Kävin kaupassa enkä ihmettele miks mies tekkee

marinadit ym sellaset ite. Ko luki tuoteselostusta (teki mieli possupihviä mut jäi kauppaan), säilöntäaineita vaikka minkänäköstä, guarkumia, ksantaanikumia... KUMIA? Possupihveissä? :LOL:
Olipa ne mausteetki niin kirjavanlaatusia että ois ollu allergialääkkeelle käyttöä jos oisin menny syömään semmosia.
 
No sen vielä jotenkin ymmärtää, että niissä marinoiduissa on kaikenlaista soossia, mutta se jo häiritsee, kun siellä on niitä maustamattomia pihvejä, missä on sitten 80% lihaa ja loput vettä & kumia. Että ne marinoimattomatkin pitää syynätä tuoteselostetta myöten.
 
Mä ostin tänään ekaa kertaa jotain broilerileikkeitä mis oli joku pippurimarinadi. Oli viimesen käyttöpäivän halvennuksessa. Nyt vain hiipi epäilys mieleeni että saankohan mä jonkun hirveen maha-kohtauksen noista, kun saan nykyisin laittilimsastakin (ja sekös ottaa päähän, Coke Light oli mun lempi juoma...). Mutta jos ne pesee huolellisesti ennenkuin kypsentää niin saisko enimmät lisäaineet pois?
 
No mies hakkee pitkälti lihatki suoraan teurastamolta, kaupasta ostettaan vain paistijauhelihhaa. Joskus harvoin jotaki pihvejä mut aina maustamattomana. Mies aina paasannu nuista lisäaineista yms mut nyt sitte olen alkanu itekki avaamaan silmiä niille. Siis nimenomaan sille miten niitä tungettaan ihan perusruokiinki jo.
 
"Anne"
Vaikka marinoimaton onkin vähän kalliimpaa niin on siinä sitä lihaa enemmän ja se on parempi laatuisempaa kuin marinoitu. Itse olen lisäaineiden takia ostanut jo kauan marinoimatonta lihaa ja vaikka kaikkea en itse marinoikkaan, niin ei ruoka minusta mautonta ole.
 
[QUOTE="Anne";22467370]Vaikka marinoimaton onkin vähän kalliimpaa niin on siinä sitä lihaa enemmän ja se on parempi laatuisempaa kuin marinoitu. Itse olen lisäaineiden takia ostanut jo kauan marinoimatonta lihaa ja vaikka kaikkea en itse marinoikkaan, niin ei ruoka minusta mautonta ole.[/QUOTE]

Joo ei meilläkkään nyt aina marinadeja väännetä, joskus. Mies ossaa kyllä sen sata muutaki hyvää kastiketta :D Eikä minusta liha ole muutenkaan mautonta, vaikkei siihen lisäis mittään. Esim naudanpaisti tms...
 
"Anne"
Moni sanoo että kana on mautonta, mutta kyllä minusta kanakin maistuu. Se että kuinka paljon mikäkin maistuu on eri asia. Olen siitäkin kuullut, kun en suolaa käytä, että varmaan on ruoka mautonta ja ihminen tarvitsee suolaa jne.
 
"vieras"
Mä ostin tänään ekaa kertaa jotain broilerileikkeitä mis oli joku pippurimarinadi. Oli viimesen käyttöpäivän halvennuksessa. Nyt vain hiipi epäilys mieleeni että saankohan mä jonkun hirveen maha-kohtauksen noista, kun saan nykyisin laittilimsastakin (ja sekös ottaa päähän, Coke Light oli mun lempi juoma...). Mutta jos ne pesee huolellisesti ennenkuin kypsentää niin saisko enimmät lisäaineet pois?
No tuskinpa niissä kanoissa nyt sentään aspartaamia yms. on mikä taas kokiksessa on makeutusaineena.
 
[QUOTE="Anne";22467422]Moni sanoo että kana on mautonta, mutta kyllä minusta kanakin maistuu. Se että kuinka paljon mikäkin maistuu on eri asia. Olen siitäkin kuullut, kun en suolaa käytä, että varmaan on ruoka mautonta ja ihminen tarvitsee suolaa jne.[/QUOTE]

Kanasta en tiä ko en sitä voi syyä. Meilläkkään ei suolaa käytetä, kumpikkaan ei tykätä.
 
tuota
Joo ei meilläkkään nyt aina marinadeja väännetä, joskus. Mies ossaa kyllä sen sata muutaki hyvää kastiketta :D Eikä minusta liha ole muutenkaan mautonta, vaikkei siihen lisäis mittään. Esim naudanpaisti tms...
Onko sun mies kokki tms? Mun mies ei ymmärrä ruuanlaitosta mitään. Ei osaa yhen ainuttakaan kastiketta. Ehkä perunat osaa keittää ja siihen jää se keittotaito. Lisäaineista yms. myrkyistä kuvittelee, että ne on terveellisiä, kun ne kerran on ruoka-aineeseen laitettu. On ollu ihan kauhee homma valistaa, että myrkkyjä ne enimmäkseen ovat..
 
"harmaa"
Mut etkös sä syö makkaraakin?
Ei nekään mitään herkkuja oo ku lukasee tuoteselostetta.

Ja olitko sä se joka söi kerran sitä metrilakuu n.4000 kalorin edestä?
Voin kyllä sekoittaa johonki muuhunki ahmattiin.
 
Onko sun mies kokki tms? Mun mies ei ymmärrä ruuanlaitosta mitään. Ei osaa yhen ainuttakaan kastiketta. Ehkä perunat osaa keittää ja siihen jää se keittotaito. Lisäaineista yms. myrkyistä kuvittelee, että ne on terveellisiä, kun ne kerran on ruoka-aineeseen laitettu. On ollu ihan kauhee homma valistaa, että myrkkyjä ne enimmäkseen ovat..
Lopputyötä vaille valmis kokki :D Siis keskeytti koulun vuosikausia sitte just lopputyön kynnyksellä eikä papereita hommannu, vaan lähti toiselle alalle. Meillä mie olen se joka keittää vedenki pohjaan. Toistaitonen häirikkö keittiössä siis :D
 
[QUOTE="harmaa";22467539]Mut etkös sä syö makkaraakin?
Ei nekään mitään herkkuja oo ku lukasee tuoteselostetta.

Ja olitko sä se joka söi kerran sitä metrilakuu n.4000 kalorin edestä?
Voin kyllä sekoittaa johonki muuhunki ahmattiin.[/QUOTE]

Syön makkaraa, toisinaan juu. Mut en jatkuvasti. Enkä ole syöny metrilakua yliannoksia tietääkseni ikinä :D
 
tt ei kirj
http://fi.wikipedia.org/wiki/Guarkumi

Eli ihan luonnontuote on.

Ksantaanikumi on Xanthomonas-suvun eräästä bakteerista eristettävä polysakkaridi.

Ksantaani liukenee nopeasti missä tahansa lämpötilassa nostaen liuoksen viskositeettiä jo pienissä pitoisuuksissa. Se ei kuitenkaan muodosta geelejä.

Toisin kuin muut sakeuttamisaineet kuten jauhot, ksantaani ei tuo liuokseen makua, väriä tai sameutta ja sen koostumus tuntuu suussa miellyttävältä. Tämän takia ksantaani luo lähes maagisen vaikutelman. Vieläkin parempi vaikutelma saadaan jos ksantaania sekoitetaan oikeassa suhteessa guarkumin kanssa, joka on myös yksi Gourmetologian tuotteista.

Ravitsemuksellisesti ksantaanikumilla on samanlaisia ominaisuuksia kuin ravintokuiduilla, joista on puutetta länsimaisissa ruokavalioissa. Lisäksi se on kaloriton ainesosa.

Ei ole mitään tahansa synteettistä kumia...
 
"miuu"
mä pesen ne marinadit aina pois. Ihana ylläri oli, kun nyt tein broilerinfileestä ruokaa, niin siellä oli marinadia ehkä 2 ruokalusikallista. yleensä sitä nimittäin on puolillaan rasia. Siitä hyvästä rasiassa oli yksi ylimääräinen file. :D olo oli kuin lottovoittajalla. Pesu oli helpompaa ja pihvit sai ihanan maun valkosipulista. :p
 
"Anne"
[QUOTE="miuu";22467722]mä pesen ne marinadit aina pois. Ihana ylläri oli, kun nyt tein broilerinfileestä ruokaa, niin siellä oli marinadia ehkä 2 ruokalusikallista. yleensä sitä nimittäin on puolillaan rasia. Siitä hyvästä rasiassa oli yksi ylimääräinen file. :D olo oli kuin lottovoittajalla. Pesu oli helpompaa ja pihvit sai ihanan maun valkosipulista. :p[/QUOTE]

Miksi et osta marinoimatonta?
 

Yhteistyössä