**JOULUVAUVAT** helmikuussa

Heippati kaikille!

Harmittavaa etten oo päässyt moneen moneen viikkoon palstailemaan, jostain syystä ei oo ollu aikaa....... Välillä käyny lukees teiän juttuja. Nyt tuli kuiteski hinku päästä kaltaistensa seuraan, mulla kun nimittäin ei ole oikein äitis-ihmisiä kavereina, enkä oo nähny viime aikoina kuin anoppeja ja appiukkoja sekä neuvolantätiä :eek:

Eilen miehen vanhemmat olivatki kylässä, ja sen seurauksena valvoin melkein koko yön, vauva tosin nukkui ihan hyvin... Appiukko on sellasta sorttia että kiikuttaisin heti "törnävälle" jos se musta olis kiinni! On aika kärkevä ottamaan kantaa asiaan jos asiaan, vaikkei siitä mitään tietäiskään. Alkoi eilen sanoa, kun vauva ei tykkää nukkua omassa sängyssään, että ostakaa korvatulpat ja antakaa sen huutaa niin kyllä oppii!! |O Anoppi sit sai vauvan nukahtaan syliinsä, niin kiikutti heti sänkyyn nukkumaan. No, tämähän heräsi siihen paikkaan ja alkoi itkeä. Anoppi antoi maata siellä ja huutaa, istui ite vieressä sängyllä. Juoksin paikalle ja sanoin pontevasti ettei se tähän aikaan oikein tapaa nukkua ylipäätäänkään... |O |O |O Kyllä oli sydäntä särkevää kuunnella kun toiset huudattaa omaa lastaan. Olin niin kiukkuinen koko vierailun ajan etten saanut maitoa herumaan eikä vauva siis sanaut syötyä kunnolla ja oli itkuinen. Itkin sit yöllä kun tuntui niin pahalta. Viime viikolla sama appiukko ehdotti että meidän kissa pitäis viedä piikkiin kun se maukuu. Mä tietäisin yhen jonka mä haluisin viedä piikkiin heti! Onko oikeesti muilla tällästä??

Hei sitten vielä, kuinka ootte saaneet vauvan tottumaan nukkuun omassa sängyssään? Meillä ei oo alusta asti nukkunu omassaan kunnolla, herää vähän väliä. Pari yötä sitkuttelin omassaan laittamalla aina sänkyynsä kun nukahti, viime yön annoin nukkua taas vieressä ja nukkuikin heti 4h putkeen!

Entä millä saatte vauvan (2kk) nukkuun koko yön heräämättä?? Olen kuullut että niitäkin on!
 
voi mötkylä... =) :hug: meillä appiukko välillä harrastaa myös arjalaista kurinpitoa niinkuin teilläkin ja pitää poikaa sylissään vaikka toinen kiljuu nälkäänsä, mä tiedän mitä se raivoisa pää punaisena läää lääää -huuto tarkoittaa. tissiä heti ja muu ei auta kun nälkä on. ja ihana anoppi kaikkea hyvää ja kaunista tarkoittaen on tänään keittänyt mulle kaalikeittoa ja väittää kivenkovaan ettei keitetty kaali aiheuta ilmavaivoja. ja huom oliko se eilen viimeksi kun oli kärräämässä poitsua legurille kun huusi jonkun verran pelkästään kaasuvaivojaan... ota noista selvää. hyvää tarkoittavat muttakun eivät tiedä asioista tarpeeksi. nyt ovat pojan kanssa ulkona ja voin roikkua täällä. ja tuitsu, kyllä, 2 viikkoa, nuo tekevät aina megavisiittejä kun asuvat niin kaukana ja ne on sen verran ikääntyneitä että matkustaminen vaikeaa.mielestäni ansaitsen mitalin tai ainakin jonkun luksuspalkinnon kun en ole pimahtanut vielä. tai olen niin väsynyt etten jaksa enää välittää :D ja et sää parantumaton tapaus oo vaikka sua nyt masentaaki, sun juttus sen paljastaa. niinkauan ku on ironiaa on elämää ;) tsemppii, kyllä se ohi menee. nää hormonit tekee kaikenlaisia temppuja, lue alempi. ootko ite parkunut oranssin kirahvin takia kun se on niin liikuttava???????????? B)

leluista asrai kyselikin meil on yks sellanen värikäs kirahvi joka sai multa tuleen kyynelet silmiin joskus kun laitokselta kotiuduin kun muistutti pojua niin kovin |O :D se lelu on oranssi ja poju tuntuu tykkäävän siitä kovasti, tykkää kaikesta missä on naama, ehdoton suosikki on brion hymyilevä aurinko jonka sisällä on kulkunen. sitä yöllä helistän vaipanvaihdon yhteydessä ettei koko talo heräisi, lakkaa lohduton parkuminen ja alkaa hymyillä vaikka mahaa nipistäisi :eek: porsche tuo teitin kakkakuvaus kaulaa ja lattiaa myöten on meillä jokapäiväistä, siksi ihmettelen mikä vaippa pitäisi pojan eritteet sisällään. välillä kakka on vihertävää mut terkka selitti että se johtuu myös kaasuista. tiedä häntä pitääkö paikkansa.

minimi en tajua miksi sulle urputetaan 200 gramman painonnoususta jos meillä nousee tissitankkauksella paino 300gr per viikko ja terkka sanoo hyvä hyvä. myös sanoi että kahden tunnin välein imettäminen on ok jos lapsi sitä toivoo. ja sammaksen tunnistat kyllä, selvästi valkoinen alue. hyvä homma anni jos lisäruokinta rauhoittanut tilannetta!

landir mua käy kaikki ihmiset kateeksi kelle vanhat kuteet mahtuu, vaikka mun kilot on lähtenyt mitään tekemättä, maharöllykkä on sen verta iso ja 'alhaalla' ettei lantiofarkut oikein sovi päälle. mitä mä oikein puhun, eivät sovi ollenkaan olisi parempi ilmaisu. toivottavasti en joudu anttilaan mom jeans-ostoksille, tiedätte kai sellaiset korviin asti nousevat farkut jotka korostavat vyötäröä, kapenevat lahkeista ja tekevät takapuolesta brasilian kokoisen.

itkuhälyttimistä ja omaan huoneeseen siirtämisestä sitten joskus kun vähän kasvaa ollaan kotona mietitty... meillä vauva puhuu unissaan niin paljon että en tiedä onko itkuhälyttimestä mitään iloa meillä kun hälyttimestä kuuluisi äh äh äh (+ pruut) joka kolmas hetki ja vielä laitteen kamalan kohinan säestyksellä :LOL: ehkä vauvan on hyvä nukkua kauemmin meidän kanssa samassa huoneessa kun rauhallisemmin nuo yöt varmaan silloin menevät ilman radion kohinaa ja suhinaa.

ps. äitinä on pakko olla vähän luova... nyt kun ovat pojan kanssa ulkona, kävin lappaamassa kaalikeittoa vessanpyttyyn pari lautasellista vastaavan määrän ja väitän kirkkain silmin puhtoisin syöneeni anopin soppaa...aivan SAIRASTA :kieh:
 
rintapumpuista :D ostin eilen aventin käsikäyttöisen vemputtimen ja voi pojat, oli ensin vaikea oppia oikea tekniikka mutta sitten maitoa alkoi tulla ihan huomaamatta ja en sitä edes tajunnut eka kun ei sattunut yhtään |O , vetopasunaa pidän varalla kaapin perällä jos ihana aventtini on likainen. aventilla mulla oli ihan yhtäkkiä 50 milliä purkissa, eilen siis vain kokeilin laitetta enkä katsonut mihin suorituksiin hinkkini pystyivät, (vrt. tuitsun 5 desiä :kieh: )
 
Nii ja taas tuli mieleen...
meidän tyttö nukkuu mun vieressä, en ees jaksa aloittaa opettamaan omaan sänkyyn. Ehkä joka päivä. Sit kun ukolla on vapaata ja syöttöväli on yli 5 h. (lue: mun ei tartte raahautua ylös kuin kerran yössä)

Ja päikkäreistä, pirun vaikeeta on täälläkin nukuttaa sisälle. vaunuissa nukutaan ulkona aamupäivä ja iltapäivä päikät...
 
tuitsu en taida pärjätä sun osuusmeijereille :LOL: miten kauan sulla menee että yllät tuohon 2.5 desiin? mulla kun on sen verran hitaasti lämpiävät tissit en usko et mun kärsivällisyys riittää vemputtaa aventtia 1.25 desiä enempää :D

anoppi ja appi tuli just, poika oli nukahtanu vaunuihin ja nukkui niin sikeästi ettei edes protestoinu riisumista (yleensä meillä huudetaan villapukua pukiessa) ja siirrettiin omaan sänkyynsä koisaamaan.tää on onnistunut ainoastaan kerran aikasemmin. ilmeisesti ulkona nukkuminen tekee tosi hyvää sille.

kaalikeiton feikkisyöminen meni täydestä ja anoppi oli iloinen, tosin naama rytistyi kauheaan irveeseen hetken päästä kun sai selville että olin heittänyt 2 nakkia menemään, olivat vanhentuneita mun mielestäni mutta ei anopin.

sain kauheaa tyydytystä tästä kaalikeittoepisodista varsinkin kun appiukko heitti kaalia täynnä olevat roskapussit ulos :kieh: :kieh: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Ootteko muuten huomannu että yö-ähräämiset tuntuu lisääntyvän kaikilla palstalaisilla??( tai siis meidän vauvoilla) Vai kuvittelenko vaan?? Musta tuntuu että sellasetkin kenen vauvat ei oo vatsaa kiukunnu niin nyt nekin tekee sitä?? Tapahtuukohan siellä masuissa tässä 2 kk tienoilla sitten jotain?? Kaikki puhuu tipoista ja pieruista :LOL:
Näin tuntuu käyneen ainkain monella. :LOL: Mies ehdotti et mun pitäs niitä tippoja alkaa ottaan kun ei se ährääminen vauvaa haittaa... :D

Porsche: Juotko muuten teetä? Meinaan kun mä en muuten teestä välitä, niin saisko tota juotua kuitenkin? Olut menee paremmin alas, mutta tuntee itsensä tosi deekuksi... :D :ashamed:

Myrskynmerkki: Ihana kuva. :heart:

Tuitsuhan on pumppaamaan innostunut. :D TUliko tuo määrä yhdestä vai kahdesta tissistä? :D Mä saan pumppaamalla n. 2dl/tissi, aamulla pakko tyhjentää toinen kokonaan ja toinen osittain et neiti saa siitä herätessään kiinni... :D
 
mä en tajua miten te kestätte tollasia appivanhempia.. ja vielä kaks viikkoo niinkun Kiiuska parka joutuu kestään. Mä kyllä sekoisin. Mulle riittää että käydään n. 2 viikon välein siellä. Vaikka onkin mukavia ja asutaan n. 6km päässä toisistamme. Mun vanhemmillä käydään kyllä useesti ja nytkin oon menossa sinne muutamaks päiväks kun mies lähtee reissuun. Ärsyttävää...

Tuitsu on kyllä melkonen pumppaaja.. Mä saan sellasen reilun desin lypsettyä helposti, mutta kyllä se kestää varmaan 15min. Sun kyllä kannattas perustaa meijeri :D

Ja me laiskat edelleen nukutetaan poikaa meijän sängyssä.. Se alkaa heti parkuun omassa sängyssä ja vaikka ihan sikeessä unessa laskis omaan sänkyyn alkaa itku samantien. Näin ollen siis nukkuu meijän vieressä. Moni sanoo nukuttaneensa vauvat vieressä, joten eiköhän ne siitä joskus siirry omaan sänkyyn?? Kai..

Ai nii, poika on nukkunu kaks yötä yhellä syötöllä 12-09. Kyllä se sit onkin illan tankkannu. Mä oon väsynyt, kun on aiemmin nukuttu aamusin 10-11. Nyt poika on jo ihan virkkuna ysin aikaan.. No ei pitäs valittaa. Sori.
 
Nythän mä vasta huomasin että Kiiuska on oikeen läppäkingi! :LOL:
Hiukan nauroin sun jutuilles. Toi brasilian kokoinen perse.. heh. Pitää paikkansa et toi sun kuvailema Anttilan mom-jeans muoti on oikeesti nyt muotia, lantiofarkut on ihan auttamattomasti out, kerrankin muoti suosii meitä jotka omistavat tuon muodokkaan perseen!

Shama, en juo muuten teetä. Se vauvanonni tee on yrttiteetä,
maistuu anikselle, fenkolille, tillille ja nokkoselle.

 
Päiviä!

Onpas ollut hikinen päivä. Piti hakea 5-vuotias kävellen kerhosta vaunujen kanssa nietoksista läpi puskien ja vauvaa ei huvittanut vaunuissaolo pätkän vertaa. Toinen karjui kuin leijona ja meikätyttö käveli pikakävelyä hiki virraten. No, liikunnan kannalta.. Voi että kun olis auto...tai onhan mulla, mutta kun mies käyttä sitä :kieh:

Yöt ovat olleet pojan kanssa nyt ihania, viime yönä nukkui 5h, söi ja toiset 5h :eek: Mut enpä vielä innostu, jos nää kaksi viime yötä onkin jotain poikkeuksia. Mutta kyllä nyt jaksan uskoa kuitenkin parempiin öihin. Aiemmin meillä herättiin yöllä 2-3 tunnin välein. Samaten syönnin kanssa on nyt niin, että päivisin poika ei tarvi ruokaa kuin 3-4 tunnin välein, aiemmin saattoi imeä vaikka vartin välein tai ihan miten sattui. Nyt on kyllä tissit ihan täysi. kun vaavin ruoka-aika lähestyy ja joudutaan joka päivä taisteleen näitten suihkutissien kans.

Onko teillä kaikilla vauvalle joku ns. jumppalelu?? Kun mulla ei oo mitään.. Se ois varmaan aikas mukava kyllä. Minkä merkkisiä noi teidän jummpikset on? Me kun asutaan täällä korvessa, niin voisin vaikka katsoa olisiko jossain verkkokaupassa kivaa lelua. Babystylen verkkokaupasta olen tilannut aiemmin ja sieltä tuotteet tulivat parissa päivässä. Ja postimaksukin oli kohtuullinen.

Vielä vaunuissa nukkumisesta. Meidän poika herää melkein aina vaunuissa heti kohta nukahtamisen jälkeen. Sitten tulee kauhea huuto, kunnes heijaan vaunuja kuin heikkopää. Aina en jaksa tohon rumbaan edes alkaa vaan nukutan vauvaa sisällä sängyssä, joskus kantoliinassakin. Hyvässä lykyssä poika kyllä nukkuu vaunuissa neljäkin tuntia, mutta ikinä ei voi tietää nukkuuko vai ei. Olis kiva, kun nukkuisi pihalla, niin saisi toi 5-vuotias mellastaa ihan rauhassa sisällä kavereittensa kanssa.

Oiskohan nyt päiväteen aika.. Kahvia en ole juonut nyt moneen kuukauteen, mutta varmaan taas alotan kun työt alkaa.

Polka ja poika 9 vk
 
porsche mä oon vaan hyvä varastamaan läppiä, brassiperse on suoraan otettu bridget jones-leffasta ;)

mirsu pakko vaan kestää kun en halua että välit menee poikki uudestaan 2.5 vuodeksi...se oli mun miehelle aika karseeta aikaa ja en halua sille samaa.ja nyt kun on tää bebe täytyy yrittää edes pysyä hyvissä väleissä vaikka yhteistä säveltä ei löydy.

ja loppukaneetiksi ei helv... anoppi on tässä välissä ehtinyt tekemään haudutettua kaalia ja kutsu mut maistamaan. vähänks näytti rumaa naamaa kun sanoin että olen niin täynnä sitä kaalikeittoa etten pysty vielä syömään. ironista on että mulla on hirveä nälkä ja nyt pojan ruokittuani lähden ostamaan vaipparoskikseen pusseja ihan minuutin päästä eli kurvaan ensin hesen kautta. voi elämän kevät mikä elämä.

asrai mistä tollasii kasvukäyrii oikein saa ei meidän neuvolas ole tuollasista edes mainittu. huutavat vaan hyvä hyvä ;D

ja kauheella vauhdilla lypsät, tuitsu, sul on näköjään kunnon utareet tai karvaisen voimakkaat kädet apunasi, en ikinä pysty tohon tahtiin :'( =)
 
Minimi Mä kanssa sitkeesti jätin rintakumin pois kun tuntui että sen kanssa sählääminen on niin hankalaa ja luin että se saattaa vähentää maidon erittymistä. Sitkeesti vaan yhden päivän tarjosin pelkkää rintaa, aluksi vaan työnteli kielellä pois mutta alkoi sitten syömään. Aluksi oli vähän sellaista pätkikästä että laski aina irti ja taas alkoi syömään. Nännit olivat kipeät aluksi, ensimmäisenä yönä käytin vielä kumia mutta sitten aloin ilman imettämään koko ajan. Tärkeintä on siinä se että sen nännin saa kunnolla sinne suuhun sisälle ettei lupsuttele vaan tuota "ulkonevaa" nänninpäätä... se mulla oli aluksi ongelma etten saanu tissiä kunnolla suuhun kun oli tottunut että se kumi sujahtaa niin kätevästi vaikkei suuta avaisikaan kunnolla :) Nyt sujuu jo ihan mallikkaasti vaikka välillä pitää asetella moneen kertaan se tissi suuhun että on kunnolla...
 
Pieni vihje shamandalielle. Sun miehen kaveripiiristä joka sai vauvan päivää ennen sua.......................... Nyt varmaan jo tiedät :hug: Just eilen miehel juttelin et vois soittaa teil ja kysellä miten ristiäiset on mennyt vaikka mä jo kerkesin teijän tytön nimen hänel kertoo ja ristiäis kuulumiset, mut valittaa kiireitä ja ei saa aikaseks soitella sinnepäin...
 
kiitos Asrai käyristä! tulkitsin niistä että meillä suht nopeesti kasvetaan! :D

haudutettu kaali on nyt siirtynyt jääkaappiin, anoppi tarjosi sitä heti kun tulin ovesta sisälle. vaistomaisesti pyyhin kädellä suupieliäni niinkuin varmistaakseni ettei hesen majoneesit paljastaisi missä oikeasti kävin...täytynee lähikaupasta ostaa illalla kaikki liikenevät kaalit jos tämä homma jatkuu.
 
Nyt meidän tyttö oli kasvanut tosi huonosti. Vain reilun 100 grammaa parissa viikossa. Oli kyllä yhden viikon flunssassa, ja neuvolassa epäili sitä syyksi. Tuntuu hullulta, että tyttö nukkuisi tyytyväisenä 4 tunnin pätkiä ja heräisikin tyytyväisenä, jos olis nälkäinen.

Eli mitat on nyt 56,5 cm ja 4070 g, ikää melkein 2 kuukautta. Taitaa olla pienimmästä päästä, mutta olihan se pieni syntyessäänkin. Silti vähän huolestuttaa, jos ei saakaan tarpeeksi ravintoa. No, viikon päästä uudestaan neuvola, että päästään tarkistamaan paino.
 
Me käytiin eilen vyöhyketerapiassa. Kakka olikin taas muutaman päivän toimimatta ja sitä ennen toimi Levolackin avulla. Pakko toi maha saaha johonkin kuosiin... mulla meinaa räjähtää kohta pää, jos elämä on vain huutavan lapsen kantamista huoneesta toiseen. Illalla toimikin vatsa. Hyvä juttu. Terapiasta voi siis ehkä ollakin apua. Eilinen vatsantoimitus olikin vasta alkusoittoa... tänään tuli tavaraa niin paljon, että hyvä jos ei koko maailma tätä menoa huku siihen itteensä. Maanantaina seuraava terapia-aika.

Muuten musta alkaa tuntua, että koko elämäni alkaa muodostua sen ympärille, milloin pieni syö, pissaa, kakkaa, vaihdetaan vaippaa ja kävellään se pieni huutava sylissä paikasta toiseen... pää räjähtää. Nyt on kuitenkin parempi hetki. Nyt tuo nukkuu ja on hiljaa ja näyttää somalta.

Mä haluan ihmisten ilmoille. Jonnekin. Ilman tuota lasta. Jos lähtis tänään vaikka pitemmälle lenkille tuon nartun kanssa...
 
Tuitsuko se kertoi että on vaikeuksia nukuttaa sisälle? Meillä taas toisinpäin - nukkuu ulkona vaunuissa vaan kun ollaan kävelyllä muuten turha luulo. Meillä siis ollaan enimmäkseen edelleen sisällä. Pitäis varmaan tehdä jotain ettei äipän pää ala kohta leviään. Enkulilla tuntuis olevan hermo pinnassa.. mikäs tilanne sulla onkaan,eikö mies vois olla muutaman tunnin vauvan kanssa että pääsisit käymään jossain? Meillä on onneks niin että mies oikein käskee mua pihalle kämpästä, muuten olisin varmaan jo tullut hulluksi.

Pitikös siihen listaan laittaa jotain syntymäaikaa jne? Tässäpä meidän:

Anni76 + tyttö 27.12. 39+5 3490g/51cm

Meillä eilen melkoinen itkusessio päivällä... kamalaa kun ei yhtään tiedä,mikä vaivaa. Vatsa toimii hyvin ja ilmatkin tulee ulos mut jotenkin vaan ähräs ja huusi silti... Nyt on jonkinlaista rytmiä havaittavissa muuten täälläkin: päiväunet aamupäivällä ja sit iltapäivällä pidemmät alkaen n klo 16. Saattaa silloin nukkua 3-4h! Yöllä sit menee niin et aamuyöllä heräilee 2h välein, johtuskohan siitä et annan tissiä enkä ollenkaan pulloa... Kun ei raukka jaksa imeä kun toisesta ja sit jo nukahtaa - tietty sillä määrällä ei pitkälle pötkitä.
 
Enkuli: Suuri :hug: , tasan tiedän miltä susta tuntuu... Mulla oli tuo sama tunne tuossa kolmisen viikkoa sitten ja vielä kun esikoinen hääräs ja oli ihan mahdoton, niin tuntui, ett hermot menee... Meilläkin tuo kakka edelleen tosi piukassa ja vaikka typy saa levolacia päivittäin, niin eilenkin jouduin taas kuumemittarilla avittamaan, kun mahaansa huusi eikä saanut kakkaa tulemaan. Rauhoittui kummasti heti, kun kakka tuli... Ja meilläkin sitä tavaraa tulee, vaikka muille jakaa... Mutta uskon, ett kun olette muutaman kerran käyneet terapiassa, niin huomaat, ett se auttaa. Uskon niin teidänkin kohdalla. Vauva vaan jotenkin ns. avautuu enemmän ja alkaa katsella ympärilleen uusin silmin, kun massu ei enää vaivaakaan samalla tavalla...

Meillä neiti on nyt sitten alkanut puklimaan ihan kunnolla. Eilen ja tänään on ruokailun päätteeksi tullut sellaisia puklusatsejja, ett ne on valuneet mun rinnuksia pitkin. Miehellä meni paita eilen ihan märäksi, kun neiti puklas. Tähän astihan neiti on vaan yökkinyt niinkuin jotain tulis ylös, mutta sitten ei tulekaan... Eilenkin kun nukutimme neitiä, niin kovasti puoli tuntia ruuan jälkeen nieleskeli, kun sitä hapanta nousee ruokatorveen ja kurkunpäähän... :( Voi pikkuista, käy niin sääliksi, kun näkee ettei hänen ole hyvä olla... No, saamme varmaan pian ne tulokset ja neiti saa asianmukaisen lääkityksen... Silti hän on niin urhea ja reipas ollut... Yöllä sain nukkua kole tuntia putkeen, kun eka pätkä oli sen verran... Jee!!!!

Tämmöistä tänne... Eilen oli mun tosi hyvä työkaveri kylässä ja olin niin hyvällä päällä loppuillan, kun olin saanut aikuisseuraa... Mies oli ihan ihmeissään, ett kuinka voin olla niin hyväntuulinen... :D Illalla sitten vielä häntä odotti yllätys, kun päätin, ett täytyy mieskin saada tyytyväiseksi... :heart:

Huomenna mennäänkin tyttöjen kanssa jo aamulla seitsemäksi mun hyvän ystävän luo ja ollaan siellä koko päivä. mies tulee töitten jälkeen hakemaan. Sitten illalla saapuukin huomenna mun sisko ja äiti (en kyllä vieläkään ole tuosta äidistä varma, kun pakkaa tuo alkoholi olemaan elämän tärkein asia) ja sitten valmistaudutaankin noihin ristiäisiin... =) Siis yhtä hulinaa tiedossa viikonlopuksi... =) Onneksi saa noita auttavia käsiä, kun niitä ei meidän perheellä todellakaan ole liikaa...

Riikkuli ja pikku-neiti 7 vkoa ja 1 päivä :heart:
 
... ja rytmistä... Meilläkin sitä niinkuin hiukan on...

Eli heräillään siinä 8-9.30 välillä yleensä... Siitä vajaa pari tuntia, niin neiti menee terassille päikkäreille noin 2-3 tuntia. Sitten valvoskelee pari tuntia ja taas nukkumaan ulos Joskus nukkuu puol tuntia, joskus pari tuntia, sitten taas valvotaan ja saattaa ottaa viel noin 15 min torkut sylissä ja sitten yöunille nukahtaa vaihtelevasti 21-23...

Ja anni76: Meillä tuo yösyöminen on samanlaista. Syö vaan toisen rinnan ja sitten herääkin pikkuisen ajan päästä ja syö toisen... Meilläkin syödään öisin tiheemmin...
 
Kyllähän mä oon kotoota ulos liikkunu, mutta yhtä koirankusetuslenkkiä lukuunottamatta aina vauva mukanani... ja kyllä tuon tosiaan vois miehellekki välillä jättää. Mahtavastihan tuo mies on avuksi. Etenki noissa yövalvomisissa. Ilman häntä olis pää varmasti jo hajonnukki... mus uskallan uskoa, että kyllä tää tästä vielä riemuks muuttuu ku saadaan kaikki joskus nukkuakin...
 
Landir: Voi kun teidän tyttö on pikkunen... :heart: No eiköhän se kasvu siitä taas lähde vauhtiin! Jos kerta on tyytyväinen niin luulis kaiken olevan ok. Ei ne kaikki kasva saman kaavan mukaan! :) Meidän tyttö tuntuu jättiläiseltä teihin verrattuna kun se oli 2kk neuvolassa 5790g ja 59cm! Nyt ikää on 2kk ja viikko. Oon kyllä ilonen kun on kasvanu niin hyvin kun mulle sillon sairaalassa se yks lääkäri väitti kiven kovaa että korvike lapset ei kasva ja on heikompia kun muut. Nyt tekis mieli mennä näytille tytön kanssa sinne! :kieh:
 

Yhteistyössä