Joulutähdet 2005 varaslähtö tammikuuhun




JOULUTÄHDET 2005 TAMMIKUUSSA

Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
lumikarpalo 2.12 Joel,**
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Hyvinkää
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku
Maria 5.12 Elina******
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
jemma 6.12 Lisen Amanda***, Ahvenanmaa
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä,
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
SippeSirkku 10.12. Viljami Onni Elmeri
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri***, Kontiolahti
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
siru2006 19.12 Otto**
Epeli 21.12 Lauri Artturi*
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso**, Tampere
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, Varsinais-Suomi
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
taaperotx5 28.12 Janette Sofia*****, Tampere
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
katbe 30.12 Juuso*, Salo
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
kuusikon äiti Elina ********
Ametisti 2.1 tyttö***
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Tiukuliini 3.1 Eetu*
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Uneton 5.1. Peppi***
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä


Kaksplus -kerho:
Kerhot - Kaksplus
 
Huomenta kaikille!!Täällä meni eilinen juhlinta rauhallisesti kun ukko tuli kipeeksi ja muksutki meni jo 21.00 nukkumaan,mutta minä valvoin tonne 3.30 asti ja heräsin kuiteski jo 10,eikä väsytä yhtään ihme kyllä.

Maanantaina on kuvauskeikka taas ja tässä kuussa pitää varmaan pistää hakemus esikoisesta haluamaansa kouluun :O
 
Hyvää tätä vuotta kaikille!!

Meidän uuden vuoden juhlinta meni hyvin, oltiin ystävien luona juhlimassa tuonne 23 asti ja sitten tultiin kotiin ja mies kävi Lotan ja Oton kanssa lähettämässä vielä kotipihassa parit raketit, pikkumurukin oli hereillä, kun heräsi, kun koitin kaukalosta siirtää pois. Kivaa oli, vaikka mun fiilikset nyt ei mitkään kovin hyvät, minulle erittäin rakas (on vissiin tullut joskus kerrottuakin) mummu joutui sydänoireiden takia ti sairaalaan ja edelleenkin on siellä, ma ehkä kotiutumassa ja sitten katsotaan, miten kotona olo sujuu, toivottavasti hyvin, nyt lääkkeitä vaihdettiin ja mietitään, mitä apuja mummu kotiin tarvitsee, tähän asti on itse laittanut ruoat ja lämmittänyt pikkutaloaan, me ollaan mun siskon kanssa käyty siivoamassa. Olen aika huolissani ja vaikka järki sanookin, että kun ikää on jo kunnioitettavat melkein 87 vuotta, niin en haluais vielä mitään lopullisia juttuja ajatella edes :'(

Joulu vietettiin mun vanhempien luona, mun kaikki sisarukset ja veljentyttökin oli siellä sekä tietysti mummu :heart: kivaa oli ja lahjoja tuli aikalailla lapsille, Lotta ja Otto saivat molemmat, mitä olivat toivoneetkin, Oton listalla oli StarWars-juttuja ja Bakuganeja, Skeleflex-soturin nyrkki ja olikohan jotain muutakin.

Nyt pikkumuru heräilee, moimoi!
 
heippa hei ja hyvää alkanutta vuotta!!

Meillä vuosi vaihtui ihan rauhallisissa merkeissä, pari eka tuntia :whistle: Oltiin minun porukoilla.
Tatu halusi/jaksoi valvoa puoleen yöhän kun loput raketit ammuttiin (ammuttiin pikkasen etuajassa).. Laitoin sitten pojan nukkumaan ja yhden jälkeen mentiin me aikuistekin nukkumaan.
Just nukahdin ja sitten tulee äiti sanomaan että herää.. Tatulla on joku hätä ja haluaa äitin. Oli yskinyt ja oksentanut ja henki oli tosi ahtaalla :/ Ite oli ihan pihalla ja miltei paniikissa ja niin oli poika itekkin. Äiti sitten patisteli tuuletusikkunan alle hengittämään raitista ilmaa ja annoin omaa avaavaa lääkettä että alkais helpottaa. Oli kyllä tosi karmeeta! Pikku hiljaa onneksi helpotti ja neljän jälkeen poika nukahti viereen. Itelle ei vaan oikein uni tullut kun vahtasin koko ajan hengitystä.. Aamulla vielä oksenti kans kun haukko henkee ja yski. Kuumetta piti eilisen ja nukkuikin miltei koko kotimatkan.
Tänään ollut aavistus lämpöä ja välillä tulee vaan pelkkää kähinää. Huomenna eivät mene hoitoon vaan mies jää kotiin. Mulla kun taas työt alkaa, emkä kehtaa heti ekaa päivää poissa olla.

Siru: :hug: Mikä mummon vointi nyt? toivottavasti parempi.

nyt tuli vaan omaa napaa... iltahommat vielä loput tekemään.
 
ONNEA TIUKULIININ EETULLE :)

Uusi vuosi meni mukavasti, ystäväperhe oli meillä.
Lauantaina käytiin likkakaverin kanssa Hesassa leffassa ja syömässä, saatiin jutella niitä näitä.


Tänään käytiin Pepin kanssa siellä silmälääkärissä. Kaikki oli ihan ok, vuoden päästä käydään kontrollissa. Hieman oli kaukotaittoisuutta, mikä kuulemma korjaantuu kasvun myötä. Mikään ei viittaa että saisi laseja lähivuosina. Neito itse oli siitä pettynyt, koska hän haaveili jo vaaleanpunaisista brilleistä :heart:
Kiitos Siru vinkistä ja jaksuja :hug:

Danjuska, mites nyt voitte? :hug:

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Se alkoi sitten arki täälläkin :( Mun ei tarvi tällä viikolla mennä koululle, mutta etätehtävä pitää ensi viikoksi saada valmiiksi. Pojat lähti mielellään päiväkotiin uusien lelujensa kanssa, Joonatan sai lahjaksi rannekellonkin, josta on aivan tosi onneissaan :heart: Sanottiin, että haetään kolmen aikoihin, mutta oltiinkin pk:lla 15.30, J heti kysyi, miksi tultiinkin puoli neljältä, eikä kolmelta, kun kellosta katsoi :)

Siru, miten sun mummu voi? Kovasti jaksamisia ja haleja sinne :hug: Voin vaan kuvitella huolen määrän! Mulla on myös tosi läheiset välit mun mummun kanssa, ollut aina.

Danjuska, oliko se sitä kurkunpääntulehdusta? Se on KAMALA! Rasmuksella on edelleen vähintään kerran vuodessa, pienempänä oli tosi usein. Muutamat kerrat jouduttu sairaalaan lähteä, kun ei ole henki kulkenut, saanut siellä sit lisähappea. Se on ihan hirveä tunne ja kamalan näköistä, kun lapsi ei vaan saa hengitettyä :( Onneksi se ei yleensä kovin montaa yötä kestä, yöllä kun oireet tulee, tai makuulla ollessa. Meillä yleensä pahin on ollut se ensimmäinen yö, toinenkin joskus, kolmas jo huomattavasti parempi. Mikä Tatun vointi nyt on?

Uneton, voi Peppiä, ihana :heart: Hyvä kuitenkin, että kaikki oli ok :hug:

Loma meni ihan liian nopeasti :( Tylsää.

Onnea taas kaikille 5v. täyttäneille! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
pikaisesti..

Uneton ja Peppi: tatun vointi ihan ok. Eilen oli vielä aavistuksen lämpöä, mutta tänään ei. Ainut että ääni vähän käheä ( joo ja illasta mahaansa valitti ) mutta jos yön/aamun aikana ei mitään ilmene niin menevät huomenna hoitoon. Se eka yö oli pahin ja sen jälkeen kyllä nukkunut ihan rauhassa. Nostettiin sängynpäätyä ylös jos vähän auttais.
Soitettiin omaan terveysneuvontaan ja siellä sanoivat että kyllä kuulostaa ihan kurkunpään tulehukselta.
Täällä myös paljon angiinaa ja oksennustautia liikenteessä, että niitä odotellessa :x

töissä oli kiire pv ja olo sen mukainen.. joten suihkuun ja nukkumaan.
 
Hyvät uudetvuodet täältäkin. :wave:

Ihanaa kaverit kun olitte noin paljon mulle lukemista kirjoitelleet. yövuorossa siis taas. kolme yötä taas pusken menemään. sit vähennäkin yöhommat taas kohtuullisuuteen.

Meidän uusivuosi meni rauhallisesti oman perheen kesken. torstaina kun lopetin valvomiset viime viikolla. hain pojat iltapäivällä ja tehtiin lumitöitä. Mies jäikin jumiin töistä tullessaan, kun täällä päin sattu kolari, jonka takia 5-tie oli poikki tosi kauan. kävin sitten minä poikien kanssa ostamassa raketit. mainoksen uhri kun olen niin ostettiin sit hieman enemmän mitä ajattelin alunperiksi. illalla saunotiin ja rentouduttiin. perjantaina mies kävi töissä. me shoppailtiin poikien kanssa kaikki uudenvuoden eväät sekä synttärijutut. alkuillasta ehdittiin vielä luistelee hetkeksi ja sitten paistettiinkin urakalla pikkupizzoja. joskus 20 aikaan/jälkeen poajt lähti takas pihalle kattoo raketteja ja ammuttiin omatkin raketit. hienoja olivat. pojat kävivät 22 mennessä nukkuu. me vietettiin miehen kanssa aikaa kaksistaan. pelailtiin wiitä ja katottiin leffaa sekä viiniä juotiin.

lauantaina herättiin myöhään. pojat lähtivät luistelee ja minä touhusin synttäritarjoamisten kanssa aamupäivän. illalla meillä kävi mikkiksen kummitäti perheineen. pelailtiin taas wiitä. sunnuntaina taas luisteltiin ja illalla kävi mummi, ukki, mummo, pappa ja yksi kummi synttäreillä.

Tänään otettiin yhteen aamupäivällä uloslähtemisestä mikkiksen kanssa. pulkkamäessä oli kuitenkin tosi kivaa. ulos lähteminen on vaan yhtä tuskaa ainakin välillä. illalla mentiin yhdessä kaukalolle. missä aksu luisteli isänsä kanssa ja mikkis aluksi hiihti 2km, minä virellä kävellen ja sitten luisteli vielä hetken aikaa. melko väsynyt kaveri oli sitten illasta. =)

danjuska, hirveeltä kuulosta. onneksi jo Tatu paremmassa kunnossa. mulla oli aikoinaan pienenä hinkuyskä, joka kuulosti äidistäni paljon pahemmalle, kuin miltä se minusta itsestäni tuntui. mut tatu on viel niin pieni. minä olin jo sillo 10 vanha. yskä hinku ja välillä en meinannut saada tietty henkeä, mut itse kuitnekin tiesin että saan riittävästi. äiti juoksi yöllä aina hädissään mun sängyn viereen ja mua vaan nauratti. toi ainakin mulle on jäänyt mieleen. jaksuja teille. :hug:

peppi, tsemppiä tehtävien tekoon. jospa se kevätaurinko alkais kohta pilkistää taivaalta niin sais voimaa. :hug:

uneton, hyvä että kaikki ok. eiköhän peppi vielä elämässään ennätä rillejä pitää jos joskus sellaset sattuiskin saamaan.

siru, ihana kuulla teistä. =)

jeps, enköhän mie ennätä seuraavinakin öinä jotain raapustaa. joten palaillaan ja saa kirjoitella yölukemista. ;)=)
 
Iloista alkanutta vuotta kaikille!

Päätin minäkin tulla pikaisesti kirjoittamaan. Kouluhommia pitäisi tehdä, mut nyt ei vaan kykene.
Kiitoksia teille kaikille ihanille, jotka edelleen pidätte ketjua pystyssä. Mä en ole pitkään aikaan ehtinyt/jaksanut kirjoittaa, mut edelleenkin lueskelen aika ahkerasti. Tosin parin kk tauko oli, kun uudessa kodissa ei vielä toiminut netti. Niin, me ollaan siis nyt asuttu omassa talossa (siis pankin talossa) reilu pari kuukautta ja vihdoinkin tuntuu siltä, että meillä on koti. Matias tosin kaipailee välillä turkuun, mut ainoa selitys hänellä on, että ylimmästä kerroksesta näki niin kauas.
Kaikki ollaan siis sopeuduttu tosi hyvin, pojatkin viihtyvät uudessa hoitopaikassa hyvin ja Matiaskin on vihdoin alkanut rohkaistumaan myös leikkeihin osallistumisissa (tarvitsee yleensä aina ensin pari katselukertaa ennen kuin osallistuu). Päiväkodin 5v-arvio oli oikein myönteinen, Matias on aika monipuolinen lapsi, puheessa on edelleen puutteita, lähinnä kait kaksikielisyyden takia ja R-kirjain puuttuu. Mut kun neuvolan vaan muistaisin varata niin saatais lisätietoa... nimim. tuleva terveydenhoitaja, *nolottaa*...
Tänään olisi tarkoitus vihdoin tehdä synttärikutsuja Matten kaverisynttäreille jotka pidetään ensi viikolla, ekat olis nyt tiedossa ja ajateltiin muutamaa päiväkotikaveria kutsua, että saatais tuettua hänen kaverisuhteitaan. Toivottavasti pääsevät.
Matiaksella on aika kova tahtokausi taas menossa, tai lähinnä en tahdo/en halua/en jaksa/en viitsi. Eikä kuuntele sitten sanaakaan kielloista tai pyynnöistä. Kiusaa myös Miikaa, mikä on kait tullut hoitapaikasta. Välillä sitten taas osaa olla ihan älyttömän reipas ja ahkera ja tekee kaikennäköista kivaa ja ottaa muut tosi hyvin huomioon. Eli kait ihan perus 5v.
Miika (nyt 2v 3kk) on jäänyt vähän jalkoihin, kun silläkin on kova oma tahto ja pelleillee ihan kokoajan. Pukemiset, syömiset ja nukkumiset on ihan hulabaloota. Yölläkin voi moneen otteeseen huutaa ja itkeä. Oravanpyörää tässä kuljetaan, kun omalta väsymykseltä ei oikein jaksa päivällä pinna kestää ja sama kierre jatkuu. Toivottavasti pidentyvät päivät tuovat lisää valoa arkeen.
Meidän viime vuosi oli aika rankaa, remontteineen, mun kouluhommineen ja muutaman muun jutun takia (Miikalta mm. tutkittiin suurentuneita imusolmukkeita, jotka loppujen lopuksi oli vaarattomia, mutta aiheutti huolta pitkään). Energiat on aika vähissä, mut mieli silti positiivinen.
Mun koulu menee hyvin, mutta on välillä tosi vaikeaa taas olla näin aloittelija. Eilen alkoi taas uusi 8vkon harjoittelu sisätautiosastolla ja heti tänään jouduin jäämään migreenin takia kotiin. Nyt onneksi jo parempi olo, pojatkin tulevat ihan pian kotiin.
Siitä puheen ollen pitääkin jo taas jatkaa hommia. Olisi kiva kuulla miten teidän muiden perheissä jaksetaan kiukkukohtausten ja uhmailujen kanssa? Ja onko Matias ainoa, jolla on vielä yövaippa käytössä? (aiheuttaa jo matiaksellekin mielipahaa ja märät lakanat melkein joka yö, vaipoista riippumatta). Toivottavasti jaksaisin kirjoittaa jatkossa useammin. Ikävä teidän tukea!
Aurinkoisia talvipäiviä!
 
Paljon onnea Miikka! :flower: :heart:

Äh, tulin sitten kunnolla kipeeksi :( Alkuun aivastelin ihan hirveesti, sit tuntu et oli 1-2pvä pois ja nyt on kurkku kauhean kipeä ja kuumetta. Plääh. Ihan voimaton ja vetämätön olo :kieh:

Danjuska, hyvä, että vointi on jo ok Tatulla! Ite pelkään tota angiinaa, se on ehkä vielä karmeempi, ku vatsatauti. Pari vuotta sitten just ennen joulua mulla oli se, enkä pystynyt tehdä yhtään mitään. Makasin vaan. Hyi, hyi.

jellona, kiitos :hug: Ja jaksamisia yövuoroon! Meillä Rasmus kans ei koskaan viittis varsinkaan ulkoilemaan lähteä, mutta joka kerta siellä ulkona on kuitenkin yhtä mukavaa... Nytkin S lähti J:n kanssa käymään Hki, Rasmus ei halunnut lähteä mukaan, onneksi tälleen yhden lapsen kanssa on niiiin helppoa, saan tässä ihan rauhassa makoilla, kun en kauheesti mitään jaksa tehdä.

Kaiza, tosi kiva, kun kävit kirjoittamassa :hug: Melkoisen rankalta kuulosti teidän viime vuosi. Onks sulla kirurgian harjoittelukin noin pitkä? Niinku fb:ssä varmaan sanoinkin, on meillä ollu sisätautien ja kirurgian jaksot 4 viikkoa, yhteensä sen 8vko. Aika lyhyt aika... Sitä ohjaajatkin ihmettelivät. Tälle keväälle mulla on harjoittelupaikat kotisairaalaan ja Jorvin psykiatriselle osastolle. Nekin on 4vko kestäviä. Meillä J kiukuttelee tosi harvoin, mutta R sitten senkin edestä. Välillä meinaa usko loppua, vaikka tuntuu, että nykyään ne kohtaukset kestää jotenkin paremmin. Ollaan viety omaan huoneeseen miettimään (sille kun ei mikään puhuminen auta, kun ei kertakaikkiaan kuuntele!!!). Vie Joonatanilta leluja, haluaa AINA leikkiä just sitä, mitä J leikkii yms. rasittavaa :kieh: Välillä säälittää Joonatan, kun sekään ei jaksa sitä kiukuttelua kuunnella niin melkein aina antaa periksi :( Ite kyllä useinkin puutun siihen, koska ei sen tarvi niin mennä, ei J:n aina tarvi periksi antaa ja oon koittanu vähän opettaa pitää puoliaan (vaikka se onkin hyvin haastavaa, kun vastassa on R :whistle: ).

Huh, kyllä rupeaa toi Finrexin vaikuttamaan, kauhee hikoilu päällä. Ei kai olis kannattanut ottaa vaan antaa sen kuumeen olla vähän aikaa...
 
Pepille ja muille sankareille onnea!

Kaizasta kiva kuulla.
meillä on tuota samaa en tahdo, en jaksa, en tykkää. meinaa ola pikkasen kireellä pinna hetkittäin. No, samanlaista se oli ku A oli pien.

Mulla on koskenu päähän 5vk, koitin saikulle eilen soitella kun ei enää oo kivaa, eipä tuolta apuja saanu kun en ole hoitojonossa, pitäs olla lähete. ja sit polille pääsis ehkä joskus.
Ihanaa, kelin pitäs lauhtua, ei kyl tarviis vettä sataa. mut nytkää ei mittarissa ole kuin -13,5.
muistakaas ihanaiset ettei huomenna ole kaupat auki!
 
moro

Kaiza: jaksuja hulabaloihin, :hug:
Kiva kuulla testäkin.

Käpyselle
jaksuja pääkivun kans.
Itestä kans kiva kun pakkaset lauhtuu. oli suorastaan hiki kun lapset hoidosta hain kävellen töitten jälkeen :D
juu.. ja en aio mennä töihin huomenna ;)

Täällä on ruokailun kans välillä vähän takkuamista.. Pienenä kaikkiruokainen Tatu on nyt hiukan jopa nirso, ja ennakkoluuloinen joka ruokalajia kohtaan. Ja ensimmäinen kysymys aina onkin "eihän tässä oo parsakaalia??!"
Jennalla taas tahtoo olla että haluais montaa ruokalajia ja jokaista vaan vähän maistaa.. ja koko ajan pitää jotain lisää vaan eteen saada. Nyt onkin taas himpun verran kiristettu kuria ruokailun suhteen.
Ja molemmat ois ihan hirveitä herkkusuita :p ehkä hivenen äitiinsä tullut :whistle:
Onko muilla muuten karkkipäivää tms? Meillä on pyritty siihen että perjantaina saa jotain pientä herkkua. Toki joskus ( mm. joulun aikaan) lipsuu :whistle:

jep, jep. Vielä jos viimeistelis vähän siivoushommia niin ei tartteis huomiesta vapaata siihen tuhlata =)
 
Maanantai aamuna oli kuvauskeikka Juliuksella joka meni paremmin kuin hyvin koska kuvat onnistui tosi hyvin,jopa niin hyvin että se kuvaajakin haluaa käyttää heidän sivuillaan niitä Juliuksen kuvia :D

Eilinenkin kuvauskeikka hesassa sujui tosi hyvin.Pojan kuvaamista kokoontui ihan kaikki kattomaan siellä toimistolla ja kilvan kehuivat hänen silmiään kuinka kauniin siniset ne on. :heart:

Mulla itellänikin vaivaa joskus kova päänsärky johon ei auta mikään muu kuin nukkuminen tai ei aina sekään jolloin täytyy vaan kärsiä kivusta,välillä jopa tarttee oksentaa sen takia.Onneksi nyt ei ole pitkään aikaa ollut tuota migreeniä.

Heh,meidän Juhokin näyttäs osaavan jo lausua lähes kaikki aakkosetkin.Tais jäädä vaan 3 kirjainta pois kun hän niitä luetteli tänään ennen nukkumaanmenoa.

Pitäs varmaan tuolle janetelle hakea jo sitä eskaripaikkaakin,jokos te kaikki ootte hakeneet??
 
Heipsan.

ikuinen yökukkuja täällä. mut tää on taas niin kivaa. täytyy varmaan tehdä seuraavan listan jälkeen taas vähän enemmän yövuoroja. musta nää on ihan parhautta, kun rytmiin pääsee käsiksi. =)

Kaiza, ihana kun olit käynyt kirjoittlee. ja mukava kuulla että muilla on ihan samanlaista. tuli vaan mieleen tuosta sinun jutusta, että aikas kiva olis nähdä livenä taas joskus. saatasi joskus järjestettyä se tähtiristeilykin niin hiukka olis siistiä. =)
jaksuja kovasti arkeen. Mikkis ei ole aikoihin enää käyttänyt vaippoja, mut eiköhän se ole niin yksilöllinen juttu ja varmasti jossain vaiheessa jää pois. täällä päin ainakin tiedän yhden tuttunut pojan joka samanikäinen kuin meidän pojat niin hän kävi sairaalassa tutkimuksissa yökastelun kanssa. siis ihan nyt syksyllä.

peppi, Mikkis kiittää kovasti onnitteluista. =) mites sairastelut?

meillä vietetään tänään viimoset Mikkiksen synttärit. kavereita tulee kylään illalla. mielenkiintoista nähdä miten ne kekkerit sujuvat.
jos sais hieman aamupäivästä nukuttua ja sit hieman leipois sekä muuten järjestelisi juhlia.

miten teillä muilla on pk:ssa järjestetty päiväuni aika? nukkuuko tähtöset kaikki vielä päikkärit, Joonatanhan ei ainkaan nuku? jos ei nuku niin miten pitkään on oltava nukkarissa? miten toimitaan. Meillä Miikan kohdalla noussut hirmu isoksi kynnyskysymykseksi toi nukkarissa oleminen, kun silloin jos menee myöhemmin hoitoon niin ei välttämättä nuku eikä myöskään hirveen kauaa jaksa paikallaan vuoteessa olla. melkein joka päivä kuulen siitä asiasta. olen kylläkin itseäni lohduttanut sillä että koulussa ei päikkäreitä oteta joten siinä ei tulevaisuudessa luulisi olevan ongelma. aion kuitenkin ottaa puheeksi ylihuomenna kun meidän oma hoitaja soittelee muita asioita niin tuon asian.

unettoman Pepille paljon onnea hieman myöhästyneesti. :flower:

käpysel jaksuja pääkivun kanssa. varmasti hirveen tuskallista. :hug:

olis lähdettävä kierrokselle...palailen toisella kertaa. mukavaa loppiaista kaikille. :hug::wave:
 
Uskomatonta, että mun rakas, ihana pikkuveli täyttää tänään jo 15 vuotta :O :confused: :heart: Muistan niiiiin hyvin, kun pikkuveli oli 5v. (niinku Joonatan nyt) ja minä 15v :) Voi niitä aikoja.

Täällä tauti vaan pahenee :stick: Koko ajan tulee peitettä lisää kurkkuun, syömistä en ainakaan just nyt uskalla edes ajatella, kun juominenkin sattuu :headwall: Kuume nousee, sen saa laskemaan kyllä särkylääkkeellä. Eilen pahimmillaan oli 39,1 astetta, tunnin päästä (kun oli särkylääkkeen ottanut) oli laskenut 38,6, 1,5h jälk 38,4, 2h jälk 37,9 yms. Et kauan kestää, että laskee, mutta laskeepahan kuitenkin.

Lääkärissä kävin eilen, olipahan taas käynti!! Yhteensä (apteekissa käynti mukaanlukien) meni 4h! Lääkäri ei suostunut kertomaan, paljonko mun crp on... Kun siis sairaanhoitaja sanoi, että nieluviljelyn vastauksen saa vasta perjantaina iltapäivällä, mutta jos crp on koholla, voi lääkäri kirjoittaa kuurin. Lääkäri ei tainnut olla samaa mieltä. Oli sitä mieltä, että odotetaan sinne pe ip:hen :kieh: Kolmesti kysyin siitä crp:stä, muttei halunnut kertoa. Lopulta suostui sanoa "onhan se paljon koholla", mutta en edelleenkään tiedä, miten paljon |O Sanoin, että mielelläni otan vaikka edes varmuuden vuoksi sen penisiliinikuurin, koska jos olo tästä kovin paljon vielä pahenee, niin ei hyvä. Taisi tästä loukkaantua, alkoi näpyttää reseptiä, löi sen mun eteen pöydälle ja sanoi "hei hei" :O :LOL:

Niin joo, ei meinannut ensin nähdä kurkun peitteitä, sanoi, ettei siellä mitään ole. Siihen sanoin, että kyllä vasemmalla puolella on, siihen naurahti, että oletko itse nähnyt vai... Sanoin, että näin kun itse sinne aiemmin katsoin. No, niitä väitti sitten "normaaleiksi propuiksi". Just joo :mad: Sanoin, että mulla on niitä proppuja kyllä ollut, muttei ne tollasia todellakaan ole. Tekis mieli mennä näyttämään tätä mun kurkkua nyt sinne, että katopa kun on vuorokaudessa proput vähän lisääntyneet, prkl :kieh:

Sori, "pieni" purkaus :whistle: :LOL: Pääasia, että ton kuurin suostui kirjottaa, viimeksikin se tehosi niin nopeasti.

Danjuska, meillä on karkkipäivä lauantaisin. Meillä varsinkin Joonatan on tosi kova herkkupeppu (tullut äitiinsä!). Kyllä silloin tällöin saatetaan jätskit ostaa ja just jouluna vähän lipsui toi karkin syöminen :whistle:

taapero, me haettiin tosiaan Joonatanille jo sitä eskaripaikkaa.

jellona Joskus muistelen ku pk:sta sanottiin, että tunnin joutuu lepäillä nukkarissa, mutta silloin J oli pienempi. Nyt, kun on vanhimmasta päästä niin ei joudu mun mielestä enää niin kauaa siellä maata. Ja senkään takia, kun ei IKINÄ nukahda.

Mut nyt :wave:
 
Peppi: Jopas ollu lääkäri :O Onneks osasit uoles pitää :D
Pikaista paranemista ja toivottavasti lääkkeet alkaa pian tehota! Kamalaa noin korkee kuume!

Taapero: Täällä on eskaripaikan haku kait nyt parin kk:n sisään.. vielä ei ole tullut ilmoitusta.

Jellona: Tatu ei nuku päikkäreitä hoidossa.. ellei sitten ole aikaisin sinne menneet eli heräävät ennen kuutta.
Tatulle oli ( jo on vähän edelleen) hoidossa käynnin kynnys se, että jos hän joutuu päikkärit nukkunaan. Ei haluaisi käydä edes lepäämässä ( joka pakolliosta ) mutta olen selittänyt ettö malttaa muutkin levähtää kun kaikki ovat pötköllään edes hetken.
Aikaa en tiedä, kuinka pitkään pitää levätä, mutta kyllä pääsee touhuilemaan jos ei ole nukahtanut.
Olenkin suht tiukkaan sävyyn sanonutkin että Tatun ei tartte nukkua päiväunia jos ei nukuta. Ei ole kotonakaan pitkään aikaan nukkunut niin niksi nyt pitäis. Toki jos aikainen aamu niin sitten ihan suotavaa että nukkuis =) Tuli vaan semmoinen kuva aluksi ( saattaa olla omaa kuvitelmaakin ;) ) Tatun puheista että ois ollut pakko nukkua..

lapset sammahti parissa minuutissa. Mietin että oottaisinko miehen töistä että saunassa käytäs vai painuisko nukkumaan |O pari päivää töitä ja su vapaa. onneksi ensi vk lapsilla lyhyttä päivää hoidossa.
 
Tulkaapas muutkin välillä kirjoittelemaan! :attn:

Perjantaina soitin sh:lle niistä labratuloksista, streptokokki a +++ ja crp oli ollut 89. Angiina se oli, niinku kyllä itse tiesinkin. Onneksi sain sen kuurin jo silloin keskiviikkona, perjantaina oli oli jo aika ok. Ja nyt suorastaan terve, ei oo ollu perjantain jälkeen kuumetta ja kaikki se kurkun peitekin on hävinnyt ihan kokonaan :) Vähän on ehkä normaalia väsyneempi olo, tai väsyy nopeemmin, mut kyllä se aikamoinen tauti olikin, ettei ihmekään.

Meillä on tänään Joonatanin sukulaissynttärit :) Mun äiti on osallistunut paljon tarjottavien tekoon ja Joonatanin kummitäti teki kakun :heart: Ite oon ostellut naposteltavia ja yhden suolasen piirakan tein. Eilen ja perjantaina jo siivoilin, kaikki lakanat + pyyhkeet + hammasharjat vaihdoin, vessat puunasin yms., että olis varmasti joka paikasta pöpöt saaneet kyytiä :whistle:

Danjuska, kiitos :hug:

Taidan vähän jatkaa järjestelemisiä :)
 
Käpy. Mikä vaivaa niskat/hartiat/ hermot jumissa?

Peppi sä olet sitten saanut tutustua päivystyksen "auringonpaisteeseen". Mä en ymmärrä ettei ne tajua sitä ettei useimmat ihmiset sinne mene ihan huvikseen, vaan siksi että saavat apua.

Multa poistettiin tällä viikolla oikeanpuoleinen viisuri, ja ai helvetti kun tohon leukahermoon jäytää.:( Se itse "kuoppa" on ok, mutta tää oikeanpuoleinen ien on ihan herkkä. Sanoivat mulle että syksyllä poistavat sen toisen. Niin silloin kyllä yritän saada perjantai ajan ja jotain kolmiolääkettä. Mä olen kärvistellyt 2 päivää töissä normaalin kipulääkkeen turvin.
Onneksi koulun emäntä lupasi soseuttaa mulle ruoat. Ehkä jo huomenna uskallan pureksia vähän ruokaa.

Danjuska meillä namipäivä on lauantai. Ja jos viikolla mummo tulee käymään sitten saavat keksiä/pullaa. Meillä namia syödään joko lounaan tai päivällisen jälkeen. Tai molempina. Jäätelöä en laske namiksi, mutta sen kulutus näin talvisin on muutenkin vähäistä.
 
Viimeksi muokattu:
Smirge, ilmeisesti se oli pahempi migreenikohtaus koska aloitin estolääkityksen ja nyt alkaa päänsärky vasta illansuussa.

Met päästään juttelee annan kiusaajan vanhempien kanssa kouluun, ihan vain sen takia että kiusaaja oli vaihteeksi syyttä lyönyt kesken ruokkiksen annaa ja a löi takaisin 2,5v edestä. oli pojalla nenä alkanu vuotaa verta. koita siinä sitten päättää pitääkö omaansa torua vai kehua kun löi, saa nähdä loppuuko kiusaaminen. no jännityksellä ootan kääntyykö homma niin että a onkin nyt se syyllinen.
 
Onpas hiljainen tää tammikuu! Tulkaas nyt kaikki kirjoittelemaan, Uneton, Niiskuneiti, Siru, Metku, Tigru (mitä teille kuuluu?!), Kattinka ja kumppanit!! :attn:

Arki on alkanut, itsellä opiskelumotivaatio ihan hukassa :ashamed: Siis jotenkin eritavalla ku aiemmin, nyt ei jaksa kiinnostaa, mutta miten se eroaa on se, etten jaksa (ainakaan just nyt) edes stressata :O Se on outoa.

Sami sai VIHDOIN oman alansa töitä, johan se on monta vuotta niitä etsinytkin ja työhakemuksia lähetellyt. On ihan unelmatyö ja hyvässä, Suomen vanhimmassa yrityksessä ;) Ollaan ihan hirmu onnellisia, ihanaa, että vihdoin tärppäs! Työhaastattelu oli viime viikolla ja yllätyksenä oli tullut, että se on englannin kielellä, siitä ei oltu siis sanottu etukäteen, mutta hyvin meni, kuten arvata saattaa :D Työmatkat on kyllä aika pitkiä (on sitä ihmisillä pitempiäkin!), mutta saadaan järjesteltyä kuitenkin niin, että ehditään pojat hakea hoidosta jne. Ihan huippujuttu!

Smirge, joo, asiaa vielä jotenkin pahensi se, että oon ollut kyseisessä paikassa työharjoittelussa ja koko ajan tiesi tasan tarkkaan, mitä hoitajat tekee ja mitä tapahtuu yms. :whistle: :stick:

Koivunkäpy, mikä sun vointi on? Joko kävitte koululla keskustelemassa?

Jospa sitä alkais tenttiin lukea, kun on vapaapäiväkin... :wave:
 
iltoja

Täällä näyttää siltä, että viimein aletaan saada noskaote sairastelusta =)

Tatu parempana ja viime yönä ei juurikaan rykinyt.. oisko sipulipussi auttanut minkä illalla tahtoi sängyn päätyyn :D
Jennalla vähän näyttää että ei kuuri pure, mutta eilen aloin antamaan homeopaattisia lisänä ja semmoisia tippoja korviin niin tänään ei ole enää valittanut.

Tänään ollaan oltu paljon ulkona.. aamulla kävin koiran ja Jennan kanssa lenkillä ja sitten leikittiin pihalla vielä hyvä tovi porukalla.
illasta lähdettiin lasten kans sitten vielä puistoon ja 2,5h siellä vierähti.
Kunhan Tatu tuosta täysin tervehtyy niin sitten pääsee taas suksille ja luistelemaan.. on itselläkin alkanut tehdä mieli kokeilla luistelua.. en ole varmaan yläasteen jälkeen luistimilla ollut joten saattaa olla näky kun ensimmäisen kerran kokeilen ( siis jahka saan ne luistimet ostettua.. ) :LOL:

Käpy: Hyvä kun pääsette juttelemaan. tuu sitten kertoo miten meni.

Peppi: Hienoa että Sami sai töitä :) Onnea! Onko kuinka pitkä työmatka??
Meillä mies ajaa 140km/pv.. onneksi on kimppakyyti niin joka toinen viikko ajaa.. mut on vaan ihan kivat kustannukset siitä huolimatta kun bensan hinta on mitä on :/

tänään oli vp ja olikin oikein kiva pv =) lppu viikko sitten puurretaan ja sunnuntaina huilitaan seuraavan kerran.
 

Yhteistyössä