*Jouluvauvat 2014 * <3

Heippa kaikille!

Täällä olisi kanssa yksi joulutontun odottaja :) Laskettuaika menkoista katsottuna on 9.12

Yritän tässä pikkuhiljaa päästä keskusteluun sisään ja toivottavasti opin nimimerkitkin muistamaan.

Itsestäni sen verran, että pääkaupunkiseudulla asustellaan ja kuudetta odotellaan :heart: Olo on toistaiseksi ollut hyvä, mutta jännityksellä odotan, että koska pahoinvointi alkaa ihan todenteolla. Turvotusta on täälläkin ja mulla kyllä maha kasvaa nopasti muutenkin. Ylipainoa on tällä hetkellä, joten ihan heti ei jäädä kiinni tästä raskaudesta ;)
Tarkoitus on noudattaa nyt alusta lähtien raskausdiabeetikon ruokavaliota, ettei kiloja kertyisi enempää.

Eli listaan tietoja: -Mimmuli-/29v./Kuudes/KOS

Palaan paremmalla ajalla kirjoittelemaan enemmän ja kommentoimaan muille.

-Mimmuli- rv.4+6
 
Hyvällä säkällä ollaan samaan aikaan synnyttämässä Mimmuli! Mulla kun on la 10.12 ( tosin mä uskon vakaasti että tulee aiemmin kuten 2 edellistäkin... Ehkä enemmän toivon että tulee aiemmin, "huonolla" säkällä kun menee 2 vkoa yli, se on jouluaatto :| ). Nyt jos joku ihmettelee asennettani, niin voin kertoa että itse olen syntynyt joulukuun puolessa välissä ja ikävä kyllä koko elämäni saanut siitä kärsiä... Jouluaattovauvaa en ihan välttämättä tilaisi :ashamed:.

Tänään ollut melkoista repimistä alavatsalla, lähinnä kohdun seudulla.. Töissä kun joudun kanteleen ja nosteleen kiukuttelevia lapsia, repiminen yltyi. Rauhottui kuitenkin kun otin iltapäivällä tunnin päikkärit =). Oon ollut tosi väsynyt muutenkin viimeisen viikon.. Metallin makua suussa... Siinäpä tämän pvn kuulumiset!

-Kirppa ja ylläri 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Noi oireet voi vaihdella ihan hirveesti, viimeeksi oli ihan oireettomia päiviäkin ja olin ihan varma, että kesken meni... : / Mutta ei sitten mennytkään. Oireiden seilaaminen ja vaihtelu on ihan normaalia.

Mullakin välillä illasta turvottelee, mutta ei ihan hirveesti vielä. Ei ole tosin vielä viikkojakaan oikeestaan mitään kasassa, ni en ihmettele :D

Meyme: muakin pelottaa, että vauvalla olis joku kromosomihäiriö tms. En tiedä mistä se pelko tulee. Tosin viime raskaudessa olin ihan varma, et joku menee pieleen ja en saa elävää vauvaa syliin koskaan. Noh, tossahan tuo pötköttää. Että hormoonien piikkiin. :heart: Aika pieniä todennäköisyyksiä noi sairaudet kuitekin on.
 
Tosi kiva että on palstalaisillekin nyt oma ketju, kiitos sen pystyttäneelle ja päivittäjälle :flower:

Samoja pelkoja on täälläkin että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa ja mitä jos sitä ja tätä. Varasin tänään Femedaan alkuraskauden ultran ja se on 23.4. Silloin on rv 7+ jotain päiviä.

Ketjun nimi: annan ääneni Joulukuun joululahjoille :)

Eiköhän sitä taas naistenklinikalle olla menossa joten mut voi päivittää listalle tiedoin:

Joulunyytti/36v/kolmas/NKL
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan! Varovaisesti uskaltaudun mukaan joukkoon, pari testiä tehty ja molemmista tullut haalea plussa :) Keskiviikkona testaillaan taas esikoisen 1,5v neuvolan yhteydessä. Toivotaan että sieltä pärähtäisi selkeä plussa ja pysytään mukana!

LA olisi menkoista katsottuna 7.12. Mulle voisi siis päivittää listaan enssu/23v/2.lapsi/K-SKS

Oireita tuntuisi kyllä olevan varsin ilkeä alamahan/selän juiliminen ja rinnoissa tuntuu samanlainen jomotus kuin maidon noustessa. Esikoisen odotus sujui melkoisen helposti, alkuun kärsin kuukauden huonosta olosta mutta siihen ne pääosin jäikin. :) Kovasti nyt jännätään siis keskiviikkoa että mitä sieltä eteen tulee!
 
Tänään oli ensimmäinen lääkärikäynti ja jouduin heti verikokeisiin, testattiin yhtä sun toista. Joko ens viikon pe 18.4 tai ma 21.4 menen hakemaan tulokset ja sillon pitää myös olla syömättä ja otetaan paastoarvot sekä jostain kumman syystä pitää viiä kakkanäyte mukana :D en oo kyllä sellasta ennen tehnyt. Noh hyvä tietty tsekata kaikki tarkkaan :D Sillon samana päivänä myös ultrataan ja sekös jännittää... toivottavasti kaikki hyvin ?
 
Mites muuten se fb-ryhmä, oliko joku kerenny perustaa? Mä olisin ainakin kiinnostunut :)
Soitin tänään neuvolaan, eka aika parin viikon päästä. Tästä se lähtee :)

EliEli: ihanaa että pääset näkemään pikkuista, toivotaan että kaikki on hyvin ?
 
Ehkä tääkin uskaltaaa ilmottautua joukkoon mukaan, vaikka aikaisessa ollaan! Minulla on edellisestä liitostani kaksi lasta (2v ja 4v) ja miesystävälläni yksi lapsi, eli uusioperheen elämää eletään.
Minulla on takana yksi tuulimuna raskaus (v.2008), jonka vuoksi koko ajan saa pelko persiissä elää aina alkuraskaudet, esikoisen aikaan tein 5 raskaustestiä ja kävin varhaisraskauden ultrassa, ihan vain varmuuden vuoksi, niinkuin toisenkin lapsen kohdalla, mitenköhän tässä käy? :D

Opiskelen tällä hetkellä ja sekin pelottaa, että kun koulu jää (taas) kesken, että pääseekö sitä sitten joskus takaisin koulun penkille. Kaikki asiat oikeastaa pelottaa, ihan kuin olisin ensikertalainen ;) Ja eihän tästä uskalla vielä kenellekään oikein puhuakaan, paitsi jos täällä silloin tällöin avautuu..

Lisätä voi listaan;

Pikkuihra/28v/3.lapsi/KOS (LA 11.12)

-pikkuihra 4+5
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille! :)

Chokomom: täälläkin vain maha on niin turvonneen näkönen ja tuntuu hassulta katsoa peilistä itseään, kun näyttää jo siltä, että olisi pidemmällä raskaana! Ihan hassua. Tekee vaikeaksi tämän salailun :/ täällä ei pahemmin muuta, mutta sitten tämä väsymys! Meinaa alkaa haitata joka aamuisia juoksulenkkejä. En todellakaan halua lihoa samoihin mittoihin, mitä nuista kahdesta aiemmasta. Pitää katsoa jos sitä keksis jotain muuta tilalle :D

Mitenkäs täällä muut? Tykkäättekö käydä harrastamassa jotain? :)
 
Minullakin vatsa jäi heti turvonneeksi, vähän kuin menkkoja edeltävästi usein. Karmea kumpu. Näin oli tosin muutama kuukausi sittenkin ennen keskenmenoa, heti kun kohtu tyhjeni maha hävisi ( onneksi).
Minulla on jotenkin kauhean levollinen olo, oletan kovasti että nyt kaikki menee hyvin ja saan toisen joulukuun vauvan ( 6v on syntynyt 21.12), nyt onneksi ei tarvitse jännittää, että jouluna syntyisi vaikka menisi 2vk yliajalle kuten tuo 6v aikoinaan meni. Ensimmäinen syntyi 38+4 ja ´viimeinen 36+4 joten eipä siitä tilastoa tehdä. Toivon silti, että jo marraskuussa syntyisi, on ne viimepäivät aina yhtä karmeita.
Täälläkin tänään 6+0 ja siitä hyvä mieli, ensi viikolla pääsee jo ultraan =)
 
Täällä jännäillään pääsenkö teidän mukaanne vai en! Menkat kolme-neljä päivää myöhässä, mutta aamuinen testi näytti vain erittäin haaleaa roskis haamua : /
Kokoajan sellainen olo että menkat alkais kylläkin.

Tuosta FB-ryhmästä, mielestäni sen voisi perustaa vaikka vähän myöhemmin? Esim. kun jokainen on käynyt ultrassa tms, mielelläni vasta silloin itse liittyisin.. Jos edes pääsen liittymään laisinkaan! :)
 
Helou! Täällä kans kasvatellaan mahaa, toivottavasti vaan yhden lapsen verran.. :D Esikoinen tulossa ja kamalasti ootan jo ekaa neuvolaa! Kuunneltiinkos teillä (aiemmissa raskauksissa) ekassa neuvolassa sydänäänet vai oliko se vaan paperin täyttelyä ja höpöttelyä? En malttais millään oottaa np-ultraan että saa varmuuden masuasukista ja että montako siellä on.. :) oireita on ollu hedelmöityksestä lähtien ja oonkin kummastellu sitä ku yleensä oireet ilmaantuu vasta myöhemmin. Tämä tärppäs kuitenki ekasta yrityksestä ja toivottavasti pysyy mukana joulukuulle asti. Oireita on liuta ja ne on ollu aivan selviä ja melko voimakkaitakin. Nyt oottelen pahoinvointia ku on ollu kolmen päivän ajan TOSI ällö olo. Onneks ei kuitenkaan vielä oo halailtu arabiaa :)

AmaliaK + Masuasukki 24v/1.lapsi/SeKS
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Tervetuloa uusille :)

Sarasofia onpa kiva nähdä sinut tällä puolella! :)

Varasin neuvolan :). Se on reilu kahden viikon päästä. Kyselin myös vitamiineista ja erityisesti magnesiumista ja liikunnasta. D-vitamiini piti laskea 10 mikrogrammaan, aiemmin olen syönyt enemmän. Magnesium piti laskea myös 280 mg ja sitä on myös raskausvitamiinissani 90 mg, joten eilen etsiskelin pienempää annoskokoa apteekissa ja tajusin, että jossain magnesiumeissa on raskausaikana kiellettyjä makeutusaineita. Liikunnasta sanottiin, ettei sykkeen pitäisi nousta yli 140, mutta muuten aika vapaasti voi edelleen liikuntaa harrastaa. Aion siis ottaa sykevyön käyttöön, niin pystyn kutakuinkin tuota noudattamaan :).

Tänään aamulla luulin jo, että joudun halailemaan pönttöä, mutta jäi vielä vain yökkäyksiksi. Nyt päivällä kuitenkin on jälleen oikein hyvä olo. Enää viikko ultraan :).

6+1
 
Kivakun porukka kasvaa :)
Itse voisin fb ryhmään liittyä mikäli sellainen jo on tai perustetaan.

Täällä ja masu melkoisen turvonnut, esikoinen just kysyi onko mulla vauva mahassa :eek: ei oo kuitenkaan kauaa edellisestä kun pienin vasta sen 7kk. Pian on näkynyt etenkin toisesta ja kolmannesta, nyt näköjään myös neljännestä. Vaikka tosiaan turvotusta vasta tämä :)


Liikunta, käyn salilla muutamia kertoja viikossa ja vaunulenkit kuuluu tietysti myös ohjelmaan :)

Neuvolan voisi ens viikolla varailla :) mitähän meidän terkka tuumaa, yllättyy varmasti soitosta :D

Astre ja pikkuinen 4+4

 
  • Tykkää
Reactions: EliEli
Hei kaikille!

Hämmentynyt tuleva paksukainen ilmoittautuu! Plussattu viime perjantaina. Yritetty viime kesästä asti, joten monet pettymys-negat kerettiin saada ennen tätä ihanaa yllätystä! :)) Epäsäännöllisen kierron vuoksi LA on vain arvio, mutta tarkentunee sitten ultrassa! :)) Lisätkääpäs listaan:

Dart / 26v / 3.lapsi / OYS / LA 13.12
 
Viimeksi muokattu:
minä tulen sit fb;n puolelle myöhemmin, vähä varmemmilla viikoilla =)

ja majj, viivojen vahvistumista toivon, mutta eihän se hormooni kaikilla samalla tavalla nouse ja positiivinen se on heikkokin positiivinen :heart: tsempit!
 
Toothie, kiitos, kiva olla täällä puolella vaikka jäätävä pelko onkin jatkuvaa... tai pelko nyt ehkä hieman liioittelua, epävarmuutta lähinnä, mutta pelko siitä että keskeytynyt keskenmeno toistuisi... Pakko vaan yrittää ottaa päivä kerrallaan ja ootella että pääsis 6+ viikoille ja sitten voisi harkita sitä varhaisultraa että mihin vaiheeseen sen ottaisi.. :) Jos siellä ultrassa on kaikki hyvin niin soitan sitten vasta neuvolaan!

Elieli, mua alkoi nyt tosissaan kiinnostaa missä päin asut ( =) ) mutta ehkä se tässä myöhemmin sitten selviää jahka uskaltautuisin sinne fb:n puolelle. Lokakuun ryhmästä lensin ku leppäkeihäs viimeksi ja oli vähän hölmö olo sen jälkeen. :ashamed:

Eilen oli outoja menkkamaisia jomotuksia alavatsalla. Ei ollut tuossa tammikuun tärpissä vastaavanlaista, enkä tiedä onko se hyvä vaiko huono juttu. Mutta tissit (ja nännit!) on taas kasvaneet ihan uusiin svääreihin, ois voinut olla kasvamatta kun rintavarustusta on ennestäänki ihan liiaksi... :/
 
Poks 5+0! Hirveä jano kokoajan!!! :eek:. Pieniä puistatuksia eilen, kun maha oli tyhjä.. Illalla tuli ihan kaamea kipukohtaus vatsaan, mutta meni onneksi muutamassa minuutissa ohi. Rintoja pingottaa edelleen, mutta se kipu on lähtenyt. Mieliala vaihtuu sekunnin murto-osassa, mutta se on niin normaalia muutenkin :kieh:.
Ihmeellisen rauhallinen olo, vaikka tietysti tuulimunien ja keskenmenojen jälkeen aina vähän pelkää. Tuntuu niin hölmöltä, miten tällaisen pommin käsittely voi tuntua näin rauhalliselta.. Ehkä tällä on jokin tarkoitus? :heart:. Eniten pelkään ehkä ultraa ja sitä onko kaikki kunnossa. Viime raskaudessa jäin seuloissa kiinni, muutama tod tuskainen viikko ( istukkanäyte yms) ja tuloksia odotellessa. Onneksi suuresta riskiluvusta huolimatta oli terve tyttö =). Koskaan enää en haluaisi kokea samaa..
 
Mitenkäs täällä muut? Tykkäättekö käydä harrastamassa jotain? :)
Juurikin ostin vatsalihaspenkin ajatuksella että pääsisi entisestä repusta eroon, mutta koska olen niin skeptinen niin en taida uskaltaa rykiä sillä, ennen kuin "varmat viikot" on takana ja kaikki reilassa :D Harrastuksiin ei valitettavasti ole aikaa, kun nuo kaksi pienempää ja koulun penkin kulutus vie lähes kaiken ajan, mutta jos päiväkodille juokseminen ja siitä bussiin vielä nopeampi juokseminen lasketaan liikunnaksi, niin sitten :D

Vähän mietityttää tuo kun on koulu kesken, tai ei ihan vähääkään. Oon elämäni aikana käyny vaikka ja missä koulussa, kaikki lopahtanut mielenkiinnon puuttuessa kesken kaiken ja NYT kun olen löytänyt sen oman alani ja todistuksetkin näyttää loistavilta, niin nyt se sitten jääkin (taas) kesken :ashamed:, toivon todella että on sitten mahdollisuus päästä jatkamaan, samassa koulussa, tosin kun tuota ikää alkaa olemaan jo niin sitä olis jo 30v, kun pääsisi sinne takaisin. Olisin valmistunut 2016 :D Ja luokkatoverini on tällä hetkellä niitä 16v. omg!

Sepä siitä avautumisesta, onneksi tänään alkaa Hullut Päivät btw :D
 
Harrastuksista:
Kuntosalilla teen raskaita treenejä 3-5krt/vk. Aijon jatkaa myös niin kauan kun tuntuu hyvältä :)) Tietenkin keventäen painoja loppua kohden! Halusin myös rullaluistella 300km tänä kesänä, mutta taitaa pyöräilyyn vaihtua nyt ;-)

Raskausoireista:
Ennestään isot tissit ovat turvonneet JÄÄTÄVÄN KOKOSIKSI! :FF Järkytys. Ovat myöskin todella kipeät. Muita oireita ei ole, mutta oottelen kauhulla sitä parin viikon päästä alkavaa oksennuskarnevaalia -____- ! Aikaisemmissa raskauksisa pahoinvoinnit kesti vain kuukauden verran, joten suhteellisen helpolla olen päässyt ! :))
 
Minä kans liityn tuonne fb:n puolelle vasta sitten, kun tämä raskaus on vähän varmemmilla vesillä :D

Tänään oli taas sellanen aamu, että olisi niiin tehnyt mieli jäädä nukkumaan eikä lähteä lenkille, mutta lenkkeilyn makuun päässeenä oli pakko potkia itsensä sieltä lämpöisestä sängystä ylös! Mulla tuo aamujuokseminen vaikuttaa myös siihen, että olen paremmalla tuulella ja jaksan aloittaa muksujen kanssa aamun paremmin, kuin että odottelisin sitä hetkeä kun jompikumpi herää ja sitten pitää raahautua perässä :D itsellä pitäisi myös hommatta sykemittari, että näkis meneekö sykkeet sallitun rajoissa, vai pomppivatko miten sattuu.

Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että vauva tulee huonoon saumaan? Tai on jotenkin huono hetki vauvalle? Mulla alkoi eilen masentaan meidän tilanne, kun miehen työpaikalla on nyt yt-neuvottelut menossa ja varsinaisesti ei vaikuta miehen työhön, mutta nämä potkitut vaikuttavat ja jos niitä on paljon, niin miehenkin työt on vaarassa ja todennäköisesti tietää sen vasta sitten toukokuun lopulla. Huonoimmassa tapauksessa mies jää työttömäksi syksyllä ja itselläkään ei vielä töitä tiedossa, niin mitäs sitten? Mies on ihan paniikassa ja masistelee koko ajan, niin yrittää siinä sitten iloita uudesta tulokkaasta ja ajatella, että kyllä kaikki järjestyy!

Huoh, anteeksi tälläinen purkaus. Pakko jollekin saada purkautua, kun kuitenkin salassa vielä tämä raskaus pidetään, niin kiva olisi tietää jos jollain samanlaisia kokemuksia, tai että on ollut niin sanotusti huono hetki vauvan tulla, mutta silti kaikki on järjestynyt, niin kiitos! <3
 
Näääh, oireetonta menemistä täälläkin. Tissikipua, minusta kohtutuntemuksetkin on vähentyneet. ? Eilen oli illalla kyllä huono olo. Ja ehkä vähän aamullakin, ota tästä nyt sitten selvää. Toisaalta on kuitenkin sellainen olo, että ei tää kesken mene. Outoa? Ja sit kuitenkin välillä pelottaa. Tuntuu TAAAS, että oon ollu jo vuoden raskaana, vaikka oon tiennyt tästä vasta vajaan viikon.

Pitää varmaan perjantaina pissata sihen digiin ni näkee vähän, että onko noussu noi hormoonit.

Huonosta ajankohdasta vauvalle: Mulla on jonkin verran siitä kokemusta, mutta myös siitä, että asiat selviää. Kun odotin tätä nuorimmaista, tulin raskaaksi kesken vuoden työsopimusta. Sitten mun virka päätettiin vakinaistaa, olin raskausviikolla 30. Siihen oli useampi hakija, kävin samat soveltuvuustestit läpi kun muutkin, samoin ryhmähaastattelun. Sitten kaksi viikkoa ennen mun mammalomaa, mulle selvisi, että sain sen viran.

Noh, nyt on työpaikka, johon palata, näyttää vaan et menee vähän pidempään kun ensin ajattelin. :heart: Mulla siis juuri loppui äitiysloma ja ilmoitin kk sitten, et oon kotona ainankin jouluuun.

Tuulentyttö ja masumurmeli 4+5 (kait)
 

Yhteistyössä