Jouluvauvat maaliskuussa

Huomenta :) Esikko katsoo aamupiirrettyjä, poitsu nukkuu vielä joten äitin hetki tietokoneella :)

Shamandalie: Aloitin valmennuksen v. 97 ja silloin olivat iältään 5-9v ja lopetin viime vuonna niin silloin olivat 15-18v. Ja kävin välillä vetään myös seuran naisille treenejä. Esikko aloitti syksyllä jalkapallokoulun niin siellä olen vetänyt 2-5v harjoituksia. Mutta se ei oikein innosta kun mukana tosi villejä poikia ja kotonakin tämä uhmaikäinen on niin hermot menee :headwall:

Vaatteista meillä käytössä 68cm, jotkut 62cm housut menee vielä mutta bodyt auttamatta liian lyhyitä. Just ajattelin että jos viikonloppuna pesis nuo 74cm käyttöön. Ihan itkettää välillä kun joutuu laittaan ihania vaatteita kaappiin kun jääneet pieneksi.

Miks mulla ei ikinä näy nuo teidän laittamat valokuvat :headwall: En saa ihailla suloisia vauvojanne :headwall:

Rillukka Mä päätin sunnuntaina että nyt loppui karkinsyönti vähäksi aikaa mutta maanantaina muistin että kaappiin jäi vielä yksi karkkipussi ja pakkohan se oli tuhota vielä
:headwall: :D Eilen en syönyt karkkia :)

Nukkumaan menosta vielä sen verran että meillä lapset menee nukkuun yhdeksän maissa ja yleensä itsekkin nukahdan siinä samalla, viim. ainakin kymmeneltä. Sitten jaksaa olla esikon kans virkkuna kuuden jälkeen aamulla |O Mutta omasta ajasta ei ole kyllä tietoakaan kun ei jaksa illalla valvoa.

Hyvää päivän alkua kaikille, nyt lähden aamupalalle rauhassa kun poitsukin nukkuu vielä (meni nukkuun klo 9, söi klo 3.30 ja edelleen koisaa :D ) aamupäivällä lähdetään kaverin pojan 4v synttäreille melkein 100km päähän. Saakohan siellä karkkia :LOL:

Saparo+Niko melkein 3kk
 
Ihanat kuvat :heart: Shamandalie ja Rillukka

Käytiin just rokotuksilla, tyttö ei juurikaan noteerannut pistämistä, pikkuisen meni alahuuli rullalle mutta ei sen pahempaa.

Jäntevyydestä sai kehuja, pikkuisen on kyllä jäykkyyttä niska-hartiaseudulla. Ei kuitenkaan ehdottanut mitään hoitoja.
 
rillukka: Kiitos, itsekin olet ihanan kuvan onnistunut nappaamaan. :heart: Mä sain kan tuolla seepia-tehosteella ihanan kuvan tytöistä, ku Noora oli isosiskon sylissä sohvalla ja sattuivat samaan aikaan nauramaan... :) :heart:

saparo: Mä olen päättänyt pysytellä vain ja ainoastaan tyttöjen joukkueissa, sen jälkeen kun kävin katsomassa meininkiä poikajoukkueessa. :LOL: Onneks pian sitten tarjottiin mulle omaa joukkuetta... ;)

Kiitos MM-. :) Olitteko 3kk neuvolassa samalla vai hakemassa vaan rokotteen? Meillä 3kk neuvola maanantaina, jännittää vähän miten on vauva taas kasvanut... :)

Sain hetki sitten Noran partsille nukkumaan, ihanaa kun on taas patterit noissa puhelimissa niin voi laittaa parvekkeen oven kiinni. :D Ei tarvii ite palella sisällä. Suunnittelin, että menisin ihan sänkyyn pötköttämään siks aikaa et sisko tulee tai neiti herää. Sitä en oo uskaltanu tehä kun ei oo radiopuhelimet ollu käytössä, jos en sit makkariin kuulekaan jos parvekkeella tulee huuto...

Viime yö nukuttiin taas kivasti, vauvan puolesta. Yöllä heräsin siihen kun palelin... :whistle: Isäntä oli sitten antanut mulle varoittamatta häädön peittonsa alta, itse nukkui niin et hyvä että hiukan päätä näkyi peiton alta ja mä olin jäässä. :LOL: Ei auttanu kun ottaa oma peitto... B)

Tänään laitoin ekaa kertaa tytölle päälle pakkauksessa olleen pieni siniraitaisen bodyn ja potkarit, ja huomasin että niissäkin potkareissa on reikä. |O Eikä ees saumassa, vaan varpaissa on kankaassa reikä... Ihan niin kuin ois kulunut puhki. Laitan kelalle palautetta ja housut asiakaspalautuksena valmistajalle, ja sitä ennen käyn tarkkaan läpi nyt kaikki muutkin pakkauksen vaatteet. Harmittaa, kun ei ne sitten enää päälle mahdu kun uudet saa tilalle... :(
 
Cosima
Vieläkös sopii joulukuisten seuraan? Olen jo odotuspuolelta asti ollut hengessä mukana, mutta vasta nyt uskaltaudun itse kirjoittamaan.

Olen 16.12. syntyneen tytön äiti. Äitiyden onni ja ilo on ollut mulla vähän hakusella, mutta pikku hiljaa alkaa elämä voittaa. Varsinkin ensimmäisten viikkojen aikana lohdutti lukea täältä, ettei kaikilla muillakaan ollut heti niin ihanaa. Vauva ei ole mitenkään erityisen hankala ja mies on aivan tytön lumoissa. Lähinnä tämä valtava elämänmuutos ja yksinäisyys ahdistaa. Tuntuiko teistä kenestäkään muusta, ettei sittenkään olisi ollut vielä ollenkaan valmis äidiksi ja olisikin halunnut siirtää koko tilausta? Tunnustan. :ashamed:

Tätä palstaa on tullut luettua melkoisen ahkerasti ja kiitos teille, kun tietämättänne olette piristäneet monta yksinäistä päivää! :flower:
 
Sahamandalie, juu 3kk neuvola oli. Painoa oli muuten tullut melkein 400g sitten 21.2 kun viimeksi käytiin. Eli sen suhteen ei vissiin tarvitse huolehtia, että tyttö nälässä olisi.

Meillä on mennyt nuo illat nyt ihan hirveäksi taisteluksi, niin annoin sitten velliä iltapalaksi, se auttoivauvaa nukahtamaan, mutta ei sinänsä yöuniin vaikuttanut. Tissillä tyttö roikkuikin sitten taas koko aamuyön.
Pitäisi mennä nukkumaan niin ei olisi niin zombie olo, mutta ei malta kun pitää viettää "omaa aikaa" kun tyttö nukkuu.

Tervetuloa Cosima mukaan. Minulla oli aluksi noita "Mitä menin tekemään" tunteita, mutta ovat menneet jo ohitse. Äitiyden alku on melko rankaa, eikä kukaan siitä varoittanut.
 
Hejj!

Voi jumakauta mikä huutokonserrti siitä rokotuksesta tuli!
Eilinen ilta oli ihan kamala, reppana huus kun vietävä ja itki niin että kyyneleet vaan valui silmistä, mulla meinas itsekin tulla itku myötätunnosta. Apteekista haettiin paketti panadol suppoa, se kyllä sitten viimein auttoi.. Yön nukkui 21-02 ja söi 120ml maitoa ja siitä 7.30 asti, maitoa hiukan huuleen ja 10.30 vasta heräsi. Ja oli kun aurinko!

MM- joo vyölaukku jäi. :x
Mun haava ei todellakaan ole pieni ja sievä, mutta niin alhaalla bikinirajassa ettei näy.

Toi, Oiskun raastetta ja tuoremehua oli hyvä, ei ole siis totta miten maailma muuttuu!
Mun miehellekin annettiin jo vastasyntyneenä banaanimössöä kun ei syönyt rintaa ollenkaan.
Ihan terve ja jäntevä (komea!) mies siitä tuli :p

Riikkuli, velli ei auttanut ei. Tyttö ei nuku enää mun vieressä, nukkuu omassa pinniksessä.
Mä nukun sen kanssa sen huoneessa vierassängyllä.
Menkkoja ei ole näkynyt. Tosin veikaan että kohta on alkamassa..
Ymmärrän hyvin Enter sun haikeuden imetyksen loppumisesta, mulla on nyt kolmas vuorokausi menossa nolla imetyksellä. Tissejä vihloo oudosti. Aamulla yritin imettää tyttöä kun tuntuu että maitoa on kerääntynyt mutta se vaan katsoi mua että mitä sä nyt aiot. :(

Rillukan varvaskuva oli ihana. Toi onkin ihana idea vaikka tauluksi seinälle!

Cosima, kyllä mäkin tunnustan ihan alussa ajatelleeni että apua, tässä menee ainakin kuudesta kahdeksaan vuoteen ( mun vanhimmat lapset on siinä iässä nyt ) kun saan nukkua aamulla pitkään. Ja jotenkin muistui mieleen se monen vuoden rumba mitä vauvasta taaperoksi ja siitä koululaiseksi verottaa vanhemmilta. Ja kun Nanna on siinä iässä mä olen jo lähemmäs nelikymppinen! Auts..
Ihanaahan se on kun ajattelee, en haluaisi mitään muuta!
 
Pitkästä aikaa ja taas luin vaan viimeisen sivun vasta :ashamed:

Meillä on sitten ensimäinen nukutus vauvalla takana!!!!!
Hänelle tuli sellainen oudon tuntuinen patti peppuun, ensin ihan ihonvärinen ja sellainen kova paukama tuntui kun painoi...kun se alkoi hiukan tulla ihosta ulospäin niin puhuin neuvolassa siitä ja sanottiin että laita sinkkivoidetta vaan että sillä se lähtee että on joku epämuodostuma vaan..
No, laitoin sinkkiä kunnes maanantai-aamuna se oli niin pahan näköinen että soitin suoraan lääkärille ja käytiin näyttämässä ja sitten mentiinkin heti eilen aamulla tyksiin ja tämä märkäpatti operoitiin pois...sellaista märkää tuli sieltä yli ruokalusikallinen!!!!!
Olin mukana kun hänet nukutettiin ja heti vastassa heräämössä..oli hän niin ressu siinä sängyssään tippaletkupäässä ja happimaski edessä....mutta tippaletkukin otettiin ekan ruokailun jälkeen pois ku todettiin että ei oksenna nukutusaineen takia ulos tmv..

Olin heti kauhuissani että onko tämä jotenkin omaa huolimattomuutta peppua pestessä tmv muttei kuulemma ole...ilmesesti hänellä on jonkinlainen rakenteellinen kanava jäänyt peppureisästä ihon alle josta oli nyt menyt joku pöpö ja tulehduttanut..tai itseasiassa kuulemma juuri tuo sinkki edesauttoi sitä :/
Poika oli itkuisempi viimeisen viikon ajan varsinkin ulostaessa(no onko ihme) ja joskus sai itkukohtauksen ilman syytä, mikä todetttiin nyt että ilmeisesti on pissatessa kirvellyt ja kipu on tullut itkuna....

Leikkauksen jälkeen hän on ollut taas oma valoisa nauravainen oma itsensä ja itseasiassa tuntuu että noin hyväntuulisena en edes muista häntä että kyllä tuo paine on tuskaa hänelle ollut vaikka onkin sitkeästi jaksanut ja ollut kylä tuohon kipuun ja muuun nähden ihmeen iloinen, lukuunottamatta noita ulostus kertoja...

Maanantaina meillä on sitten käynti taas siellä näytillä..meidän piti ensin olla huomiseen asti eli kaksi vuorokautta olisi pidetty dreeniä joka auttaa mätää tulemaan ulos mutta se irtosi itsestään vaippaan eli oli aika huonosti kiinni..lääkäri totesi sitten kuitenkin että on hyvässä mallissa että suihkuttelua vaan plajon jotta ei pääse sulkeutumaan tuo läpi että kaikki mätä pääsee pois ja koska dreeniä ei tarvitse poistaa niin voimme siis lähteä kotiin koska suihku meillä on kotonakin=)
Panadolia annetaan vielä mikstuurana, suppoa nyt ei sattuneesta syystä tungeta...

Olipa onni että luotin siihen vaistoon että sairaalaa pitää mennä...

Mutta muuten meille kuuluu taas hyvää.
Sairaalassa poika nukahti omaan sairaalasänkyynsä ilman mitän nukuttamista ja flirttaili ihan kaikille hoitajille jotka ihastelivat kuinka hyväntuulinen vauva on :heart: :D
Masu on alkanut toimia oikein ja uniaki riittää ihan melkein varastoon asti :D
No nyt on väsy koska sairaalassa yö ei ollut mulle kovin hääppöinen ..

Me ei tiedetty että joudutaan yöpymään tuolla ja sain sitte mieheltä sellaisen kassin missä oli tarvittavia välineitä ja muut mutta myös hirmuisesti ylläreitä karkista ihan kirjaan ja itsetehtyyn ruoka-annokseen asti............ja odotti kotona niin kauan että tultii tänää kotiin ennen ku meni töihin..tosi ihanaa etä vaikka konkreettisesti mä olin sairaalassa pojan kanssa ni mies kyllä ihan sadalla mukana huolehtimassa
:heart:

Nyt poju nukkuu päikkäreitään ja mä alan lukee sähköposteja ja uutisia ja sitte tuo varmaa heräileekin jotta päästää vielä iltapäiväpäikkäreille molemmat =)

Tämä oli vähän omaa napaa.....
 
Tervetuloa mukaan Cosima! :flower: Hyvä että tänne ilmestyy muitakin ikitaustailijoita, etten oo ainut B)

Shamandalie: Joo, mä laupaan sit tukea teitä kun se aika koittaa, luulis et siinävaiheessa ite on päässy tän asian yli... :p

Mulle on kieltämättä tullu todella suurena yllätyksenä, miten mielialat heittelee edellenkin, jotenki luulin et "normalisoituisin" raskauden loputtua, mut kuinka väärässä olinkaan! :ashamed: Kyllä isäntä on välillä kovilla mun sekoiluja kuunnellessa... Ne on ne hormoonit...

Meilläkin on tullu vastaan vikoja niiissä pakkaksen vaatteissa, parit nauhat jääny käteen ja yhissä puolipotkareissa oli toinen sivusauma puoliks auki... Mun mielestä on jo aika noloa miten huonolaatusia ne vaatteet on, jotenki odotin niiden olevan parempia.

Taidampa minäkin käydä apteekissa seuraavalla kaupunki retkellä, meillä tuo rokotusneuvola vasta parinviikon päästä, mut ilmeisesti siihen kannattaa varautua!

Ihania kuvia teillä!
Mulla on tuo kuvien ottaminen jäänyt ihan liian vähälle, yleensä aina kun otan kameran käteeni, huomaan että sieltä puuttuu patterit. Ne tulee laain usein otettua sieltä tietokoneen hiireen, kun sehän on kauheaa jos hiiri ei toimi, miten sitä silloin netissä pystyis pyörimään. B) Pitäis ihan urakalla alkaa niitä räpsimään, ettei sit jossain vaiheessa ala harmittamaan niiden puuttuminen!
 
No niin.. Ihme on sitten tapahtunut, laps meni nukkumaan 20:00 :whistle: .. Saas nähä meneekö yö yhtä mukavasti..
Mikä kumma tuota lasta riepoo.. Päivällä nukkuu vain 45min ja ei se kyllä aina nälkäänsäkään herää.. Voikohan tuommoisesta tavasta päästä eroon :eek: ? Eikä se sitten jaksa olla hereilläkään kun max 1 ½ tuntia ja senkin ajan haukottelee.

Vesselillä ja pojalla oli ollut kurjat paikat. Täytyy sanoa, että reipas poika sulla kyllä on.. Jotenkin sitä itse kammoksuu, että mitä sitten kun tuo lapsi joku päivä sairastuu, niin ja vaikka olen alan ihminen niin ei se ajatusta lämmitä yhtään..

Täällä on nyt kova sana nuo Onni ja Ilona kortit. Tilasin aijemmin 4 ja nyt 4 lisää. Ajattelin laittaa sänkyyn pari kuvaa ja olohuoneeseen taas pari.. Katse oikein lasittuu kun katsoo keltaista korttia jossa on kissa :) .

Täällä poika teki sopimuksen irti Ainun tuttipullon kanssa. Luulin jo että tissi on ainut joka kelpaa ruokaa antamaan, mutta muistin että kaapissa oli se MAM-pullo, jonka pojan ollessa alta kuukauden haukuin ihan pystyyn. Onneksi tuli säästettyä..

Oisku: Kuulostaa kyllä aika hupaisalta tuo raaste juttu. Meidän neuvolatäti varmaan hakis mulle hoitoa, jos menisin sanomaan, että ollaan raasteita maisteltu. Tuosta velli jutustakin olen ihan hiljaa, kun niillä on niin tarkat ohjeet ja kriteerit.. Joo, no se velli ohjeen kyllä terkkarilta joka hoiti mua raskauden aikana. Sekin sano, että ei ne tuolla lapsi puolella suosittele, mutta sanompa vain :D ..

No joo.. Täytyy mennä saunan lämmitykseen, kun kerrankin pääsee miehen kanssa yhdessä saunaan.

Rillukka
 
Cosima
Huomenta!
Välillä tuntuu aamulla, etten varmaan pysynyt laskuissa yösyöttöjen määrässä kun tuntuu että tyttö syö koko ajan. No, viime yönäkin söi neljä kertaa eli ihan normaalisti. Milloin teidän mielestä vauva nukkuu hyvin? Kaikki sitä kyselee, apteekin kassajonossakin vanha pappa kysyi, että nukkuuko se vauva hyvin! :) Oon vastannut, että ihan hyvin nukkuu.

Mulla on rillukan kans samoja kokemuksia Ainu-pulloista. Meilläkin piti siirtyä eri merkkisiin, kun muutaman kerran päivässä pulloa kuitenkin tarvitaan. Harmi vaan kun Ainuja olis kaappi pullollaan ja noita toisia vain kaksi. Eli laiskakin joutuu tiskaamaan. ;)

Enter, muakin melkein pelottaa, että palautuuko mun mielialat koskaan normaaleiksi! Itsellekin on melko rankkaa olla aina tämmönen hormonihirviö. :eek: Ja entäs miesparka...

Täällähän oli porukkaa Hyvinkäältä. Meilla taitaa olla muutto edessä Hyvinkäälle, joten osaisko joku kertoa mulle kaupungin hyviä puolia? Kun mulla on vaan niin harmaa ja ikävä mielikuva siitä kaupungista. :ashamed: Enkä siis oikeasti tunne koko kaupunkin ja toivottavasti olen ihan väärässä! :) Jännittää vaan muutto ihan outoon paikkaan vieraiden ihmisten keskelle kun muutenkin elämä on jo muuttunut niin erilaiseksi. Tänään mennään katsomaan asuntoa, joten huomenna tiedän miltä se kaupunki edes näyttää. :)
 
Rillukka: Aivan ihania kuvia,,, :heart: Ai miten suloinen pikkumies..

Ja uusille moikka ja tervetuloa... :wave:

Porsche: Ihanan pitkän yön tyttö teillä nukkunut ( kaihoisasti odotan).

Meillä maistellaan levolacin lisäksi luumusosetta ja meillä ihan neuvolatäti käski alkaa antamaan ton ummetuksen takia päärynää ja luumua. Ja ohjeeksi saatiin, ett ensin pari lusikallista ja sitten sitä voidaan alkaa lisäämään niin, että se purkki saa mennä siinä 3:ssa päivässä mitä se kestää hyvänä jääkaapissa. no, mä olen antanut noin joka toinen päivä semmoiset 2 lusikallista. Silti toi kakka tosi piukassa.... No, meidän neiti on ainakaan todella vastaanottavainen noitten kiinteiden kanssa. Alkaa hirvittävä huutokonsertti, kun luumu loppuukin kesken... :whistle: En viitsis vielä kuitenkaan kiinteitä aloittaa... :LOL:

Täällä lievä masennus tms nostaa päätään. mulla on ollut tosi huono lola pari viimeist'ä päivää... En tiedä, ett johtuuko se tästä väsymyksestä. Tosiaan, kun neiti on nuhassa :snotty: niin yöt on ollut tosi rikkonaisia. Ei ole ilmankostuttimet auttneet eikä oikein mikään konsti... Alkaa olemaan aika väsy olo, kun heräillään noin 8 kertaa yössä... |O Tänään sitten hitsasi esikoisen kanssa niin pahasti kiinnikin, ett nyt poden ihan hirveen huonoa oomaatuntoa... :( Koettelee tällä hetkellä mun hermoja ja mun asettamia rajoja ja just nyt ei todella olis voimia hänen kanssa taisteluun. Meillä oli sellainen huutokonsertti aamulla, ett kuului varmaan naapuriin asti... :ashamed: Koen taas kerran epäonnistuneeni äitinä... Ja kaikista paras on, ett eka kertaa otti anoppi eilen päähän... :eek: Just kun kerkesin häntä kehumaan täällä... Tosiaan, oltiin pappan synttärikahvilla ja tarjolla oli mm. muna-anjovisleipiä... No, esikoinen halusi sellaisen ja mä sanoin, ett et sä varmaan tykkää tosta anjoviksesta ja otin sen tytön leivältä ja tyttö oli, ett en niin... No, anoppi alkoi siinä häsläämään mun miehen kanssa, ett anna sen nyt maistaa... Mul meni totaalisesti hermo, kun olin just sen omalle leivälleni laittanut ja laitoin sen takasin ja tyttö oli ihan, ett joo, hän haluaa maistaa... No, maistoipa ja melkein yökkien söi sen, kun oli kerta halunnut ja mamma ja iskä sen siihen leivälle halunnut... Kävi hiukan tyttöä sääliksi ja otti oma mies ja anoppi päähän... Ett kun mä sanoin jo jotain, niin sitten siihen tullaan sohlaamaan... :kieh: Mitätön tilanne enkä osaa sitä kunnolla selittää, mut otti päähän kuitenkin... Ehkä tää väsymys vielä nostaa päätään, niin ärsytyskynnys on hyvin matala... :kieh:

Vesseli: Olipas teilläkin reissu... Onneksi kaikki hyvin ja pikkuinen taas oma itsensä...

Meillä on käytössä Nukin pullot joissa on toi tissin tai siis nännin muotoinen tutti... Hyvin on kelvannut sekä tuttiosa että tissi. välillä rinnan jälkeen vieroksuu tuota tuttipullon tuttia, mutta sitten taas juo siitä hyvin...

Turkulaiset: Kyllä mäkin voisin tulla tapaamiseen, jos esikoinen tarhassa...

Riikkuli
 
Moikka!

Nopeasti kommaan että , rillukka, ei meilläkään nukuta sisällä kuin korkeintaan tunti. pitkät unet vedellään partsilla ja sielläkin kiljutaan tunnin välein. ja vaikka olisi nukkuinut kolme tuntia puolentoista tunnin jälkeen jo väsyttää...

Meillä rrota-hulinat rupee loppumaan, ikäväksi on vaan jäänyt kuuden aikaan "kilju-kakka" eli herää kakkaamaan ja jos ei heti tuu rupee itkemään. onneksi nukahtaa sen jälkeen nopsaan.
Ennen rota-hulinaa toi kakka tuli vasta herättyään.
Rotasta huomasin kanssa että ruokahalu ei ollut ihan ennallaan...oikeen pahaa teki kun pikkulikka oli niin pienellä murkinalla.

Elä riikkuli masennu. :hug:
 
Tervetuloa Cosima. :wave: Tottahan toki tänne mukaan mahtuu. :)

Porsche: Mä muistan vielä elävästi, kun esikoinen oli n. 2vk kun oltiin ekaa kertaa mun isän äitiä katsomassa palvelutalossa. Isomummo siinä tyttöä katseli onnellisena ja kysyi sitten et "ootko jo antanu kauralimaa tai porkkanamehua?". Mä olin :eek: , kun ei ollu pienessä mielessäkään käyny, enkä ees ollu ajatellu et joskus on jotain muuta kuin maitoa annettu jo noin pienelle... :D

vesseli: Hyvä et luotit omaan vaistoos, taas se äidinvaisto oli oikeessa... ;)

Enter: Kiva. :D Saas tosin nähä kauanko meillä maito enää kelpaa... :| Ja laita ihmeessä rikkinäiset pakkauksen vaatteet valmistajalle asiakaspalautuksena (kelan sivuilla osoite) niin saat uudet. Meilläkin palautettiin päällä olleet, mutta kun ei noin pienillä vaatteet oikeesti tolleen kulu, et ihan reikiä tulis tai saumat repeis... Meinaan taas laittaa uuden paketin valmistajalle kunhan saan käytyä loputkin vaatteet läpi. Kelalle laitoin kans palautetta, kun vaatteita saa edes takas lähetellä, niin kun saa ehjät uudet, niin ne ei mahdu enää vauvan päälle... Saas nähä tuleeko sieltä vastausta... ;)

Teen tänään tieteellistä kokeilua kun eilinen päivä oli sellanen et olin iteki sekasin koko ajan. :D Eli neiti nukkui päivän aikana pisimmillään 1,5h, ja sit oli tunnin hereillä, söi ja nukkui 15min-1,5h välillä. Velliä en antanut. Alkuillasta sit väänsi vaipan täyteen ja nukkui sen jälkeen tunnin. Illalla sit söikin 2dl velliä ja maitoa päälle vielä ihan kunnon ruokahalulla, ja nukkuikin sitten kyllä 20.30-04... Tänään annoin aamulla maitoa, nukkui pari tuntia, sitten annoin 100ml velliä ja maitoa päälle. Nyt on nukkunut 1,5h, äsken huusi niin nostin pystyyn ja röyhtäsi muutaman kerran komeesti ja jatkoi rauhallisena unia -ainakin toistaseks. Katotaan nyt miten käy... Kun eilinen oli itkua ja ikenien kiristystä, tyttö selkeesti väsy mut ei pidempään nukkunut. Jospa sit yks velliannos päivällä auttais et sais yhdet pidemmät päikkärit, niin olis sit pikkasen pirteempi, Ei tosiaan samanlaisia pätkiä pidäkään nukkua kuin yöllä, mut kun herää kesken unien... No, maitoa tuntuu kuitenkin mulla riittävän, se vaan kun ei pidä neitiä tyytyväisenä... :(

rillukka: Meillä onneks järkevä neuvolatäti. :D Siis eihän se tietty voi mulle antaa lupaa tai kieltää mitä lapselleni annan (siis nyt niinku näissä velleissä sun muissa :D), mutta jo esikoisen aikaan tuntui ajattelevan järjellä eikä mee kirjojen mukaan. Nytkin kun soitin ja kysyin et mitä hän meinais vellien koittamisesta, niin sanoi etteihän sitä tän ikäisille suositella, mutta kun neiti oli 2kk iässä jo iso (yli 6kg) niin ei se maito välttämättä kaikille riitä pitkäksi aikaa täyttämään. Ja sanoi sillon et koita velliä, ja jos se ei yöunia pidennä niin jätä sit pois. :) (Niin, piti nyt taas päästä vähän kehumaan tai jotain? :ashamed: )

Huomenna alkaa sit kauan odotettu viikonloppu. :D Miehellä alkaa huomenna 2vk:n loma ja tiistaina aamulla lähdetään koko perhe laivalle pitkästä aikaa. :) Esikko on huomenna taas tavalliseen tapaan vapaalla, ja mennäänkin aamupäivällä käymään kaupassa hakemassa tarvittavat aineet ja päiväunien jälkeen leivotaan sitten pullaa ja sämpylöitä. :p Hävettää ihan kun niin harvoin leivon... :ashamed: Huomenna ajattelin sitten ottaa ihan urakan ja tehä ihan kahta laatua ja ainakin litran taikinan kumpaakin. :D Suunnittelin, että kun leipominen aloitetaan vasta kun mieskin on kotona, niin mä pumppaan pulloon maitoa valmiiksi niin me saadaan vanhemman tytön kanssa leipoa ettei tarvii sitten syömisen takia keskeyttää... :)

Varasin itselleni hemmotteluajan maanantaiksi, menen laitattamaan taas pitkästä aikaa geelikynnet. :p Nyt on vaihteeksi omat kynnet niin pitkät, et saa niihin ihan tehtyä ei tarvii keinotekoisia pidennyksiä. Vielä sitten kun pystyis päättämään millaset haluis. :LOL: Ja mulla on niin hyvä palvelu, et saan tekijältä vielä kyydin kun neuvolasta vaan päästään. :LOL: (Kaveri siis niitä tekee ja asuu täällä samalla suunnalla niin mennään sitten yhdessä sinne kynsistudiolle kun ei kuulemma ennen sitä ole hommia. :D) Ihanaa, yksin aikuisten seuraan hetkeksi. :LOL:

Huhuilen taas Turkulaisia/lähistöllä asustelevia: Miten ois treffit viikolla 13 (24.-30.3)? Ja jos jostain muualta silloin täälläpäin niin tervetuloa. :wave: Oisku, Hapikko, Peppi, Riikkuli ja ketäs muuta täältä päin onkaan?

Shamandalie ja Noora 2kk3vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Täällä lievä masennus tms nostaa päätään. mulla on ollut tosi huono lola pari viimeist'ä päivää...
:hug: Eiköhän se siitä, kun saatais vielä kevätkelit niin sekin jo piristäis. :hug: Kieltämättä mulla on muutaman päivän ollu kans jotenkin kumma olo, sellanen jotenkin huono, jotenkin haikee, hankala selittää. Mihkään ei viitis lähtee, mut kuitenkin kaipaa ihan aikuista seuraa. :kieh: Yks päivä puoli väkisin pakotin itteni sittarissa käymään, ja oli kyllä silleen kivampi fiilis kun oli ihmisten ilmoilla käynyt ja kun kotiin tultiin niin ei sitten ollut enää niin pitkä aika siihen et mieskin kotiin tuli... Eli tapaamisia vaan tänne Turun seudulle ettei jämähdetä kotio... :D
 
Ihan ekaks täytyy minunkin ihastella tuota Rillukan jalkakuvaa! Sori nyt,taidan varastaa idean ja kokeilla, jospa onnistuisin ottamaan samantyylisen kuvan. Tulis hieno taulu seinälle! =) (Meillä on muuten samanlainen päiväpeittokin!).
Cosima ja Enter, minäkin olen uusi täällä, parisen viikkoa kirjoitellut. Ja sitä ennen myös taustailin paljon!
Niin, niitä neuvolauutisia. Tänään siis oltiin ja pojan saldo oli 6780g ja 61,0 cm (pipo 40,1). Hyvin se on kasvanut. Ja piikkikin annettiin, toivottavasti ei tule itkuja myöhemmin!..
Mä olen täällä kehuskellut kun tuo poika on niin helppo tapaus. Mulla vaan on tuolla takaraivossa koko ajan tunne, että varmaan jotain ikävää tulee sit vielä eteen! Mä pelkään ekaa kuumettakin tai korvatulehdusta. Tuo esikoinenkin kun on ollut niin terve,että menen varmaan ihan paniikkiin, jos lapsi sairastaa. Kuulostaa varmaan hölmöltä? :eek:
Pullosta ei olla muuten edes kokeiltu antaa, joten se onkin sitten arvoitus että miten se homma hoituu? En oo ollu poissa kotoa kun pari-kolme tuntia, just sen syöttövälin. Anopilla olis lomaa ens viikolla ja se tulis mielellään lapsia hoitaan, että päästäis miehen kanssa jonnekin (leffaan,syömään). Mutta mä en tiedä... Pakko kai sitä on koittaa lypsää pulloon, jos se mammanpoika vaikka suostuis syömään pullosta!Olishan se ihanaa päästä piiiitkästä aikaa kahdestaan jonnekin!
Eilen vaan kun olin jumpalla niin oli huutanut kolme varttia, ja edellisilläkin kerroilla on itkeskellyt! Sitten kun tulin kotiin ja annoin tissiä niin voi jestas sitä hymyä ja tyytyväisyyttä!! Kyllä ne osaa!

Nyt lopettelen, tsemppiä ja hyvää loppuviikkoa ihan kaikille!
 
Meidän pikkupoika on kasvanut isoksi ja nukahtanut jo muutamana iltana omaan sänkyyn :) Mä oon ihmetelly kuinka kauan vielä maito riittää, painoo pojalla varmaan jo yli 7kg, mutta viime yönäkin oli 6h syömättä. Nyt taas nukkuu päikkäreitä ja ollu 5h syömättä. Mä syön niin paljon herkkuja, että on varmaan rasvasta maitoo :D

Aries puhui hoitoon jättämisestä. Mä en oo paljoo ollu pojasta erossa, viime viikolla oltiin miehen kanssa kaksin syömässä alkuillasta, kun poika nukku päiväunia. Eipä se kovin hääviä ollu kun molemmilla oli kauhee kiire kotiin :D Parasta laatuaikaa miehen kanssa on ehdottomasti soffalla löffäily.

Mä myös tunnistan itessäni ajoittaista väsymystä, vaikka öisin saankin nukkua. Musta on myös tullu laiska lähteen mihinkään, poika ei oikein osaa nukkua päiväunia jos ollaan liikenteessä. Eilen kaupungilla nukku koko päivän aikana ihan vaan muutaman tunnin kun yleensä kotona nukkuu 6-7h päivän aikana. Mutta kai se väsymys johtuu osaltaan hormoneista..

Vauvakuumetta alkanut täällä tulla. Mä aattelin, että sellasta ei ikinä tuukaan. :)

Ootteko muuten tehny vielä vauvojen kanssa jalan- tai kädenjälkiä? Pitäs tehä kun sai aikaseks. Jaha, poika heräs.

Missä muuten Asrai ja Sätsis luuraa??

 
1.suuret kiitokset teille tukijoille!
nyt pääsin ke uudestaan kotia ja jos kaikki mennee nappiin ni ma aamuna vasta takas :heart: kyllä teki tiukkaa saaha osastolla viime ma ja ti kulumaan kun oli viettäny ni ihanan vkonlopun perheen kans. :/ tännään lähtee 3 vanhinta mun siskon perheeseen lomalle.tulevat sitte lauantaina takas.muuten en ois uskaltanu haaveillakkaa näin pitkästä lomsta.mies suunnitteli että viiään pe pikkupojat mummolaan ja käyään kahestaan moottorikelkalla paistamassa makkaraa yhellä laavulla :heart:
olo vko vkolta parempi.vielä väsyn helposta ja se tilanne jatkuu viel pitkän aikaa mutta jos rennommin otan niin pärjään kotona.pääsiäiseksi suunniteltiin lääkäripalaverissa kotiutustta!!!!!JEEEEEEEEEEEEEEE! :D suunniteltiin tuossa miehen kans että vietäs 2 ja 4v pojat 23 kertaa vkossa pph:lle ni saatas huilia!hoitaja ois sitte kotona muina päivinä meillä kaverina.molemmat kun ollaan vielä väsyneitä :/ mut aurinko alkanu kovasti jo pilkottaan B) ja kesää ootellaan....nyt tullu "inho" osastoo kohtaan.vastahakosta sinne aina mennä mutta hoitajat sano et on vaan toipumisen merkki! :D aiva ihania hoitajat siellä!ottaneet kyllä asioissa aina koko perheen huomioon.nytkin kun lähin lomalle ni käski omahoitaja sannoo perheelle kovasti terveisiä B)
luin kaikki jutut nyt kun oli aikaa mutta nyt pää tyhjä kun ois ollu ni paljo asiaa mihi kommentoija mut meni aivan omien ajatusten puolelle tää teksti...jälleen... :whistle: :snotty:
teille kellä imetys ei mennykkään niin kuin ite aattelitta.ISO myötätunnon :hug: tiiän miltä teistä tuntuu!!!!!mulla 4.lapsen imetys onnistu vasta kunnolla,johon ite olin ERITTÄIN tyytyväinen.se on kumma miksi sitä osittain sillä "mittaa" äitiyttä. :ashamed: tai itellä ainaki ollu semmonen olo enne kuin sitteimetys onskaski.nyt en yhtään murehtinu imetyksen loppumista.päinvastoin oli itelle helpotus kun meni seki ni ressin puolelle että rittääkö mulla maito.klaus syöny korviketta hyvin ja tyytyväinen ollu. :heart: ja hyvin kasvanu :heart: reakoi mun poissaoloon huonommalla syönnillä.tännään taas syöny huimat määrät kun oon kotona ollu.PIKKUNEN :heart: :heart: :heart: mut nyt huuto kuuluu ja maitopullo kutsuu....
 
... Niin turun tapaajat... Mulle kävis silloin 26,27 tai 28.3... Ilmoitelkaa tekin päiviä, niin katotaan ajankohtaa...

Shamandalie: Kuvailit aika hyvin tuota oloa... mulla on kanssa aika pitkälti samat fiilikset... Lisäksi mulla on pinna todella kireellä. Mä vaan ajattelen koko ajan, ett saispa levätä ja nukkua. Tänään oli tosi vaikeeta päästä ylös sängystä, kun pikku-neiti herätti, mut eipä siihen mielettömään hymyyn voi muuten reagoida. :heart: Mä varmaan olen vaan niin väsynyt, kun ei mikään oikein huvita. Toivottavasti tämä tila on vain ohimenevää... :|

Neiti nukkunut tosi huonosti kahtena päivänä päikkärit. En tiedä, ett onx kakka mikä vaivaa vai toi nuha, vaikka nyt ainaskin luulis olevan hyvä nukkua ulkosalla, kun on niin kostea ja kiva ilma...

Mammy: Sinä kyllä kuulostat tosi positiiviselta ja hyvinvoivalta... Sillai kait se hyvä toipuminen menee, pikkuhiljaa ja rauhassa. Ja tosi mukavaa, kun käyt täälläkin useammin, niin kuullaan sinunkin arkeasi...

Mä ihan pysähdyin miettimään, ett kuinkas monta viikkoa tuo meidän neiti jo tuli eilen... oisko hän nyt sitten 11 viikkoa vanha? Kun tää aika menee nyt ihan hirmuisen nopeesti...

Mä pääsen lauantaina kampaajalle... Jee, viikon kohokohta. Onkohan mulla enää mitään leikattavaakaan, kun tukkaa lähtee päästä aivan karmeesti. Enemmän kuin esikoisen imetyksen aikaan... Täytyy kysyä kampaajalta, josko sillä ois jotain kaljuuntumista ehkäisevää shampoota... :LOL:

Riikkuli ja pikkuinen 2 kk:tta ja 2 vkoa ja 2 päivää :heart: (tarkistin kalenterista :D )
 
Terve!

Neuvolassa käyty ja hyvin on kasvanu pulauttelusta huolimatta..huoh.
Painoa tullu syntymästä 1,8 kg ja pituutta 10 cm. Hiukka yli nollakäyrän kummatkin..tyttö demonstroi nätisti neuvolantädille pulauttelunsa,kolme kertaa loiskautti sen alustan ja lattiankin =) ja pissaskin eli neljät alustat meni meiän 20 min käynnillä.

Eli kai mä sitten uskon että toi vaan on kova pulauttelemaan..jos kerta kasvaa niin alistun hiljaa ja jatkan pyykin pesua ja yrjön haistelua :LOL:

Täti kehu taas kovasti virkeeks ja aikavaks ja tyttö tohotti ja jutteli sille kovasti :)

Syönnit tiheentyny viime viikosta niin että me sitten miehen kanssa päätettiin maissivelliä antaa eilen illalla. Ja siinä kävi niinkuin isompienkin kanssa..HUUTOA koko yö. Ois pitäny vaan ootella vielä jonkun aikaa..tai sitten se ei vaan sovi mun lapsille :/
Tyttö söi kolme kertaa yöllä ja ihan huutamalla huus..heräs sata kertaa. Harvoin tolleen huutaa..kyllä otti päähän että piti sitä velliä työntää :headwall:

Eli me jätetään vellit nyt piiiitkäks aikaa ja seuraava mitä tytölle annetaan on sitten peruna/porkkana. Vellit nurkkaan!!

Voimia taas kaikille jotka masennuksesta kärsii..ite taistelen koko ajan sitä vastaan. Välillä on niin jumalattoman paha olo, ei tee mieli tehä yhtään mitään. Mutta nää lapset onneks pitää liikkeessä niin ettei kerkiä liikaa pohtimaan tai märehtimään asioita. Pitää vaan tolkuttaa itelleen että mulla on kaikki ihan hyvin,ihana perhe ja että tää vauva-aika vaan on just tätä. Pakko jaksaa..onneks miehen kanssa on paljon puhuttu ja päätetty että tästä selvitään yhessä :)

Ja Mammy..voimia sulle,ihanaa että aurinko paistaa sinnekkin :)

:wave:
 
Oisku:
Ollaan pudottu listalta jossain vaiheessa. Päivitätkö meidätkin?
27.11 Hapikko ja poika (39+3, 3700g 51cm)

MM:
Avattiin tytölle rahastosäästötili johon laitetaan lapsilisistä 30? joka kuukausi. Lupasivat, että 20 vuoden päästä tilillä olisi jo 27 000?, kun saa n. 11% koron rahoilleen.
Älkää nyt hyvät ihmiset uskoko kaikkea mitä me pankin tätit Teille syötetään :LOL: Ei tuollaista 11% vuosikorkoa ole mahdollista saada tasaisesti 20v aikana. Tai sitten täytyy olla tosi aktiivinen sijoittaja/ uskomattoman hyvä tuuri rahastovalinnoissa. No kyllä meilläkin tuollainen rahasto on avattuna, kertyy sitten mitä kertyy... Jos saisi vaikka 5 % vuosituoton niin ihan hyvä olisi.

Meillä opittiin edellispäivänä kääntymään selältään mahalleen. Nyt sitä sitten yritetään kyljellään jalat koukussa koko ajan kääntyillä. Kiva katsella!

Aloitin viime viikolla lkv-tutkinnon kirjojen lukemisen. Saa tuon imetysajan käytettyä tehokkaasti lukemiseen tv:n katselun sijaan... Saas nähdä miten ämmän käy toukokuun tentissä.

Liikunnasta:
Suunnistamaan rupasin, kun vauva oli 7 viikkoa vanha. Ihan kamalaa repimistä, kun ei osaa mitään tehdä rauhassa ja kunto on niin surkea kuin olla ja voi. Kaikki liikunta on suhteellisen rankkaa, kun on päässyt näin repsahtamaan.

Lauantaina aloitetaan vauvauinti!!! Onko kukaan muu vielä käynyt?
 

Yhteistyössä