Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Moi moi!

Rakenne-uä takana ja kaikki hyvin! Huh huh! A vauva vastasi mitoilla 349g 20+2 ja B vauva 336g 20+1. Suht tasaisesti on siis kasvu mennyt, päivän heitto vaan.

Kohdunsuu oli pehmentynyt,tai se lääkäri laittoi rastin puoleen väliin kiinteää ja pehmeää. Pituus oli sentin enemmän(?) kuin edellisessä tarkastuksessa. Eli ei kuulema hätää ja vielä tohtii sen puolesta töissä käydä. Olen nyt taas sen 2 vkoa töissä ja sitten katsotaan tilanne uudelleen. Luultavasti sitten jään loppuajaksi pois töistä tai viimeistään maaliskuun lopussa.

Pieni ylläri siellä kyllä tuli kun pojat olikin tyttöjä! :D

Hei muuten, millasia vaunuja teillä on hankittuna tai suunnitteilla tuplille?

Enna ja tytöt 20+1
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä kaikille:heart:


Täällä arki sujuu hyvin, pientä univelkaa ilmassa kun itekin vähän yskässä. kaksoset nukkuu ihan kohtuullisesti ja ovat ainakin vielä helppoja.
Maitoa mulla tulee tosi paljon, ja tänään alan luovutella sairaalaan ylimääräisiä kun pakastimessa on jo niin paljon.

kannattaa muuten sairaalassa sit rohkeesti kysyy apuja imetyksen opetteluun! Tai siis että saa molemmat samaan aikaan rinnalle ja löytää parhaat asennot.
On muuten maailman mahtavin tunne kun pienet ovat rinnalla samaan aikaan :)


T:Neiti+Prinsessat 2vkoa ja pvä
 
  • Tykkää
Reactions: Mononen-79
Hoi!

Neiti-81 Voi luoja kun ovat suloisia..... En malta odottaa omiani. Ihana kun toisella niin paljon tukkaa ja toisella ei :)

Ennanniina Me kun ollaan aivan ummikkoja näissä vaunu yms. asioissa. Marssittiin Carlssonin lastenmaailmaan ja siellä sitten tarpeitamme kerrottiin. Päädyimme bumbleride:n Indie twin rattaisiin vaunukopilla. Toivotaan, että emme aivan metsään mennyt valinnassamme :D.

Jos jollain kokemusta näistä Bumbleride:n Indie twin rattaista+vaunukopilla, mielelläni kuulen kokemuksista. Kun myyjäthän lupaavat vaikkas mitä, ja kuitenkaan heillä ei välttämättä ole sitä käyttökokemusta.

Nicci ja jäbät 22+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun suloisia neiti-81 tytöt:kiss:. Hyvinkö neidit ovat kasvaneet.?

Huomenna tulee rv 29 täyteen ja jotenkin välillä tulee sellainen hienoinen paniikki päälle et h- hetki vaan lähenee. Toisaalta kun meidän jäbät oli viime arvion mukaan jo ihan hyvän kokoisia ni siinä mielessä voin olla levollisin mielin. Synnytys pyörii 110 päässä kokoajan, varsinkin yöllä ku on valvomisen aika. Toi imetys homma kyl itseänikin kiehtoo kauheasti,siinä on kuitenkin se oma juttunsa. MUTTA sit haluan mainita sellaisen asian että JOS IMETYS EI ONNISTU JOSTAIN SYYSTÄ NI ET MISSÄÄN NIMESSÄ OLE HUONO ÄITI!!!!!!!!! Tästä asiasta valmennuksessa myös mainitsivat. Mutta tosiaan muistakaa ku olette laitoksella ni jos mielenkiintoa on asian suhteen ni muistakaa vaatia asiaa,ettei käy kun mun yhdelle kaverille. Vauva syntyi sektiolla ja joutui vähäksi aikaa teholle ni kukaan ei "potkinut" tuttavaani imetys hommiissa ja päivääkään ei imettänyt,kun ei (päästä pyörällään kun oli) tajunnut pyytää mitään.

ENNANNIINA hienoa että kaikki on mallillaan ja elämä tuo välillä yllätyksiäkin:hug: .Myö ostettiin tuttavalta tukevat kaksostenrattaat johon oli noi lämpö"kassit" mukana. Merkiltään ovat ORA LAND kaksosten kuomuratas. Jossain vaiheessa voi olla että hommaan sellaiset "sateenvarjo" rattaat ,jotka menee pieneen tilaan .JOs sattuu et lähtee vaik shoppailee tai reissuun. Mut niiden hankinnassa ei viel pidetä kiirettä.

Olis rauha maassa ja täytys kutsukortteja alkaa väsäämää. Ei mene kuin pari minuuttia ni hermo voi olla hieman kireellä. Mä kun meinaa ymmärtää näistä koneista hirveesti.

KUINKAS JONNU JAKSAA??? ja minua alkaa hieman huolestuttaa ku HALINALLESTA ei kuulu mitää? Toivottavasti kaikki on hyvin.


Mononen ja mortti&vertti 28+6
 
Pari päivää sitten oli neuvola ja kiloja oli tullut 7 lähtöpainoon nähden, viikkoja kasassa 22+3 tuolloin. Terkka sanoi, että ei ole huolissaan, kun näkee että ne kilot on tuolla mahassa :D Ensi tiistaina sitten kontrolli äitiyspolilla kohdunkaulan suhteen.

Me ostetaan näillä näkymin nuo Monosen mainitsemat Ora Landit, käytiin kysymässä jo tarjous vaunuista+jatkoperä ja patja, kahdesta kantokopasta, sadesuojasta, rengassuojista ja hoitolaukusta. Lupasivat 750 eurolla tuollaisen paketin. Noihin Oran vaunuihin päädyttiin, kun mahtuvat hyvin etuovesta sisään ja ovat sen tuntuiset, että eteenpäin pääsee myös sohjokelillä ja lumihangessa.

Tänään muuten soittelin jo Kelalle kun olen saanut paljon ristiriitaista tietoa niistä 60:stä ylimääräisestä vanhempainraha päivästä. Pitkään pohdittuaan totesivat, että isä saa käyttää niitä päiviä samantien 3 viikon isyyslomanperän :) Miten pitkään muut isät on suunnitelleet olevansa kotona vauvojen syntymän jälkeen? Me suunniteltiin alustavasti 3 viikon isyyslomaa, 30pv vanhempainrahaa, yhteensä siis 8 viikkoa. Siihen hyvällä tuurilla sattuu perään 4 viikon kesäloma, jos lapset syntyisivät täysiaikaisina..
 
Meillä ilmeisesti isäntä ensin kotona 4vko; isyysloma+talviloma. Sitte on pari vko töissä ja sitte kesäloma 4vko. Näin ainakin nyt ollut puhetta. Noista lisäpäivistä ei oo ollu viel puhetta ku mullekki se ollu hiukka epäselvä homma et miten ja millo isä voi ne pitää.

Imetyksestä oon miettin niin, et ois kiva jos homma onnistuis mut jos ei, niin en aio siitä mitää stressii ottaa. Sitte syödään pullosta. Se kun ei kuulu kelleen muulle miten meillä syödään.

Aivan mahtavan suloiset nuo Neiti-81 pienet neidit :heart:

Ens viikolla sitten taas lääkäriin meno. Tän viikon saa olla levittämättä jalkoja :D :D

24+4
 
meillä mies oli 3vkoa isyyslomalla ja sitten kesäloma ja lomarahat vapaana, yhteensä oli 2,5kk kotona ja se oli kyllä ihanaa aikaa, ja aivan tarpeen. Siitä oli sitten jo aika helppo yksin jatkaa, kun oli hyvät rutiinit saatu päälle.
 
Ihania tyttösiä Neiti-81!

Meillä oli tänään se kauan odotettu rakenneultra ja kaikki oli hienosti. Rv 20+1 A-tyttö 290g ja B-poika 300g. Painoarviot ovat hieman alakanttiin, sillä mun viikot on mitattu edellisistä kuukautisista eikä niitä koskaan korjattu vastaamaan vauvojen viikkoja, jotka ovat n.4 pvää nuorempia. Lääkäri oli varmaan joku lafkan ylilääkäreistä ja ainoastaan kiinnostunut rakenneultran teknisistä osista, esim yhtään kuvaa emme saaneet mukaan eikä hän juurikaan meille kertonut tai selittänyt näkemäänsä. Mä vaan itse sitten kyselin kaikenlaista, kuten 'onko ne molemmat elossa?', 'onko noi sen aivot?', yms (olisin oikeasti toivonut, että lääkäri olisi vaikka rautalangasta vääntänyt jokaisen mittauksen kohdalla, että ihan normaalilta näyttää!). Onneksi mies kysyi sukupuolia, jonka lääkäri muisti A:n kohdalla sanoa, mutta B:n sukupuoli tuli selville kun kyselimme identtisyydestä (``no, ei nämä kyllä ole identtiset koska tämä B on poika...``). Ei tästä siltikään mikään huono kokemus tullut, sillä pääasiahan oli että vauvojen rakenteet katsotaan ja lääkäri tuntui kyllä tosi asiantuntevalta. Hän taisi vain olla ns. vanhan koulukunnan tyyppejä, jotka eivät niin kovin asiakaslähtöisesti tee työtään. Ultrassa mukana ollut kätilö sen sijaan oli aivan tosi ystävällinen ja mukava. Seuraava aika on vasta 4 viikon päästä, kenties jaksan nyt odottaa paremmin koska vauvojen liikkeetkin ovat alkaneet tuntumaan.

Vointi alkaa olla jo hieman väsähtänyt. Tavallinen arjen pyöritys esikoisen päiväkotiruljanssit, kauppareissut yms tuntuvat jo aika vaativilta. Ja vastahan tässä on puoliväli menossa. Pahoin pelkään, että hyppäsin suoraan alkuraskauden väsymys&oksetuksesta loppuraskauden kremppoihin ja vaivoihin. huoh.

Hienoja vointeja kaikille!
Mamis80
 
Onnea jonnu vauvoista! Kiva kuulla että kaikki meni hyvin =)

Vaunuasiaa: me ollaan tässä hyvissä ajoin liikkeellä kun tuli hyvä diili vastaan. Ostettiin käytettynä Britaxin b-dualit. Ja niihin on Emman pehmeät kantokopat, joista toinen oli meillä ennestään ja toisen ostin nyt. Meillä oli aikaisemmin eri-ikäisillä sisaruksilla vierekkäin istuttavat Hartanin vaunut/rattaat, mutta ne oli niin leveät etteivät mahtuneet meidän ulko-ovesta kuin venkslaamalla. Eikä me niitä kauheesti voitu muutenkaan käyttää kun isompi ei antanut vauvan olla rauhassa. Nää Britaxit on nyt sellaset, jossa lapset ovat osin peräkkäin ja osin päällekkäin, vähän hassu asetelma, mutta vaunut tuntuvat liikkuvan kevyesti ja leveys leveimmästä kohdasta on vain 67 cm, eli mahtuu kyllä paremmin liikkumaan ahtaammissakin paikoissa.

Omaan oloon ei mitään ihmeellistä, nyt on menossa tää outo vaihe kun oireet on lähes poissa, mutta mitään ei vielä tunnu. Ei oikein tiedä onko vai eikö :O Seuraavaan (ja vasta toiseen) neuvolakäyntiinkin on vielä melkein kolme viikkoa.

mamacita74 + vauvat 13+5
 
Ihanaa ONNEA KAUHEASTI JONNULLE JA POJILLE!:hug::kiss: IHANAA että kaikki on mennyt hienosti.Toivottavasti jaksat käydä moikkaamassa meitä jossain vaiheessa ja kertomassa kokemuksia.

Aloin tos miettimään et kuka on sit seuraavaksi vuorossa?
Meillä isäntä ollut kotona jo kuukauden lomautuksen takia ja tätä riemua riittää toukokuun alkuun. Mulla on toukokuun 16pvä laskettu aika ja isäntä lähtee toukokuun eka maanantai töihin. Eli jos raskaus menis 38 viikolle ni ei paljoa isännän kotona olo auta. Isyyslomasta olen tiedustella mut saa nähä kestääkö hermo enää olenkaan vai potkinko ilosta kiljuen hänet töihin.
Meillä nuorin poika oksenti aamupalapöytään, mut onneksi ei ainakaan vielä jatkokertomusta sille ole.
Mutta nyt tiimariin ostamaan helmiä ja sit jatkamaan kutsukorttien tekoa. Ihanaa, ens viikko ollaan koko perhe kotona. Täällä savossa alkaa hiihtoloma viikko. Voi olla että joutuu päivässä tekemään useamman kävelylenkin ku ei muualle pääse karkuun.
Ens viikolla tulee perhetyöntekijät käymään kartoittamaan avun tarvetta poikien synnyttyä. Vähän hankala on ennustaa, mut ihanaa et saa jotain apua.

Aurinkoisia pakkaspäiviä :cool: kaikille ja se on sit maaliskuu.

TV:Mononen-79 ja mortti&vertti 29+1
 
Jonnu Paljon onnea! :heart:

Ja aivan ihanat neidit Neiti-81:llä

Ite oon toista viikkoa saikulla, työterveyslääkäri ei antanut jäädä töihin, lanneselän kivun takia vaikka ei iskias ollutkaan. 2 viikkoa vielä rauhassa oloa. Toisena alentava työntekosyynä se laittoi kaksosraskauden. Taitaa meidän palkanlaskija vetää kahvit väärään kurkkuun kun näkee sen lapun :LOL: Pahoinvointi alkaa hellittää, mutta väsymys painaa edelleen. Ei puhettakaan, että selviäisin ilman päikkäreitä... Nytkin aamulla heräsin 7:30 ja 9 nukahdin sohvalle :whistle: Ja sitten mulla on tullut ihme vihlomiskohtauksia nivusiin ja alapäähän. Ei ne mitenkään kipeitä ole, mutta illalla huomaa kun rauhassa makoilee sängyssä. Maha alkaa tulla eteen, että ei pysty enään kumartumaan istualtaan alaspäin heti ahdistaa.

Mä en ole edes vielä miettinyt vaunuja. Veljen vaimo kyllä just laitto viestin eilen, että hänen työkaverillaan olisi rattaat, mutta muuta en niistä tiedä.

Mutta nyt ylös ulos ja lenkille. Aurinko paistaa ja on pikkupakkanen, vaikka mun lenkkeily ei enään olekaan "normaalia" Ei vaan pysty enään niin lujaa menee ettei ala vihloo paikkoja.

Sunshine ja pirpanat 12+6
 
Hoi!

JONNULLE JA KOKO PERHEELLE ONNEA!! KUKA TOSIAAN ON SEURAAVA??

Neuvolassa käyty ja ilouutinen on se että hb on noussut 105 - 115, eli mulla tuo Floradix luontaistuote toimii ja vatsakin tykkää. Sydänäänet kuului kivasti kun kaverit saatiin kiinni :p. Nyt on jotenkin niin luottavainen olo tulevaisuuteen. Sain ohjeet kelan hakuihin ja ilmoittauduin perhevalmennukseen sekä sain Kys:n aikataulut synnytysvalmennukseen. Ens ke olis sitten se inha sokerirasitus, mutta tuostahan selvinnee, vai mitä Mononen?

Kovasti mua jo jänskättää kun viime pe kys:llä sanoivat, että käynnistellään vkoilla 37/38 jos ei ennen sitä mitään ilmene. Tänään tosiaan tajusin, miten aika rientää, eihän siihen ole kuin reilu 15 vkoa. Meillä se siis tarkoittaa sitä, että 11.6./18.6. alkavat rv:t. Ei ainakaan tarvitse miettiä mitä tekis juhannuksena :LOL:

JA AURINKO PAISTAA!! IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!

Nicci + jäbät 22+3
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista pakkaspäivää:cool:

On se niiiiin ihanaa ku ymmärtää näistä koneista jotain. Tulostelin kutsukortteja aamulla kun yllätys muste loppui. No minä reippaana sit vaihdoin kasetin ja nyt sit en meinaa saada mustaa tulemaan ollenkaan ARH:mad:.

Sellainen purpatus.
Joo, siltä se taitaa näyttää että olen seuraavana. 16.5 on mun laskettu aika.Jos pääsis 25.4 asti ni tulis 37 täyteen. Vielä pari kuukautta.
Joo, kyllä siitä sokerirasituksesta hengissä selviää ja heti kun pääsin viimeisestä verikokeesta ni tais hurahtaa melkein litra kylmää vettä ennenkuin alkoi helpottaa.
Meikäläinen painui neuvolanpuolelle lukee vauva lehtiä ja kiikkutuolissa istuskelin odottaessa seuraavata koetta.
Kaikki olis hommattu, tietty vaippoja täytyy sit hommata ja toi rintapumppu mietityttää. Mut sitä ennättää viel täs pohtia ostaako vaiko lainaisko jostain tai vuokrais.

Mutta nyt taistelemaan koneen kanssa. Laskis hieman tuo pakkanen et pääsis lenkille.Toppahousut ei mahdu enää jalkaan joten kerrospukeutumista gollegehousujen alle on harrastettava. En enää kyl osta yhtään vaatetta, olen loppuajan vaikka yökkäri päällä.

TV: mononen ja mortti&vertti29+2
 
Hei,

onnea kaikille kaksosia odottaville ja jo omat pienokaisensa tälle puolen mahaa saaneille! =)

Itselläni on 5-vuotias esikoispoika ja 1v4kk ikäiset identtiset tytöt. Kaksosia odottaessani en löytänyt kovinkaan paljon kirjatietoa kaksosuudesta suomeksi, niinpä teenkin tällä hetkellä ko. kirjaa itse =)

Haluaisiko joku/jotkut teistä osallistua kirjani tekoon vastaamalla muutamiin kysymyksiini? Voisin lähettää kysymykset esim. sähköpostilla/yv:llä.

Ihanaa odotus- ja vauva-aikaa!
 
Alkuviikosta kävin äitipuolella ultrassa ja kaikki oli hyvin. Taaperot oli 14cm pitkiä ja toinen paino 116g ja toinen 117g. Eli hyvillä luvuilla ollaan :) 13.3 uuestaan. Sillon on viikkojaki jo 17 kasassa. Kauheeta ku aika rientää!! Taijan ens kerrallla kysästä kumpia siellä on. Eikös niitten pitäis sitte jo näkyä.

Mukavasti nykyään tuntuu mahassa sellasia muljahteluja ja maha kiristyy aina hetkellisesti. Ilmeisesti siellä kääntyilllään ja pyöritään <3 <3

Iltatähteni*2 15+4
 
Iltatähteni, ihana kuulla et kaikki ok. Hyvä että tuntuu että aika rientää. Mulla taas tuntuu et aika junnaa paikallaan. Onneksi ens viikolla on kaverin kaa jyväskylässä käyntiä ja perhetyöntekijät myös kyläilevät ja neuvolasssakin on käyntiä ja nuorimmaisen synttärit.
Tietenkin kun ajattelen ni ei siitä hirveän kauan( rv12 tienoolla) ole ku mietin et ennen hiihtolomaa jään varmasti pois töistä ja panikoi silloin mielessä et pysyyköhän vauvat masussa ennekuin kuopus täyttää 4 vuotta yms.... Mut kyl täytyy sanoo et nyt on tullut välillä ajatus et ODOTTAVAN AIKA ON PIIIIITKÄ. Onneksi tänne voi käydä välil purpattamassa . Nyt alkaa tulla mulla etten yöllä saa nukuttua ku tunti pari yhteen putkeen sit alkaa pyöriminen, ja hyvän asennon etsiminen, vessassa ravaaminen yms.Ja sit PARISUHDE KETUTUSTA!!!! Aamulla ottaa sit pannuun ku olen vihdoin saanu unen päästä kiinni, ni kuopus tulee kysymään et milloin herätään, ni isäntä ei varmasti saa persettään ylös. Sit se tuumaa et herätä hänet ni kyl hän voi nousta. Olen monta kertaa laittanut merkille et hän on kyl hereille mut ei uhallaan tee elettäkään et tekis asian eteen jotain, et mä voisin nukkua viel.

mut asiasta kolmanteen

mokoma79 haluan osallistua kyseelyysi yv:nä

Mononen79 ja mortti&vertti 29+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mokoma79
mokoma79 mie voisin kans osallistua yv:nä :)

iltatähteni kiva että kaikki hyvin :)

Täällä kans iskee toisinaa tavan parisuhde vitutus kun toinen ei voi tehdä mitääääää kotona!!! Aaargh. Ja tosiaa se remppa alottamatta edellee... mihi lie tuo mies meinaa meidät kaikki kohta tunkea! Yks huone lisää tarvitaa ehdottomasti. Meitä ku toisinaa nyt se neljä muksuu+ me+ koirat ja kaikki kaks makkarii.... Ja kohta kaks vauvaa lisäks :D

poks poks 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: mokoma79
Hoi!!

mokoma79 Totta mooses! Mieluiten vastaisin s.postilla, mutta en osaa sulle laittaa tuota yv:tä. Miten siis saan sulle osoitteen ilman, ettei se ole täällä ihan jakosalla :O

Tänään se sit tapahtui... Innolla ja puhdilla aloitin aamulla ihokarvojen ajelua kun olen lähdössä pariksi päiväksi kylpylään. Eihän siitä enää mitään tullut kun maha on tiellä. ITKUKSI meni ja voitte vaan kuvitella kun isäntä tuli lenkiltä, että säikähti mitä on tapahtunut. Lupasi illalla sitten auttaa. Tunsin itseni niin saamattomaksi ja kykenemättömäksi, kun en moisesta hommasta itse selviä. Miten te naiset hoidatte nämä asiat? En haluaisi mennä karvojani poistattamaan vieraalle, en koe sitä miellyttäväksi. Ukkokulta siis jatkossa hoitaa.

mokoma79 Taisin sittenkin osata laittaa yv:tä. Tai ainakin yritin. Ilmoitatko jos ei tullut

Nicci + jäbät 22+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mokoma79
jäin pois töistä rv 24, en vaan enää jaksanu. ja oli todella OIKEA ratkaisu.

Ja karvat sai kyllä mies sheivailla loppuajasta, kuin myös leikata varpaan kynnet, tais jopa kerran ne lakatakin =)
 
Mulla on nyt viikkoja 16+1 ja tuntuu että vois jo jäähä töistä poisa. Istun ku teen asiakasta ja vielä vähä eteenpäin nojaten ni kyllä eilenki alko kylkiluita ahistaa. Oon kulkenu naapuri kunnissa tekemässä ja kantanu tavaraa ni nyt lopetan sen kokonaan. Teen vain kotonani töitä ni työmäärä kyllä vähenee mutta kantaminen jää pois. Tunne on ettei hetkeäkään liian aikaste. Eilen oli alaselkäki melko kipiänä illalla.

Viime viikolla kävin kontrollissa ja siellä ne köllötteli kummatki 14cm pitkinä. Toinen oli 116g ja toinen 117g. Ens viikolla mennään taas. Meinaan kysyä sukupuolen. Kyllähän se pitäis jo r vkt 17 näkyä.
Supistelut on jääny pois. No, eilen vähä kiristeli... Nyt tuntuu vauvojen kääntyilyt ja liikkeet päivä päivältä selvemmin <3
Painoa on tullu nyt 8.5kg!! Ihtiä hirvittää tuo määrä jo tässä vaiheessa. Kyl se siitä. Se on hetkellistä. :)

Iltatähteni*2 16+1
 

Yhteistyössä