Käykääpäs allekirjoittamassa adressi hyvän asian puolesta

[QUOTE="sondersson";22238175]emmä tajua :D Tarkempi selitys kiitos[/QUOTE]

Siis nainen voi naija naisen ja mies miehen tai mies naisen tai nainen miehen tai mies kissan välittämättä sukupuolesta tai kissa hiiren välittämättä karvan väristä tai.... :saint:
 
y
[QUOTE="sondersson";22238175]emmä tajua :D Tarkempi selitys kiitos[/QUOTE]

Että saa mennä naimisiin kenen kanssa vaan (tai no, ei ihan lähisukulaisten tai alaikäisten), riippumatta siitä, minkälainen jalkoväli tällä on. :)
 
"sondersson"
Jaa jaa. Mä olen luullut että on tavisliittoja ja homoliittoja. Mutta nyt siis kaikki on sukupuolineutraaleja liittoja, ok. Nykyisin ei saa enää mistään mitään selvää kun kaikki pitää ilmaista niin neutraalisti jottei kukaan vaan pääse vetämään hernettä nokkaan.

Olenko mäkin sitten naimisiin mentyäni sukupuolisesti neutraali...
 
[QUOTE="sondersson";22238133]mikä on sukupuolineutraali avioliitto?[/QUOTE]

Tällä hetkellä avioliitto on vain miehen ja naisen välinen, eikä parisuhteen rekisteröinti tuo samoja oikeuksia. Sama laki halutaan siis koskemaan kaikkia, samat oikeudet ja velvollisuudet.
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";22238242]Mä olen ihan sukupuolineutraalin liiton kannalla noinniinkuin asiana, mutta siitä huolimatta mustakin tuo ilmaisu on todella typerä.[/QUOTE]

Siis tosi typerä, mä luulin et onko se joku sellanen ettei siinä ole seksiä ollenkaan tai jotain :D
Eihän hetero- ja homoseksuaalisuus meinaa millään tavoin sukupuolineutraalisuutta. Pitäisi olla sukupuolineutraali laki, niin se olisi parempi mun mielestä sanoa.
 
minmin
[QUOTE="sondersson";22238331]Siis tosi typerä, mä luulin et onko se joku sellanen ettei siinä ole seksiä ollenkaan tai jotain :D
Eihän hetero- ja homoseksuaalisuus meinaa millään tavoin sukupuolineutraalisuutta. Pitäisi olla sukupuolineutraali laki, niin se olisi parempi mun mielestä sanoa.[/QUOTE]

Sitähän just ajetaan, sukupuolineutraalia avioliittolakia. Vastustajat ovat vain vääntäneet sen muotoon että sitten ihmisistä tulee sukupuolettomia, tai avioliitto itsessään olisi sukupuolineutraali, kuten tässäkin älyvapaassa adressissa.
 
hetero
[QUOTE="sondersson";22238133]mikä on sukupuolineutraali avioliitto?[/QUOTE]

Pahasta, todella pahasta hormoonitasapainosta kärsiviä ihmisiä jotka ei tiedä onko nainen vai mies, kasvaa kummatkin värkit ja pelaa tilanteen mukaan, verrattavissa mielentasapainon järkkymiseen, ratsastaa kaksilla rattailla kuten kokoomuslaiset ja kepulaiset.
 
Eikö ole itsestään selvää että jokainen äänestää arvojensa ja vakaumuksensa mukaisesti tietyn tyyppisiä ihmisiä, pitääkö kaikesta tehdä varjoäänestys. Paljon järkevämpää on todella ottaa selvää mitä asioita ihminen jota aijot äänestää todella ajaa.
 
"vieras"
Ap: Mikä tekee tuosta hyvän asian? Saanko taas esittää ikuisuuskysymyksen; miten se on sulta pois jos homoseksuaalit pääsevät saman lain alle?
Kysymys ei nyt ole pelkästään laista. Avioliitto on kirkollinen sakramentti ja paljon vanhempi kuin nykyinen aviolittolaki. Voidaan tehdä laki, jolla homotkin saavat periä jne, mutta avioliitto pitää säilyä kirkollisena asiana.
 
....
[QUOTE="vieras";22238528]Kysymys ei nyt ole pelkästään laista. Avioliitto on kirkollinen sakramentti ja paljon vanhempi kuin nykyinen aviolittolaki. Voidaan tehdä laki, jolla homotkin saavat periä jne, mutta avioliitto pitää säilyä kirkollisena asiana.[/QUOTE]

Avioliitto ei ole kirkollinen asia, vaan avioliittoon vihkiminen. Avioliitto ei tarkoita samaa kuin kirkollinen vihkiminen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22238528]Kysymys ei nyt ole pelkästään laista. Avioliitto on kirkollinen sakramentti ja paljon vanhempi kuin nykyinen aviolittolaki. Voidaan tehdä laki, jolla homotkin saavat periä jne, mutta avioliitto pitää säilyä kirkollisena asiana.[/QUOTE]
Siis ateisteillekin rekisteröity parisuhde eikä avioliitto?
 

Yhteistyössä