Käännytin perhetyöntekijän pois

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En minäkään ottanut vastaan, kun sitä kysyttiin seivitysvaiheessa. Olin kuulemma ensimmäinen joka tässä toimistossa asioineista oli siitä kieltäytynyt. Ei siitä seurannut mitään muuta kuin ihmettelyä, muttei sen kummempaa. Asiakkuutta ei katsottu meillä selvityksen päätteeksi tarpeelliseksi avata. Jos teillä on asiakkuus auki kutsuvat luultavasti keskustelemaan.
 
"öööö"
No niin mekin pyydettiin, ettei enää tarvitse tulla. Meillä oli sairas lapsi (pitkäaikaissairas) ja itsellä ni oli masennusta. Käyntien aikana piti vain keskustella ko. työntekijän kanssa meidän parisuhteesta ja muusta sonnasta, vaikka apua kaivattiin lähinnä ihan arkisiin asioihin kuten siivoukseen (en vain jaksanut) ja lapsenhoitoon (terveet sisarukset). Ihan shittiä koko homma.
 
No mutta jos sossu määrää, niin miksi MEIDÄN täytyy maksaa? Mulla on pelkkä äitiyspäiväraha, mutta miehellä on "isot" tulot, eli mies joutuisi maksamaan perhetyöntekijästä joka käy mun kanssa juttelemassa.
Samaan tapaan teidän täytyisi maksaa, jos sossu määräisi lapsenne päivähoitoon lastensuojelullisena toimenpiteenä (tai niin ainakin oon käsittänyt), ja perheenne tulot ylittävät nollamaksuluokan rajat.

Joku syy sille on, miksi sossu on perheellenne määrännyt perhetyöntekijän. Voi toki "kiukutella" että miks meidän tarvii ja minkä takii muka, mutta uskoisin että teille on kyllä kerrottu syyt sille miksi näin toimitaan.

Ja te olette perhe, yhtenäinen taloudellinen kokonaisuus ja puolisoina toisianne kohtaan elatusvelvolliset - ei siis merkitystä sillä onko sulla vai miehelläsi ne "isot" tulot.
 
"vieras"
Samaan tapaan teidän täytyisi maksaa, jos sossu määräisi lapsenne päivähoitoon lastensuojelullisena toimenpiteenä (tai niin ainakin oon käsittänyt), ja perheenne tulot ylittävät nollamaksuluokan rajat.

Joku syy sille on, miksi sossu on perheellenne määrännyt perhetyöntekijän. Voi toki "kiukutella" että miks meidän tarvii ja minkä takii muka, mutta uskoisin että teille on kyllä kerrottu syyt sille miksi näin toimitaan.

Ja te olette perhe, yhtenäinen taloudellinen kokonaisuus ja puolisoina toisianne kohtaan elatusvelvolliset - ei siis merkitystä sillä onko sulla vai miehelläsi ne "isot" tulot.
Anatolia, siskoseni, ymmärräthän myös sen, että osassa kunnista (ilmeisesti valtaosassa) perhetyöntekijä lätisee mukavia äidin kanssa eikä hänestä ole mitään muuta konkreettista apua kuin mahdollisesti keskusteluapua. 200 eurolla kuussa käy jo psykoterapiassakin noin 3-4 kertaa ja saa itse valita keskustelukumppaninsa ja on jopa ammattilaisempi kuin perhetyöntekijä.

Toki avusta ei yleensä kannata kieltäytyä, mutta käsitykseni perhetyöntekijöistä ja yleensäkin perheille annettavasta tuesta on kyllä muuttunut. Joskus voi olla ihan turhia käyntejä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24981582]Anatolia, siskoseni, ymmärräthän myös sen, että osassa kunnista (ilmeisesti valtaosassa) perhetyöntekijä lätisee mukavia äidin kanssa eikä hänestä ole mitään muuta konkreettista apua kuin mahdollisesti keskusteluapua. 200 eurolla kuussa käy jo psykoterapiassakin noin 3-4 kertaa ja saa itse valita keskustelukumppaninsa ja on jopa ammattilaisempi kuin perhetyöntekijä.[/QUOTE]
Näin.
 

Yhteistyössä