Käynnistetyn ja luonnollisesti alkaneen synnytyksen kestosta kysymys

Voiko käynnistetyn synnytyksen ja luonnollisesti alkaneen synnytyksen sekä oksitosiinilla vauhditetun ponnistusvaiheen tai ilman sitä olevan ponnistusvaiheen kestoja verrata toisiinsa?

Esikoiseni synnytys käynnitettiin rv 39+0 raskausmyrkytyksen vuoksi. Ponnistusvaiheessa oksitosiinia käytettiin reippaasti. Koko synnytyksen kestoksi jäi kuitenkin n. 10h, mikä on ensisynnyttäjälle kai melko vähän. Käsittääkseni kuitenkin käynnistetyt synnytykset etenevät usein nopeammin.

Kävin tänään pelkopolilla juttelemassa tulevasta synnytyksestäni, nyt viikkoja on tasan 33+0. Lääkäri arvioi, että koska ensimmäinenkin synnytys oli noin "nopea", olisi seuraava vielä nopeampi. Itse jäin tätä kuitenkin miettimään, kun ensimmäinen oli kuitenkin lääkkeillä ja tipalla käynnistetty.

Onko teillä kokemuksia asiasta? Jos ensimmäinen synnytys on ollut käynnistetty ja toinen ei, niin onko toinen ollut paljonkin nopeampi?
 
Mulla eka synnytys kaynnistettiin 41+3 oksitosiinitipalla ja se kesti 5h30min, toinen lahti kayntiin itsekseen 40+6 ja kesti alle kaksi tuntia (kaksi ja puoli tuntia ekasta kivuliaasta supistuksesta), sairaalaan onneksi ehdittiin 20 minuuttia ennen kuopuksen syntymaa :)
 
bud
Mulla käynnistettiin eka tipalla rv42+1 ja kesto 16h45min, josta ponnistusta 1h15min ja imukuppi.
Toka käynnistyi itsestään rv40+2 ja kesto 11h, ponnistus 12min.
Mä taas olen käsittänyt, että käynnistetty synnytys olis pidempi, kun ei etene luonnollista tahtia.
 
Mulla on neljässä synnytyksessä käytetty oksitosiinia, viides synnytys meni ilman.
Mitään eroja en huomannut synnytyskivussa ja synnytysten kestokin on kaikissa ollut 1-4 h.

Ponnistusvaihe oli ensimmäisellä 38 min, siitä suunnilleen puolittunut aina seuraavissa. Viimeisin tuli 6:ssa minuutissa
 
Minä kysyin asiaa Kätilöopistolla kun sain esikoisen käynnistyksellä ja synnytys kesti 6,5h. Minulle sanottiin, että synnytyksen pituuteen käynnistys ei vaikuta. Käskivät varautua siihen, että toinen syntyy vielä nopeammin, on sitten kyseessä käynnistetty tai itsestään käynnistynyt synnytys.
 
Esikoinen syntyi 11-12 tunnissa, ponnistus 1,5h ja imukuppi. Voitte arvata että oksitosiinia meni...
Kuopuksen synnytys käynnistyi itsestään, kesti 4,5h ja ponnistin kolme kertaa. En tarvinnut mitään kivunlievitystä.
Onnea matkaan vaan!
 
Kuinkas pitkät välit synnytyksillä oli? Itselläni käynnistetty molemmat 2003, eli seitsemän vuotta jo aikaa omista synnytyksistä ja molemmat synnytykset kestivät noin 12h ja ponnistuksetkin molemmista 20min... Nyt tämä tuleva synnytys pelottaa kovasti ja helpottaisi kovasti jos tietäisi tai edes luulisi tietävänsä, että tämä tuleva synnytys tulisi olemaan hiukan lyhyempi...
 
Minulla itsestään käynnistyneet synnytykset kestäneet suurinpiistein seuraavasti 17h, 10h, 3h20min, 4h30m ja 2h. Ja kuudes synnytys käynnistettiin ja kesti reilu 2tuntia.
Mut voin sanoa vain sen,et tipalla käynnistetty synnytys oli kivuiltaa ihan jotain muuta ko luonnollisesti käynnistyneet. Olin heti tosi kipee.
 

Yhteistyössä