Käykö teillä muilla +50 vuotiailla tällaisia muistikömmähdyksiä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tuo on arkipäivää. Ei mikään vitsi. Lääkkeet jaetaan ristiin, syötetään väärää ruokaa sellaisille joilla on nielemisongelmia yms. Kielitaidottomuus ja välinpitämättömyys iso ongelma tuolla alalla. Yksityiset käyttää mahdollisimman hoiva-avustajia ja sijaisia, jotta saavat tulosta aikaiseksi
Juu, en mä sun viestiä vitsinä ottanutkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
tuo on kyllä totta mitä kalamies kertoi.Hoitajapulan vuoksi vanhuksia makuutetaan vuorokausikaupalla sängyissään eikä kukaan käy katsomassa miten voidaan.Vaipat vaihdetaan jos ehditään,ja useinmiten ei ehditä.Jos sattuu putoamaan sängystä niin kukaan ei välttämättä ehdi tulla nostamaan ylös juuri sinä päivänä siellä sitten makaat lattialla,ja joudut odottamaan että joku tulee nostamaan ylös.:confused:
 
Ap voi myös olla aivan tosissaan asiassan. Mistä sinä tiedät kenenkin taidot kirjallisessa viestinnässä, jota saattaa huoli vielä sävyttää? Miksei tuota voisi ottaa siis ihan tosissaan ja asiallisesti?
Eka kappale ok ja todellisuutta. Kakkoskappleessa mennään metsään monikkojen kanssa vaikka asuu yksin. Naapuritkaan ei sitten olisi ottanut avaimia talteen tai soittanut? Kolmoskappale taas ok, joten ei vedetä överiksi. Neloskappaleessa sitten vähän provotaan. Viitos kappaleen virke kruunaa kaiken ja yrittää saada kommentteja aikaiseksi.
 
vierailija
Eka kappale ok ja todellisuutta. Kakkoskappleessa mennään metsään monikkojen kanssa vaikka asuu yksin. Naapuritkaan ei sitten olisi ottanut avaimia talteen tai soittanut? Kolmoskappale taas ok, joten ei vedetä överiksi. Neloskappaleessa sitten vähän provotaan. Viitos kappaleen virke kruunaa kaiken ja yrittää saada kommentteja aikaiseksi.
Aloittaja on voinut käydä mökillään sisaruksensa/ystävänsä/tuttunsa kanssa - siksi me-muoto?
Ja ei naapurit ole toisten naapureiden perään. Tiedän itsekin tilanteita, minulle kerrottuja, jolloin on omat avaimet unohtuneet ulko-oveen roikkumaan ja siitä ne on saanut taskuunsa poimia. Huoneistossakaan ei kuulema kukaan ollut käynyt. Joten vallan mahdollista.
Minusta tämä aloitus voi hyvinkin olla todellinen.
Ap tietää sen itse parhaiten.
 
Kysyikö ap, miten hänen käy tulevaisuudessa jos hän on muistisairas? Ei, joten siihen nähden tuokin vastaus oli huono. Ja aivan varmasti jokainen meistä jo tietää, että vanhuus sairastumisineen ja laitoshoitoineen ei näytä hyvältä.
Ap kysyi onko muilla yli viisikymppisillä muistikömmähdyksiä. Mitä ilmeisimmin voisi siis olettaa, että vastauksiin tulisi kirjoittajien omakohtaisia kokemuksia asiasta, joista ap voisi saada vertailupohjaa tilanteeseensa sekä kenties vahvistusta omille ajatuksilleen, miten pitäisi nyt toimia.
Eikö?
Kyseenalaistinko tai kysyinkö, voiko jopa alle 50-vuotias joutua laitoshoitoon? Kysyikö ap sitä?

Aivan.
Mutta sinä ilmeisesti sait ap:ltä telepaattisen viestin, jossa hän kehoitti sinua toimimaan ääritiukkana moderaattorina?
Sinäkään et vastannut tuohon ap:n kokemuskysymykseen, miksi siis kirjoitit tähän ketjuun?
 
Lääkkeetön 65 v
Suvussani on ollut dementia ja siksi olen ennalta ehkäisyt asiaa. Olen nyt 65 vuotias ja Muistini pelaa kuin partaveitsi. Aloin jo toistakymmentä vuotta sitten syömään lesitiiniä, nyk vaan auringonkukasta tehtyä holistista. Soijatuotteita välttelen kuin ruttoa.

joitain vuosia sitten kuulin kookosrasvan huikeasta tehosta dementikoille, joku lääkäri kertoi kuinka miehensä tilanne parani huikeasti.

Mutta se ei saa olla mitään kaupan kuumennettua höttöä vaan pitää olla luomua neitsytkookosöljyä. Sillä voi myös paistaa kevyellä lämmöllä.

Olen lapsesta asti inhonnut kookoskeksejä ja mutta tämä Luomu ei maistu niin voimakkaalle, voin lusikoida suoraan suuhun sitä
 
vierailija
Suvussani on ollut dementia ja siksi olen ennalta ehkäisyt asiaa. Olen nyt 65 vuotias ja Muistini pelaa kuin partaveitsi. Aloin jo toistakymmentä vuotta sitten syömään lesitiiniä, nyk vaan auringonkukasta tehtyä holistista. Soijatuotteita välttelen kuin ruttoa.

joitain vuosia sitten kuulin kookosrasvan huikeasta tehosta dementikoille, joku lääkäri kertoi kuinka miehensä tilanne parani huikeasti.

Mutta se ei saa olla mitään kaupan kuumennettua höttöä vaan pitää olla luomua neitsytkookosöljyä. Sillä voi myös paistaa kevyellä lämmöllä.

Olen lapsesta asti inhonnut kookoskeksejä ja mutta tämä Luomu ei maistu niin voimakkaalle, voin lusikoida suoraan suuhun sitä
Olethan hankkiutunut myös alumiinikattiloista eroon?
 
Suvussani on ollut dementia ja siksi olen ennalta ehkäisyt asiaa. Olen nyt 65 vuotias ja Muistini pelaa kuin partaveitsi. Aloin jo toistakymmentä vuotta sitten syömään lesitiiniä, nyk vaan auringonkukasta tehtyä holistista. Soijatuotteita välttelen kuin ruttoa.

joitain vuosia sitten kuulin kookosrasvan huikeasta tehosta dementikoille, joku lääkäri kertoi kuinka miehensä tilanne parani huikeasti.

Mutta se ei saa olla mitään kaupan kuumennettua höttöä vaan pitää olla luomua neitsytkookosöljyä. Sillä voi myös paistaa kevyellä lämmöllä.

Olen lapsesta asti inhonnut kookoskeksejä ja mutta tämä Luomu ei maistu niin voimakkaalle, voin lusikoida suoraan suuhun sitä

Paula? Jos, niin tuu takaisin palstalle!
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Niin ja aapeen kysymykseen.


En ole vielä viittäkymmentä, mutta avaimet unohdin kolmekymppisenä oveen ekaa kertaa. Sanoja katoaa välillä. Tai keksin sujuvasti uusia. Lisäksi adhd-tyyppinen asiasta viiddenteen pomppiminen alkaa jos olen nukkunut huonosti.

Välillä taas muisti toimii kuin google.

Tiedä sit, mistä johtuu. Mut kannattaa mennä tutkimuksiin jos asia huolettaa.
 
Pst. Nykyään 50-vuotiaan ei tarvitse todistaa terveyttään vaikka omistaakin ajokortin
no sitten ollaan joissakin asioissa edistytty.Mutta en minä vielä vetäisi rastia seinään,jotakin lusmua varmasti vielä keksii tuo viranomainen että saisi ottaa meiltä kortin pois.Mutta vieköön sitten,sen jälkeen ajellaan vaikka postikortila.Onhan noita kortteja vaikka muille jakaa.Niiih.:devil:
 

Yhteistyössä