## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

Moi! Tässä yksi espoolainen lisää joukkoonne. Kuudes viikko menossa ja jännittää kun ensimmäinen raskaus menossa. Synnytyssairaala ei ole vielä tiedossa kun ensimmäinen neuvola vasta 2 viikon päästä. Viime viikolla oli hieman pelottavat vatsakivut mutta ovat onneksi rauhoittuneet. Väsymys on kyllä suuri.

Innolla odotan joulutonttua!

 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

miina-: Suosittiko terkkari tosiaan menemään jo noin varhaisessa vaiheessa varhaisultraan? Itse kävin eilen gynellä ja samalla otettiin varhaisultra. Ultran mukaan oli meneillään rv 5+3 +/- 1 päivä, kun itse luulin kyseessä olevan rv 4+6. Mutta siis vaikka vaikutti olevan 5+3, niin toistaiseksi ei näkynyt kuin sikiöpussi. Osasin itsekin odottaa sitä, silllä olin myös edellisessä raskaudessa käynyt samassa vaiheessa ultrassa ja samalla tuloksella. Eilinenkin lääkäri totesi, että kannattaa odottaa 7. rv:n täyttymistä ennen seuraavaa ultraamista, sillä vasta siinä vaiheessa pitäisi varmasti näkyä sekä vauvan & sykkeen. Niinpä menen sitten vasta vappuaattona seuraavan kerran ultrattavaksi.

Nyt on se pahoinvointi lievässä muodossa alkanut hiipimään tännekin päin. Onneksi toistaiseksi kuitenkin ihan siedettävänä.
 
Tinkatar: Olin ehkä 5 minuuttia siinä vasta istunu ku sano että voisin kattoa täältä ajan sulle ens viikolle tonne ultraan..! :D :eek: En kyllä vastaan laittanu! Se sano että ei siellä oikeen mitään erikoista varmaan silloin näe, mutta raskauden tuomat muutokset kuitenkin kohtuun ym.. Ja luin just jotain ketjua ku joku oli kirjottanu että meni ultraan rv 5+5 ja lääkäri sai sykkeen kuulumaan!! :D
 
Hei!

Ilmoittaudun mukaan, aamulla tein hyvin haalean plussan, mutta oireitakin on jo siihen malliin, että uskaltanen luottaa ;) . Viikkoja on tänään hedelmöittymispäivästä laskettuna (miten niin ei-vilkas seksielämä...) 4+3. (Kuukautisista laskettuna tulee 4+1 mutta luotan enemmän tuohon edelliseen, kun sen niin tarkasti tiedän :whistle: .) Laskettu aika on siis 21.12. ja toista odotellaan. Synnäri tulee varmaan taas olemaan NKL, joskaan en sitä ole vielä valinnut. Enpä ole vielä ehtinyt neuvolaankaan soitella, tosin tänään esikon 8 kk lääkärineuvolassa lääkärille kyllä jo paljastin ;) .

Lisää juttuja myöhemmin kunhan ehdin tarkemmin tutustua pinoon ja porukkaan =) .
 
Huomenta kaikille! Kouluun olisi lähdettävä, täytyy tankata eväät sinnekin matkaan ja syödä tuhdisti kotonakin. Ennen en oo syönyt näin aamusta mitään, korkeintaan appelsiinin ja tee-kupposen, nyt pari leipää ja maustamatonta jukurttia+marjoja:p..niin ja viinirypäleitä, ne on nyt ihan MUST! Kouluun ajattelin viedä banaania,viinirypäleitä ja vettä, ettei pääsis huono olo piinaamaan ku jotain napostelee
Miten musta tuntuu et massuki olis kasvanu hitusen, vaikka sellanen uimarengashan tuossa toki on aina ollut :LOL: Ehkä mun mielikuvitus temppuilee.. Tänään ensimmäinen neuvola, vähän jänskättää vaikkei olla ekaa kertaa asialla.
Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista päivää :wave:
 
Noniin,nyt ois sitten neuvola-aikakin tilattu(jotenki sain venytettyä senkin tilaamista :ashamed: ). 29.pvä pitäisi mennä käymään äitiysneuvolassa,jossa sitten katsellaan vähän,että josko pääsisin siihen varhaisultraan. Menkat siis olleet tosi epäsäännölliset,niin la hakuses..ois kyllä niin inhottava joutua odottamaan 100% varmuutta asiaan sinne np-ultraan asti :snotty: ...

ai niin,eilinen ilta oli kyllä yhtä tuskaa....etomista,väsymystä,etomista,väsymystä...saapas nähdä,miten tänään,illalla vielä pitäisi olla reippaana töissä.
 
DoB
Tervetuloa uudet joulumammat :heart:

Aluna onneks mulla on se ultra heti aamusta niin ei tarvitse koko päivää kärvistellä. Mä olen kyllä jotenkin luottavaisin mielin, oireet on niin selvät.Tänään sain taas istuskella vessan lattialla ja oksentaa. Onneks tää pahoinvointi tapahtuu niin aikaisin että olen aina kotona. Töissä ois kamalaa juosta vessaan. Ei varmaan menis työkavereille kovin kauan läpi että ei mulla mikään ole :D Tää väsymys on aika hurjaa, käyn nukkumaan illalla klo 21 ja aamulla en millään jaksaisi herätä. Ja päivällä menis päikkärit ihan kevyesti jos siihen ois mahdollisuus.

Tää turvotus oikeesti ärsyttää! Mun on pakko mennä ostamaan isompia paitoja kun kaikki housut kiristää ja näillä mun normaaleilla paidoilla se näkyy!

Älä Tikruliini vielä mieti synnytystä.....helppo tietysti sanoa, kun mulla ei ole mitään pelkoja sitä kohtaan. Ei ole aikaisempaa kokemusta niin en osaa pelätä.

Hauskaa torstaita kaikille!
 
Varhaisulta oli viime lauantaina ja LA olisi nyt 8.12 (päivittäisitkö Tuisku - kiitos :heart: ). Mulla on ihan järkyttävää pahoinvointia, toivottavasti tätä ei jatku puolta vuotta niin kuin muutamalla tutulla on käynyt.. :x Mulla on kaiken tän pahoinvoinnin lisäks myös pahentunut tuo flunssa, joka onkin tässä vasta 2 viikkoa ollut. Lisäksi epäilen myös jonkinlaista tulehdusta tuolla ala-päässä, kutinaa ja epämääräistä vuotoa.. :/ No, tänään ensin yleislääkärille tsekkaamaan tuo flunssa ja sitten gynelle tulehdusepäilyjen takia. Mä oon nyt jo ehtinyt käydä enemmän lääkärissä kuin viimeisenä 2 vuotena varmaan yhteensä!

Mä kirjoittelen Sveitsistä, sairaalana tulee olemaan varmaankin joku Zürichin klinikoista.

Mua ällöttää pahiten kaikki makea. Mikä on hassua, koska mä oon yleensä kunnon sokerihiiri.. Kahvikaan ei enää maistu niin kuin ennen. Mua yököttää sipsien haju myös tosi kovin.. Mies niitä yks ilta sohvalla mussutti, mut mun oli pakko mennä pois kun alko niin kovasti se hajukin kuvottamaan. Niin ja mulla aamut on ok, mutta pahoinvointi lisääntyy iltaa kohden..
 
Caffee81 Vai samoilta kulmilta ollaan! :) kiva! Onko sulla yhtään olo parantunut? Mulla taas koko päivän kuvottavaa oloa ja kauheeta väsymystä! Töissä pitäis jaksaa pakertaa! Tää pahoinvointi ei ole kyllä kovin kivaa.. varsinkaan kun tätä näköjään on ihan melkein koko päivän! :( Oksennella ei ole vielä tarvinut.. toivottavasti ei tarvitsekaan!!
 
mulla ois ollu huomenna pään mangneettikuvaus mutta se piti perua.. hoitaja sanoi että ne kuvat voidaan ottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen :eek: epäilyttää kyllä suuresti. haluun kuviin kyllä vasta kun lapsi on ulkona. toivottavasti tää nyt pysyy sisällä..
on vaan niin epätodellinen olo että pitää yrittää suostutella tota ukkoa et pääsis varhaisultraan.. tahtois kuulla edes ne sydänäänet niin tietäis että siellä on jotain eloa
mulla maha pömpöttää ja tissit on tosi arat ja turvonneet ei mahu enään vanhat liivit päälle, puristaa ja sattuu :headwall:
 
Pikaisesti taas päivitin listaa ja ihme jos ei tullut virheitä... :whistle:

Tosi paljon uusia tullut mukaan. :) Tervetuloa vain kaikille ja onnea odotukseen!!!!! :heart: :flower:

Täällä olo edelleen hyvä. Vähän enemmän väsyttää mutta muuten ihan ok. Kahvi maistuu samoin ruoka. :p

Kirjottelen tässä paremmin viikonloppuna kun kotiudutaan pojan kanssa reissusta. :wave:
 
Neuvolassa käyty! :wave:
Eilen tosin, mutta en jaksanut tulla teille kertomaan kuulumisia, kun olin aivan väsyny koko päivän, kun päikkärit jäi väliin tuon neuvolan takia. :ashamed: :whistle:

Kaikki vaikutti olevan ok. Sydänääniä ei kuunneltu. Verenpaine 116/73 ja hb 147. Eli hyvillä lukemilla ollaan. Laskettuaika on nyt virallisesti 26.11. Mutta terkkari veikkasi, että muuttuu ultrassa mun kiertojen takia. Ne on ollu noin 30-33 päivää. Mutta saa nyt nähdä. Teidän kanssa kuitenkin täällä pyörin. Jos vaan sallitte. :D

Ultra on varattu 15.5. ja seuraava neuvolakäynti 4.6. Aika kaukaisilta tuntuu nuo päivämäärät, mutta uskon, että aika menee kuitenkin nopeesti, kun lapsissa on niin paljon hommaa, ettei kerkeä joka hetki ajatella.

Osallistun sikiöseulontaan. Ensi viikolla ajattelin käydä verinäytteet antamassa. Ja tuolla ultrassahan sitten samalla katsotaan tuo niskaturvotus. Esikoisen aikaan en halunnut osallistua. Oltiin yritetty 2 vuotta ja siinä vaiheessa olin niin onnellinen, että olen raskaana ja en halunnut tietää tuollaista. Toisen aikaan osallistuin sikiöseulontaan, koska mulla todettiin iso hematooma ( Halkaisijaltaan 4cm ) kohdussa joka vuoti rv 8-16. Halusin tietää onko vaikuttanu mitenkään vauvaan ja vaikka tulos oli hyvä, niin silti jännitin synnytykseen asti, että onko terve vauva. Hyvin kaikki meni. =) Ja nyt kolmannen kohdalla en tiedä miksi osallistun. Ehkä näiden kahden pojan kanssa on oppinut pelkäämään mitä kaikkea voisi sattua, niin haluan jotenkin ennalta ehkäistä... Kai... En tiedä. :ashamed:

Mutta nyt loppuu mun vuodatus. :LOL:


TaikaTähti ja papu rv 8+1 ( ?? ) :heart:
 
B-7
Niin kamalan flunssan kourissa ettei oo tottakaan :(
eilen kävin ultrassa.kaikki ok.pieni oli 4,1mm,vastasi 6+0 ,pienempi siis mitä olin kk mukaan laskenut,muttei lääkäri muuttanut la:ta vaan sanoi että np-ultrassa sitten vaihdellaan suuntaan tai toiseen jos tarvetta. :heart: sykki ja kaikki muutenkin ok!
Nyt vaan odotellaan sitten rauhassa!!rv kk mukaan nyt 6+5

Onnea uusille joulukuun odottajille :flower:
 
Kotilääkäriltä kotiuduttu. :) Flunssan aiheuttajana virus, mutta lääkäri meinasi että parempaan päin ollaan jo menossa. Normaalisti ois voinu antaa jotain oireita helpottavia troppeja, mutta nyt käski vaan kärsiä. :eek: Saikulla sentään vielä huomisen, saa ainakin levättyä riittävästi. Nyt päikkäreille.. :D
 
Hei vaan kaikille! Jospa minäkin uskaltautuisin tänne jo ilmoittautumaan :wave: tänään käyty tk:ssa varmistamassa kotitestien jälkeen plussa :D viikkoja ei tosin vielä ole kasassa kuin 4+6 ja arvioitu LA olisi sitten 19.12 , synnytyssairaalana taitaa toimia SKS =) nyt vain pitää kovasti toivoa että pikkuinen kestäisi matkassa mukana ja kaikki menisi muutenkin hyvin :) ainiin ja ensimmäinen lapsonenhan tämä meille olisi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja DoB:
Tervetuloa uudet joulumammat :heart:

Aluna onneks mulla on se ultra heti aamusta niin ei tarvitse koko päivää kärvistellä. Mä olen kyllä jotenkin luottavaisin mielin, oireet on niin selvät.Tänään sain taas istuskella vessan lattialla ja oksentaa. Onneks tää pahoinvointi tapahtuu niin aikaisin että olen aina kotona. Töissä ois kamalaa juosta vessaan. Ei varmaan menis työkavereille kovin kauan läpi että ei mulla mikään ole :D Tää väsymys on aika hurjaa, käyn nukkumaan illalla klo 21 ja aamulla en millään jaksaisi herätä. Ja päivällä menis päikkärit ihan kevyesti jos siihen ois mahdollisuus.

Tää turvotus oikeesti ärsyttää! Mun on pakko mennä ostamaan isompia paitoja kun kaikki housut kiristää ja näillä mun normaaleilla paidoilla se näkyy!

Älä Tikruliini vielä mieti synnytystä.....helppo tietysti sanoa, kun mulla ei ole mitään pelkoja sitä kohtaan. Ei ole aikaisempaa kokemusta niin en osaa pelätä.

Hauskaa torstaita kaikille!

En mieti synnytystä. Tuo pelko on vaan niin kova että tulee alitajunnasta nyt kun olen raskaana. En yritys vaihees sitä taas edes muistanyt. Nyt vain nostanut päätään. Toivottavasti pelko lievenisi. Enkä stressaisi koko raskuden aikaa sitä
 
DoB
Onnea ultrassa käyneille :flower: Hyvä että siellä kaikki oli niinkuin pitikin!

Saparo-81 mulla särki päätä viikoilla 4 ja 5 melkein joka päivä! Ei kiva :| Ja en viitsinyt ottaa mitään särkylääkkeitä ettei vaan kävisi mitään. Nyt se on onneksi loppunut.
 
Tänään neu olassa käyty, 6+6 vkoa olisi menossa, ja LA laskettiin 5.12 olevaksi. Minäkin osallistua seulontaan, mutta nykyään täälläpäin ainakin ne verikokeet otetaan erikseen, niihin en aijo mennä, vaan ultraan "moikkaamaan"pientä ihmisen alkua.
Neuvolatäti neuvoi minua jättämään suuremmat kotityöt suosiolla pois tämän väsymyksen ja pahoinvoinnin takia, mutta kuka noita pölypalloja kattelee nurkissa kovin kauaa.. Mieskin illat töissä ja remppaakin pitäs tehä, et pystyis sitten keskittymään perheeseen paremmin,kun vauveli syntyy.

Illan jatkot kaikille
 
Pikatsukin ilmottautuu elossa olevaksi ihan järkyttävän flunssan jälkimainingeissa. Räkä valuu solkenaan, päätä särkenyt joka päivä. Piti oikeen soittaa neuvolaankin ja kysyä, kuinka paljon panadolia voi turvallisesti ottaa. Tuntui että mikään ei auta tähän, mutta lepoa vaan ja kuumaa mustaherukkamehua litratolkulla, jopa on alkanut helpottaa.

Tervetuloa vaan uusille, teitä onkin tullut monta sen jälkeen ku viimeksi olen palstaa lukenut.

Muuta raskausoiretta ei ole kuin tää järkyttävä nuha, jotenkin epätodellista, onko siellä masussa edes ketään kun en oireile mitenkään? La siis 8.12. Ekaa odotellaan, joten ei aiempaa kokemusta pahoinvoinnistakaan ole näissä merkeissä =)

Ei kai se auta muuta kuin odotella neuvolan aikaa ja ultraa....
 
Heipparallaa! Ilmottaudunpa mukaan tännekin. Tänään kävin ekassa ultrassa ja uskalsin rentoutua! Viikkoja on tasan 7 ja LA 5.12. Poika syntyi -01 ja tätä tokaa on sitten jo vuosia tehtykin, mutta ihan luomuna nyt tärppäsi, ku 10kg sain painosta pois. Joka tapauksessa, ihana oli kuulla pikkukaverin sydämen reipas tykytys, miten se voikin alle sentin mittasena siellä jo sykkiä... Luonnon ihmeitä!

Ihan en noita kaikkia juttuja oo tästä ketjusta lukenu, ni en tiijä onko teillä ollu jo puhetta tästä. Sitä vaan mietin, ku mielestäni oma neuvola on jotenkin kauheen myöhään ja sen takia halusin mennä sinne yksityiselle ultraankin nyt jo. Monennellako viikolla teillä on neuvola? Joku on jo käynytkin... Itelläni viikolla 10, enkä millään jaksais oottaa! No, kyllähän tuo ultra nyt helpotti.

Sitten vielä, pakko kokeilla osaanko käyttää tota hienoa "allekirjoitusta" vai mikähän tän nimi onkaan...



Osasin, jeejee! =)
 
Mulla on eka ultra vkolla 9, eli nyt kahden viikon päästä. Vkolla 12 muistaakseni on vasta np-ultra, jos jaksan odotella sinne saakka. Tekisi mieli mennä yksityiselle ultraan ennen sitä, kun olotila on niin epätodellinen, siis mitään oireita ei ole. Paitsi menkkojen poisjäänti ja selkeä plussa =)
 
heissan ! tänään se sitten alkoi.... meinaan tuo pahoinvointi ja oksensinkin jo heti aamusta..:(
tänään on ollut koko päivän todella heiko olo ja mahakin on sekaisin,mietein jo että voisi olla myös mahatautia , mutta se että muutkin pahoinvoinnit aikaisemmissa raskauksissa on alkanut näin , niin laitta epäilemään jatkuvaa pahaa oloa ,kuin että huomenna jo helpottaisi...
mä olen nyt myös saikulla , ei tuu tässä kunnossa töistä mitään !!!

mulla on ennestään 3 lasta 10v poika , kohta v tyttö ja 2v tyttö... nykyisen miehen kanssa eka yhteinen.... :eek:

pahoitteluni km:n kokeneelle... itseläkin on aina tuo pelko takaraivossa,kun eka raskaus todettiin päättyneeksi rv 16+5 ?
mutta onneksi nyt nuo 3 ihanaa lasta ...no joo , ei aina niin ihania




neitim
 
huh vedin sitte kolmen tunnin pikkupäiväunet! saankohan nyt illalla ollenka unta.. voi voi..
ihana olla yksin vpllä enkä tee mitään! lepään vaan!

tänään suht oireeton päivä, masua nippailee välil ja hurjasti tulee valkkaria.. yöks..

tervetuloa uusille!!! :D


 
Ihana aurinkoinen päivä takana, kesä tulee... B) Nyt neiti unilla, ja äidillä hetki omaa aikaa, ennen kuin se paljon puhuttu väsy iskee täälläkin :whistle: Muita oireita ei sitten olekaan, oikein ihmettelen, ja vähän odottelen jo.. Vaikka tietty tyytyväinen pitäisi olla; tsemppiä vaan kaikille pahoinvoinnista ja muista kurjista kärsiville. Se vaan tekisi tästä kummasti konkreettisempaa, ymmärrän Pikatsu hyvin ne sun epätodelliset fiilikset!! Ja päivät menee niin tytön kanssa touhutessa ja arjen pyörityksessä, ettei oikein ees ehdi pysähtyä miettimään. Mut on tää vaan niin ihana juttu... :D
Ja kiva kun on tullut niin paljon uusia, tervetuloa :flower:
 

Yhteistyössä