K-H KS vs TAYS

Tää olis menossa elokuun alussa synnyttämään viidennen lapsensa, ja koska paikan saa valita niin noiden kahden välillä arvon... matka muutaman kilometrin erolla sama.. viimeaikaisia kokemuksia näistä siis kaipaisin
 
vvvvv
Mulla kokemusta K-HKS:sta 07/13 ja myöskin aiemmin. Synnytysosastolta ei tosin ole kun olen sektiolla kummatkin synnyttänyt. Vuodeosastolta ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa :) Ihanat hoitajat ja apua sai aina kun sitä tarvitsi, toisaalta sai myös olla rauhassa. Ekan kohdalla meillä oli perhehuone ja tän toisen kanssa olin yksin 2 yötä, viimeiseksi vasta tuli vierustoveri. Tuollahan ei ole kuin 2 hengen huoneita.
 
hjuk
Taysista ei kokemuksia, mutta K-hks:ssa 2x synnyttänyt (-07 ja -09) Kokemukset oikein hyvät, ei mitään pahaa sanottavaa. Jotenkin ajattelisin, että pienempi sairaala on leppoisampi, joten itse valitsisin k-hks:n vaikkei kokemusta oliskaan.
 
tavis***
K-H KS 2011 ei pahaa sanottavaa.
Ystävällisistä, asiallista ja huumorintajuista henkilökuntaa. Salissa kaikki meni nappiin, tarpeet huomioitiin ja hyvä fiilis oli kaiken kaikkiaan. Kolme päivää osastolla oli myös yllättävän mukavaa aikaa, vaikka koti-ikävä oli kova, apua sain aina kun pyysin, siivoojia myöten kohtelu oli ystävällistä ja muistot hyviä :)

Sinne itsekin suuntaan taas Elokuun puoli välissä :)
 
2013
Taysissa viime vuonna ei asiat olis voineet olla enää yhtään paremmin. Etukäteen vähän pelkäsin mennä sinne, kun olin lukenut niin paljon huonoa, mutta ihan turha oli pelko. Hoitajat olivat ihania ja työlleen omistautuneita, ja pitivät meistä kaikin tavoin hyvää huolta.
 
tays
Jos sulla synnytys menee hyvin ja olette vauvan kanssa hyvävointisia, teillä on mahdollisuus päästä potilashotelliin synnytyksen jälkeen. Eli ei tarvitse mennä lainkaan synnyttäneiden osastolle.
 
Amu
Itselläni tämä sama päätös lähestyy esikoisen kanssa jo kovaa vauhtia. Ensisynnyttäjänä, kun ei ole kummastakaan kokemusta, ei taida voida mennä kuin intuitiolla. Sen verran olen kuullut, että TAYS on ollut todella tukossa nyt joulukuussa ja alkuvuoden, joten synnyttäjiä, jotka ovat menneet TAYS:iin, on lähetetty usein K-HKS:ään ja muuallekin.

Itselläni matka myös jokseenkin sama molempiin, mutta Hämeenlinnaan on kyllä helpompi ajaa, kun ei tarvitse mennä keskustan kautta, kun taas Tampereella en keksi vastaavaa vaihtoehtoista reittiä.
 
"Minä vain"
Itse olin riskisynnyttyjä ja minut ohjattiin sen takia K-HKSsta Tayssiin, vaikka en itse siitä innostunut. Mutta kyllä kannatti, tuli ongelmia niin itselle kuin lapsellekkin. Tays on yliopistosairaala ja siellä hoito on viimeisen päälle. Vuodeosastolla olo oli kuin hotellissa, henkilökunta todella mukavaa. Vauvateholla näki, että lapsi oli todellakin tarkassa seurannassa ja myös siellä oli tosi mukavaa henkilökuntaa.

Jos vielä raskaaksi tulen, synnytän edottomasti Tayssissa.
 
12/12
Mulla sektiokokemus tayssista vuodelta 2012, henkilökunta oli ystävällistä ja apua sai kun tarvitsi. Tarkkaan tutkivat ja varmistivat vointimme ennen kotiin pääsyä. Viikon vietimme osastolla ja hyvä fiilis jäi!
 
"Tamperelainen"
Itselläni matka myös jokseenkin sama molempiin, mutta Hämeenlinnaan on kyllä helpompi ajaa, kun ei tarvitse mennä keskustan kautta, kun taas Tampereella en keksi vastaavaa vaihtoehtoista reittiä.
Helpostihan Taysiin ajaa ilman että pitää kulkea keskustan kautta. Jos sinulla on Hämeenlinna vaihtoehtona niin oletan, että tulet Tampereelle etelästä päin moottoritietä. Silloin Taysiin pääsee kääntymällä Helsingin/Hämeenlinnan motarilta ysitielle Jyväskylän suuntaan (eri Tampereen läntiselle ohikulkutielle). Ysitieltä pois Kalevan rampilla ja siitä onkin enää muutama kilometri Hervannan valtaväylää ja Kekkosentietä pitkin Teiskontielle ja Taysiin.
 
yks trelainen myös
mää kyllä ysitietä tullessani nousisin vasta teiskontien rampista (vika ramppi) ja siitä suoraan taysille pitkin teiskontietä. ite oon menossa taysiin joskus seuraavien muutaman viikon sisällä synnyttään, potilashotelliin toivottavasti päästäis.
 
"Tamperelainen"
Alkuperäinen kirjoittaja yks trelainen myös;29582977:
mää kyllä ysitietä tullessani nousisin vasta teiskontien rampista (vika ramppi) ja siitä suoraan taysille pitkin teiskontietä. ite oon menossa taysiin joskus seuraavien muutaman viikon sisällä synnyttään, potilashotelliin toivottavasti päästäis.
Tosiaan, käyhän se noinkin. Matka on tuota kautta pari kilometriä pitempi, mutta siihen kuluva aika jokseenkin sama. Ruuhka-aikaan jos sattuu niin Tays on joka suunnasta täysin sumpussa joka tapauksessa :p
 
Reilu 6vkoa sitten tuli neljäs lapsi synnytettyä taysissa ja hyvät fiilikset jäi..
Potilashotellia on kovasti kehuttu joten sinne kannattaa mennä jos mahdollista!
Itse en sinne valitettavasti päässyt kun vauvan sokereita tarkkailtiin.
 
vieras-
Oon synnyttäny kerran Taysissa ja voin sillä kokemuksella suositella. Hoitajilla oli aikaa neuvoa ja olivat ystävällisiä.

Potilashotellin takia ja "jos jotain sattuu" puoltavat Taysia.
 

Yhteistyössä