Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Heips kaikille!

En oo kauheemmin käynyt lukemassa/kertomassa kuulumisia, mutta nyt kun päätin tulla niin huomasin että eihän me olla ees syntyneiden listalla! Mä kyllä ilmoitin tammikuussa että tyttö syntyi 27.12.07, mut se on tainnu mennä ohi silloiselta päivittäjältä... Eli Jennyn pituus oli 52cm, paino 3900g ja hän syntyi rv 41+3.

Jeps, piti kirjoitella enempikin mutta tyttö huutaa ruokaa, joten ensi kertaan :wave:

Nora ja Jenny 2kk
 
kiiuska: Täällä ilmoittautuu yksi turkulainen, joka sai vauvalleen koliikkiin helpotusta vyöhyketerapiasta... Elikkäs yritin laittaa sulle yv:tä, mutta ei onnistunut... Tää ei Turussa, mutta Turun kupeessa kuitenkin. Me käytiin sellaisessa paikassa kuin Maskun Axoni, se on maskussa, jos ystävälläsi auto, niin sinne on semmoiset 15 kilsaa Turusta... Hoitokerta 32 euroa ja käsittelee vauvaa kivasti. Me käytiin 3 kertaa ja apu tuli iltaitkuihin ja levottomuuteen. Turussa myös pulssissa aivan ihana vyöhyketerapeutti, esikoistani käytin hänellä, mutta hän taitaa olla edelleen hoitovapaalla, joten ei ollut ainakaan tammikuussa paikalla... Turussa on vyöhyketerapeutteja paljon, mutta niitä ei kauheesti mainosteta. Googlettamalla saattaa jotain löytyä...
 
Nyrkki maistuu täälläkin. Eilen poju makoili tissittelyn jälkeen tuossa mun rinnan päällä ja nyrkkiä lussutti, tais sitten mennä liian syvälle kurkkuun, kun oksensi kauheet satsit mun päälle :$ onneksi oli mies kotona, ettei tarvinnu sotkee koko sohvaa, oli nimittäin sen verran sitä oksua... :whistle:

Lueskelin noita teidän pienien nukkumisaikoja ja sainpas taas hankittua huonon omatunnon.. meillä pojan yöunet maks. 10h ja siinä ajassa on mukana myös syömingit!! Päivällä kylä nukkuu kai ihan normaalit määrät... Mutta milläs tuon pienen pakottaakaan nukkuun yöunia pidempään, kun aikasemmin ei yöunille nukahda ja aamulla pidempään ei uniaan venytä :'(

Tuitsu: meillä miehen kanssa vähän samaa vikaa... kun vähän sanooa, että väsyttää, niin vastaus kutakuinkin "ite oot halunnu/toiset olis onnellisia ja sinä vaan kitiset/nuku päivällä kun vauvakin nukkuu jne." kyse kun ei oo siitä, etten ois halunnu vauvaa vaan siitä, että väsy vaivaa, eikä tuo yleensä pelkällä onnellisuuden tunteella katoa :/ Ukko käy sentän töissä, joten hän voi olla väsynyt, mähän vaan oon pojan kanssa kotona.. :kieh:

Anopeista ollut puhetta... meillä suureksi osin äärimmäisen ärsyttävä :/ Meillä kanssa pitkä matka molempien kotipaikkakunnalle ja ollaan yritetty jakaa kylästelyt molempiin mummuloihin tasaisesti :headwall: itse en tunne oloa lainkaan luontevasti anoppilassa... mies taas loukkaantuu, jollei pojan kanssa vietetä aikaa hänenkin kotonaan, joka tietysti on täysin ymmärrettävää! Anoppi oli puhunut mun äidin kanssa ja vaipan vaihdosta oli ollut puhetta. Meillä äitini ja myös pikkusiskoni vaihtelevat vaippaa tuosta vain. Anoppi oli sitten ollut ilmeisen loukkaantunut, kun hän ei ole saanut vaipattaa |O mun ilmeisesti pitäisi pyytää anopilta, että voisiko hän vaihtaa kuivat , itse kun ei ilmeisesti saa suutaan auki :whistle: jos taas pyytäisin, voisi siitäkin selän takana olla puhumista...kun ei miniäkokelas edes vaippaa pojallee vaihda... Toinen henk.koht. itseäni ärsyttävä asia on se, että anoppi jatkuvasti kehuu meidän asuntoa (kun se on niin tilava ja kätevä jne), eikä missään tapauksessa kannata muuttaa... asutaan luhtitalon toisessa kerroksessa, 55 neliöä. Ihan kiva kämppä, en vaan pääse pojan kanssa kaksin ulos vaunuileen, kun en pääse portaita vaunuineen alas!! Anopin ratkaisu on toiset vaunut alavarastoon :eek: Hyöty varsinkin päikkäriaikaan suuri, kun poika nukkus suunnilleen 12-15, joko olisin kävelyllä koko 3h tai sit herättäsin pojan ja kantasin tänne ylös kiukkuileen keskeytettyjä unia :headwall: Aikaisempi anoppiehdokas oli mahdottoman ihana ihminen, ehkä nyt mielessäni vertaan liikaa häneen ja kärjistän asioita turhankin päiten :ashamed:

Hauskaa päivänjatkoa kuitenkin kaikille, olipa anoppi sitten millainen tahansa :D
:wave:
 
Kirjoitan nopeasti... (myöh.lisää).

Nora79: Kiva, että tulit näytille :D . Sua on kaivattu. Sä olit sitten raskaana oikein pitkän kaavan mukaan, etkä tullut TAYSiin samaan aikaan, vaikka varasin sulle paikkaa ;). Mirsun kanssa ollaan mietitty, että pitäisi tamperelaistenkin treffata, kun Hyvinkää, Turku ja pk-seutukin on aktiivisia. Huomasin, että ootkin menossa to sinne cineen. Mäkin tulisin, mutten nyt pääse.

Me ollaan taas 10 h unta 2 syötöllä rytmissä :heart: :heart: :heart: .
Neuvolassa käytiin ja tyttö 10 vk on 61 cm ja 6225 g :saint: .
En tiedä onko takaisinvirtaus helpottanut, mutta ainakin tyttö on onnellisen oloinen ja äiti sitäkin enemmän =) :heart: . Mikään ei ole niin ihanaa, kuin se, että oma vauveli voi hyvin.

Olikos se Rillukka vai Riikkuli kun oli lähtenyt lätkämatsista kesken pois... Mulla taas meni 2 ekaa erää ihan ohi, vaikka oli tosi jännä peli, kun pelkäsin niin hirveästi, että osaako mun vanhemmat hoitaa tyttöä :/ . Ne tais vähän loukkaantua, kun epäröin, mutta tyttö on niin pikkuinen :ashamed: .

Kiva, että Hulivili / Mammykin kävi kertomassa kuulumisiaan. Paljon jaksamista sulle :hug: !

Kiiuska: Maksimissaan 13 tuntia täälläkin nukutaan. Ne kirjojen mainitsemat 16-20 h on kyllä kaukana... :p

Mun täytyy sanoa, että mun anoppi on kyllä todella mukava ja pitää tytöstä niin hyvää huolta, etten todellakaan voi moittia =) . Aina olen hänestä ihmisenä pitänyt, mutta lapsen tulon myötä olen oppinut arvostamaan häntä ihan eri tavalla.

Meillä on kans nukkumaanmenon suhteen selkeät rutiinit olleet heti alusta asti - aika samaan tyyliin kuin Tuitsulla - ja tähän asti ei muutamaa kertaa enempää enempää ole tarvinnut nukkumaanmenosta tehdä mitään numeroa, vaan tyttö nukahtaa itse omaan sänkyynsä. Toivottavasti näin jatkuu =) ...

Tyttö on alkanut pungertamaan itseään istumaan kun on sylissä B) - tuntuu, että olisi iso tyttö jo :| :heart: .

Nyt syömään... :wave:
 
Sätsyli: Se olin minä, joka lähti lätkämatsista kesken pois... :ashamed: Saas nähä kuinka lauantaina käy, kun ollaan menossa hiukan pidemäksi aikaa... Saas nähä kuinka käy. Kun mies ehdotti, ett mennään ennen konserttia syömään, niin sanoin jyrkän ein, koska ajattelin, ett kun ottaa sieltä toisesta päästä, niin vauva todennäköisesti nukkuu, niin ei tartte olla musta niin kauan erossa ja tissitkään ei kärsi niin paljon, kun imetän ennen lähtöä... Tietty mulla on rintapumppu kassissa mukana... :D
 
No niin.. Jälkitarkastus ohi ja alakerrassa kaikki kunnossa :D ..

Täytyy nyt ottaa tuo iltarutiinit ihan sydämen asiaksi.. Kuinka paljon illasta teidän vauvat valvoo, kun tämä poitsu valvois vaikka kuinka kauan.. ei edes pikku tirsoja ota. Tissillä saattaa silmät käysä kiinnni, mutta ei sen kauempaa.. Elikkäs pojalla ei edelleenkään ole minkään valtakunnan rytmiä.. Nukkuu joskus pitkät päikyt 19:00 asti ja joskus unet loppuu 17:00.. NIin mites tuota rytmiä alkais iltaan tekemään.. Mihin aikaan olisi hyvä jne.. Mihin aikaan teillä vauva menee nukkumaan??

Kauheasti kysymyksiä, mutta kun haluan jo rauhallisemmaksi tämän pojan nukkumaan menon.. Ymmärrätehän..

Monelta muuten aamuisin heräätte.. Täällä menee joskus kymmeneen, elikkä onkohan liiän myöhään.. Tänään poika siis nukkui 11:30, kun meni 1:30 nukkumaan.. Söi kyllä välissä
 
Odotusaikana oli galluppia vauvanvaatteiden silittämisestä. Minä silitän edelleen kaikki ja välillä puklurätitkin... No ei sitä vauvan päiväuniaikaa tietysti voi järkevämminkään käyttää, kun ei yölläkään nuku. Siinä meni 1,5h kätevästi kun oli kunnon röykkiö odottamassa pieniä kauluspaitoja ja muita helppoja vaatteita...Hullu ämmähän sitä on. :LOL:

Kiitos Shamandalie rupatteluseurasta. Otetaan pian uusiksi! Varmasti näytettiin niin pelottavilta, etteivät muut uskaltaneet liittyä seuraamme :p

Ei se imetys vaan ole helppo juttu kaikille. Itse olen käynyt imetysneuvojalla opissa, kuunnellut puhelimitse imetysneuvoja, pesinyt, juonut litratolkulla olutta (vihaan olutta, koskaan ennen en ole juonut) ja pumpannut vuokrapumpulla (samanlainen kuin sairaalassa) 2 kk öin ja päivin jokaisen syötön jälkeen. Silti on kamalaa tahkomista edelleen. Pumppauksesta olen nyttemmin luopunut, mutta jokainen syöttö kestää edelleen tunnin. Porche ymmärrän siis hyvin tunteesi. Kiitos Riikkuli kanssavalvoja sanoistasi.

Tarttuvatko teidän vauvat jo helistimeen? Meillä taito on ollut puolitoista viikkoa kohtuullisesti hyppysissä, mutta eilen ei enää osannut. Tyrkytin helistintä ihan järkyttyneenä: "Ota nyt", mutta ei suostunut ollenkaan. Tänään onneksi sujui taas jotenkuten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Oiskukaan sitten uskaltanut tulla, vai olitkos se sinä joka meni ohi, katsoi pitkään ja jatkoi tyynesti matkaa? (Näin uskallettiin hapikon kanssa vähän epäillä :D)
Ei, se en ollu minä! Oltiin sovittu vanhojen kavereitten kans että treffataan maanantaina kun kaikki kerran ä-lomalla ollaan. Tein kuitenki aamulla sen taktisen virheen (?) et otin aamulla pojan viereeni tissille kun en jaksanu nousta, ja se tietty nukahti siihen, samoin minä. Herättiin puol kymmeneltä, ihan luksusta! Lähtö veny, kun herra mm. päätti puklata ekat vaatteet, ja seuraavat sonnittiin ihan sinapin väriseks just kun oltiin lähdössä. :headwall: Lopulta oltiin siis Hirvensalossa klo 12, eli en kerinny sitte enää kaupunkiin yhdeks. Mut ens kerralla oon mukana!

Porsche :hug: Muakin harmitti tosi paljon alkuun et joudun antaan tölkkimaitoo tolle pienokaiselle. Oon kuitenki tissitelly aina aterian alkuun niin paljo kun se sieltä maitoo ottaa, ja välillä antanu "nautiskella", eli pitää tissiä tuttina. Lisämaitoo meilläkin menee enemmän, mut kuten joku sanoikin, pääasia on että lapsi kasvaa! Voi sitä lasta muutenkin sylitellä ja pitää lähellä, ilman stressiä. Toisaalta toi pullomaito on myös helpottanu elämää, nyt pystyy olemaan vaikka shoppailemassa pitempään kun tietää että joku muukin pystyy ruokkimaan pojan.

Tarttumista meillä ei harrasteta vielä kunnolla, mutta kovasti poika ojentelee jo kättään leluja kohti. Viime päivinä on oppinut mäiskimään lattialla keinuvaa helistintä, ja jutteleekin sen kanssa mielellään. Itseasiassa eilen ja tänään sai raivarin kun tyhmä äiti ei antanut enää leikkiä sillä, vaan roudasi väkisin autoon.

Anoppi on meikäläisellä ihan mukava. Tosiaan kohta 12 v ollaan oltu miehen kanssa yksissä, ja tuntuu että vasta pojan syntymän jälkeen anoppi alkanut rentoutumaan mun seurassa. Hän pitää mielellään poikaa, ja uskallan jättää sinne hoitoon (tosin en ihan niin rennosti kuin omille vanhemmilleni). Eilen anoppi kävi ostamassa poitsulle puuhamaton kun toivottiin sellasta, ihan kiva.
 
Pieni rauhan hetki täällä. Äiti tulee tietenkin koneelle! Vauva ja ispä vetelee hirsiä.

Tuo imetys on varmasti samanlainen asia kuin synnytyskin, että saahan sitä suunnitella ja toivoa, mutta todellisuudessa ei välttämättä asiat mene niin kuin tahtoisi. Turha on ripotella tuhkaa ylleen jos ei suju. Kukaanhan ei kruunua anna vaikka vetäisit itsesi aivan piippuun imetyksen suhteen. :/

Minä jätin nyt lisämaidotkin pois ja viikon päästä neuvolassa näkee sitten onko painoa tullut vai ei. Puellerohan tuo pimu on, mutta enpä sitä silti nälässä tahdo pitää.

Hapikko, pitäähän sitä pitää välipäiviä, ettei mene ylikuntoon! Meillä ei vauva mene nyt kyljelleen enää. Eiköhän se taito taas sieltä nouse kunhan aikaa kuluu.

Rillukka, kova yritys meillä, että saisin tytön nukkumaan klo 21 mennessä, noh eilen meni 23 asti. Olikin jo niin väsynyt tyttö, ettei voinut käsistään laskea ilman, että karjuminen alkaa. Kantoliina pelasti. Tähän se velli ja maito auttoi, taju oli kankaalla n. klo 21 kun klo 19 annoin pulloevästä ja vielä otti tissiäkin vähän myöhemmin päälle.
 
Kiitos tosi paljon kaikille teille tuesta. Mä olen tänään(kin) itkenyt ja vatvonut imetysasiaa, yuntuu ihan mielettömän pahalta kun maitoa ei kertakaikkiaan enää tule enkä saa vauvaa rinnalla imemään. Se turhautuu ja saa kimmokkeen huutamiselle.
Mä inhoon koko korvike sanaa ja mua ahdistaa kerta toisensa jölkeen avata uusi korvike tetra kaapista ja juottaa vauvaa tuttipullosta. Tänäänkin telkkarissa sanottiin että korvikkeen antaminen on yksi riski altistaa vauva SYÖVÄLLE! Voi isä, aiheutanko mä nyt lapselleni syövänkin! Ahistaa ja pahasti. Mun on muutenkin vaikea olla kun pelkään noita tauteja, ja yritän kaikin puolin ruokkia perhettäni niin terveellisesti kun mahdollista.
Yhden virheen tein sen myönnän, rintapumppua en koskaan ostanut.. Se OLISI pitänyt ostaa niin näin ei välttämättä olisi käynyt..
Mä olen spekuloinut tätä mun ahdistusta tästä imetyksen loppumisesta niin että miten mun voi tuntua niin pahalle kertakaikkiaan, elämä on antanut mulle niin paljon hyvää että mua pelottaa koko ajan että koska se näyttää sen varjopuolensa. Mä niin rakastan mun perhettä että ihan sattuu ajatellakin että jollekin sattuisi jotain.
Oonko mä nyt tulossa hulluksi? Tän kaiken aiheuttaa rakkaus tuohon pieneen ihmiseen.
Kuinka sitä on saanut aikaankin jotain noin upeeta ja vielä kolme kertaa.
Kaikki on niin hyvin niin miksi silti elämä pelottaa.
Onko mulla joku hormoniryöppy nyt vai mikä..
Nyt tuli purkauduttua, kiitos, ei varmaan saanut mitään tolkkua.. :ashamed:
 
Jossain se raja syyllisyydessäkin menee, ei herran tähden voi ottaa vastuuta jos tytär joskus tulevaisuudessa sairastuu esim. syöpään. Tuskin siihen vaikuttaa vain imettäminen! Ei äiti nyt ihan kaikesta voi syyttää.

Tämän päivän "Meille tuli vauva" jakso oli kyllä todella korvike kielteinen. Hirvitti oikein.

Täällä saa Porsche vertaistukea: http://maitolaituri.imetys.fi/viewforum.php?f=35&sid=d1bc751bd08272580a30002abca4e50a

Täällä vielä imetyksen uudelleen käynnistämisestä:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=124
Mielenkiintoista asiaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Tänäänkin telkkarissa sanottiin että korvikkeen antaminen on yksi riski altistaa vauva SYÖVÄLLE! Voi isä, aiheutanko mä nyt lapselleni syövänkin! Ahistaa ja pahasti. Mun on muutenkin vaikea olla kun pelkään noita tauteja, ja yritän kaikin puolin ruokkia perhettäni niin terveellisesti kun mahdollista.
Et et et ja vielä kerran et! Kyllä ne korvikkeet on niin moneen kertaan tutkittu ja testattu että voit turvallisin mielin ruokkia lastasi. :hug:

Ainahan keksitään milloin minkäkin aiheutavan syöpää, autismia, lapsettomuutta, keskenmenoja ja herra ties mitä. Useimmiten nämä jutut on pelkkää hölynpölyä, jota ei milloinkaan pystytä todistamaan tieteellisesti oikeaksi.

Porsche kulta, kaikki me pelkäämme lastemme puolesta ja toivomme heille vain ja ainoastaan parasta. Kuten jo moneen kertaan sanottu, niin huono äiti olisit jos et antaisi lapsellesi ruokaa. Et silloin, kun annat maitoa purkista, niin tekee lukemattomat vanhemmat.

Jahas, pullo kutsuu myös meidän poikaa. Koita jaksaa!
 
Porsche: Sulla on mun mielestä luopumisen tuska... :hug: Ei ton ihanampaa asiaa ole, kuin äiti, joka noin kovasti on yrittänyt. minusta on hienoa, ett jaksaa yrittää ja sitten kun sen kokee mahdottomaksi niin antaa itselleen luvan, ett se on mahdotonta. Meilläkin likka saanut eilisillasta asti kilareita rinnalla. Imee 5 sekuntia, päästää irti ja huutaa. Sinnikkäästi olen tissiä tarjonnut suuhun, mutta kun suurin heruminen loppuu, niin tuo neiti ei suostu imemään enempää, vaikka kuinka tarjoaisin. Päinvastoin, alkaa yökkimään, kun tungen tissiä lähes väkisin suuhun... :( Eli annan tissistä sen mitä ottaa ja loput korvikkeena... Enkä ota siitä enää itsekään stressiä, vaikka kuinka harmittaa... Eli täällä on tuota tarjoa rintaa joka huutoon lausetta turha yrittää, kun se rinta ei kelpaa silloin, kun sieltä ei kunnolla mitään tule... Paitsi tietty öisin---- :eek: Silloin mun tissit on tuttina... :whistle: ja minä en usko noihin syöpä... yms juttuihin. Ennen vanhaan annettiin 2 viikkoiselle jo appelsiinimehua, eikä kaikilla 50 vuotta sitten ole maitoa tullut, mutta hyvinhän elossa näyttää ihmiskunta olevan...Ja vanhukset yllättävän terveinä ja tuskin kaikki on täysimetyksellä silloin olleet... Mun mielipide on, ett imetyksestä on myöskin tullut tabu euroopassa. Jos et imetä, niin osa leimaa sinut. joka tuutista toitotetaan imetyksestä ja korviketta antavat äidit kokevat syyllisyyttä ja alemmuudentuntoa, turhaan minusta. Nyt Porsche toivon, ett hiukan helpottaa, etkä syyllistä itseäsi sellaisesta mikä on turhaa. moni haluaa jo lopettaa imetyksen tuossa vaiheessa, vaikka maitoa tulisi. Sinä taas haluaisit imettää, sehän on hienoo... :heart: Ja mä ymmärrän sua, kun ei se imetys ole ollut täälläkään todellakaan helppoa tällä kertaa... Minä ainakin olen tyytyväinen tähän, ett olen sinnikkäästi yrittänyt tähän asti...
 
Porsche olet kyllä sissi tuon imetyksen kanssa.. Itse olisin varmaan luovuttanut jo ajat sitten.. Tuo syöpä juttu kuulostaa kyllä aika paksulta. Kaikkea p*askaa sitä keksitäänkin, että saadaan meidät äidit tolaltaan.

Täällä poika koisii jo toista tuntia.. Niin.. jaksaa taas valvottaa äitiään :headwall: .. Kohta menen kyllä ja herätän tuon ihmisen lapsen.. No en vaiskaan, mutta kyllä tulee taas hauskaa jos valvoo tuonne kahteen..

Isäntä lähti kylästelemään ja minä täällä nautiskelen kynttilän valossa ja odotan että tuo minun pienokainen herää..

Ei mulla kyllä oikeasti edes asiaa ollut.. Porschelle vaan piti mun lähettää :hug:
 
Vaikeinta onkin nyt tehdäs se päätös lopetanko yrittämisenkin kokonaan, olen muutaman viikon tässä taistellut ja paininut mielessäni koska mulla on munaa myöntää itselleni se tosiasia että nyt riittää. Lue *luopumisen tuska*
Tietenkin me kaikki äidit toivotaan lapsillemme parasta, mutta nyt en kyllä käsitä miksi olen
tämän kuopuksen kanssa niin sekaisin tästä äitiydestöä ja omalla tavalla hiukan hukassakin siltä osin että kuvittelin kaiken jo osaavani ja muistavani vanhempien tyttärien ajoilta..
Just tuo mielikuva minkä itselleni äitinä olen asettanut tälle pienokaiselle, tuntuu nyt musertuvan. Samalla sitten tunnen syyllisyyttä myös siitä miksi en ollut näin herkkä
kun noi vanhemmat tytöt olivat pieniä.. Huh huh älkää muuta sanoko!
Ja oisku kulta kiitos kun sanoit noin, te olette kyllä korvaamattomia!
Mä en edes uskaltais avautua näin face to face kellekään, mä kannan päässäni jotain ihme sädekehää varmaan. Ja mua ärsyttää se että jotkut tuntuu ajattelen että kyllähän ton täytyy jo tietää miten toimia kun sillä on jo kaksi lasta. Tää on eri asia, mä olin silloin nuori ja uskoin kaiken elämässä kantavan.
MM- imee unissaan mutta olen vain tuttina, nälkää se ei vie.
Ja pakko sanoo vielä Riikkulille että olet varmaan ihana ihminen!
 
Mun on ihan pakko laittaa kello soittaan huomenna ja kattoo se ohjelma uusintana. Nyt tulin niin uteliaaks tän keskustelun pohjalta et mitä ihmeen hihhuleita siellä on tällä(kin) kertaa ollu selvittämässä. Jenkkisoopaa....
 
Aika jännä juttu MM-:n laittama linkki.. Ennen kun edes luin sen ostin kauppareissulta tänään 4 kpl 0,5l Olvin 1 tölkkejä, olen nyt kiskassu kaikki naamariin ja oikeesti tissit on täyttynyt! :kieh:
Shama en enää ota sitä teetä sitten vastaan! Pitkät sille litkulle (itkua ja hammastenkiristystä) ;)
Mutta vakavasti.. tuntuu hullulta.. Että kaikkensa sitä yrittää mutta tässä nyt ollaan ja kasvatetaan mun VIIMEISTÄ lasta. Ei saa nauraa. Tässä tää nyt on, seuraavan kerran saan vauvan syliini ehkä kun pääsen mummottamaan. (Toivottavasti menee aikaa!)
Mä olen nyt kahden viikon aikana ollut yksin kotona ihan liikaa, viimeviikolla mies oli pois,
nyt se on pois. Mutta soittelee mulle ja välittää, sehän tässä kärsii kun nukkuu hotelleissa.
Tänäänkin mietin että hitto nyt en enää kestä ja lähden shoppaamaan jotain mutta sitten tulin siihen tulokseen että mitä helvettiä mä materialla, nyt on kyse niiiin paljon isommasta,
mitä mä muka voisin lähtä ostamaan kun se ei kuitenkaan tuo lohtua eikä auta.
No ihmeen kaupalla anoppi ( joo just se ihana bleiseri anoppi) paukkas kylään tällä kertaa oli lenkillä, ja oli suht neutraali..
ja mä sai sille avautua ja otti tytön vaunuihin ja sain olla yksin tunnin, ihana fiilis oli olla yksin, tytötkin on tän viikon isällään.. Sain ottaa sohvalla hyvän asennon hetkeksi. Tuntuu taas paremmalta tämä kaikki.

Mutta nyt mä lähden nukkumaan..
:wave:
 
Tää emäntä silittää kanssa kaikki vauvanpyykit, oli sitten body tai puklurätti :ashamed: sitähän vois muuten jäädä aikaa johonki hömppään, kuten lepäämiseen tms. :whistle:

Porsche :hug: Kirjoituksistasi päätellen olet kaikkesi yrittänyt imetyksen suhteen!! Kun maito loppuu, niin kyse ei todellakaan ole huonosta äitiydestä!!! Toisinaan niin vain käy, vaikka kuinka haluaisi ja yrittäisi vauvan pelkällä tissillä syöttää! Älähän syyllistä itseäsi vaan ole onnellinen niistä ajoista, jolloin vauveli rintamaitoa sai!! On paljon vauvoja, jotka ei koskaan ole saaneet rintamaitoa ja ihan hyvin ovat kasvaneet ja olleet terveinä!

JOspa nyt sitten painus pehkuun, kun pojukin nukahti neljättä kertaa omaan sänkyynsä (tutin ja soittorasian avulla..)! sais itekki nukkua pari tuntia ennen syöttöä!
 
kah.. Mun maraton nukutus iltaa ei sitten vissiin tulekkaan :D *kop kop*
poika heräsi päikyiltä 19:00 ja nukahti mun ollessa saunassa isänsä käsivarsille 21:00, nukkui tunnin ja nukahti viereeni.. Nyt sitten koisaa tuolla omassa sängyssään.. Poika yleensä herää kun sen laskee sänkyynsä, joten lämmitin peiton ennen kuin laskin sen sinne.. No ei ainakaan tälläkertaa herännyt..
No joo.. Saas nähdä riittääkö unta koko yöksi..
 
Tuitsu: suklaa voi aiheuttaa mahavaivoja vauvalle. Mä lopetin sen syönnin ja tuntuu, että hiukan ois helpottanut itkut...tai ainakin pitää kuvitella niin, koska jouduin luopuun suklaasta, mutta mitäpä ei äiti lapsensa eteen tekisi.

Hyvä kuulla, että muillakin on noita samoja ärsytys tunteita anoppiaan kohtaan. Hiukka helpottaa omaa oloa.

Onks kellään kokemusta työpaikan hakemisesta äitiysvapaan aikana? Mä pistin eilen yhden hakemuksen menemään. Onko ketään valittu vaikka pääsis aloittamaan vasta puolen vuoden päästä?

Eilen mulla oli itku päivä, kun rupesin miettimään niitä kaikkia vauvoja, jotka itkevät eikä kukaan ota syliin. Mä en tiedä mistä toi ajatus edes tuli mun mieleen, mutta rupes ahdistaan. Sit mä mietin vauvoja lastenkodeissa, jossa he saavat perushoidon, mutta onko kellään aikaa olla niiden kanssa. onks tästä kellään tietoa? Kaikki yksinäiset vauvat surettaa mua :'(

 
Porsche: Kiitos kauniista sanoista... :ashamed: Ja varmasti tuo imetyksen kanssa vatvominen vaivaa sinua siksikin, kun teillä kerta on viimeinen lapsi. Niin meilläkin... Itse tiedän, ett mulle vielä tulee vauvakuume, vaikka nyt ei olekaan, mutta mies on jo kantansa tehnyt selväksi, joten itsekin haluaisin nauttia näistä imetyksen ihanuuksista hetken. Ja täällä kanssa juodaan 2 ploa 1-olutta tai alkoholitonta päivässä. Se on tuo mallas, joka maitoa hyvin nostattaa... Luin muuten esikoisesta pitämööni päiväkirjaa ja 2-kuukautisena olen alkanut hänelle antaa lisänä korviketta, kun tissimaito yksinääbn ei riittänyt. 7-kuukautiseksi asti imetin ja huomasin, etten ole läheskään yhtä paljon kirjoitusten perusteella stressannut tuosta maidontulosta kuin nyt... :eek: Mistäköhän mahtaa johtua? ja kauniisti osaat kirjoittaa, se piti vielä sanoa... :heart:

Rillukka: Kuinkas yö meni?

MM: Meillä neuvolassa sanottiin, ett 130 grammaan viikossa on riittävä painonnousu. Esikoisesta aikanaan oli 150 grammaa viikossa riittävä... Jos vauvasi kasvanut tuon 157g/vko, niin hienostihan hän kasvaa...
=)


Meillä taas oikea liskojen yö.... Ja varmasti d-vitamiineilla osuutensa asiassa, koska kun on nyt niitä 3 päivää saanut, niin 3 yötä olleet ihan mahdottomia... |O 2 1/2 tuntia on nyt ollut pisin nukkumapätkä, toi eka pätkä, kun ennen ollut 3-4 tuntia. Sitten taas tissitellään tunnin välein... Mä alan kanssa epäillä, ett riittääkö tuo tissi pelkästään yöllä, mutta katsotaan nyt muutama yö, ett miten menee... Kakkakin saattaa vaivata, kun taas on 3 päivää ollut tuo väli... Kun en viitsis sitä peppua ärsyttää joka päivä, mutta eipä sitä tavaraakaan muuten tuu... :(

Tämmöistä tänne aamuun... Hetki ihan omaa aikaa, kun esikoinen pitkästä aikaa tarhassa ja pikkuinen nukkuu aamupäiväpäikkäreitä ulkona...

Riikkuli ja neiti tasan 10 vkoa ( hui, kuinka aika juoksee....)
 
Huomenta :D

Riikkuli: Yö meni oikein mukavasti, kun poika tosiaan sitten päätti alkaa yöunille tuolloin 21:00..Yöllä kyllä syötiin monta kertaa, mutta nukkunut on koko ajan. Ei suurempia episodeja onneksi tullut :D .. Niin ja me herättiin 9:30 :D

Mutta minun täytyy koittaa hieman siistiä tätä asuntoa, kun tulee harvinaisia vieraita :D

-rillukka ja Jussi-
 

Yhteistyössä