Jyväskylä ja maalaiskunta

  • Viestiketjun aloittaja jkl
  • Ensimmäinen viesti
jkl
Missäpäin Jyväskylää tai Jyväskylän maalaiskuntaa olis mukavaa, rauhallista ja turvallista perheen asustella? Suosituksia otetaan vastaan. Olen itse asunut joskus Jyväskylässä jonkin aikaa, parissakin eri paikassa, mutta siitä on aikaa.
 
tuohon on oikeesti paha vastata ku ei tiiä mitä haet alueelta? onko palvelujen oltava lähellä? et onko omaa autoa millä pääsee sit kaupoille jne.. perhe paikkoja on varmaa tällä hetkellä ainanki tunnettu palokka, kuokkala jollai tasoo(siellä vaan taitaa olla aika rauhatonta ku on paljon sit eri kulttuureista ihmisä ja nuoria/opiskelijoita) sehän on ihan mistä tykkää,kaupunkii elämää vai maaseutu läheisempää.. :)
 
ap
Meillä on yksi auto käytettävissä tällä erää ja toinenkin voidaan hankkia, jos tarvetta ilmenee. Ja onhan JKL:ssä hyvä kaupunkiliikennekin, muistelisin. Ei tarvii palvelujen olla ihan ääressä, mutta ei se toki haittaa, jos olis jonkunmoinen päiväkoti, ala-aste ja ruokakauppa suht likellä. Emme halua rauhattomiin paikkoihin. Jonnekin tosi rauhalliseen ja turvalliseen. Kelpaa niin kaupungin vilinä kuin maaseutukin - kun vain on turvallista.
 
kannattaa harkita!
vaajakosken kaunisharju on erittäin rauhallinen ja lapsiystävällinen paikka asua. oletko käynyt?

todella rauhallinen paikka ja varsinkin jos on oma auto niin palvelut on helpon matkan päässä. Mutta bussikin kulkee helposti.
 
Täällä meillä on rauhallista. Vuoden vaihteessa liitytään Jyväskylään. Tikkalan kylä Korpilahdella. =) Maalla ollaan toistaseks, kaupunki kyllä on kaavottanu tontteja pieniin rykelmiin sinne tänne.
 
ehdottomasti
puuppolaan jos ei haittaa että palvelut on jotain viiden kilsan päässä. Puuppolassa on just rempattu ala-aste, paljon lapsiperheitä, kyläkauppa auki jokaikisenä päivänä, päiväkoti. Koululla varmaan on kaikkee kerhotoimintaa. Vierestä tikkakoskelta löytyy sit terveyskeskus, kaupat, jäähallit sun muut...
 
Palokka ja Tikkakoski, sekä Vaajakoski tulee nyt äkkiseltään mieleen. Ja jos haluaa lähelle Jyväskylää, mut ei kaupunkiin, niin Muurame on yks hyvä vaihtoehto. On 10min ajomatkan päässä kaupungista,mut silti oma kunta kaikkine palveluineen. Ollaan asuttu siellä ja tykättiin =)
 
Ruoke ja Vesanka on lähellä kaupunkia mutta kuitenkin maalla. Vesankaan saatiin tänä syksynä uusi koulu käyttöön ja päiväkoti löytyy. Vielä jos haluaa ns. maalle päin, niin sitten Kuohulle. Siellä kiva pieni 4-luokkainen koulu ja päiväkoti.
Näiltä alueilta on hankalaa saada vuokra-asuntoja, yksinkertaisesti niitä ei kovin ole tarjolla. Ok-taloja on myynnissä jkv ja ok-tontteja on kaavoitettu. Ne vaan tuntuu kaikki olevan yksityisten ja he ei myy kuin vähän tutun kaupalla. :/
Kaupunkiin on matkaa Vesangasta n. 10 km keskustaan.
 
mun pitää
vielä mainostaa tota puuppolaa et mulla oli siellä aivan ihana lapsuus. Ihan mielettömän hienoo kun on isot metsät sun muut ympärillä, kunnon ladut, järvi, hevostalli, kaikkee. Siinä ei paljon sisällä istuttu. Tietty sinne on rakennettu paljon et se on vähän kärsiny... Mä haluisin muuttaa sinne takasin nyt kun on omia lapsia mut mies tahtoo asua kaupungissa mikä on erittäin per......
 

Yhteistyössä