JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Yksityisviesti

***JOULUN ODOTTAJAT*** Marraskuussa
:xmas: Joulukuisten lasketutajat :xmas:

(Nimi*Ikä*Sairaala*Mones lapsi*Ultrassa nähty sukupuoli)

23.11.
Asrai*29v*KYS*1.

28.11.
papana03*24v*TAYS*2.

30.11.
SnowTiger* 26v*1.*poika

?.12.
kirsi*2.
Jaanuska*31v*OYS*3.
Sirkussakki*33v*Satks*6.

1.12.
Sue*30v*K-HKS*3.
Pi pa re*27v*3.*poika
Tiia*SKS*5.
MM-
Mauahtavaa*28v*SeKs*3.*poika
Kuukiitäjä*27v*SeKs*3.*poika
Hapikko*26v*TYKS*poika
pampelo*29v*NKL*1.
Minni72*EKKS*1

2.12.
anis*24v*HYAS*2.
Polka*35v*KYS*3.
Karamel*33v*3.
Äitee82*25v*3.
Landir*28v*Jorvi*1.

3.12.
peppi*27v*TYKS*1.
Veeruska-81*25v*1.

4.12.
mila-80*27v*Satks*3.
Saralia*22v*Phks*2 .
Tara-*20v*1.
moksa*30v*Kättäri*1.

5.12.
Nanna*1.
SariS*satks*1.
Mötkylä*24v*SeKs*1.*poika
Tuitsu*27v*Kättäri*1.*tyttö tai poika, who knows! :)

6.12.
Jookis*21v*TAYS*1.
Terppari*31v*2.
menninkäinen87*20v*tammisaari*2.

7.12.
Porsche*29v*Hyas*3.*tyttö
Hula*32v*Hyas*1.
Vetiver*25v*NKL*1.*poika

8.12.
pupsi81*25v*ekks*2.
Kiira1981*26v*4.
mcm*35v*Satks*5.
Kimallus*32v*1.
äiskä73*34v*TAYS*4.
jukujuku*27v*3.

9.12.
Mirsu*23v*TAYS*1.
mmiilia*19v*VKS*1. Poika.
Jajepoo*29v*4.
Riikkuli*29v*TYKS*2.
elviiratar*30v*Satks*2.
Äitika*2.

10.12.
Shamandalie*25v*TYKS*2.*tyttö
emppunen*2.
Kengurumeininki*29v*TAYS*3.
Pmmj*27v*TAYS*1.
unskis*26v*KYS*1.
Riinuska81*26v*HYS*1.
tk82*25v*MKS*2.

11.12.
Hätähousu*23v*K-PKS*1.
Viivero*27v*PKKS
ma78*28v*KYS*3.

12.12.
pomo*3.
Jempu*1.*poika

13.12.
Schätzhen*28v*TAYS*1.
mammu*23v*1.
Katjuzka*32v*SEKS*1.
Tracy75*32v*1.*poika
Nadja81*25v*OYS*4.
Haasuhöpö78*29v*Seks*1.
Hippula*32v*1.
Amppari*25v*Tammisaari*1.
Ummali*23v*Jorvi*2.
siilip*TYKS*2.*poika
Margaret*31v*TYKS*1.
Mammamamma*22v*1.*poika
vauveliini*24v*OYS*1.
Elmeri*26v*Kättäri*1.*tyttö

14.12.
Jennipenni*30v*OYS*1.
Karvinen84*22v*2.
Äitiliini75*32v*OYS*4.
Muumiäiti*30v*Jorvi*3.*poika

15.12.
liplap*2.

16.12.
Maikka79*28v*OYS*4.
eemmaa*LKS*1. 26v.

17.12.
Nora79*28v*TAYS*1.*tyttö
suzyco*23v*TAYS*1.*tyttö

18.12.
Mrs Nobody*28v*Seks*2.
päpis*Kättäri*3.

19.12.
Lila*27v*TAYS*1.
Minky*22v*VKS*1.
hulivili-80*27v*OYS*5.

20.12.
timantti*Jorvi*4.
Kiekura*23v*1.
Liinuli84*OYS
Pippa81*25v*SATKS*2.

21.12.
Tivoli*29v*KOKS*1.*tyttö
Saparo79*27v*K-PKS*2.*poika
myrskynmerkki*29v*PHKS*3.

22.12.
Tiitu83*24v*PHKS*1.
Lumienkeli*3.
illu*36v*TYKS*2.
bald mama*28v*kättäri*1.*poika
Helkky-*23v*KOKS*2.

23.12.
Lilleriina*32v*OYS*2.*tyttö
Kinka*28v*OYS*3.

24.12.
neja*20v*HYS*2.
Orchidea*24v*Satks*1.
anna
Nipsuliina*27v*KSKS*2.
Minimi*33v*Kättäri*1.
Pinkeiju*33v*KHKS*2.*tyttö
suurperheellinen*5.*tyttö
Minttuliina*23v*OYS*2.
Kiiuska*31v*NKL*1.*poika

25.12.
Nelma*28v*Jorvi*1.
Piimäsuu*3.
Vesseli80*26v*TYKS*1.
Soleil*28v*Kättäri/NKL*1.
Sumppi*21v*LKS*1.
mirame*31v*4.
Henna-neiti 24 v tays 2.

26.12.
lauriina87*2.
Snoopy*25v*TYKS*1.*tyttö
rautarusina*23v*KYS*1.

27.12.
Nettu*25v*ksks*1.
Maija80*26v*NKL*1.

28.12.
Misse81*25v*Kättäri*1.
Elina83*24v*SKS*1.
Estu*25v*Jorvi*3.
Mafiamamma*19v*K-PKS*1.
enkuli*27v*KYS*1.

29.12.
Anni76*Jorvi*1.

30.12.
mansku78*29v*2 .

31.12.
TuhmaHauva*24v*MKS*2.
Milla
mirkkui*6.
apa*23v*3.
Mainiomamma*25v*pkks*2.


Edelliset keskustelut:

Huhtikuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t737704

Toukokuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t761687

Kesäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t785366

Heinäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t802680

Elokuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t828265

Syyskuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t850931

Lokakuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t869889
 
Syntyneet Joulukuiset: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Pulleropallero:
meille syntyi poika 2.11.07 klo 10.52.painoa 1860g ja pituus 45.5cm.hän on tällä hetkellä keskolassa.voi suhteellisen hyvin

Ulpu23:
Meille syntyi pikkuinen rinsessa 7.11 klo 19.04.
Viikkoja oli 35+3 eli varastettiin pikkusen..

vauveliini:Tyttö syntyi 14.11.07 rv 35+6 4410kg ja 52cm py 36 :heart: sektiolla syntyi ja perjantaina kotiuduttiin =)

Moksa:
Lapsivettä alkoi tihkua 18.11 klo 22, aamulla sairaalaan kun supistukset alkoivat klo 05. Klo 12 alkoi olla kunnolla kivuliaita ja 19.11 klo 16:30 syntyi ihana tyttäremme!
Viikkoja oli silloin 37+6, pituus 47,5cm ja paino 2790g.

Äitee82:
21.11, pojan mitat 50cm 3475g ja kotiuduttiin jo vuorokausi synnytyksen jälkeen. kaikki meni tosi nopsaa.

MM-:
Tyttö syntyi 23.11.2007
Paino 3340g ja pituus 49 cm. Tukka on paksu ja punainen

papana03:
poika tuli 29.11
tänään klo.15.34 mitoin 3440g ja 50cm. Ei tikkejä :) molemmat voidaan hyvin!


Kengurumeininki:

Meille syntyi käynnistyksellä 28.11 klo 19.02 poika! Nuori mies painoi 3680g ja oli 51cm pitkä.
 
Hienoo, uus pino! Taas siirryttiin henkisesti iso harppaus lähemmäs h-hetkeä...

Landir: Mäkin oon kyllä miettinyt että onko mulla niitä supistuksia ollu vai ei, mutta neuvolantädin kanssa keskusteltuani oon tullu siihen tulokseen että on. Mulla ne on tuntunu pelkän alavatsan kiristymisenä, joskus hyvinki lievänä, joskus voimakkaampana. Ei siis läheskään aina oo tarvinnu edes kävellessä vauhtia hidastaa. Eikös sullakin just jotain tollasta ollu? Kaipa se on aika yksilöllistä minkälaisia supistuksia tulee ja minkälaisina ne tuntee.

Vetiver 34+5
 
:wave: Tulin kans korkkaamaan tämän marraskuun pinon. Toivottavasti tämä kuukausi kuluisi äkkiä! :heart:

Mä en tosiaan voi erehtyä noista supistuksista... Niitä tulee usein ja paljon. Aamu alkoi tänäänkin tutuilla rutistuksilla. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Kohdunsuun tilanne tsekattu viime vkolla ja ei ainakaan silloin ollut syytä huoleen. Nyt nuo supparit tosin ovat astetta kivuliaampia. Seurailen tilannetta, ja menen näytille jos alkavat kivistämään enemmän. Olen huomannut, että sillä on selvä yhteys supistuksiin, kun vauva potkii tuonne alakertaan päin (vaavi siis yhä istuma-asennossa). Toivottavasti kääntyisi pian.

*muoks* kiitos ja kumarrus Tuitzu marraskuun päivityksestä!
 
Huomenta joulukuiset! Ja Tuitsulle kiitos, kun avasit marraskuun ketjun :hug:

Mulla/meillä oli eilen synnytystapa-arvio ja painoarvio. Sain puhuttua tuolla käynnillä irrationaalisesta synnytyspelostani (olin jo miettinyt itsekseni suunniteltua sektiotakin tämän pelon takia), ja nyt olo on paljon kevyempi, enkä malta odottaa synnytystä! Tiitiäinen on jo hyvin asemissaan, kuulemma hyvinhyvin alhaalla, aivan häpyluun takana tuntuu pää. Kohdunsuu pehmentynyt ja kanava lyhentynyt, mutta kiinni vielä. Toivoinkin, että nää supparit olis jo saaneet aikaan jotain, vaikka sinne 38 viikolle haluankin tämän Pienen yksiössään vielä pitää, niin on valmiimpi sitten tähän maailmaan. Mutta jos hän päättäisi nyt tulla, niin eihän sitä enää esteltäis. Painoarvio oli LA:n tienoille 3,5-3,7 kg, tosin ainahan noihin ultrien painoarvioihin ei voi luottaa. Tiitiäinen on kuitenkin koko ajan kasvanut keskikäyrillä, joten uskoisin suunnilleen tuonkokoisena syntyvänkin, ellei kovasti yliajalle mene.

Henkinen olo on siis helpottunut, mutta fyysinen olo kamala. Mulla on ilmeisesti jonkin sortin raskauspahoinvointi tullut takaisin, aamuisin on ihan ällöttävä olo ja hajut käy nenään. Onneksi syöminen auttaa. Lisäksi noi supistelut tuntuu inhottavilta, kun alkavat olla enenevässä määrin kivuliaitakin (ei kuitenkaan NIITÄ aikaansaavia supistuksia vielä).

Tänään mies hakee hoitoalusen, jonka teetätimme tuohon pesukoneen päälle, vielä pitäisi ostaa joku imetyspaita ja amme Pienelle, ja neuloa ahkerasti muutamia villa-asuja kovempia pakkasia varten - sitten alkaakin olla jo kaikki valmiina :heart:

Anteeksi kun meni niin oman navan kertomiseksi vaan :ashamed:

- Arai ja Tiitiäinen rv36+5 -
 
Huomenta mammat!

Tänään alkoi äippävapaa. Ihan huippua. Ei tarvi mennä töihin ainakaan vajaaseen vuoteen.Kyllä mä oon tätä odotellutkin jo...

Eilen oli ton myooman takia kontrolli äippäpolilla ja se lääkäri löysi sieltä toisenkin myooman. No onneksi ne eivät ole vaarallisia, eikä synnytyksen esteenä. Mut huvittavinta on se, että neuvolassa tota toista myoomaa on luultu vauvan takapuoleksi. Se kun tuntuu tossa heti rintalastan alla isona möykkynä.
Muuten siellä ultrassa eilen vauvalla oli kaikki hyvin, paitsi lapsivettä oli vähän ja sit kun mä sanoin, että liikkeet ovat muuttuneet pienemmiksi, niin ne otti heti reilun tunnin sydänkäyrän ja lääkäri uhkaili, että pitäis jäädä sairaalaan seurantaan. No onneksi vauvan sydän löi hyvin...mut nyt loppuviikon mä käyn joka päivä tuolla käyrällä ja sit perjantaina lääkäri ultraa uudestaan ton lapsiveden. Sitä ei oo kuitenkaan tihkunnut, mut kuulema se lisääntyy koko ajan. Mulla on kyllä oikeesti noi liikkeet hieman vaimemtuneet tässä parin päivän aikana. Ennen oli potkimista monta kertaa päivässä ja niin, että sen tunsi ulkovaatteidenkin läpi, mut nyt täytyy oikeesti olla paikallaan ja kuulostella, niin sit ne liikkeet tuntuu.
Eilen oli vähän sellainen vaisu päivä ja itkettihän se siellä polilla, vaikka mitään varsinaista hätää ei ookkaan. Tällästä se on sit vissiiin se äidin huoli lapsesta ja huoli vaan kasvaa sit, kun se lapsi on tossa sylissä.

Mrs Nobody Täytyyks liivejä pitää yölläkin? Oo siis aivan noviisi näissä jutuissa.

Niin ja kiitos Tuitsulle uudesta listasta!

Hula ja lylli 34+5
 
Huomenta!

Tuitsulle kiitos uudesta pinosta. Hui. Tää oli iso harppaus ku tää kuukausi alkaa olla jo toimintaa täynnä.. :whistle:

Asrai: Kiva että sait huolesi purettua ja pahin olo helpotti, normaaliahan se jännitys on ja tosi tärkeää että sen saa kertoa!!

Hula: Et mulle kysymystä kohdistanu mutta kannattaa ainaki jotain tiukkaa toppia tms käyttää yöllä, on muuten melkonen lätäkkö missä nukut kun ei liivinsuojat muuten pysy paikoillaan. Pehmeet kaarituettomat imetysliivit varmasti kätevimmät tai ainaki mukavimmat yökäyttöön, ite tykkäsin topista kun sai harson tms suojaksi ettei joka paikka lainehdi.

Eilen varailin ajan lääkäriinki joka on sitten 15.11. eli melkein on silloin jo 38 viikkoa täynnä mutta eipä sen niin väliä, ehtiihän tuon kohdunsuun tilanteen tsekata silloinki kun en enää vauvan kokoa niinkää jännitä.

Jorma tönii noita oisko ne nyt suoliluita (? ) tosi ahkeraan, yritin eilen jutella mahalle että sihtaa siihen väliin mieluummin mut ei niin ei :D Herra on päättäny kellua vielä eikä kiinnittymisestä taikka laskeutumisesta oo tietookaa vaikka ehtiihän se vielä tipahtaa alemmas myöhemminki. Alkaa vaan olla niin hankalaa tuo hengittäminen ku vauva on niin tosi ylhäällä ja kylkiluut vaan venyy tai jotain mikä tuntuu kaameelta!! Pian tää on ohi ja ikäväki tätä oloa vielä tulee vaikka nyt tuntuuki kaukaiselta se ajatus.

Jeps, taidan tästä mennä tytön seuraksi rakentaan palikoista.
Nyt tuntuu taas aika napakka supistus vaikken mitää tee varsinaisesti eli eiköhän tää tästä vielä iloksi muutu jossain vaiheessa.

:wave:

maukkis ja jorma 35+4
 
Apalle vielä iso :hug: Isommat lapset ovat varmasti hyvässä hoidossa eivätkä kärsi kuinkaan tilanteesta, äläkä säkään tunne siitä huonoa omaa tuntoa!! Täällä tsempitetään tosi että tulis monta huomista jonka yli vauvasi pysyis vielä navan alla. :wave:
 
kirjotin tuonne lokakuun ketjuun pitkän tekstin ja sitten se ei taaskaan alkanu sitä tallentaan :headwall: liekkö sensuri käy aina jos ei ne mun höpinät kelpaakkaan :ashamed:
apalleiso :hug: ja että vauva pysyis kammiossaan vielä jonnin aikaa!!!varmasti kurjaa kun ensin sanottu että kaikki ok ja sitten ei oikeesti olekkaan :'( mutta jospa se vaavi pysyis vielä ja iloksi muuttus!
landirillemietit että onko ne kovettumiset ollu suppareita.eilen jo kommentoin mutta sensuri ei tallentanu tekstiä...jäi sitte kirjottamatta uuestaan... :ashamed: mulla kans supparit tuntuu "suolessa" että meen sitte monesti pytylle ja tuleeki vaan ilmaa :ashamed:
 
Tavarat on saatu siirrettyä, ja melkeen kaikki purettuakin, alkaa jo kämppä muistuttaa ihmisasuntoa. :D

Vanhemmilla oon nyt netissä pikaseen käymässä ja lueskelen tarkemmin kun saadaan netti toimimaan kotona (mikä on toivottavasti pian ;)).

Eilen oli neuvola, ja siellä kaikki ok:
RR 121/64
pissa puhdas
Torsti edelleen RT
paino +400g/vko :ashamed:
Kohdunpohjankorkeus 37 cm (eli 1cm/vko :whistle: )
Rv 37 on sitten seuraava lääkäri...

Nyt kahville, palailen toiste lukemaan jutut. Ja Tuitsulle kiitos kun pistit ketjun pystyyn. :hug: :) :flower:

:wave:

Shamandalie ja Torsti 24+2 :heart:
 
Tervehdys täältäkin ja kiitokset uudesta pinosta. Mulle voisi sinne päivittää sairaalaksi nyt Satks, tiedä sitä sitten missä oikeasti synnyttää mutta tuolla olisi tarkoitus.

Muutto etenee hitaasti, supistuksia ja sellaisia vihlaisuja tuntuu herkästi. Kaikki kovin sanoo että älä vaan kanna ja tee sitä ja tätä, mutta eipä sitä apuakaan pahemmin ole ollut ja kyllä mä tahtoisin kodin valmiiksi ennen kuin vaavi syntyy. No mitään en pahemmin kantanut oo, mutta nuo siivousavut jne on vähissä, vähän hankalaa tuon pikkuapulaisen kanssa kun hänet pitäisi kokoajan kuitenkin huomata. No onneksi tuo lasten isä sentään auttanut sielläpäässä niin paljon kun voinut ja tulee nyt viikonlopuksi tännepäin auttamaan ja samalla pitäisi sitten sohvaa ja isompaa kalustettakin tulla.

Muuten kaikki pitäisi olla suht ok, eka neuvola täällä uudella paikkakunnalla on takana ja vähän hymyilytti kieltämättä miten alkoi luvut kasvaa nopeasti. Sf-mitta nousi viikossa 31:stä 40. Jotenkin epäilen et taisi tulla ajatusvirhe siinä merkatessa. Painokin oli muka tuossa viikossa noussut 4kg, tuotakaan neuvolatäti ei ees ihmetellyt. Kotivaaka näyttänyt suunnilleen samaa kun edellisen neuvolan niin se näytti et ois tullu n. +100g.
Ensiviikolla ois uus aika sokerirasitukseen kun täällä tiukemmat raja-arvot ja tahtovat ihan ite tarkistaa sen, samalla olis kilpirauhaskokeet ja mrsa tarkistus. Se kun otetaa automaattisesti kuulemma kun muutan pääkaupunkiseudulta. Sitten ilmeisesti ensviikolla keskustellaa jos saisin lähetteen tuonne keskussairaalan äippäpolille, ilmeisesti jonkinnäköistä kokoarvioo kun mulla mittaa kaikki se 158cm. Onkos täällä muuten muita ketä ois tuolla Satks siellä käyneitä, mitä siellä tekevät?

Jotenkaan ei tajua kuinka liki se synnytys jo on. Mullahan ei oo mitää valmiina kun kerran muutto täysin kesken. Ei oo tullu mieleen ees että pian sitä sairaalakassiakin vois miettii. No kaippa sitä sitten synnyttää pystyy ilman kassiakin jos niikseen kiire tulee, kunhan kerkeis ottaa kameran mukaan.
Edelleen pelottaa tuo irtisanoutumisuhka, ehdinkö mihinkää sairaalaan sitten, samoin se kun lapsen isä kuitenkin olis tulossa mukaan niin ehtiikö hän paikalle. Pelottaa jos joutuis olee yksin siellä.

Mutta nyt valmistautumaan lähtee taas sinne asunnolle laittaa paikkoja kuntoon. Yks kaveri onneks tänää lupas vähän tulla verhojen kanssa auttelemaan. Anteeksi omanapaisuus jälleen. Jostain syystä muuten en päässy tuota vanhaa pinoa lukemaan, onkohan muilla samaa ongelmaa vai onko vika vaan käyttäjässä... :)

Elviiratar 34+3 kait...
 
nyt piti jo välillä lähettää kun kuopus tuolla värkkäilee omia juttuja niin pittää välillä käy sitä kattoon :whistle: sillä varmaan ei oo tallentanu kun tullu pitempiä välejä kun oon välillä käyny lapsia kattoon tms...
joku kyseli liivien käytöstä yöllä.ite oon pitäny aina yöllä ja jopa suosittelevat että loppuraskauessakin piettäs ettei rinnat turhaan "venyis" kun maitoo kuiteski alkaa jo nyt kehittyä ja rintoihin tulla painoo...ite just eile illalla mietin että joko alkasin pittää ettei tuu kovin arpeja yms ja ois mukavampi nukkua kuhan tottuu liiveihin...
tuitsullekiitokset listan päivityksestä! :flower: ite en ois varmaan ees koko listaa saanu siirrettyä :ashamed: että hieno on lista! =)
eilen ostin vauvalle tutteja ja vaippoja ja itelle liivinsuojia.nyt pitäs vauvalle pakata kotiutusvaatteet ettei ne sitte unohu :ashamed: vaikka voihan ne selittää miehelle puhelimessakin kun tietää missä ne on...
kuinkahan äkkiä nuo sokerit voi vaikuttaa vauvan kokoon?mulla edelleen sokerit koholla roukavaliosta huolimatta :headwall: mies ennusti 3.6kg lasta,mutta on kyllä tuoki koko itelle huima kun edelliset 2 ollu toine 3kg ja toine alle 3kg.6v tyttö ollut isoin.3.4kg.mutta huomenna nla.sitten selviää mitä keksivät jatkossa :x
mut nyt meen kuopusta taas kattoon :whistle:
hulivili ja masukki 33vko
 
Missä on muuten siilip, pmmj , Terppari?
Alussa kirjoittelivat paljonkin, nyt ei oo näkynynnä...

Tänään on sitten neuvola päivällä ja synnärivalmennus sitten illalla. En oikeestaan haluaisi valmennukseen mennä kun oon niin kova itkemän että pelkään että pillitän jos siellä on jotain liikuttavaa.
Pitänee varata takarivin paikka ja mahdollisimman vähän meikkiä...

Viime yö meni valvoessa, kolmen jälkeen heräsin ja seittemän jälkeen menin taas nukkumaan ja heräsin äsken kun mies rupesi sätkimään että myöhästyi töistä... Ei ollut kuullut kelloa ja en minäkään kun kerrankin sain nukuttua, niin silloin se on semmosta koomanukkumista.

Tää on nyt sitten se kk jossa rupee tapahtumaan.
Kattelin muita pinoja ja keskimäärin kuun puolessa välissä oli jo muutama muksu saatu maailmaan!
Kukakohan on eka!
Toivottavasti ei apa, jaksamisia sinne! :hug:

Täällä on jaloissa öisin ihan järkky paine, kusettaa kokoajan ja olo on pinkee, niin mahassa kuin pään sisälläkin.
Hiiva on taas ja jotain vettä valuu. Tiä sitten onko vaan valkkaria vai hittovie, lapsivettä.

Tirppa on vissiin jo niin iso että liikkumatilaa on vähän ja liikkeet on muuttunut paljon tasasemmiksi. Kokoajan pientä kääntämistä. Tällähetkellä mulla ei oo hajuakaan miten tää lapsi on tuolla mut aamulla oli tossa ylämahassa kantapää.

nyt jotain herkkua mulle...
Taidan muuten vetää painonlisäys pohjat. Vkonloppuna kun kävin puntarilla niin 77, 5 kg! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Eli + 17,5 kilooooo! Tuulettattaa!

Oon siis virallisesti hullu ja lihava!

( tuli mieleen joskus kun aattelin että sitkun oon raskaana, niin mä en ainakaan anna itteni turvota ihan muodottomaksi ja liikun raskauden loppuun asti. Reps.)

Tuitsu ja Tirppa rv 35+1

Oli muuten maanantaina semmonen olo että tää syntyy ihan just. Toi on niiin alhaalla...
 
Jaahas, ja uusi kuukausi uudet kujeet. Hassua että saatan synnyttää jo tässä kuussa :p

Tehdäänkö teiän kaikkien kaupungeissa joku synnytystapa-arvio, ja ultrataanko masua vielä tässä vaiheessa? :eek: Meillä täällä seinäjoen alueella ei oo kuin ne kaksi ultraa alkupuolella, ja sit neuvolassa on ultralla varmistettu et vauva on kääntynyt. Ja ei kuulemma sen enempää arvioida että mahtuuko ellei näytä jotenkin ylisuurelta se vauva. Näin mulle kerrottiin kun neuvolassa kysyin että koskas sitä arvioidaan että millaset paikat mulla on lapsen kokoon nähden. Ensi viikolla on lääkärineuvola kuiteskin, joten eiköhän se lääkärikin jotain kerro. Ainakin aion kysyä.

Joku teistä oli ollut käyrillä, kun liikkeet oli vähentyneet. Mun neuvolatäti sanoi et on normaalia et liikkeet vähenee, kun vauvan tila kohdussa vähenee, ei pääse enää potkimaan vaan liikkeet tuntuu muljahduksina. Hassua, mut siis todella asiallisen tuntuistakin, et teillä sit heti ohjattu käyrille.

Vauvapyykin pesu jatkuu tänään ohjelmistossa. Imetysliivit tarttis kans ostaa, täältä meiltä päin en vain tiedä mistä niitä sais. Lindexit ja kappahlit niitä ei ainakaan myy. Miten ois Anttila? onko kellään tietoa?
 
laskettuun aikaan. Ei paha :D voiton puolella jo ja reilusti.

Kirjotin superpitkän romaanin ja sit se katos :ashamed: nyt en kerkee kaikkea uudestaan kirjoittamaan mutta yritän jotain.

Apalle iso :hug: ja voimia.

Hulalle ihanaa äippäloman alkua :heart: Nyt nautit sitten täysin rinnoin.

Oma (.): Liitoskivut on hurjan kovia, pahentuneet sitten siitä
+31viikolta kun tättärä laskeutu ja kiinnittynyt oli. Nyt hädintuskin pystyy kävelemään. Supparit säteilee reisiin ja selkään ja nyt on pahentunu tällä viikolla kovemmiks ko menkkakivut aina iltasin. Ultran mukaan viikkoja on jo hyvät 36+4 mut oikeesti siis on 35+4. Välillä surettaa ajatus että kohta tuo pallo lähtee tuosta mahalta, mutta toisaalta on niin huojentunut että ne kivut lähtee samalla pois (hope so).
Huomenna neuvolaan ja 9.11 on neukkalääkäri.
 
Kiitos Apalle, Vetiverille ja Hulivilille kommenteista. Juu, kuten Vetiver muisti, juuri tuollaisia "supistuksia" mulla on ollut jo pitkään, ehkä puolivälistä asti, en vaan ole osannut pitää niitä supistuksina. Luulin että vauva siellä vaan kääntyy, ja siksi vatsa kovettuu. Ja nyt on ihan samanlaista kuin mitä Hulivili kommentoi, että suolessa tuntuu. Ja on jo tavallaan kivuliasta.

Apan kommenttiin, lääkärikin sanoi, että eipä siinä mitään jos syntyy, kun on 35 viikkoa täynnä. En tiennyt tuon olevan tärkeä merkkipaalu, luulin että 37 viikkoa olisi se tärkeä, että olisi täysiaikainen. No, toivon mukaan tämä pysyisi siihen asti nyt ainakin mukana. Ja kiva kun kokeneemmat kommentoivat, itse en olisi noita vatsa/selkäkipuja osannut pitää supistuksina. Mutta ilmeisesti siis koko ajan tapahtuu jotain, kun tuon eilisen lääkärinkin jälkeen on sitten ilmeisesti ollut niitä kipeitä supistuksia. Olin vaan aina luullut, että supistus on sellainen, että se kestää jonkin aikaa, esim puoli minuuttia, ja selkeästi tuntee kun se alkaa ja loppuu. Mulla kun toi kipu oli esim. viime yönä sellaista enemmän tai vähemmän jatkuvaa tunnin verran. Helpotti kun käänsin kylkeä.

Koti on vielä aivan täysin kesken, tavaroista suurin osa hankittu, mutta ei ole paikoillaan, ja osa on vielä kunnostuksessa, kuten vanha kehto joka meille tulee (appi tehnyt kun mieheni syntyi). Ja mitään pientä sälää, kuten tutteja, liivinsuojia, imetysliivejä tms ei ole vielä edes hankittu. Ikeaan olisi tarkoitus mennä huomenna katselemaan joitotasoa pesukoneen päälle ja mahdollisesti jotain muuta tarpeellista. Mutta saa nähdä tuleeko tässä kiire. Ajattelin vaan vielä viime viikolla koko ajan, että sitten kun äitiysloma alkaa, on aikaa tehdä kaikkea, että 5 viikkoahan siinä on vielä ennen synnytystä. Saa nähdä.

No, näiden puheiden jälkeen käy kuitenkin lopulta niin, että olen vielä lasketun ajan jälkeenkin täällä kärvistelemässä :whistle:

Landir 35+3
 
Piti vielä kysymäni, oottekos muut harrastaneet vielä seksiä?? Ei kai se kiellettyykään oo..? Meillä nykyseltään tosi harvoin, mut eilen viimeks. Eihän sitä koskaan tiedä koska on viimenen kerta ennen synnytystä, siis piiitkäää taukoa. Onhan se sellasta äheltämistä nykyisin. Välillä käytävä tyhjentääs rakkoa ynnä muuta mukavaa. Onneks on oma ihana ja ymmärtäväinen aviomies joka ei pienistä hätkähdä :D
 
Neuvokaas vähän tyhmää :ashamed: Eli miten pitkä kohdunkaulakanava on ns. normitilassa? Olin eilen äitipolilla ja kaulaa oli kuulemma sisätutkimuksessa 2 cm,
jonkin verran pehmennyt ja ulkosuu sormelle auki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Hiiva on taas ja jotain vettä valuu. Tiä sitten onko vaan valkkaria vai hittovie, lapsivettä.
Peesi, täällä kans jotain nestemäistä tulee ja reilusti :x Mä olen lohduttautunut ajatuksella, että valkkaria lienee. Kai. Ei se nyt ainakaan lapsivettä luulisi olevan, kun kohdun sisäsuu(?) kiinni. Ketään tietoinen tällaisista valuvioista?

Pippa, kohdunkaulan pituus normaalisti oli muistaakseni siinä 4 cm. Korjatkaa jos olen väärässä. Mulla oli kanssa suunnilleen samoissa mitoissa sun kanssa, kun äippäpolilla kävin. Ulkosuu täälläkin sormelle auki, mutta ainakin minulle sanottiin että ei aiheuta mitään toimenpiteitä eikä haittaa.
 
Täällä hirmu energinen olo tänään! Laittelin kanervat amppeliin ja kohta ajattelin repäistä ja lähteä pidemmälle lenkille koiran kanssa kun aurinko paistelee niin ihanasti. Pesin vauvan peiton ja lakanatkin aamulla ja iltapäivällä ajattelin tehdä itse karkkeja! Mulla on sellainen karkkiprojekti joululahjoiksi... Hmm.. pitäisköhän hieman rauhoittua?? :LOL: Mötkylä kyseli seksijutuista... joo, kyllä meillä ainakin harrastetaan, joskin on tosiaan hieman ähellystä nykyään. :D Mikä on teidänmielstä "harvakseltaan" harrastamista? Meilläkin on kyllä vähentynyt mutta mielestäni kuitenkin ihan hyvässä määrin vieläkin harrastetaan kun n.1-2 krt viikossa. Sorry nää jutut,meneeköhän liian arkaluontoiseksi?
Jaahas, josko sitä sitten lähtisi lenkille (siis lyllertämään ulos)... :LOL:
 

Yhteistyössä