käynnistys päivästä??

oliskohan kellää kokemusta asiasta...naistenklinikalle oon menossa synnyttää ja tänään varasin yliaikais kontrolli ajan ens ke rv 41+5 ja samalla kyselin koska heillä on tapana käynnistellä jos ei ipana ite tajuu tulla niin vastasi että rv 42+1..mietin vaan että kun mulla se osuu lauantaille ja oon ymmärtäny ettei vkonloppuna miel.käynnistellä(ellei joku hätänä)ni joudunkohan mä oikeesti olee viel 2 vkonloppua lihavana :eek:

kiitos jos joku osaa vastailla...
 
Mulla käynnistettiin eka vkoilla 38+2 (syntyi vasta 39+2 loppujen lopuksi) ja mulla on sinänsä paha sanoa koska epäkypsästä tilanteesta lähdettiin (kanavaa 2cm, auki sentille) raskausmyrkytyksen vuoksi. Kokemuksena TOOOOSI pitkä viikko ja itse synnytys käynnistyi sit 39+2 rytinällä ja esikko oli ulkona 5,5 tunnissa. Kokemuksena nopea, kivulias ja hiukan holtiton (osittain koska esikoinen oli kyseessä)
Käsittääkseni, ja kavereiden kokemúksia seuranneena ovat käynnistäneen viikonloppua vastenkin, ja noilla viikoilla käynnistynyt hyvin ja nopeasti ilman valtavia kipuja.

Toka mulla meni 41+5 vkoille asti, ja totaalisesti luovuin toivosta ja 3h myöhemmin tuli lähtö :D
Tsemppiä, toivottavasti pikkuinen päättää tulla jo pian (noi vikat päivät on niiiiiiiiin pitkiä!)
 
juuh kyllä tässä aika kärsimätön olo alkaa olla...kovasti on pikkuselle yritetty puhella ettei sinne masuun oo tarkotus jäädä mutta ei se vaan tahdo pois tulla..ei sitten millään..ja kun koko raskaus ajan puolesta välistä asti supisteli ja sanottiin ettei laskettuun mene sitten millään ni kas kummaa rv 37 tuli täyteen ja supparit katos teille tietämättömille...

no toivo elää et pieni tahtois ulos ennen käynnistystä ja oli kiva kuulla et oot kuullu et ns myöhemmät käynnistykset menny ns paremmin..jännittää meinaa kumminkin tuo käynnistys ja muutenkin koko synnytys näin ensikertalaisena ku muutenkin oon niin kipu herkkä...
 
tosiaan kun käynnistetään jo pitkillä viikoilla niin ainakin KAIKILLA mun tutuilla menny ihan nopeasti ja melko kivuttomasti. Mulla tuon kivun teki se kun oli vaan pakko käynnistää, eikä toinen millään pois halunnu (vkolla 34 pelättiin ennenaikaista :D )

ne väittää et nännihieronnalla sais suppareita aikaan, mä sain vaan maidon nousee tisseihin :whistle: . kokeilin saunat ja kaikki kuopuksen kans.. pesin mattoja kylppärissä jne (epätoivoinenko..) Hänen kanssaan suppareita ei ollu YHTÄÄN ennen kuin sitten ku käynnisty.
 
mulla oli pojan kaa niin et 35 ja 36 viikoilla mua supisteli niin et olin varma et sy ntyy ennen viikkoa 37, mut yllätys yllätys kun alko viikko 37 niin ei supistuksen supistusta tullu ja synty sit tasan 42 viikolla. olis ollu sinäpäivänä käynnistys mut poju tuli itse onneks pihalle, olikin sit tosin 4,5 kg.

tyttö kaynnistettiin viikoilla 39+3 ja oli se aika kivulias mut sain nopeesti epiduraalin niin sit se oli ihan ok. :whistle:

kyllä se siitä, mä uskon et jos eivät muka vkloppuna käynnistä niin voivat varmaan jo sillon pe käynnistää. mut voihan se tulla viel itsekseenkin...
 
Mulla oli vuosi sitten ennen joulua korkea aika lapsen syntyä... Kysyin NKL:lla tutustumiskäynnillä, että miten joulun aikaan käynnistellään, jos tarvetta tulee. Että saako yhtään aikaistettua mahdollista käynnistystä, ettei tarttis joulua sairaalassa lusia. Tätsy sanoi, että ihan normaaleja työpäiviä nuo on noi joulunpyhätkin. :eek:

Mulla olis 42+1 ollut 22.12., mutta mulle tehtiin ya-kontrolli päivystyksessä neuvolan lähetteestä jo 41+2, ja synnytys käynnistettiinkiin seuraavana päivänä vähäisen lapsiveden vuoksi. Pääsin sit jouluksi vauvan kanssa kotiin. :)

Sitä vaan että luulis et lauantaitaitki olis ihan "normityöpäiviä" ton logiikaan mukaan....
 

Yhteistyössä