käytättekö sisarusrattaita jos isompi on vauvan syntyessä 3,5vuotta?

Eli meillä laskettu aika kesällä, jolloin esikoinen on 3,5 vuotta. Nyt sitten ollaan mietitty, että ostetaanko sisarusrattaat, vai miten pitkään lapsi yleensäkkään rattaissa istuu :) Jaksaako niitä sitten työntää, kun nytkin välillä tuntuu, että ei yhtäkään jaksa kauaa enää työnnellä :LOL:

Miten teillä muilla? Mihin asti sisarusrattaita käytetty?
Mitä muita vaihtoehtoja olette käyttäneet, jos vauva rattaissa niin missä vanhempi on lenkkeillessä :)
Kiitos kovasti jos saan vinkkejä!
 
Itse en ole edes harkinnut sisarusrattaita ja nyt toisen lapsen syntyessä esikoinen on "vasta" 2v3kk. Ehkä seisomalaudan hankin, että välillä pääsee jalkoja lepuuttamaan kyytiin. Muutenkin poitsu kävelee jo hirveän pitkiä reissuja, mutta istuu kyllä rattaissakin jos sattuu huvittamaan.
 
Meillä esikko oli 2v8kk, kun pikkukakkonen syntyi eikä sisarusrattaita tarvittu. Seisomalauta on hyvä ratkaisu ellei nyt sitten satu hirveen haastavassa maastossa sitä tarvitsemaan. On nimittäin raskas työntää esim. hiekalla! Meillä isompi jaksaa jo kävellä kilsan-parin lenkkejäkin rattaiden vierellä.
 
oon kuullut, että sisarusrattaisiin ei välttämättä edes mahdu kovin pitkä lapsi kuomun takia, eli kannattaa niitä rattaita testailla ennenkuin edes alkaa harkita. oon ajatellut, että jos me joskus toinen saadaan aikaiseksi, niin mennään yksillä rattailla ja uus vauva saa välillä tulla kantoliinaan jos isompi ei jaksa pitkää matkaa kävellä. Tai sitten tuo seisomalauta, mutta oon välillä nähnyt niin hankalan näköisiä lautoja, että enpä tiiä..
 
Meillä piti aluks ikäeroks tulla 1v11kk mutta elämä puuttui peliin ja vauva lensi taivaaseen. Jos olisimme tuon lapsen saaneet tuolla ikäerolla, emme olisi sittenkään hommanneet sisarusrattaita. Nyt ikäeroks tulossa 2v5kk ja ei hommata. Niin monelta kuullu että ei isompi niissä viihdy ja rahat menneet hukkaan.

Kuten esim. kaveri osti kalliit sisarusrattaat, lasten ikäero on 2v1kk. Kerran pari käytti ja sinne jäi nurkkaan. Joutu myymään rattaat kamalalla tappiolla, kukaan ei ostanu korkeemmalla hinnalla. Tappiota jäi 150e. Kannattaa oikeesti miettiä kannattaako.
 
Kiitoksia hurjasti vastauksista. Aika yksimielistä oli, että ei kannata sisarusrattaita siis hankkia :) Tämä auttoi taas kummasti! Vaikkakin mietityttää millä me päivisin sitten lenkkeillään, kun kovia ollaan lenkkeilemään ja olemaan ulkona.
Porukkaan kuuluu vielä kaksi koiraakin :D Mutta eiköhän me jotain keksitä! Kiitos vielä kaikille
 
En hommaisi tuon ikäiselle sisarusrataita.
Seisomateline taikka polkupyörällä tuon ikäinen hyvin pärjää.
Nyt on tulossa 2,5vuotta ikäeroa ja seisomatelineeseen menee tän hetken nuorimmainen.Vajaa 4v saa sit tulla polkupyörällä vieressä.
 
myymä
Meillä oli jo rattaat myyty kun esikoinen oli 3,5v. Eli en ottaisi sisarusrattaita. Sen sijaan nyt kun neiti täyttämässä neljä ja vauva syntyy (toivottavasti pian) niin ostamme mahdollisesti seisomalaudan pitkiä matkoja varten! :)

 
esikoinen on tasan 3v ku kakkonen syntyy ja tuplat ostin,hauckin tommoset edullisemmat..kävelee toi esikoinen jo paljonki mielellään mutta keskustaan(2km) ei ole vielä kertaakaan taapertanu joten varmuuden vuoks hommasin ku joudun sinne keskustaan kuitenki lähes päivittäin kävelemään.ja päikkärit jos ja kun nukkuu niin nukkuu ainoastaan rattaissa,senki takia.jos ei oo tarvetta ni myyn sit kesän jälkeen pois,mut eipä tarvi ainakaa stressaa et miten liikutaan kun autoa kuitenkaan ei ole :whistle:
 
No voin kertoa, että meidän 3-vuotias on aikas usein (sisarus)rattaissa =) . Ottakaapa huomioon, että lapsia on erilaisia. Meillä poika jaksaa mainiosti kävellä ja juosta vaikka kuinka pitkään, mutta ei ole juuri hallittavissa kyllä, eli voi juoksennella auton eteen tms. Missään nimessä en koskaan uskaltaisi antaa hänen kävellä yhtään vilkkaammalla paikalla, todellakaan ei kävele luotettavasti "rattaiden vieressä" ja seisomalaudallakin tarviisi valjaat ;) Jos meinaa jotain järkevää saada tehtyä kahden lapsen kanssa, kuten mentyä suht suoraviivaisesti paikasta A paikkaan B tai vaikkapa käväistyä kävellen kaupassa, ovat meillä rattaat ehdottomat. Ikäeroa lapsilla muuten 2v1kk.

 
pakko laittaa oma kommentti tähän ketjuun. meillä siis ikäeroa pienimmillä 2v4kk, ja nuorempi täyttää ihan kohta vuoden. melkein päivittäin meillä on sisarusrattaat käytössä, koska mä en periaatteessakaan ala raivoavaa uhmaikäistä kantelemaan tms jos kävely ei maita, tai sitten jos ollaan kaupoilla, haluan turvallisuussyistä välillä köyttää rattaisiin kiinni. Seisomalautakin on toisissa rattaissa, mutta ei sillä pitkiä lenkkejä vedellä (kyllä koirankin täytyy päästä rivakalle lenkille), ja sitäpaitsi siinä on niin hauska temppuilla... Toki meidän perheessä mun jaksamiseen vaikutta myös tämä raskaus, eli kohta viikkoja jo 30, joten pakko ajatella itseään. Ja vielä yks juttu, meidän tuo reilu kolmevuotias on lyhyttä mallia, eli viime kesänä ei vielä jalat yltänyt pienen fillarin polkimille, ja muovisella kolmipyöräisellä ei myöskään lenkkeillä :LOL:
eli perheitä ja tarpeita on erillaisia, mikä toimii yhdellä, ei toimi toisella. sinänsä olen tyytyväinen kun nuo suht arvokkaat sisarusattaat viime talvena hankittiin, kun tulevat nyt jo toiselle sisarusparille käyttöön :heart:
 

Yhteistyössä