Käsijarrullinen oleva polkupyörä 8-vuotiaalle?

  • Viestiketjun aloittaja Nakamura
  • Ensimmäinen viesti
Nakamura
Uuden polkupyörän hankinta edessä tokaluokkalaiselle. Hän itse tykästyi polkupyörään mikä vanhempien mielestä muuten ok, mutta pyörässä ei ole jalkajarrua vaan ainoastaan käsijarrut. Mietityttää kovasti, että uskaltaako tällaisen ostaa. Kokemuksia?
 
HippuTAR
Mä joskus kymmenvuotiaana lainasin kaverin äidin pyörää jossa oli vain käsijarru. Tuli sit tilanne että jouduin tehdä paniikkijarrutuksen, ensin yritin jarruttaa jalkajarrulla, tajusin ettei niitäoo ja iskin käsijarrun pohjaan. Lensin sarvien yli ojaan joka oli täynnä nokkosia...

Kai siihenkin tottuis mutta mä oon ton jälkeen pysyny kaukana pelkästään käsijarrun omaavista pyöristä.
 
Me just ostettiin 8v pojalle fillari. Jalkajarru oli ehdoton vaatimus, päädyttiin sit 24" ja 3-vaihteiseen. En uskaltaisi vielä luottaa pojan ajotaitoihin niin, että käsijarru riittäisi. Itsekin ajan jalkajarrullisella.
 
osta vaan
Ei ole iästä vaan lapsen taidoista kiinni. Meidän poika sai jo viime kesänä monivaihteisen pyörän, jossa vain käsijarrut ja hän täytti kahdeksan vasta loppuvuodesta. Mitään ongelmia ei ole ollut. Poika on taitava ja on ajanut pienestä asti paljon. Neljä vee jäi apupyörätkin pois ja on tottunut pyöräilemään pitkiä lenkkejä jo alle kouluikäisenä. Monella samanikäisellä kaverilla näyttää olevan vastaava pyörä ja hyvin näyttävät pärjäävän.
 

Yhteistyössä