joulutähti

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 17:33 karkeita vehnäjauhoja kirjoitti:
mulla on viimevuotinen joulutähti hyvissä voimissa viherkasvina, eli kaikki lehdet ovat siis vihreitä...saako niitä lehtiä jotenkin muutettua punaisiksi jouluksi?
Eipä taida kotioloissa onnistua.Lehtiin saadaan väri valottamalla eli tietty aika päivässä pimeässä ja osan aikaa valoissa.Puutarhoilla vain mahdollista,tosin jotkut sanoneet jopa kotona onnistuneensa mutta sanoisin sen alevan mahdotonta.Ja harmillista myös
 
Tähän vähän liittyen, tai oikeastaan aivan asian vierestä, mutta itse kyselin joku aika sitten pelargonian talvehtimisesta. Siirsin kukat kuistille, jossa lämpötila alhaisempi kuin sisätiloissa. Kukat on aivan innostuneet kukkimaan! Joka oksantyngästäkin nousee uusia kukintoja ja pelargoniat on kertakaikkiaan parhaimmassa kukoistuksessaan :flower: Kuoleekohan ne tätä vauhtia ensi kesään mennessä? Meinaan riittääkö elinvoima niin pitkälle? =)
 
Mulla viime vuotiset joulutähdet ovat olleet pihalla koko kesä ja nyt ekaa kertaa eläissäni ne ovat ruvenneet punertumaan.
JOstain olen lukennut,että joulutähdet saa punastumaan, kun niitä pitää pitää pari kuukautta niukalla valolla.
Tämän lainasin tuolta internetistä: kukkiakseen joulutähti tarvitsee 6-8 viikon jakson, jolloin päivän valoisa aika ei saa ylittää 10:tä tuntia.

Mites FbW sun pelargonioille kävi?
 
=) Joo, siinä kävi niin, että kaks säilyi viime talven yli, olivat omissa ruukuissaan. Kaikki loput, jotka olivat yhteisessä laatikossa, kuolivat. Nämä kaksi sitkeää tapausta vihersivät kyllä kauniisti koko läpi kesän, mutta vasta loppukesästä puhkesivat upeaan runsaaseen kukintaan. Siirsin ne jälleen syksyllä tuohon meidän kuistille samoissa ruukuissaan ja katsellaan nyt miten tämän toisen talven yli jaksavat. Hyvältä ainakin näyttää tässä vaiheessa, toisessa on herkkää pientä hentoa vaaleanpunaista kukkastakin :flower:
 

Yhteistyössä