Käsien desinfiointi

Hip hei, tietääkö joku mistä iästä lähtien lapsen kädet voi puhdistaa Erisan käsidesillä? Kun en googlettamalla saanut vastausta tähän... :|

Itselläni 1,5-vuotias lapsi ja toinen vauva pian tulossa, niin ajattelin että olisi helpompi putsailla sillä nopsaa lapsen käsiä ennen vauvaan koskemista...
 
Ei mun tietääkseni oo mitään ikärajaa.. Kannattaa ehkä kuitenkin välttää jatkuvaa käyttöä.. mulla itellä ainakin kädet kuivuu vaikka sanotaan et ne ei kuivata käsiä niin paljon kun vesipesu.. Käytän meijän 2-vuotiaalla käsidesiä näin ripuli/flunssa kautena kun kaupasta tai pihalta tullaan, ensin pestään kuitenkin kädet. Ja ei mun mielestä liiaks kannata suojella vauvaa tuollaisilta "tavallisilta" pöpöiltä! Siis jos ihan kotosalla ootte ja isosisar vauvan kanssa "leikkii" ni ei tartte desiä laittaa.. tietty pottareissujen jälkeen ja jos isosisar leikkii vaikka eteisessä missä on tietenkin pihalta tulleita pöpöjä.. Nää tosin vaan mun mietteitä asiasta.. voithan vaikka neuvolasta tarkistaa asian.
 
Hei

lapseni 1v7kk on päiväkodissa ja siellä käsidesi on ahkerassa käytössä ja hyvä niin. Lapsi osaa itse hieroa desin käsiinsä :) en ole vielä huomannut ihon kuivumista. Kotona kädet putsataan vesipesulla.
 
Tytön pk:ssa lapset saavat käsidesistä "taikatipat" käsiinsä ennen ruokailua, meidän tyttö 1v7kk on ryhmän nuorin. Mutta samaa mieltä olen, ettei kotioloissa tarvi käyttää. Ihan normaali teidän perheen bakteerikantahan siellä on, ja siitähän se vauvan vastustuskyky karttuu.Toki sairastelut ym. on sitten tilanteet erikseen.
 
Kiitos vastauksista! =)

Joo ei meillä olla mitään ylihygieenisiä, mutta lähinnä just pihalta tulon ja kaupassakäynnin jälkeen olis vaan nopsempi puhdistaa kädet tuolla desillä...

Esikoinen on saanut aivan hyvän bakteerikannan jo pienestä pitäen, koska meillä on sisäkoira, eikä mitään kummempia sairasteluita ole ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja annika77:
Putsaatteko koirankin tassut sillä käsidesillä?

Ei sulla paljon järkeä päässä ole.... :LOL:

On se kumma homma, aina jos täällä jotain kysyy, niin jonkun on pakko ....ttuilla perään! Paree olla varmaan enää kyselemättä, ettei nää typerykset saa kommentoitavaa..
 

Yhteistyössä