Käly veti pultit! (lastenhoitoon liittyen)

  • Viestiketjun aloittaja "Aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
juueei
[QUOTE="pop";26181644]Ja ruoat vietiin aina mukanamme koko sakille (lounasta siis), jottei tarvinnu kokata niitten kaikkien kanssa... ja silti, todellakin oli pieni korvaus.[/QUOTE]

Höpsistä. Sun tilanne on ihan eri. Sinä PYYSIT, et vaatinut, sinä pyysit vain tilapäistä apua eli kuukaudeksi, ja tarjosit kunnollista maksua.

Ap:n käly ja anoppi itsekkäitä kusipäitä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26182734]Kotihoidontuen saa jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Jos lapsen taas vie yksityiseen päiväkotiin kela maksaa yksityisen hoidon tukea :)[/QUOTE]
Mutta silti se on pimeätä työtä, jos sen tekijä jättää saamansa 'palkan' ilmoittamatta verottajalle.
 
just
Sama tuli mieleen eli varmasti olisit melkoiseen liemeen joutunut jos olisit pestin ottanut... Ei mitään helpoimpia hoitolasten perheitä!

Mielenkiintoinen logiikka muuten leimata toinen itsekkääksi ja ties mitä sen takia ettei tarjoa yhden lapsille ilmausta vuorohoitopaikkaa...

Mitä aiheeseen muuten tulee, en itse suostuisi ottamaan asiallistenkaan sukulaisten lapsia noin vakituiseen hoitoon. Itse olen oman lapsimääräni päättänyt ja koska kotona olo ei ole edes taloudellisesti kannattavaa olen etsinyt siitä muita etuja. Niitä on juuri se vapaus olla, mennä ja touhuta omien lasteni kanssa ja näiden ehdoilla juuri niin kuin itse tykätään. Siitä vapaudesta en ole noin vain valmis luopumaan.
juuri niin. Omia lapsia hoitamalla kotona menettää noin 2000-4000 euroa joka kk, jos on kotihoidontuella. Siis menettää palkan. Siinä saa sen vapauden ja lapset saavat olla kotona.

Jos ottaa vieraita, menettää vapauden ja ei ehdi olla omien lastne kanssa, minkä vuoksi alunperin kotona oli. Kokkas, siivous, jne vievät jo niin paljon aikaa lapsilta. Ja jos vieraita, tuo kaikki lisääntyy huomattavasti,

-ja tämä ap:n kälyröyhkimys oli vielä ehdotellut kuljetuksia häne n 5-vuotiaalleen siihen päälle. Sekin aika pois ap:n omilta lapsilta.
 
Oli pakko tulla kommentoimaan tähän, koska itse vihaan aikalailla omaa sukuani ja en mielellään halua olla heidän kanssaan tekemisissä.

Ovat perusluonteeltaan sellaisia toisen elämään puuttujia ja jauhavat seläntakana paskaa ja sitten sanoo toista päin naamaa.

Joo elikkä siis, tässä 1,5 vuotta sitten menetin välini mieheni kanssa mun tätiini. Olin itse odottamassa ensimmäistä lastani sillon, nuori äiti kun olen (20 vuotta nyt).
Haettiin yhtä tavaraa hänen luotaan, joka oli oman äitini omistuksessa, niin alkoi kauhea mäkätys ja räpätys että kuinka sitä tässä iässä väännetään muksuja.
No v*ttuakos se muille kuuluu minkä ikäisenä niitä lapsia hankin !
Haukkui siinä sitten puolisoni pystyyn (jota hän ei edes tunne) ja minutkin.
Yrittää vielä tänäpäivänäkin pyydellä anteeksi.

Tänään sitten äiti soitteli kun ei oteta vastaan tädiltä pojalle leluja. Pahoitti mielensä niin että löi luurin korvaan. Että mua sapettaa, kun puututaan vielä minun elämään niinkuin olisin joku 12 vuotias.
Mieheni soitti takaisin ja antoi vähän reklamaatiota puhelimessa. Varmaan huomenna saa kaikenmaailman v*ttuilut ja mäkätykset niskaan omalta äidiltäni.

Ei se kuulu kenellekkään, jos ei jonkun ihmisen kanssa halua olla tekemisissä. Että ärsyttää, kun muitten ihmisten pitää puuttua toisten ihmisten väleihin.

Ei haluta olla sen mun tädin kanssa missään tekemisissä enää. Hän yrittää keinolla ja millä tahansa päästä taas väleihin meidän kanssa, mutta ei tuu onnistumaan. Yrittää lahjoa ja kertoilee kaikille ihmisille, että on mun puolisoltakin pyytänyt anteeksi. Paskat ole. Valehtelee senkun kerkeää.

Tällästä sukua täällä. Puututaan toisten elämään, neuvotaan toisia mut itse eivät kestä sanomista...!
 
[QUOTE="vieras";26182890]Mutta silti se on pimeätä työtä, jos sen tekijä jättää saamansa 'palkan' ilmoittamatta verottajalle.[/QUOTE]

Paitsi että kotihoidontuesta on jo verot kuorittu päältä. Ei niitä kahteen kertaan tarvitse yhdesta summasta maksella.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Ja kysessä vielä vuorohoito? Eli käly luulee, että mielellään hoidat kahta lasta käytännössä palkatta vielä iltaisin, öisin ja viikonloppuisin? Kuinka hulluja ihmiset on?
 
Onpas vaikeeta harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26182965:
Paitsi että kotihoidontuesta on jo verot kuorittu päältä. Ei niitä kahteen kertaan tarvitse yhdesta summasta maksella.
Paitsi että kyllä tarvitsee. Olen yksityinen pph, ja jos joku perheistä haluaisi, voisivat he valita yksityisen hoidon tuen sijasta kotihoidontuen, ja maksaa koko hoitomaksun minulle (yleensä perhe maksaa oman osuutensa hoitomaksusta ja kela yks.hoidon tuen). Eipä siinä mun auttais verottajalle selitellä ettei mun tarvi tästä veroja maksaa, siitä kun on jo verot maksettu...
 
ärsyttää!
No samallahan ne vieraat lapset menee, jos itse kerran makaa kotona. Kummallista mollaamista taas työssäkäyviä äitejä kohtaan! Mehän jumalauta kustannetaan se teidän kotona makaaminen!!
 
oikein teit
Törkeetä sanon minä! :eek: Koittivat ilmaiseksi hoidattaa lapset sun luona! Ja mitä anoppiin tulee niin jos se vielä sanoo että kälysi burnout johtuu siitä ettet ota lapsia hoitoon niin ihan yhtä raskasta se on kälylle roudata ne lapset päiväkotiin kun sunkin kotiinsa ;D joten väärää puuta haukkuu :D

Oikein teit ja noin olisin minäkin tehnyt =)
 
oikein teit
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää!;26183115:
No samallahan ne vieraat lapset menee, jos itse kerran makaa kotona. Kummallista mollaamista taas työssäkäyviä äitejä kohtaan! Mehän jumalauta kustannetaan se teidän kotona makaaminen!!


Hehe! No sepäs se onkin kun meillä kaikilla on kykyjensä mukaan mahdollisuus olla kotona OMIEN lasten kanssa ;D En helvatissa ottais 2 lasta vuorohoitoon itelleni ja vielä kuskais toista niistä harrastuksiin ja saisin siitä korvaukseksi kotihoidontuen?!? En ottais vuorohoitoon vaikka maksettais mitä! :p Mulle on tärkeetä oma perhe ja oma jaksaminen. Ap:n kälyllä on mahdollisuus olla kotona omien lasten kanssa ihan niinkuin muillakin tai sitten mennä töihin ja laittaa lapset hoitoon joka toki maksaa niinkuin kaikille muillekkin eikä hoidattaa lapsia ilmaiseksi sukulaisilla!
 
juuh
Tulosta ap tämä ketju koko suvulle. Tuo yksi provo tuossa yrittää jotain selittää , mutta kyllä jokainen ihminen joka on lapsia kotona hoitanut, vähintän kahta, tietää että yritys työntää kälyn lapset teille, ilmaiseks, on sairas!
Monikaan joka on lapsia kotona hoitanut, ei ottaisi vieraita mistään hinnasta. Mieluummin siivoan portaita 1500 eurolla kk kuin otan samalla rahalla yhtäkään ylimääräistä pentua.

Tuohon perheeseen yrittäisin viilentää välit kaikin tavoin, todella röyhkeää hyväksikäytön yritystä.
 
Paitsi että kyllä tarvitsee. Olen yksityinen pph, ja jos joku perheistä haluaisi, voisivat he valita yksityisen hoidon tuen sijasta kotihoidontuen, ja maksaa koko hoitomaksun minulle (yleensä perhe maksaa oman osuutensa hoitomaksusta ja kela yks.hoidon tuen). Eipä siinä mun auttais verottajalle selitellä ettei mun tarvi tästä veroja maksaa, siitä kun on jo verot maksettu...
Sen tuen voi maksaa suoraan hoitajan tilille, silloin vanhemmilta ei mene veroja tuesta.
 
Tiudeliini: Mun mielestä säkin olet nyt vähän kohtuuton. Ihmiset nyt sanovat elämässään kaikenlaista hölmöä, ja jos siitä aidosti pyytää anteeksi, niin ehkä voisi jo antaa? En sitten tiedä jos teillä on paljonkin vastaavaa takana, mutta tuon perusteella mun mielestä voisit jo antaa asian olla.

Eikä auta mitään suhteita, jos lyötte luuria korvaan ja soitatte vielä haukkupuheluita perään. Sillä ei ainakaan aikuisen mainetta saa.
 
Tiudeliini: Mun mielestä säkin olet nyt vähän kohtuuton. Ihmiset nyt sanovat elämässään kaikenlaista hölmöä, ja jos siitä aidosti pyytää anteeksi, niin ehkä voisi jo antaa? En sitten tiedä jos teillä on paljonkin vastaavaa takana, mutta tuon perusteella mun mielestä voisit jo antaa asian olla.

Eikä auta mitään suhteita, jos lyötte luuria korvaan ja soitatte vielä haukkupuheluita perään. Sillä ei ainakaan aikuisen mainetta saa.
mulla toi vähä riippuu siitä et mitä sanoo.. Jos haukkuu oikein pahasti niin voi olla et mäkää olis enää tekemisi ku ei kiinnostais varsinkaan jos ei olis pakko.
 
Tiudeliini: Mun mielestä säkin olet nyt vähän kohtuuton. Ihmiset nyt sanovat elämässään kaikenlaista hölmöä, ja jos siitä aidosti pyytää anteeksi, niin ehkä voisi jo antaa? En sitten tiedä jos teillä on paljonkin vastaavaa takana, mutta tuon perusteella mun mielestä voisit jo antaa asian olla.

Eikä auta mitään suhteita, jos lyötte luuria korvaan ja soitatte vielä haukkupuheluita perään. Sillä ei ainakaan aikuisen mainetta saa.

kirjoittajan äiti latas luuria korvaa niin ei kyl siitä kauheen aikuista kuvaa saa :cool:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26182965:
Paitsi että kotihoidontuesta on jo verot kuorittu päältä. Ei niitä kahteen kertaan tarvitse yhdesta summasta maksella.
No sen kotihoidon tuen saajan osalta on maksettu, mutta kun hän maksaa palkkaa toiselle (vaikka sen kotihoidontuen), niin siitä kuuluu maksaa vähintään lahjaveroa, kun kolmen vuoden sisään verottomana saatava summa ylittyy.
 
"vieras"
Ymmärtäähän se, että kälyä nyt harmittaa, kun joutuu maksamaan lastensa hoidosta! Jos sinä olisit ne hoitanut, hänelle tilanne olisi ollut +-0, eli ei tuloja, muttei menojakaan. Nyt kun vie kunnalliseen hoitoon, menettää kotihoidontuen, ja joutuu maksamaan hoitomaksut, lähemmäs 500€ kahdesta lapsesta...

Ja lapset olisi päässeet mukavaan hoitoon tuttuun paikkaan, ja päässeet kulkemaan edelleen harrastuksissaan. Ja koska hoitopaikka olisi ollut niin kiva, niin kälykin olisi varmaan voinut pitää hoidossa hieman enemmän kuin työt olisivat minimissään vaatineet, eli iltavuoropäivänä tulleet jo aamusta niin ei pääse rytmit menemään sekaisin ja äiti voi levätä ettei tule sitä burn outtia...

Onneksi sinulla on selkärankaa sanoa ettet halua/voi lapsia hoitaa. Ja että miehesi on samaa mieltä, se on hienoa.
Veit sanat suustani!!!!!!!!!!!!!!!
Juurikin noin siinä olisi käynyt eli "en pääsekään tänään viideltä, joten haen lapset illalla yhdeksältä", "en jaksa nyt ja lapset onkin sulla pidempiäkin aikoja kun samahan se on". Tämä vaan kauhuskenaariota, mutta etten vaan osuisi oikeaan.
Ja käly se meinaa tehdä voittoa sinun kustannuksellasi. Eli ei päivähoitomaksuja joten kulut lapsista 0e ja itsekin tienaa vielä kivasti palkkaa.

Itselläni oli päinvastainen tilanne, mutta silti mahdoton. Anoppi tarjoutui hoitamaan esikoistamme ettei sen tarvitsisi mennä päivähoitoon. Selvitteli mitä se tarkoittaa kun hän jää töistä pois ja teki meille laskun millä hinnalla hän hoitaisi lastamme. Järkytys oli aika suuri. Olin jo alusta asti laittamassa lasta päivähoitoon, mutta anoppi meinasi ottaa väkisin itselleen hoitoon ja jopa öiksi, mutta hyvään pimeään hintaan. Hieman suuttui kun sanoin ettei käy. Ihan lapsen turvallisuudenkin kannalta en olisi antanut(oli lapsemme kanssa pari läheltä piti tilannetta hänestä johtuen-toisella kertaa oli kuristua kun sitoi sitterin narun kaulaan ja toisella kerralla jätti yksin makkariinsa ja lapsi kaivoi sen lääkkeitä lattialta).
 
5lasta2aikuista
Peesailen muita! Sen verran voisin joustaa, että esim. joskus ottaa jos heillä yövuoro tms. niin lapset kotiin yöksi (jos nukkuvat hyvin) mutta tosiaan niinkuin muutkin sanoivat niin törkeää käytöstä. Toi 300+500 niin voisin edes harkita ottavani hoitoon. En ymmärrä miksi perheen äiti ei vielä jatka sitten sitä kht itse?
 
"vieras"
Peesailen muita! Sen verran voisin joustaa, että esim. joskus ottaa jos heillä yövuoro tms. niin lapset kotiin yöksi (jos nukkuvat hyvin) mutta tosiaan niinkuin muutkin sanoivat niin törkeää käytöstä. Toi 300+500 niin voisin edes harkita ottavani hoitoon. En ymmärrä miksi perheen äiti ei vielä jatka sitten sitä kht itse?
Joo joku tuollainen yöhoito vielä voisi mennä, mutta siitäkin täytyisi maksaa.

Kuka oikeasti kuvittelee että toisen ihmisen kuukausipalkaksi riittäisi kotihoidontuki? Vaikka miten olisi omien lasten kanssa kotona, niin muiden lasten hoitaminen on työtä. Siksi perhepäivähoitajat, lastenhoitajat, ja lastentarhanopettajat saavat siitä ihan palkkaa.
 
Joo, nuita kummallisia ihmisiä löytyy kyllä. Kuvittelevat että kaikki ilomielin haluavat ottaa heidän kullannuppunsa hoitoon pienellä summalla. Itse en todellakaan enää ottaisi. Hoidon sukulaiseni lasta kun omani oli alle parivuotias ja odotin meidän seuraavaa. Väsyin ja päätin lopettaa puolen vuoden hoitamisen jälkeen. Sain sitten kauheat haukut kyseiseltä äidiltä ja koko suvulta. Olin se kauhea ihminen. Mutta mitään en tekisi silti toisin.

Sukulaisten lapsia en aivan heti ala enää hoitamaan. Niissä hoitoasioissa on silloin helpompi luistaa ja kaikesta ei niin helposti voi valittaa. Pidä pääsi ja elä ota jos sinusta siltä tuntuu. Kukaan muu ei teidän elämää tiedä tarkkaan kuin sinä itse. Omaa jaksamista kannattaa aina puolustaa!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää!;26183115:
No samallahan ne vieraat lapset menee, jos itse kerran makaa kotona. Kummallista mollaamista taas työssäkäyviä äitejä kohtaan! Mehän jumalauta kustannetaan se teidän kotona makaaminen!!
No minäpä en maannut kotona hoitovapaalla. Paljon kävimme lasten kanssa reissuissa ja mökillä, harrastuksissa ja uimassa ja ja ja ja. En olisi huolinut siihen vieraita lapsia, joiden takia meidän omat reissut olisivat jääneet tekemättä.
 

Yhteistyössä