kävely tuoli

AAM
meillä tykättiin ja oli hyödyksi... lapsi oli selkeesti onnellinen kun ei vielä kunnolla ryöminyt/kontannut niin sai jalkojaan siinä sitten vemppailla ja siten pääsi liikkumaan asunnossa paremmin..
 
xx
Meillä laitettiin n.9kk iässä ja heti oli kovassa käytössä. Tosiaan kun se hyppykiikku oli meillä ihan turha. Mies väkisten halus ostaa kävelytyuolin ja minä pistin vastaan, mutta hyvä ostos se oli. Nytkin vielä joskus laps syö siinä vaikka on reipaasti yli vuoden.
 
Kolmas täälläkin
Minustakin tarpeeton, meillä molemmat kävelleet 10-11 kk ilman tuoleja... Lisäksi olen ymmärtänyt että asiantuntijatkaan ei suosittele moista kapinetta...
 
Solin
Me taidettiin laittaa 5kuinen. Sitä en muista mitä ne suositukset sanovat.

Eikä todellakaan ollut turhakapine. tyttö käveli siinävaiheessa jo tuettuna ja kävelytuolista nautti suunnattomasti.

7kk käveli tukia pitkin ja 9kk otti ekat askeleensa tuetta... 11kk juoksi jo ulkona.
 
vieras
Esikko ollut kävelytuolissa ekan kerran 8kk iässä. Tykkäs kovasti. Kuopus ei taas välittänyt ollenkaan.
Esikko alkoi kävelemään 10kk iässä ja kuopus 1v3kk iässä, että meillä tuo kävelytuoli ei ainakaan negatiivisessä mielessä kehitykseen vaikuttanut =)
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja KäveleväTuoli:
Osta taaperokärryt, ajaa ihan saman asian ja vie vähempi tilaa.
Harva puolivuotias vielä osaa kärryjen kanssa kävellä :whistle:
No eihän se sitten mitään tuoleja tarvi, kärryt kehiin sitten kun osaa nousta seisomaan ja ottaa askeleita. Mun mielestä noi tuolihömpötykset on aivan turhia kapineita.
 
Kävelytuolissa ei ole hyvä pitää pitkiä aikoja kerralla, se opettaa varvastamaan
( fysioterapeuttin kertomaa), lyhyitä aikoja kerrallaan ja ei useita kertoja päivässä. Oikeastaan fysioterapeutti ei suositellut tuolia ollenkaan :/

*sori oli pakko tulla vänkäämään :ashamed: *
 
minä vaan
kävelytuolien myynti on saksassa kielletty kokonaan, samoin hyppykiikkujen. syynä on se, että jalkoihin ja selkään voi tulla virheasentoja, kun lihakset eivät tue vielä tarpeeksi. lapsi voi olla pystyssä sitten, kun hän itse nousee. silloin lihakset ovat jo niin vahvat, että nivelet eivät rasitu. esikoiseni nousi pystyyn ja käveli ilman tukia pitkin 6kk ikäisenä, mutta hän olikin hyvin liikkuvainen ja jäntevä pienestä pitäen. tiedän, millaista on, kun vauva ei viihdy lainkaan. meillä onneksi kantoliina auttoi. tosin sen kanssa ei voinut seisoskella , istumisesta nyt puhumattakaan, vaan koko ajan piti keikkua ja hytkyä. koita jaksaa, kyllä se pieni vielä pääsee liikkeelle ja alkaa viihtyä paremmin.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Kävelytuolissa ei ole hyvä pitää pitkiä aikoja kerralla, se opettaa varvastamaan
( fysioterapeuttin kertomaa), lyhyitä aikoja kerrallaan ja ei useita kertoja päivässä. Oikeastaan fysioterapeutti ei suositellut tuolia ollenkaan :/

*sori oli pakko tulla vänkäämään :ashamed: *
Ja siitä huolimatta kaikki tuntemani kävelytuolilapset ovat oppineet kävelemään varvastamatta ;)
Ei kai mistään apuvälineestä suositella, että pidä tässä lastasi 24/7...
 
Musta se on ihan äärettömän kätevä nyt kun tyttö 0n 10kk ja kiipeää pystyyn joka paikkaan. Silti uskaltaa mennä pyykit pistään alhaalle kuivuun kun tytön pistää kipitteleen taloa ympäri. :D Sieltä kun se ei hetkeen putoa.
 
vieras
6kuisena pistettiinekan kerran siihe ..heti lähti liikkeelle ja tykkäs kovasti =)
kauhee pitkääaikaa ei siinä ollu yht. päivässä, sillon yleensä kun olin keittiös tekemäs ruokaa, ni pääs olee mukana,
vajaa 8kuisena lopetettiin tuolin käyttö koska hän oppi sillo konttaamaan ni ei ollu enää tarvis sille
 

Yhteistyössä