan käy.

oikein hyvää syksyn jatkoa kaikille :wave:
 
Heippa piiiitkästä aikaa! :wave:

Pikaisesti silmäilin teidän muiden kuulumisia ja ensiksi osanotto Marskun suureen suruun :hug:
Onnitteluja naimisiin menneille ja uusia lapsia saaneille! :heart: :flower: :hug: :D

Meillä Lenni on mahdoton menijä! Sanoja ei vielä tule kuin kymmenkunta, mutta tuo meno jalka vipattaa siihen malliin, että sanat on varmaan jääny jalan alle... ;)
Yhtenä päivänä lähdettiin kävelylle ja Lenni kävellä taapersi reilu 2km yhteen putkeen mummin luo :D Rattaat oli vaan näön vuoksi mukana ;) No tarvittiin me niitä sitten takas tulo matkalla.

Meillä on alkanu allergiat helpottaa. Lehmänmaitoallergia on jääny kokonaan pois ja kananmanukin alkaa helpottaa.
Imetän edelleen :ashamed: Ja siksi Lenni ei varmaan olekkaan tottunu lehmänmaidon makuun ja häntä on mahdoton saada juomaan maitoa tai piimää...

Uhmaa täälläkin pukkaa päälle ja tahtojen taistelua käydään jos mistä asiasta joka päivä. Muistettava vaan sanonta "rajat on rakkautta", vaikka tiukkaa meinaa välillä tehdä. ;) :D

Meillä tehtiin eilen ekaa kertaa pottaan pissit. Ei olla vielä aiemmin muuta kuin muutaman kerran mallattu potalle. Mun mielestä aika ei ole ollut aiemmin kypsä... :whistle:
Eilen Lenni malttoi ihmeen hyvin istua ja oli kyllä ylpeä poika saavutuksestaan! (Äiti vielä ylpeämpi ) :heart: Nyt on sitten tarkoitus aloittaa pottatreenit kunnolla.

Meillä nukutaan perhepedissä, mutta pinnasänky on kyllä vielä meidän makkarissa.

Me ei olla miehen kanssa naimississa. 11 vuotta ollaan kyllä yhdessä oltu, mutta kihloihinkin selvittiin vasta tämän vuoden helmikuussa, joten naimisiinkaan ei ole kiirettä.

Vauvakuumetta täälläkin pukkaa päälle, mutta olen jo tottunut siihen. Se kun on mulla ihan kroonista ;)
Kauheasti ois taas olevinaan raskausoireita, mutta saas ny nähä... :whistle: ;) :D

Ihanaa syksyä kaikille! :wave:

Lumiina & Lenni 1v8kk
 
Heippa vaan!!
Kovin on kylmää ja syksyistä jo ilmat..Aamulla ei meinaa silmiään auki saada kun täytyy töihin lähteä.. |O

Nellylle onnittelut vaavista ja Miikalle pikkuveikasta :flower: :heart:

Miten meni Marskulla työhaastattelu?Tuuhan kertomaan :D

Lumiinalle ja Lennille vielä onnittelut allergioiden helpottamisesta!! Mites kävi raskauoireitten kanssa?Oliko vain kuvitelmaa? ;) :whistle:

Kai tää pimeys jotenki masentaa mutta ei huvittais yhtään tuo työnteko..Jatkuva sijaispula ja alimiehityksellä töitten tekeminen ei sekään ainakaan kannusta eteenpäin..

Me paistettiin iltapalaksi lättyjä Venlan kanssa ja nyt maha täynnä tuolla hakee unta :heart:

Aatelkaa että kohta nää pienet jouluntähtöset alkaa täyttämään 2 vuotta.. :eek:
Ja kohta taas jouluostoksille alettava..Jos ei nyt heti ensviikolla kuitenkaan.. :xmas:

Jaksamista kaikille tähän pimeään aikaan!!

Pegy ja Venla
 
Heissan taas! Ollaan koko hemmetin kööri aivan kamalassa flunssassa :snotty: Mä olen tän päivän saikulla. Jarkko sai tän ekaks, sit tietty mä ja mies valitteli aamulla kurkkuaan... Vielä sitten tyttökin pärskii. Ihanaa kun alkaa taas tämä "tautikausi".

Toisaalta on ihan tervetullut tämmöinen breikki tähän kamalaan työtahtiin. Sain muuten sen uuden työn mutten voinutkaan ottaa vastaan koska palkanalennus olisi ollut huima. Harmittaa, mut täytyy ajatella myös muitakin kun itteensä. No olen tässä tsempannut itteeni eteenpäin kovasti, että jaksain vielä tuolla vanhassa paikassa vaikka siellä nyt tuntuu, että kaikki tökkii ja pahasti.

Onnaksi päivän päätteksi omat pikkuauringot jaksaa piristää äidin päivää. Ja kai se mieskin omalla tavallaan... :D
 
No onpas täällä hiljaista... :whistle: :wave:

PeggySun: Kyllä sieltä täti kurvas kylään, tosin olen 99,9% varma ettei oireet ollu kuvitelmaa :/
Meillä ei mitään yritystä ole sen enempää päälle, mennään tjot ajattelulla...

Nytpä Lenniin... Meillä on Lenni alkanut leikkimään olevansa kissa/koira. :eek::D Joko teillä muilla leikitään tälläsiä leikkejä?
Lenni saattaa ulkona ollessa kontata koiran vesikupille ja juoda siitä kuin koira (tosin ei tietenkään anneta sen sitä tehdä, mutta välillä tuo on nopeampi kuin vanhempansa ). Sitten Lenni menee koiran koppiin, kurkkii siitä luukusta pihalle ja haukkuu! :whistle: :LOL: Sisällä taas se konttaa kissan kupille, miukuu ja meinaa syödä sieltä raksuja... Ihan hassu poika! :heart:

Koitahan jaksella Marsku :hug: Kyllä se huippu duuni vielä eteen sattuu, bd. :)

Mukavaa syksyn odotusta kaikille! :wave: Ja kirjotelkaahan kuulumisia... ;)
 

Yhteistyössä