**JOULUVAUVAT** helmikuussa

HUOMENTA!
Me ollaan nukuttu aina amuisin 10-11 asti ja nyt poju alkoi 8 ruokailun jälkeen hekottelemaan niin paljon ettei kumpikaan pystynyt nukkumaan. Ihanaa kun poika on oppinut nauramaan ääneen ja on niin hyvällä tuulella...

ootteko te joskus tunnistanut jonkun tutun keskustelupalstalta? Entä ootteko paljastaneet toiselle että tiedetään kuka on? Mä oon tunnistanut... :p

 
Huomenta! Heräsin klo 8 "maanjäristykseen" :D Poitsu plöräytti kamalat kakkoset housuihin ilman saattamana. Meteli oli korvia huumaama :LOL: Sen jälkeen iso hymy naamalle ja silmät kiinni. No en antanut nukkua plörät housuissa joten sitten vaipanvaihdon jälkeen seurusteltiin tuntosen verran kun virkkui ja nyt nukkuu.

Peppi: Esikon vauva aikaan kirjoittelin oman kaupungin ketjussa ja sieltä paljastui vanha yläaste kaveri. Paljastettiin toisille ketä ollaan ja ruvettiin pitään yhtä muutenkin kun saman ikäiset esikot molemmilla.

Asrai Kavereita jotka nyt odottaa niin on lukenut palstaa tietämättä mun nimimerkkiä niin ovat löytäneet mun nimimerkin kirjoitusten perusteella. Ovat kyllä tienneet että täällä seikkailen. Joten ne asiat jotka haluan pitää ihan salassa niin en täällä kirjoita.

Landir Mullakin kilot hävinnyt ihan tosta vaan en ole katsonut mitä suuhuni pistän ja herkutellutkin olen. Nuo viimeiset kilot kyllä taitaa vaatia sen että liikun lisää ja herkut pois että ne lähtee. Ens kuun alussa aloitan uudestaan rakkaan harrastukseni eli jalkapallon pelaamisen :D

Nyt täytyy lähteä siivoon tätä kämppää ja odottaan esikon paluuta mummolta yökylästä ja sitten lähdetäänkin mun kaverille kylään. Lupas leikata esikon hiukset että olis edustavan näköinen ristiäisissä :)
 
Huomenta!

Eilen oli hyvä päivä ja tytär nukahti mun syliin puoli yhdeksän ja siitä huudoitta tunnin päästä tissin kautta sänkyyn. Olin iha että :eek:

Sulla on apa iha selvästi joku tiimari-vihko siellä. :LOL:

Toi painon nopea tippuminen kyllä ihmetyttää tosiaan, aattelin että oon tosi kauan porsas kun painoa tosiaan tuli se 22 kiloa. ja tuntuu että entiset jenkkakahvatkin sulaa silmissa ja suurin ihmetykseni on että selluliitti katoaa!!

Meilläkin jätettiin noi cuplattomat pois ja en tiä johtuuko siitä mutta pieru kulki itkemättä eilen. Kovetti niin paljon vatsaa ne mömmöt.

Kiitti kaikille tsempeistä. :)

kenet sä Peppi oot tunnistanut? Mä en oo koskaan ketään, mut joskus oon aatellut jostakin äidistä että käyköhän se kaksplussalla. Ja kerran näin yhen mitäsnyt-paidan ja teki mieli mennä kysyy että kuka sä oot.

Susyco: Meillekkään ei tule kyllä toista lasta. Mies ei halua ja mä en halua kokea enään koskaan niin hirveetä ahdistusta ja masennusta mitä mulla oli raskausaikana ja nyt.

Asrai, meilläkin 56 cm alkaa olla aika tyköistuvia, niin se aika menee, se pikkunen nakki alkaa olemaan jo aika makkara. :D

aamulla tyttö heräs jo kahdeksan jälkeen, äitiä olisi vielä hetki nukuttanut ja nyt nakki nukkuu tuolla pikkuunia tissittelyn jälkeen.mennään kohta vaunu lenkille. Pitänee pukea jotain itellekki päälle...
Ootteko muut tukka pystyssä ja yökkärissä vielä iltapäivälläkin? :ashamed:

Ja Anni, ei kukaan tuomitse täällä kenenkään syöttökuvioita. Lapsi kasvaa ja voi hyvin korvikkeellakin. Kaikkein tärkeitä on että äiti voi hyvin ja jaksaa. Niin mä ittellekkin hoen. Että olen iha hyvä äiti vaikka oonki vähän hullu. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
56 senttiset bodyt laitetaan kyllä tänään pesun kautta säilöön, 56 cm housut menee vielä. Kaivoin kaikki 62 ja 68 senttiset vaatteet esille,

Shama, No on teillä ollut äänekäs yö :D Meillä joskus ährätään kovasti myös, erityisesti silloin, jos kakkaa on pantattu useampi päivä.
:D Meillä on laitettu joku aika sitten kaikki 62 senttiset talteen, ja nyt o 68-70 senttiset käytössä. :D :snotty: Meidän tyttö tykkää siitä helistimestä joka oli pakkauksessa ja vielä enemmän värikkäästä koirasta jonka sai sairaalaan siskoltaan. :heart: Sille koiralle höpötellään kovin kun sille tuulelle satutaan. :) Ja se naaman kuva joka saatiin neuvolasta on kova sana. :) Ja niinkuin kirjoitit, on ihana seurata oman lapsen kehittymistä. Toisinaan pelottavaa kun havahtuu et muka tuonki jo osaa. :eek: Mulle näitä ahaa-elämyksiä on tullut nyt viimeaikoina esikoisen kanssa... :snotty: Ja toki vauvakin on paljon uutta oppinut, ja yhtä paljon se säikyttää. :D
 
Morjens pitkästä aikaa. Miten ihmeessä te kerkeätte kirjoittamaan tänne suunnilleen päivittäin? Mulla käy yleensä niin, että kun meinaan alkaa kirjoittamaan, niin poika herää just ja varmaan niin käy kyllä nytkin.

Että osaa päivät olla erilaisia. Joinain päivinä poika saattaa nukkua ulkona jopa kahdet neljän tunnin päikkärit ja sitten on päiviä, ettei poika nuku ku lyhkäsiä torkkuja koko päivässä. Nyt taitaa olla taas parempi päivä tiedossa, ainakin toistaiseksi vaikuttaa siltä. Poju on koisannüt koko aamun...tosin herää varmaan ihan just ja tooosi nälkäsenä.

Ihmettelen minäkin noita teidän painonpudotuksia...mulla kyllä tippu heti laitokselta tulon jälkeen paino tosi hyivn, mutta sitten tuli joulu ja suklaan mässyttely ja mulle tuli painoa lisää. Ja nyt oon yrittänyt syödä tosi ahkerasti, että maidontulo olis riittävää. Eli ei pääse paino tippumaan.

Nyt kakka-asiaa. Millasta kakkaa teidän kullannuput oikein ährää? Täällä on nyt jonkun päivän olut sellasta vihertävää ehkä vähän limasen olosta. Aikasemmin on ollut keltasta, jossa ryynimäisyyttä. Yksi päivä poika meni aivan punaiseksi kauttaaltaan ja piti jo soittaa neuvolaan, että mahtaako olla jokin allerginen reaktio ja kun kerroin, että oli saanut nannia yöllä, niin epäili maitoallergiaa heti. Käski testailla maitodieettaamalla ja korvikkeella. Sunnuntaina tuli syötyä kaikkea maitojuttuja, kun oli ristiäiset ja alkuviikko olikin känkkäränkkää pojalla, eilen en syönyt näkyviä maitotuotteita ja ainakin siis nyt vetelee vielä unia...saas nähdä mitä tuleman pitää.
Eikös tuo vihreä kakka saata olla merkki allergiasta?

Juotatteko te muut muuten vettä vauvoillenne? Kun nuo mummit ihmettelee, kun meillä ei juoteta vettä. No, kun ei kukaan ole missään kehoittanut vettä antamaan...eli mitä te muut olette aiheesta kuulleet?

No, nyt täytyy mennä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Ja vielä piti:
Shama, älkää sitä cuplatonta kokeilko, jää vielä ne pierut sinne mahaan. Kokeilkaa mielummin Disflatyliä.
Okei, pitää koittaa. :) Mitä vaan kunhan sais pierut ilman säestystä ulos... |O :D

Asrai: Oli juu jo syntyessään iso ja vielä äitinsä ruokahalun perinyt niin on jaksanut kasvaakin. :D

Täällä minäkin edelleen... :D Mutta nyt on ruoka odottamassa et pääsee iltapäivällä uuniin, niin jospa menis esikoisen kanssa katsomaan Möhköfanttia... :D :heart:
 
Huomenta mamit!

Meillä on ollu kolme päivää pelkkää kitinää. Eilistä ennen ei tyttö
kakannut ollenkaan kolmeen päivään! Eilen iltapäivällä syöötön jälkeen
pyllystä kuului iso trooot, ihan kun olisi tulppa avattu ja päästetty kaikki kolmen päivän setti ulos. Ja sitä kakkaa kuulkaa tuli, olin ihan pulassa, vaikka olen kolmen tytön pyllyjä pessyt ja kakkavaippoja vaihtanut eilen suurinpiirtein liukastelin kodinhoitohuoneessa, kun kakkaa oli joka paikassa. Pitää kysyä neuvolassa onko tämä ihan normaalia??

Mäkin olen saanut taas tissit täyttymään, se taisi olla joku väliaikainen tissien lakko kun tuntui niin tyhjiltä.
Olutta olen kokeillut ja Frantsilan "vauvan ilo" yrttiteetä lipittänyt,
tuntuu jeesavan. Vielä kun saisi vauvan huolimaan tissiä yhtä hyvin kun
pulloa. :/

Jälkitarkastus oli viimeviikolla. Ehkäisyksi suosittelivat hormoonikierukkaa,
mutta mä en voi käyttää mitään hormoniehkäisyä, tää mamma
menee niistä ihan sekaisin, tulee rikottua liikaa astioita. :ashamed:
Sterilointi taitaa olla ainoa mikä jää jäljelle??

Raskaudenaikaiset kilot lähteneet melkein kokonaan, sellainen tunne että saa syödä että ei laihdu liikaa imetyksen takia. Mutta olen kyllä aloittanut urheilunkin, käyn lähes päivittäin tunnin lenkkejä, se vaikuttaa niin suotuisasti myös mielialaan.

Peppi, ketään tuttuja en ole tunnistanut, ja myöskään mua ei haittaisi jos joku mut tunnistaisi, Asrain tavoin täällä tulee juteltua vain niitä asioita joita puhuisin muutenkin.

Ihana kun tuo tyttönen nukkuu nyt niin levollisesti, oli pakko hankkia itkuhälytin kun tuntuu ettei vauvan nukkuessa ulkona uskalla muuten edes suihkussa käydä. Nyt kulkee hälytin koko ajan mukana, voi mennä rauhassa vaikka yläkertaan loikoilemaan.

Mä käytin isommat tytöt eilen kampaajalla, nyt molemmilla on sellaiset
"muotitukat" ja näyttävät ihan erilaisilta. Näyttävät nyt niin isoilta, vanhempi menee ensi vuonna jo kolmannelle ja justahan se oli vauva! :eek:
Nyt nauttimaan tuosta pienimmäisestä siitä hus hus. :wave:

Porsche ja Nanna 9 vkoa 2 päivää
 
morjents, ei juuri ole tänne kerennyt, jotain olen lueskellut silloin tällöin. Mutta vaikka tammikuun puolella vasta syntyi tyty, voi kai minutkin listaan lisätä:

1.1.08
minimi + tyttö (41+1, 3250g, 50cm, pipa 53)

Meillä ollut myös ihan joka yö, aamuyöstä tai aikaisesta aamusta, tuota murahtelua, "yskähtelyä", ähinää (käsittämättömän kovaäänistä möykkää) ja pään pyöritystä ja/tai käsien vispaamista. Viime yönä enemmän ja aamutuimaan paljon rutisikin.
Disflatylit meillä käytössä, tosin ohjeessa kun sanotaan että annetaan vain 2-3x/pv, ei kai ne auta enää tuolla aamuyöstä kun illalla antaa ja sen jälkeen imettelee sängyssä yöllä yleensä 3x, ekä edes röyhytä yöllä koska nämä yösyötöt on ainoita kertoja jolloin nukahtaa syömiseen ja jää nukkumaan ilman huutoa.
Meillä on muutoin tuota huutoa ihan riittämiin päivisin, ei juuri päiväunia suostu nukkumaan. Ja sitten on väsy ja huutaa.

Lekurissakin käytiin neuvolan lähettämänä kun oli niin itkuinen, oli sitä mieltä että saa liikaa ruokaa kun painoa oli tullut vajaa 200g/vko kuitenkin. Söi tasaisesti 2h välein päivin ja öin ja saatiin ohjeeksi pidentää syöttövälejä n. tunnilla. 4pv jaksettiin orjallisesti noudattaa neuvoa, tuntui aivan kamalalta kun toinen havahtuu unilta ja huutaa ruokaa, me katsotaan kellosta että eikun tunti vielä. Ja huudatetaan.

Sitten koitettiin antaa pullosta aiemmin pakastettua maitoa (koitettiin juoko ylipäänsä pullosta) ja sitä otti imetyksen jälkeenkin, joten näytti siltä että sittenkin on nälkäinen. Eli päättelin että syö kerralla liian vähän ja siksi tiuhaan. Vaikka olin luullut että saisi tarpeeksi kun itse lopetti syömisen, eli nukahteli (niin, ei tosin jatkanut unta, havahtuu hetken päästä).
No, pari kertaa on nyt kieltäytynyt pullosta iltahuudon aikaan eli ei ole enää nälkä, tutti ei kelpaa, isän sormea imisi ja tissiä tietty. En anna. Nukahtaa kun huutaa aikansa. Ja pulloleikit jätettiin sikseen.

Itse asiassa musta tuntuu että nyt saakin enemmän maitoa imiessä, kun jätin rintakumin pois. Vaikka siis tuntui aiemminkin siltä että tulee runsaasti (vuosi kumista ulos). Olen 4pv väkisin syöttänyt ilman rintakumia, siis itselle väkisin, eilen jouduin toisen rinnan kohdalla illalla ottaa kumin taas kun olisi jäänyt imetys muuten kokonaan, sattuu niin perkuleesti!
Siitä kysymys, onko muita joilla ollut rintakumi käytössä; kuinka kauan nännit olleet teillä kipeät kumin poisjätön jälkeen?
Jossain oli että sammaskin voisi aiheuttaa kipua ja olen yrittänyt vauvan suuta tähystellä, on sen kielen takaosa vähän vaaleampi kuin etuosa muttei sen kummempaa, ei kai silloin sammaksesta kyse???

Niin ja meillä ei kertaakaan ole kakka ollut jumissa, päinvastoin sitä on melkein joka vaipassa, pari kertaa päivässä isommalti. Ja kun huutaa, turahtaa usein uutta tavaraa. Vihreää ollut vaihtelevasti, mun mielestä mun syömisillä tai onko saanut Disflatyliä/ Relatippoja, ei ole mitään merkitystä väriin. Sen olen huomannut että jos kakkavaippa jää esim kylppäriin lojuumaan, aiemmin keltainen on muuttunut vihreäksi!!! Mielenkiintoinen ilmiö...

Nyt on pakko mennä aamupalalle kun nukahti tuo ährääjä!
minimi + tyti 5 vkoa
 
Kestovaippa on löytänyt omistajansa.

Leluista meillä on kuuminta hottia nyt kaikki värikäs ja mielellään myös välkkyvä.
Mobilesta pitää todella paljon ja kujertelee sille. Saatiin FP kick´n´play sitteri ja on myös mieluinen. Jumppamatolla jaksaa olla myös pieniä hetkiä. Vau-Kirjan vanha pehmokirja missä on kannessa vauva, jolla tuti suussa ja tutin renkaasta voi tarttua on myös hyvä.

Meillä on myös 56cm vaatteet auttamatta liian pieniä. Nyt sopivia ovat 60-62 cm vaatteet joiltakin valmistajilta jopa 68cm. Meidän pimu on kasvanut hirveästi ja muistuttaa erehdyttävästi Michelin- miestä poimuineen.

50cm Kietaisubody joka oli tytöllä päällä sairaalasta tullessa on suorastaan liikuttavan pieni.

Vaikka imetys on hankalaa välillä niin kyllä minä olen onnellinen, että imetys lähti sujumaan! Ensinhän tyttö raivaroi kun ehti tottua sairaalassa jo pulloonkin kun sai muutaman kerran lisämaitoa. Toinenkin raivarikausi meillä oli, mutta nyt syöminen on jo harmonista touhua.

Porche, eikö vauva meinaa tarttua rintaan? Entäs jos huijaat sitä tiputtamalla suupielestä maitoa vauvan suuhun kunnes heruminen käynnistyy. Toimineeko sitten isommalla tytöllä, mutta ainakin ihan vastasynteneelle toimi.

En tiedä saako näitä sanoa ääneen, mutta loppuraskauden pelkäsin kohtukuolemaa ja nyt alkaa pelottaa kätkytkuolema. Jatkuvasti pitää olla tunnustelemassa että henki kulkee vielä. Samoin Kiisumirrin ja Helmentytön enkelivauvat itkettävät minua :'( .

Mekin lähdetään tytön kanssa Helsinkiin käymään ensi viikolla. Jos saisi jotain vaatetta itselleenkin ostettua, vauvalle löytyy varmasti ainakin.
 
äkkiä kirjottelen, poika sylissä, ihana äiti :D meillä menee melken jo 62 vaatteet pieniks, 68 oon alkanu käyttään.. :)

mulla tuli raskausaikana melken 20kg, nyt mahtuu jo vanhat housut, painoo jäljellä joku 4kg.. ja oon kyllä syöny surutta!
 
Huomenta! Täällä kerrankin päästy ylös jo 10:00 aikaan.. Poika vetelee jo päikkäreitä.. Syliin nukahti ja vein sänkyyn. Muutaman min päästä alkoi itkemään, niin en ottanutkaan syliin vaan nappasin viuhtovista käsistä kiinni ja laitoin "Bang Bang" biisin soimaan puhelimesta.. Ei keretty puoleen väliin kappaletta niin poika nukahti SÄNKYYNSÄ.. Käsittämätön fiilis, kun aina on saanut sylissä heijata :D .. Pikkuhiljaa alkaa opettaa sinne sänkyynkin sitten..

Yöllä taas kukuttiin 22:00-2:00.. Toinen se jaksaa taistella unta vastaan ahkerasti.. Tissillä olisi ollut ja tissiä annoinkin.. Varmaan se teho tankkaus on nyt pojalla ajoittunut tuohon 22:00-3:00 aikaan :( .. Voikohan tuohon vauvan rytmiin mitenkään vaikuttaa?? Onneksi kuiten nukkui sitten viisi tuntia ;)

Asrai tilasin itsekin pojalle neljä nuota samaisia kortteja.. Vielä ei ole niistä oikein kiinnostunut, mutta joka päivä olen niitä yrittänyt näyttää sille..



Tuitsu: Täällä ollaan yleensä vielä kahdenkin aikaan isännän risaisissa kalsareissa, yöppärissä ja tukka sijottamassa joka ilmansuuntaan.. Mutta meillä nyt menee valvoessa sinne kahteen :| .. Ja kun poika on niin sylin kipeä, niin on todella vaikeeta tehnä ylipäänsä jotain kun se roikkuu käsivarsilla :whistle:

Tänään saan auton lainaan niin pääsen käymään kylästelemässä ihan näin päiväs aikaan.. Vaunuista meillä puhkes rengas niin ollaan nyt oltu pari päivää sisällä koko päivä :| .. Ihka uudet Emmat ja rengas kesti puoltoista kuukautta :kieh: ..

Mutta täytyy keretä laittaa oma naama kuntoon ennen kuin poika heräilee..

Rillukka ja pikkumies 1712
 
Moikkelis...

Apa: Ihanaa, miten jaksat kaikille kommentoida... Meidän pitäis saada tulokset noin viiden päivän sisällä eli voi mennä viikonlopunkin yli...

Asrai: Meidän neitin ehdoton suosikkilelu on semmonen fisherpricen naama, jossa on hymyilevä naama, se on semmonen puna-musta-valkea. Kun neiti näkee sen, alkaa hirmuinen hymy ja neiti viuhtoo koko vartalollaan ja yrittää kiljahdella... Ja meillä on miehen kanssa hauskaa, kun katotaan toisen innostusta... Toinen on se neuvolan hymynaama. Se on hoitopöydän kunkku... Sitäkin hän jaksaisi katsoa ties kuinka kauan...

Shamandalie: Koita parantua... :hug:

Oisku: Teillä taitaa olla samaa vaivaa kuin meilläkin, paitsi ett meillä on enemmän tuota silent-versiota. Nyt tyttö on kyllä alkanut puklimaan enemmän. Meillä ei tuo paino laske, päinvastoin, taas oli viikossa tullut melkein 400 g lisää painoa... :D Ei kuulemma tarttis sitä korviketta, mutta selvästi tyytyväisempi likka on, kun annan joka syötön päälle sen 40-50ml lisämaitoa... Toivottavasti syy selviää ja pääsette tutkimuksiin. Mulla ainakin itsellä henkisesti helpotti, kun nyt tiedän, ett miksi neiti yökkii ja ääni painuksissa...

Täällä on varmaan hammas tulossa meidän tytölle... Siis miehen kanssa eilen kurkattiin neidin suuhun, kun koko ajan nyrkkiään imee, ett onko siellä jotain, niin alhaalla edessä on semmoinen pieni valkea nysty! Esikoisellekin tosin puhkes ekat 2 hammasta alas reilun 3:kkn iässä, mutta ei kai tämä nyt vielä niitä tee... Imetys on kyllä sen jälkee yhtä helv.... Meidän esikoisella oli 2 ala- ja ylähammasta 5-kuukautisena ja sitten hän aina imetyksen päätteeksi päätti puraista mua rinnoista ja arvatkaa vaan miltä se tuntuu, kun yksi puree ja mä vaistonvaraisesti koitan vetää tissiä pois... Sen jälkeen imetys olikin muutaman päivän yhtä tuskaa, kun oli hampaan kuvat nänneissä... Toivotaa nyt, ettei se kuitenkaan olis hammas... :(

Meillä neiti vietti taas rinnalla lähes koko yön... Tissiä, tissiä, tissiä...Musta tuntuu, ett mä olen vaan imettänyt enkä nukkunut ollenkaan... |O Hiukan väsyttää... Meillä neiti kanssa alkanut pikkasen paremmin viihtymään lattialla ja sitterissä. Ei tartte hereillä ollessa koko ajan kantaa. Olen myös vienyt tytön katsomaan esiloisen huoneeseen hänen leikkejään, niin sillaikin tyttö viihtyy jonkun aikaa. Lisäksi telkkari ja varsinkin muumit kiinnostaa... Taitaa tulla telkkarin orja jo nyt... :LOL:

Ristiäiset täälläkin sunnuntaina ja vihdoin tyttö saa nimen... Äiti ja sisko tulee jo perjantaina... Veli ei pääse, kun joutui töihin... :kieh:

Lypsämisestä... Mulla on kaverilta lainassa tuo ainun käsikäyttöinen ja silloin kun neiti oli sairaalassa pumppasin sillä... Ei ole mikään hirmu hyvä, mutta saa kelvata, kun en mikään suihkutissi ole muutenkaan... viiden tunnin välillä sain jotain 130 ml pumpattua ja nännistä alkoi tulla verta, kun olin huomaamattani pumpannut sillä maksimiteholla... Ei ihme, ett tuntui hiukan oudolta...

Ehkäisystäkin puhuttu... Otin pillerit nyt ensialkuun, vaikka en niitäkään vielä ole edes hakenut... Seksielämä ollut kovin kovin hiljaista. Peräti kerran ollaan sitä tehty ja siitäkin kohta kolme viikkoa... :ashamed: Ei bvaan ole mun tehnyt mieli... Täytyis nyt kyllä sen suhteen skarpata, jotta sais tuon miehen tyytyväiseksi...

Itselläni alkaa painonpudotusprojekti kunnolla vasta imetyksen jälkeen... Se 8 kg pitäis pois saada tässä kesäkuuhun mennessä eli pikku hiljaa on mun projektin nimi. Olis 2 häät elokuussa tiedossa sekä miehen firman juhlat tässä keväällä ja meidän yhteiset 30-vuotisbileet kesäkuussa, kun nyt jäi juhlat juhlimatta ja samalla ne on tuparit eli juhlia kyllä on tuossa kesällä tiedossa. Silloin haluisin olla jo normaaleissa kuosissa. Paljon kivempi katsella vaatteitakin kaupasta, kun ei sit tartte heti ostaa pienempiä, kun jää isoksi... :D

Tämmöistä tänne... Pikku-neiti nukkuu terassilla ja isompi katselee muumeja...

Muuten kakkaamisesta... Täällä tyttö saa sitä levolacia eikä kakkaa silti ole kuulunut kolmeen päivään. Ja sitten kun sitä täällä tulee, niin kanssa tulee saavillinen, oikeesti... Siis paino putoo varmaan puoli kiloa sen määrän jälkeen... =)

Riikkuli ja pikku-neiti tasan 7 viikkoa :heart:
 
... Niin jameillä käytetään 62cm ja 68 cm vaatteita... Neiti on nyt 1,5 kuukautisena samankokoinen melkein kun esikoinen oli reilu kolmikuukutisena. Tosin esikoinen oli melkein kilon pienempi syntyessään ja meillä oli painonnousun kanssa aina taistelua, kun se ei kuulemma noussut tarpeeksi. Silloin muistan, ett 130 grammaa nousi viikossa ja se ei riittänyt silloiselle neuvolatädille, kun nykyinen sanoi, ett just se 130-150 grammaa on se minimimäärä...
 
hyvää huomenta!!

vaatekoosta ollut puhetta.. vaikka meiti herra onki kasvanu hyvin mut silti sopivimmat vaatteet n 56-62.. 50cm bodyt jotku menee vieläki ja 50cm pöksyt viel käytös... ne on hyvii ku laittaa bodyn alle, ei ainakaa mee korviin asti :)

MM- : mulla kans täytyy aina jos vähäkää pidempää nukkunu nii mennä kattoon et hengittää ja vaunuissa myös lenkin aikana usein katson sinne.. :ashamed:

porsche: mistä oot tuota teetä ostanut? mä huomasin vasta et sitä myydään hesassa siellä bebes vai mikä se oli nii siel.. mut onko muuallakin?

minä saan hyvin nukuttua vaik poju ähkii :) vaik yleensä oon herkkäuninen. aamuyöstä jos poju ei oo syöny usein eli ite saanu nukuttua hyvin nii sit menee kauemmin et ite taas nukahdan jos poju ähisee ja puhisee... sitä kyl yleensä joka yö.. ja isot kakat aina aamuyöstä.. vaihdatteko heti yöllä kakkavaipan? mä en yleensä ellen huomaa et häiritsee pojan unta..

painonpudotuksesta: mulle tuli painoo 13kg ja helposti lähti 8kg mut loput on kyl tiukassa.. jospa ne lähtis ku alan pojan kans käymään salilla äiti vauva jutussa :)

reissuun lähtö meillä vähän siirtyi kun kaveri sairastui, mut onnneks meillä ei oo kiire mihinkää :)

ny suihkuun kun poju nukahti ja esikko lähteee ulos :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi07:
Shamandalien oon tunnistanut. Olen äpäillyt et tiedän kuka hän on mut hääkuva paljasti lopullisesti. En tunne häntä mutta oon pari kertaa nähnyt.... =) Terveisiä sinne!!!!!!!!!
:eek: :D Okei, kai mäkin sitten oon sut pari kertaa nähnyt... :whistle: Mulla tosin niin huono kasvomuisti, et jotku saattaa epäkohteliaisuutena pitää... :ashamed: Älä pidä tyhmää jännityksessä kun profiilistakaan mitään saa irit. :kieh: :D

minimi: Lisään... ;)

Riikkuli: Kiitos. :) Meidän esikolla tuli ekat hampaat vasta 8kk iässä, et toivottavasti kakkonenkaan ei ala kovin paljon ennen tehdä, ainakaan ennen kuin imettäminen on loppu. :D Oon uhannu lopettavani siihen ku kakkukirveet puskee ulos.. :snotty:

liinuli: Yöllä ei vaihdeta vaippaa jos ei tunnu kovin märälle. :)

Pitikin nyt kiittää sitä, jonka nimimerkkiä en muista, mutta joka sanoi et kääntelee vauvaa unien aikana. :D Meillä neiti nukkuu loistavasti pidempiä unia kun käy kääntämässä kun ährää. :D

Nyt taitaa olla ruoka valmista, joten jos sais taas taistella et sais esikon edes vähän syötyä... :kieh: :(
 
Huomenta päivää!

Onpa tekstiä tullu taas!

Leluista puhetta: tyttö viihtyy hyvin tollasen leikkikehän alla..tai mikä se nyt onkaan,ei pää toimi!?!? Kattelee niitä
:wave:irkkaita värejä ja viuhtoo innoissaan. Välillä käsi osuu vahingossa leluun ja kun se helähtää niin silmät on teevadin kokoset :heart: Mutta parasta viihdykettä tuntuu olevan kasvot ja niitähän on tässä ne 4 kpl mitä ihmetellä. Ja laulaessa jähmettyy paikoilleen kuuntelemaan. Mutta en mä kauheesti oo tässä lauleskellu mutta jotain ainakin.

Vaatteista: meillä on kanssa nyt käytössä 62-68 bodyt ainakin,pienemmät on naurettavan pieniä. Jotkut 56 cm housut saattaa just ja just mennä. Huomenna onkin sitten se neuvola joten näkee paljon on pituutta ja painoa tullu. Ja pääsee kysymään tosta puklailusta ja yskästä lääkäriltä. Edelleen yskii,eilen sai oikeen yskänkohtauksen niin että ressu oksens kaiken mitä oli just syöny. Kyllä säälitti :(

Tunnistamisesta: mä en ole ketään tunnistanu koko palstalta. Jos mut joku tunnistaa niin ei niin väliä koska oon höpötelly täällä ihan samoja mitä kelle tahansa. Tai no joo..en mä kyllä esim anopille kerro että miehen kaa riidellään :/
Mutta ei oo väliä jos mut tunnistetaan ja toivonkin että jos joku niin tekee niin kertoo vaan rohkeesti.

Painosta: mulla kävi niinkuin aikasemminkin eli heti kun lopetin imetyksen niin painoa tuli takas. Multahan lähti 12 kg (4 kg tuli vaan odotusaikana) eli tosi hyvin. Eilen kävi vaa`assa ja 2 kiloa tullu viikossa takasin kun lopetin imetyksen :( Nyt täytyy tosi tarkkaan kattoa mitä syö ettei kaikki tule takasin. Mullakin on ylipainoa joten enempää ei tartte tulla yhtään. Kummasti se imetys mulla vaikutti...

Oma ulkonäkö: mä kuljen yötäpäivää nykyää kalsareissa tai jossain lökäpöksyissä. Paitaa vaihdan jos on likanen..muutama vuosi sitten en ois uskonu että kuljen aina tän näkösenä. Sillon en voinu kauppaan lähteä jos en ollu itteeni laittanu. Nyt on ihan sama,ei jaksa välittää. Mutta kyllä mä itteeni sentään välillä laitan jos joku tulee kylään tai mennään jollekkin. Jopa föönaan ja meikkaan ja pistän kivat vaatteet. Sekin välillä kummasti piristää!!

Mä en edelleenkään tiedä mikä ehkäsy tulee mutta kait se selviää huomenna lääkärissä. Mulla on nyt tosi menkka-olo,särkee alavatsaa sikana. Voihan se olla että ne alkaa kun imetys loppu. :/

Tyttö on saanu nyt niitä Rela-tippoja kolme päivää ja on kyllä rauhallisempi. Ei niin jumalatonta ähräämistä ja huutoa enää. Mut en vielä juhli kun se saatta alkaa millä hetkellä hyvänsä. Nukkuessa se piereskelee vähän väliä.

Ootteko muuten huomannu että yö-ähräämiset tuntuu lisääntyvän kaikilla palstalaisilla??( tai siis meidän vauvoilla) Vai kuvittelenko vaan?? Musta tuntuu että sellasetkin kenen vauvat ei oo vatsaa kiukunnu niin nyt nekin tekee sitä?? Tapahtuukohan siellä masuissa tässä 2 kk tienoilla sitten jotain?? Kaikki puhuu tipoista ja pieruista :LOL:

Poika on tosi kiinnostunu nyt vauvasta ja ikävä kyllä käy sitä paijaamassa vähän liiankin kovasti. Söpöä se on kun se tulee paijaamaan,halimaan ja silleen "lirkuttaa" vauvalle mutta usein menee vähän yli. Välillä poika yrittää nostaa vauvan syliin :eek: tai nappaa tuttipullon,haluaa syöttää. Hassua että pojallakin on noin kovat vaistot siihen hoivaamiseen.
Uusin leikki on se että nappaa tutin vauvalta ja nauraen juoksee karkuun..ja hirveeeee huuto kun se otetaan pois. Sitä sitten 5 kertaa tunnissa :(

Nyt täytyy mennä taas..pyykkiä laittaa. :wave:
 
MM- vauva tarttuu kyllä rintaan mutta kun huomaa että se ei anna heti maitoa suuhun alkaa kauhee loukkaantumisitku. Mä joudun aina nipistelemään nännejä ennen kun aloitan imetyksen että maito alkaa herua, sen jälkeen vasta huolii tissin, ja aina ei silloinkaan..

Liinuli84, teetä olen ostanut luontaistuotekaupasta. Melkein kaikki
luontaistuotekaupat tuntuvat sitä myyvän.
Kyseinen tee tuntuu olevan aika "taikajuomaa" olen kuullut monelta sen tepsivän "tuotantoon" positiivisesti. :D (Ja maistuu hyvälle!)
 

Yhteistyössä