Käytännön vinkkejä kahden lapsen kanssa?

Meille tulee tammikuussa pikkukakkonen, esikoinen on silloin 1v4kk.

Antakaa käytännön vinkkejä, millä pitää molemmat tyytyväisenä = revetä kahteen eri suuntaan :)

Tyyliin että miten syömisen, taaperon vahtimisen, vaipparallin, mahdollisen koliikin ja esikoisen yhdistäminen... Jännittää :attn:
 
Mä usein imetin, samalla kun syötin esikoista. Tai kun imetin nuorempaa, niin sai isompikin tulla samalla syliin. Makoilin siis sohvalla/sängyllä imettämässä, niin isompi mahtui siihen ihan hyvin. Joskus ajattelin, että joku koiraportti siellä täällä asunnossa olisi aika tehokas estämään vilkkaan taaperon touhut sillä välin kun keskityin vauvaan. Illat meni meillä kätevästi, kun nuorempi kävi viimeisille päiväunille silleen, että hänen nukkuessaan sai tehtyä esikoisen kanssa iltatoimet, ja kun se esikoinen sitten oli jo nukahtanut yöunille, vauva heräsi ja ehti sitten hänen kanssaan touhuamaan.

Mulle silloin joku sanoi, että kun on kaksi pienellä ikäeroa ja molemmat vielä vaipoissaan, niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa aina vaipat samaan aikaan. Ja niin mä tein. :D en mä tiiä, se oli meille ainakin toimiva neuvo ja jotenkin kätevää. Meillä ikäeroa 1v 3viikkoa.
 
v
no tuota meillä ikäeroa on 2,4v ja mitä siihen ekaan vuoteen tulee niin on vähä sumussa ,noh poju lopetti päikkärit kun likka syntyi eli dvd ja likka nukkuun ja ilta tytöllä oli kolikki ja yritin tissiä mutta se huusi ja poikaa nukutin samalla tyttö huusi 19-24 joka ilta ja kesti sinne 3 kuukauteen saakka ja typy oli myös tissitakiainen .tärkein neuvo on että toivottavasti satte apua ja huolehditte itsestänne käytte ulkona joka päivä vaikka olis kui hirvee aamu niin ulos siellä e ajatuskin kulkee voimia teille ai niin ja eka vuoden jälkeen alkaa oleen ok minulla pojulla on adhd ja muitakin asioita eli niillä oli molemmilla vaipat typyllä on vieläkin ja kaupassa minulla oli tuplakärryt
 
vieras
Meillä oli vähän isompi ikäero. Luin isommalle kirjaa aina kun imetin pienempää. Isoveli vaihtoi vaippoja nukelle samaan aikaan kun minä vauvalle. Ja kun vauva ja nukke laitettiin yhdessä nukkumaan, suostui esikoinen olemaan hiljaa nukahtamisen aikana, ettei nukke herää. Ulkoilemaan mennessä puin aina ensin esikoisen ja vasta sitten vauvan (kätkytriski liian kuumassa odotellessa).
 
v
Sulle sitten se käytäntö opettaa, miten sinun lasten kanssa on helpoin toimia. Yleensä se menee niin, että vaativampi hoidetaan ensin "alta" pois eli meillä ainakin jouduin toteamaan, että kakkonen joutui vauvana itkemään enemmän kuin eka, sillä en ehtinyt heti täyttämään hänen tarpeitaan sillä oli siinä se toinen, mutta eihän lapsi siihen kuole jos hetken joutuu odottamaan. :) Imetykseen tosiaan minäkin otin aina esikoisen kans kainaloon ja muuten kantelin kahta lasta aina joka paikkaan... Voi olla aikamoisen haastavaa, jos toinen on tosiaan kovin itkuinen ja esikoinen sitten kovin takertuvainen, mutta kaikesta selviää. Onneksi kaksi mahtuu vielä helposti syliin. Liinat kehiin!
 
Meidän nuorimmilla on 1v3kk ikäeroa.
Esikoinen oli 4v. kun tuo kolmas syntyi.

Mutta en mä kyllä osaa mitään käytännön vinkkejä antaa.

Siis...öö.. Siinä nuo on kaikki tulleet, olleet ja kulkeneet mukana. Siinä sivussa on tullut hoidettua kani, kissat, koira, kanala, hevoset...

Älä mieti liikaa etukäteen, siinä ehkä ainoa neuvo jonka osaisin antaa. Kyllä käytäntö opettaa :D
 
vieras
kyl sä löydät ne omat jutut miten pärjää, mulla esikoinen oli 2v6kk ja keskimmäinen 1v3kk kun kolmas synty,meil oli aina isompi "auttamas"vauvan hoidossa,meil oli se onno et kaikki lapset meni samaan aikan nukkumaan ja heräs samaan aikaan
 

Yhteistyössä