**JOULUVAUVAT** helmikuussa

Kiitos nimikommenteistanne..vaikka itse tietysti tykätään, on kiva kuulla mudienkin tykkäävän vaikka sillä ei periaatteessa olekaan merkitystä.. =)

Meillä kanssa poitsu valvoo riippuen tilanteesta...normi kotipäivänä hän on 1,5-3 tuntia hereillä..ja sitten nukahtaakin helposti..jso menee yli noiden aiojen, nukahtaminen ei ole niin helppoa.
Eilen oltiin ostoksilla myllyssä ja sitte siskon synttäreillä...myllyssä poju nukku vaunuissa mutta heräs sitte siskon luona n 15 ja sitte ei oikei nukkunu ku pari pientä tirsaamun ja siskon sylissä ku kaikki "riepotti" häntä tietty..kotii lähetiin sitte ajaa n 20 ja sitte nukkuki autossa tunnin ja sitte yöunille menikin jo 22.30 joten taisi verottaa tuo kyläily pientäkin..nyt on nukkunu päikkäreitä jo 11 -.....äiskä kävi pelaas sählypelinkin välissä ja miehet oli keskenään kotona =)
Peli oli hauska....pitkästä aikaa tollasta räjähtäviä lähtöjä ja meitsi heitti pari kertaa niin hyvät lipat maahan että voi video, ja siis ihan sellases paikas että ei ois kuulunu(lue:tyhjä paikka).....pelataan sitä ihan normi salissa ettei sählymatolla..no, eka kerran ku kaaduin, joukkuekaveri heitti et jaaha, onko tullu ylämäki siihen vai...sit toisen kerran kaaduin mein oman maalivahdin eteen ja se heitti sitte että on se kamalaa ku noi viivat lattiassa on niin korkeet

:LOL: :LOL: :LOL:

Mieli virkisty ja loppua kohden muistu mieleen miten ko peliä pelataan ja lämminkin tuli :D

Meillä on pojalla ollu nyt muutaman päivän vihreetä kakkaa....onko mun syytä soittaa huomenna neuvolaan vai onko muilla ollut...?
ennenkin siis on ollut vähän vihreää mutta nyt on aivan vihreää....ja välillä aika löysää vaikka joka kerta onkin mukana kyllä jotain kiinteääkin eli niitä ryynejä...voiko johtua ku oon antanu vettä sen kolme teelusikallista /päivä...?
mitenkään poikkeava pojan käytös ei ole siis....ei itkeskele turhia tmv joten ei hän kai kipeä ole.... :/

Vai Enkuli oli jo baarissakin=)
Toi on kyl hassua että vaikka ei mitenkää muita miehiä halua tmv mutta kuinka se virkistääkään ku kuulee jotain kommentteja....jo pelkästää seki ku kapungilla juttelee muiden kaa ja kuulee että on laihtunut nopeesti tmv ni piristää..ja sisko sano eilen ku halattiin että:mihin sä oot kadonnu"=)

Kattooko kukaan muuten se on siinä-ohjelmaa?
siinä oli viimeksi hyvä juttu, ja siitä annoinki siskolle vinkin että jso joku epämiellyttävä tyyppi tulee iskee ni kysy siltä heti että osaako se hiihtää..jos se sanoo että osaa, niin käske sen suksia XXXXXXXX(jonnekin...)

Tässä tankkaan nyt vettä ja banaania että palaudun pelistä, sitte pieni venyttely voisi olla paikallaan :D :LOL:

 
Moikka!!!!

Ristiäiset kunnialla ohi.... =) Tyttärestämme tuli siis PINJA virallisesti... Tapahtuma oli kaunis ja mä itkin lopussa ihan kunnolla. Se oli niin herkkä hetki, kun sisimmässäni tiesin, ett tää on vika kerta, kun minun lapseni kastetaan...

Mun äiti ja sisko tuli siis perjantai-illalla ja eka kertaa mun täytyy nostaa äidilleni hattua. Hän siivosi ja laittoi ruokaa täällä ja oli aivan haltioissaan sekä esikoisesta että kuopuksesta. Meillä meni täällä tosi kivasti... Ihanaa, ett oli mukava viikonloppu. Tuli ihan ikävä, kun he lähtivät...

Asrai kyselit tuosta refluksista... Tulokest tulee varmaan huomenna, mutta kyllä jonkinasteinen refluksi on, se on varma. Nyt ph-mittarin poisottamisen jälkeen tyttö on alkanut puklimaan enemmän ja ihan kunnolla ruuan jälkeen, kun ennen se jäi tohon kurkunpäähän vaivaamaan. Joka aterian päätteeksi tulee ihan kunnon satsit puklua... Toivotaan, ett selvitään kuitenkin miedolla lääkkeellä.

En jaksa nyt kommentoida hirveesti, joten palailen huomenissa... Tulee taas vieraita lisää kylään... :D

Riikkuli ja Pinja 7 vkoa ja 4 päivää :heart:
 
Täälä olis huomenna neitin ensimmäinen neuvolakäynti.. :)
Vähän jänskättää miten on neiti kasvanu ja mitä mieltä neuvolantäti on pimusta..
Huomenna ois myös itellä 20 vuotta mittarissa, hitsi kun oonkin jo ikäloppu! :D

Hyi sua Kiiuska! :p Ilman ehkäisyä, miten sä pystyit.. :LOL:
No ei vaiskaan.. On tässä itelläkin halut aikamoiset, on vaan aina niin väsy kun saa muksun nukkuun että kun sänkyyn pääsee niin ei ihan ekana oo seksi mielessä..

Meillä oli neiti eilen illalla ekaa kertaa hoidossa! Ihan pari tuntia vain, kun käytiin miehen kanssa baarissa ottamassa parit synttäreitten kunniaksi.. ;) Oli kyllä tosi hauskaa ja virkistävää.. Eka oli kyllä semmone olo et lähen saman tien takas kotia, kun oli niin orpo olo ilman neitiä.. Mutta kyllä se siitä sitten, ja hyvin olivat mumman kanssa pärjänneet..

Onkohan meiän neiti ainut, kun tuntuu ettei tuolla vielä mtn rytmiä ole.. syö silloin kun on nälkä ja nukkuu sit kun väsyttää.. Yöllä kyllä nukkuu aika hyvin, yleensä eka pätkä on sellanen 4-5 tuntia ja seuraavat pätkät 2-3 tuntia..
(koputtaa puuta)

mafiamamma ja neiti 3 vkoa 5 päivää
 
Meillä on nyt sama ongelma kuin Tuitsulla, neidin ennen hyvät yöunet on lyhentyneet selvästi. Eli aikaisemmin oli jo jonkun viikon sellaisia 5-6 tunnin unia, eli yksi pidempi pätkä ja sitten 2-3 tunnin pätkä siihen perään. Nyt on maksimissaan neljän tunnin pätkä, ja viimeyönä sen jälkeen 1,5-2 tunnin unia. Koko ajan olisi syömässä. No, toivotaan, että rytmi vielä palaa takaisin, ja mahdollisimman nopeasti, ennen kuin minusta tulee taas kävelevä haamu.

Nyt tuntuu, että maito alkaa taas pikkuhiljaa riittämään, on neiti tankannut oikein urakalla, ja lisäksi olen antanut maitoja pakkasesta ehkä desin verran päivässä. Toivotaan että keskiviikkona vaaka sanoisi samaa.

Oletteko muuten monetkin kirjoittaneet johonkin synnytyskertomuksia. Ekat viikot oman synnytyksen jälkeen oli niin kiireisiä, etten ehtinyt juurikaan palstaa lukemaan, niin on varmaan menneet ohi. Asrai, Sätseeni, Shama, Tuitsu etc, olisi kiva lukea teidän kertomuksia. Ja Porchelle piti kommentoida, että kyllä sinulla on varmaan ollut rankimmat synnytyskokemukset, joista olen kuullut. Kyllä siinä varmaan jo ihminen kummasti vahvistuu. Asrailta piti aiheeseen liittyen vielä kysyä, että tiedätkö miksei sinulle tehty epparia, vaan väliliha pääsi repeytymään? Ihmetytti vaan tuo yksityiskohta.

No, eipä muuta, ja ymmärrän hyvin jos ihmiset eivät enää halua synnytyksiä muistella. Olen vaan utelias luonne. :/
 


Otsikko: Tyttö syntyi!!!!
Lainaa viestiä
Tyttö syntyi maanantaina 17.12 yli vuorokauden tuskallisen synnytyksen jälkeen! Painoa 3345 g ja pituutta 51 senttiä.

Supisteli koko sunnuntai päivän ja limatulppa alkoi mennä kanssa. Illalla sitten lähettiin kättärille jossa supisteltiin kivuliaasti aamuun asti.
Aamulla supistukset sitten rupesi lievenemään ja meinasivat lähettää mut jo kotiin, johon en suostunut.Kätilön sisätutkimuksessa kuitenkin kuului naps, ja vedet meni. Eli sinne sitten jäin.Vesien mukana palasi supistukset, mut tosi heikkoina.
Supistukset ei kuitenkaan avanneet paikkoja ja pääsin oksitosiini-tipalle josta sitten riemu repesi.
Hengitin ilokaasua varmaan enemmän kuin ilmaa ja epiduraaliakin lisättiin pariin otteeseen.
hauskaksi meno muuttui vasta kun ponnistusvaiheen alkaessa huomattiin tytön olevan avosuisessa tarjonnassa ja jumissa.
Ponnistus vaihe kesti toista tuntia ja olin aika varma että mä kuolen siihen.Jalat tärisi ja olin ihan hervoton.
Kaikki voima pois kropasta, olihan tosiaan synnytystäkin takan jo 24 h.
Mulla loppu myös taas supparit ponistusvaiheen lopussa ja vaan apinan raivolla vedin ilman mitään ponnistutarvetta. Lopulta imukupin, kolmen kätilön, epparin ja mun ihanan miehen avulla saatiin tyttö maailmaan. Verta karkas litran verran ja olinkin jonnin aikaa tiputuksessa.
Eilen olo oli vielä kuin olisi mattopiiskalla hakattu, mut tänään elämä voittaa.
Paitsi alapäässä.
 
Riikkuli: Ihanan nimen teidän tyttö sai. :heart:

Landir: Tänne jonnekin kirjoittelin, koitan löytää oman juttuni jostain. :)

Nyt on kuollu olo. |O Kävelin sitten vähän reilun kilsan ja nyt on sellanen olo et ois enemmänki kuntoillu. :kieh: No, eiköhän tää flunssa tästä joskus helpota... :|

Huomenna onkin sitten neidillä neuvola... Kiva nähdä miten on vauva kasvanut taas. Sitten saakin laittaa vakuutushakemuksen kun saadaan huomenna viimeinen pituus ja paino. :)

Eipä nyt jaksa enempää, pakko mennä huilaamaan...

Shamandalie ja Noora 2kk :heart:
 
Tuli tosiaan äkkilähtö, kun tiistai aamuna lääkäri soitti että aamupäivän aikana pitää mennä verikokeelle ja sieltä synnärille, maanantaina otetuissa verikokeissa häikkää ja toksemian alku.

Klo 12 oltiin jo salissa, ja kalvot puhkaistiin. Supistuksia tuli 10 min välein, ja reilun 2h odottelun jälkeen laitettiin vielä tippa. Supistukset säännöllistyi ja voimistui ja tiheni heti. Ilokaasua halusin kun kohdun suu oli reilu 4cm auki. Siinä mentiin ja alkoi tuntua et haluan jotain vahvempaa, ja kätilö tarkisti tilanteen: kohdunsuu 7-8cm auki ja reunaa(?) jäljellä. Meinasi, ettei ihan heti vielä synny, joten epiduraali on hyvä kun kestää kauemmin. Anestesiahoitaja ehti pestä selän ja kutsua lääkärin, niin sitten tuli kova ponnistamisen tarve. Lääkäri tuli, ja sanottiin et mene vaan, tää syntyy nyt... :whistle: Ponnistusvaihe kesti n. 15 min. Vauva oli veltto ja sininen, kiireellä lähti lääkärin ja hoitajan kanssa, isukki pyydettiin mukaan. Jo salin ovella kuului rääkäisy ja kätilöt lohdutteli mua että kaikki ok. Apgarit oli 4/9/9, ja kuulemma ei ole mitään hapenpuutteeseen viittaavaa, napanuora oli kaulan ympäri mut ei tiukassa. Tyttö tuli rinnalle, ja rassukka ihan sininen kun niin vauhdilla lopun matkaa tuli. :heart: Pituutta neidillä oli 52 cm ja painoa huimat 4735g. :D Itse voin hyvin, neljä tikkiä laitettiin eikä istuminen tuota tuskaa... Ihana yöllä kääntää unissaan kylkeä heräämättä siihen. :D

Tässä Landirille kopsattuna joulukuun ketjusta. :)
 
Tere

Ihan aluksi ihmettelen, että pitääkös nuita pojus tietoja ilmoitella joka kuukausi, vai onko mulla nyt jokin mennyt ohi? No, enhän mä tietty mikään aktiivinen kirjoittelija ole, mutta kyllä mä käyn lukemassa jutut joka päivä, jos vaan pikkumieheltä ehdin.
Eli tonne ekalle sivulle voi laittaa tiedot 5.12 ja 4200g ja 51cm ja pikkuinen pojan pötkylä.

Meillä on tässä viimeaikoina ollut röyhy vaivoja. Röyhyt tuppaa olemaan tosi tiukassa, saattaa mennä tuntikin syömisestä, ennenkuin se tulee ja sitten se saattaa tulla pulautusten kera, jos sattuu olemaan makuuasennossa siinä vaiheessa. Muutenkin tuota pulauttelua on taas viimeaikoina ollut turhan paljon. Onkos kellään mitään kikkakolmosta, miten nuo röyhyt tulis helposti ulos? Aikasemmin se onnistu oikeestaan heti syönnin perään. Auttaisko vyöhyketerapia tuohon?
Yöt on viimeaikoina menneet tosi kivasti, poika käy yöunille tuossa klo21-23 välillä, useasti viimeaikoin klo 21 ja herää sitten tuossa yhen hujakoilla ekaan tankkaukseen ja sitten 5-6 aikoihin toiseen tankkaukseen. Ja mikä ihaninta on nukahtanut tissille. Tosin siitä sitten seuraa se, niinkuin tänäkin aamuna, että röyhyt jää tulematta ja pulautukset lensi aamulla sängylle.
En kyllä millään haluaisi herättää nukkuvaa lasta röyhyttelyn takia, kun muistelen miten kauan tuo yöllä nukuttaminen sitten kestää (yhdessä vaiheessa piti röyhyttää aina yösyönnin päälle ja sen jälkeen kukuttiin aina tunti, tai koko sessio saattoi kestää siis 2 tuntia, ja yöllä se ei paljon naurata).
Lauantai iltana oli kyllä sellaset sembalot, ettei oo aiemmin ollutkaan, ilmeisesti just noitten tulematta jääneiden röyhyjen takia. Poika huusi ja raivosi ja söi melkein koko nyrkkinsä hilluessaan ja äiti luuli, että on vaan nälkä ja tissiteltiin lisää vähän väliä, mikä tietenkin sitten pahensi tilannetta, no joskus yhentoista aikaan jotenkin sitten nukahti ja nukkuikin sitten aamu viiteen saakka. Olihan ilta!!!
Meillä on kyllä jokainen päivä erilainen pojan fiilisten suhteen, mutta kutakuinkin syönti ja nukkumisrytmi menee samaa rataa, tunti tai toinen puoleen tai toiseen heitellen. Nyt päikkäreillä ulkona ja jos kaikki menee niinkuin yleensä, niin nukkuu tuollaiset kolmen neljän tunnin unoset, tunti mennyt jo.

Tämmöistä täällä. Laitelkaahan hyvät röyhyttämis vinkit tulemaan, niin ja onko kellään mitään tietoa siitä, mihin ikään saakka vauvaa pitää avittaa röyhyttelyssä?
 
Täällä meni viikonloppu niin että humps!
Meiän likka ei jostain ihmeen syystä ole nukkunut pariin
pöivään kunnon päikkäreita. Tunnin pätkissä mennään..
Ja sekös ärsyttää koska jää oma aika niin vähälle, lue palstailu..

Kiiuskalle onnittelut "saannista".
Meillä oli perjantaina aika lähellä, mutta se ilo loppu tyystin
kun tämä rakas tyttäremme antoi äänimerkin omasta sängystään.
Tätä mä just tarkotan kun jotain alat tekemään, niin pikkuneiti,
keksi juuri silloin tarvitsevansa meitä. No ehkä mä pääsen tän yli!

Riikkulin tyttö saanut nimen, kiva nimi. Mun vanhin tytär on syntynyt
Pinjan päivänä.

Ekat mutsit päässyt jo viihteellekin, hyvä hyvä.
Kumma juttu mutta itellä ei ole minkäänlaisia haluja ollut vielä
baariin.

Landir, kunnialla olen synnytyksistä selvinnyt, ja kunnialla kun saan vielä nämä kolme tytärtäni kasvatettua.. Täytyy antaa kunniamaininta mun tyttärien isille jotka ovat upeita miehiä, molemmat, ilman niitä tuskin olisin tässä!
Vielä kun selviäisi hyvänä vaimona tässä niin olisi naisen työ hoidettu! :)

Tuitsu, mun käy kateeks kun olet saanut nukkua miehes vieressä kokonaisen yön, mieletöntä. Oi oi koskakohan meillä nukuttas..
Eilen illalla olis tehnyt mieli, sen verran jännä oli illan Wallander,
meinas tulla pissat housuun..

Tässä vielä loppuun tuore kuva.

Porsche ja Nanna tasan 10 vkoa


 
Kivan nimen Riikkulin tyttö sai!

Ottaa päähän kun nyt kun kerrankin ois aikaa lukee kunnolla teidän kirjotukset ja kirjotella niin enkö mä sit ole tullu kipeeks! Eilen oli kurkku kipee ja nyt aamulla ja äsken mittasin hetken mielijohteesta kuumeen,olin varma ettei ole niin sehän humpsahti 38 asteeseen!!! Kiva,kiva... :( Onkohan tyttökin kipee kun on kiukunnu tänään vähän... Nyt kyllä nukkuu vaunuissa...onkohan hyvä nukuttaa siä jos onkin kipee?? tuli nyt vasta mieleen kun oman kuumeen mittasin.

Porsche: Kiva nimi teilläkin ja tosi söpö tyttö! :heart: :heart:
 
Kiitos Tuitsulle ja Shamalle kopioinneista. Olipas Tuitsulla kyllä varsin hurja synnytys, mutta senhän taisit arvatakin etukäteen. Mullahan oli myös varsin pitkä ponnistus (55 min merkattu, mutta omasta mielestäni alkoi jo noin 15 min aikaisemmin), mutta vahvoilla supistuksilla koko ajan. Eikä ollut kuin ihan lyhyt avautumisvaihe takana, eli kaikki voimat tallella. Eli voin uskoa, että olet ollut kyllä siellä kuolemassa. Ja Shamandaliellakin ollut omat jännityksenhetket, onneksi ei ollut mitään pahempaa. Ilmeisesti kuitenkin selvästi vaikeampi synnytys kuin ekalla kerralla.

Nyt tyttö taas nukkuu parvekkeella, katsotaan kuinka kauan. Lauantaina päätti olla nukkumatta ollenkaan kunnollisia päikkäreitä. Vaan sellasia max reilun tunnin pätkiä, olin vähän helisemässä. Kun ei sitten tosiaankaan ole mitenkään tyytyväinen hereillä ollessaan.

Meillä valvotaan nykyisin tyytyväisenä sellainen 2 tuntia kerralla, sitä pidemmät valvomiset alkaa yleensä menemään kiukuttelun puolelle. Paitsi jos torkkuu rinnalla pitkään (syöminen edelleen kestää meillä toisinaan luvattoman pitkään), niin saattaa tulla pidempi "valvomis"pätkä. Mutta ei kyllä varmaan juuri yli 3 tuntia kerralla. Nukahtaminen on vaan aina joskus niin kovin vaikeaa.

Onko muilla alkanut vauva kohkaamaan rinnalla. Meillä syöminen nykyisin toisinaan yhtä sähläystä, kun käsillä huidotaan, ja irrottaudutaan jatkuvasti. Sitten vähän nokitaan ja taas kiinni. Toisinaan onneksi menee ihan nätisti.
Ja Joulumami, kerro nyt ihmeessä miten pääsit eroon siitä rintakumista. Meillä tyttö ei suostu yleensä edes yrittää ilman rintakumia, miten siinä sitten opetat. :kieh:
 
Landir: Meillä rinnalla sama juttu aina, kun mun rinnasta loppuu se suurempi heruminen. Sitten alkaa kohkaaminen ja riuhtominen rinnalla eikä neiti malttaisi imeä enää ollenkaan vaikka kuinak yritän. No, annan sitten lisäksi hiukan tuota korviketta... Ja joskus lypsän ylimääräiset maidot rinnasta pois, mutta saan pumpulla enää sen jälkeen korkeintaa 10ml pumpattua joten en hirveesti jaksa pumppailla...

tyttö veti 3 tunnin unet terassilla, heräsi, kun siirsin sisälle, kun itkuhälyttimestä loppui patterit enkä saa niitä vaihdettua ilman miestä, kun on niin saamarin tiukassa se kansi... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Landir:
Shamandaliellakin ollut omat jännityksenhetket, onneksi ei ollut mitään pahempaa. Ilmeisesti kuitenkin selvästi vaikeampi synnytys kuin ekalla kerralla.
Eka kesti vain 4,5h ja toisessa aikaa tuhraantui 9h21min. |O Ei se muuten vaikeampi ollut, mutta se kun alusta saakka joutui laitoksella odottelemaan ja ihmettelemään, kotona aika ois kulunu erilailla, ois päässy tänne päivittämään tilannetta. :LOL: :saint:
 
Sätseen: Sähän käyt villilän neuvolassa kanssa?? Saitteko sillon kun vauva synty,siltä sellasta lappusta missä oli yhteystietoja johkin paikkaan mistä vois edullisesti tilata hoitajan lapselle muutamaks tunniks?? En tarkoita ML:ää. Me saatiin se lappu mutta se on hukassa ja mä oisin tarvinnu huomiselle hoitajan kun mun kuume senkun nousee ja nousee ja en tiedä miten jaksan hoitaa alisaa huomenna kun mies menee töihin... Ketään sukulaistakaan ei nyt saada kun kaikki jotka tota osaa hoitaa on töissä.
 
Landir Aina silloin tällöin yritin ensin tarjota rintaa ilman kumia muttei neiti alkanut imemään, työnteli vaan kielellä ja irvisteli :D Mutta sitte yks päivä mä vaan sitkeesti tyrkytin sitä pelkkää rintaa, lytistin tuota nänniä ja yritin ujuttaa suuhun. Sitte aina välillä ottikin kiinni ja imaisi mutta laski aina irti. Muutaman kerran tein niinkin että herutin vähäsen maitoa tuohon nänninpäähän ja neidille huulille/kielelle että maistaa... Sitten se vaan kun yritin ja yritin alko ottaan paremmin kiinni ja imemään pidempiä aikoja ja nyt syö ilman kumia :)
 
Iltaa!

Onkin tovi mennyt, että on tullut kirjoitettua. Piti siis ottaa nykyajan Tiimari-vihko, eli word käyttöön kommentoimista varten :).

Peppi07: Mä tunnistin yhden "tutun" tältä keskustelupalstalta, mutta en aio sitä hänelle kertoa.

Apan kommentoiminen oli kyllä kunnioitettavaa. Pitäis itsekin jaksaa.

Asrai: Meillä on pehmoleluja pääosin (sellaisin vastasyntyneille tarkoitettuja) ja muutama helisevä lelu. Leikkimatosta neiti ei vielä oikein perusta, mutta sekin löytyy. Ne postikortit on meilläkin. Ja se neuvolasta saatu hymynaama naurattaa neitokaista kovasti.

Hippula: Kakka on sinapinkeltaista ja ryynimäistä.
Vettä en juota, vaikka meilläkin anoppi sitä suositteli. Neuvolassa sanottiin, ettei sitä nykypäivänä tarvitse antaa edes kuumalla kesähelteellä.

Myrskynmerkki: Meillä yöähräämiset väheni selvästi ilmankostuttimen hankkimisen myötä. Krohina loppui ja samoin ährääminen =).

Mötkylä: Meillä 2 yötä neiti valvoi 03 asti kun siirrettiin äp-laatikosta sänkyyn, mutta sen jälkeen on mennyt tosi hyvin :heart: .

Tuitsun taannoin pumppaaman maidon määrä oli kyllä kadehdittava. Mä en enää itse jaksa pumpata :ashamed: . Laiskuus.

Anni: meillä on nukkumisen kanssa sama juttu. Päikkäreillä nukkuu vaunuissa ulkona vaikka koko päivän jos vaunut on liikkeessä, mutta heti kun pysähdyn vaikka ylittämään katua, neiti herää. Sisällä nukkuu hyvin.

Vesseli: Me puetaan vain ohuempi haalari sisävaatteiden päälle kauppareissuille, koska vaunuissa varsinkin olettaisin muuten tulevan liian kuuma. Mutta se tuntuu olevan ikuisuuskysymys, kuinka paljon pitäis pukea, kun toiset kuulemma laittaa pidemmillekin autoreissuille toppahaalarin.

Kiiuska: Meill kans typy kääntyy selälleen ja mä oon kans ihan paniikissa, että mitä jos tukehtuu pukluunsa, kun jonkun verran on takaisinvirtaustakin ?. Onneksi ei vielä vatsalleen - mähän en pystyis nukkumaan ollenkaan.

Tuitsu kyseli valvomisesta. Meidän tyttö valvoo yöllä normaalisti (koputan puuta.) vain sen aikaa, kun syö, mutta päivällä on kyllä useita tunteja hereillä.

Landir: Synnytyskertomuksen lisään paremmalla ajalla ?.

Suzyco: Harmi, että luin vasta nyt tätä, mutta voin aamulla etsiä sen lappusen, jos siitä silloin vielä on apua. Tai jos neiti jo nukahti, käyn kohta katsomassa.

Kauniita nimiä vauvoillanne ja söpöjä kuvia ?.

ON: Meillä menee ihanasti :heart:. Vatsavaivat ovat toistaiseksi olleet historiaa ja yöt menee todella hyvin. Tyttö saa hymyillään ja ihanilla äänillään äitinsä valtavan onnelliseksi päivä toisensa jälkeen. Käväisin itsekin jo siiderillä kavereiden kanssa, mutta se yksi riitti ihan hyvin näin ensi alkuun. Baarit ei kiinnosta yhtään (onkohan se jotain kolmenkympin kriisiä :ashamed: ?!?) . Seksin makuun ei vielä olla päästy, kun yritän aina suosiolla mennä itsekin nukkumaan heti kun pikkuinen menee, vaikka nykyään pitkiä pätkiä nukkuukin (5-6 h useampanakin yönä).
On ollu kiva nähdä kavereita, joilla on lapsia ja huonon omantunnon vallassa on pakko myöntää, että yhteydenpito lapsettomiin hyviinkiin ystäviin on viime aikoina ollut todella vähäistä :ashamed:.
Kaikin puolin kuitenkin tunnen itseni todella onnelliseksi

:saint: :heart: .
 
Landir:
Meillä kanssa on välillä nokkimista ja kohkaamista rinnalla varsinkin silloin kun rinnoissa vähemmän maitoa, Nyt oon alkanut juomaan imetys teetä ja se on auttanut tai sitten on vain sattumaa että on taas rinnoissa enemmän maitoa tarjolla. Ni poju on taas syönyt nätisti.

Meillä taitaa olla rytmit menossa täysin sekaisin. Ennen poju nukkui päivällä ulkona 4 tunnin päikkärit ja äiti kerkesi olla netissä rauhassa nyt ollaan siirrytty kaksiin päikkäreihin mitkä kestävät vain 1-2h eli juuri sen ajan kun ollaan lenkillä koiran kanssa.
=)
 
Huomenta! Täytyy ottaa vähän takaisin vähäistä täällä roikkumista ja tulla taas höpisemään omiani :whistle: .
Jälkitarkastus oli viime viikolla ja se oli pettymys :/ . Odotin siitä hieman juhlavampaa spektaakkelia, mutta sehän oli perussisätutkimus. Kaikki oli kuitenkin hyvin - se on kai pääasia :D . Ehkäisystä en vielä osannut tehdä päätöstä, joten kortsulla pelataan siihen asti, kunnes tiedän mikä vaihtoehto niistä olis sopivin.

Tuli aikas vanha olo, kun tuli kutsu ikäkausitarkastukseen... :p Luulin, että sinne kutsutaan nelikymppisenä, mutta ens viikolla sinne sitten pitäis mennä. Hyvä asia toki sekin, että tutkitaan.

Kauheasti tekis mieli Tukholmaan shoppailemaan, mutta kun Kela maksaa sen huikeat 6 pv jostain kumman syystä tässä kuussa ja talvilomarahakin on yhtä tyhjän kanssa, täytyy toistaiseksi tyytyä haaveilemaan =) .

Nyt neidillä on asiaa :heart: :heart: :heart: . :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Sätseeni, saakos udella, minkäikäinen oikein olet? :whistle: Ei oo pakko vastata tietenkään!
Toki saa udella :D - tänä vuonna tulee 30 mittariin :whistle: ...
Mä oon kans muuten ostanu tosi paljon Lindexin uusretroa ja lahjakskin neiti on niitä saanut =) . Ne on ihania :heart: .
 
Sätsyli: Kiva oli kuulla teistä... :D

Meillä neiti kanssa tykkää nukkua ulkona. Saattaa nukkua 2 -3 ja 1/2 tuntia terassilla. Sisälle ei nukahda millään... Eilen kyllä nukahti, ihme kyllä 40 minuutiksi aamulla sitteriin tutti suussa, kun väsyi niin muumien katsomisesta. Pinjan ehdoton suosikki on muumit. Kun ne näkee, niin alkaa sätkiminen ja kiljahtelu ja hymyily... :D Eilen isäntä lauloi muumilaulua ja neiti sätki ja hymyili ihan hurjana... Ihana nähdä lapsestaan taas uusia puolia. muutenkin menee nyt paljon paremmin kuin joskus pari viikkoa sitten. Vaikka tytöllä selvästi kipuja vatsassa ja ton takaisinvirtauksen kanssa, niin silti jaksaa suuremmaksi osaksi olla iloinen ja tyytyväinen... :heart: Ihana tyttö ja sulattaa mun sydämen hetkessä...

Täälläkin kondomi käytössä. En ole vieläkään osannut hakea niitä pilsuja apteekista. Pitäis varmaan saada sekin aikaiseksi. Juuri kyllä tänään ajattelin, ett mitä jos tää ei jäiskään meidän viimeiseksi, vaikka vielä kuukausi sitten olin asiasta täysin varma... Jotenkin tuo vauva vaan sulattaa sydämen ja tuo tuoksu on jotain niin ihanaa. Olen selvästikin rakastunut... :heart:

Koettiin kauhunhetket aamulla, kun Pinja meinasi tukehtua tohon levolaciin. Ei saanut vedettyä henkeä sitten millään ja oli ihan sininen ja meni veltoksi. Puhaltelin sitten kasvoille, kun se kuulemma laittaa vauvan automaattisesti vetämään henkeä, niin hetken päästä hengitti. Mä tärisin viel puoltuntyia sen jälkeen, niin paljon säikähdin... :'(

Äiti soitti jo eilen kaksi kertaa... Hänellä oli niin kova ikävä lapsenlapsiaan... :eek: Taisi mummin vaistot herätä, kun touhusi täällä pari päivää. Huomasin kyllä, ett hän oli lapsista ihan haltioissaan... Ja mulle ei ole koskaan sanottu niin kauniisti. Hän sanoi eilen, ett olen hyvä äiti. Että hän katsoi miten puhun ja käsittelen lapsiani ja kun vauva itki mahaansa, niin en hermostunut, vaan tein kaikkeni, että hänen oli hyvä olla. Enkä kuulemma valittanut, vaikka en saanut istua ja olla, vaan tärkeintä oli ett vauvalla oli hyvä olo. Ett ollaan kuulemma hyvä äiti ja isä. Se on parasta mitä saattaa kuulla ja varsinkin kun oma äiti sen sanoi... Tuli ihan eilen tippa linssiin... :'( Mulle ei koskaan ole sanottu yhtä kauniisti, sillä jokainen varmasti haluaa kuulla olevansa hyvä äiti...

Tulipas taas romaani... Jos tää ei nyt katois tonne bittiavaruuteen kuten kaksi edcellistä...

Riikkuli ja Pinja 7 vkoa ja 6 päivää... :heart:
 

Yhteistyössä