Käykö ihmiset kävelyillä enää ollenkaan? :O

Mä olen jo pidemmän aikaa ihmetelly, missä kaikki ihmiset ovat tuolta kävelyteiltä ja -poluilta. Tänäänkin kävelin lasten ja koiran kanssa noin viiden kilsan lenkin taajama-alueella, enkä nähnyt kuin pari muuta jalankulkijaa koko matkalla. :/

Kysymys kuuluu siis näin: Käytkö kävelyllä ja jos käyt, niin millaisissa paikoissa ja mihin aikaan vuorokaudesta?
 
Oon huomannut saman, ettei ketään oo missään.

Tosin nyt kun on kovan treenauksen kausi mä käyn joko juoksemassa tai mieluummin kyyhötän sohvalla kuin tarvon ulkona ihan raatona.

Varmasti kesällä sit ihmiset aktiivisemmin lähtee ulkoileen?
 
Käyn, varsinkin omakotitaloalueilla, ihana kurkkia ihmisten pihoja ja ikkunoita :) 06-21 välisellä ajalla yksin. Jos on turvallinen mies matkassa niin sitten usein 00-05 aikaan, koska öisin on ihana kävellä kaupunki alueella :)

Mistään lenkkipoluilta mua ei löydä, ne on tylsiä ja ahdistavia.
 
Käyn, lähes jokapäivä. Usein aamupäivällä tai sitten alkuillasta.
Reittiin kuuluu kävelyteitä ja ihan tavallisia jalkakäytäviä, tässä oman ja viereisten asuinalueiden alueilla liikutaan.

Mua taas ihmetyttää se, kun harvoin tuolla käpsytellessä ketään näkyy pihoillaan :eek:
Siis kyseessä uusi omakotitaloalue, jossa varmaan (ainakin) 85% asukkaista on lapsiperheitä. Ja harvoin pihalla näkyy muita kun paikalliset pph:t lähipuistossa.
Ei näy aamupäivisin, eikä alkuillasta 17-19. Ei arkena, eikä viikonloppuna.
Miksi kaikilla on ne omat pihat, kun ei siellä aikaakaan vietetä?
 
Piia
Kävellään mielummin pväsaikaan. Ja millon missäkin, metsäpoluilla, kadulla. Mutta ei meitäkään hyvin ihmisiä vastaan tule. Sama se on lasten ulkoilujenkin suhteen, ei pihalla leiki juuri muitten lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Melkein päivittäin käyn vauvan kanssa kunnon kävelylenkin, vähintään 45min tai tunti. Kävelen pitkin kyliä, täällä on ihanat kävelytiet ja maisemat. =)
Muuten , olen kuullut kehuja siita maatilapuodista. Taitaa nyt vaan olla viela kiinni helmikuun alkuun. Oletko kaynyt siella?
 
Me käydään ja kyllä täällä kävelijöitä ja lenkkeilijöitä näkyy ihan joka kerta. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Aurinkoisena päivänä on jäällä perheitä luistelemassa tai hiihtämässä jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Käyn, lähes jokapäivä. Usein aamupäivällä tai sitten alkuillasta.
Reittiin kuuluu kävelyteitä ja ihan tavallisia jalkakäytäviä, tässä oman ja viereisten asuinalueiden alueilla liikutaan.

Mua taas ihmetyttää se, kun harvoin tuolla käpsytellessä ketään näkyy pihoillaan :eek:
Siis kyseessä uusi omakotitaloalue, jossa varmaan (ainakin) 85% asukkaista on lapsiperheitä. Ja harvoin pihalla näkyy muita kun paikalliset pph:t lähipuistossa.
Ei näy aamupäivisin, eikä alkuillasta 17-19. Ei arkena, eikä viikonloppuna.
Miksi kaikilla on ne omat pihat, kun ei siellä aikaakaan vietetä?
Tuon saman olen pannut merkille kans.
 

Yhteistyössä