käytin poikaa *poliisiasemalla* tunnustamassa

Poliiseilla ei ollut tänään sivukyläpäivä (eilen ois ollut, ku ois tiennyt sen) joten marssitin pojan tunnustaan syntinsä ulosottoavustajan luokse :D ovat saman oven takana. Ulosottoavustaja oli hommassa mukana, tuttu ihminen :) Poika vähän nolona eikä meinannut uskaltaa tulla sisälle toimistoon.
Toivottavasti tuosta on tehoa eikä poika enään ota skootteria luvatta ja aja yleisellä tiellä (soratie) salaa kavereidensa luo 8km päähän.
Poika tietää että mä olen tosissani, ja taatusti käytän sitä poliisien luona jos vielä ottaa skootterin luvatta, ja vaarantaa sillä itsensä ja mahdollisesti myös toiset ikätoverinsa/tielläkulkijat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Tietääkö muuten kukaan mitä siitä "tulee" jos alaikänen jää kiinni moponratista? Tarkotan siis pelkästä ajamisesta, ei mitään liikennerikkomusta, alkoholia tms siinä lisänä.

No me saattin ainakin pikkuveljeni (silloin hän 14 ja minä 15) kanssa varoitus kun köröteltiin kaksi päällä maaseudulla !
Pikkuveljeni ajoi "alaikäisenä" ja poliisit ihmettelivät miksen minä ajanut kun olisi ikä riittänyt.

Tästä on aikaa 17 vuotta (APUA olenko niin vanha)
Ja siihen aikaan ei mitään mopokorttejakaan tunnettu, joten on voinut käytännöt muuttua..

 
Salama McQueen
Ihanaa, että on ryhtiselkäisiä vanhempia eikä vain katsele sormien läpi! Varmasti tepsii! Älyttömän hyvin oivallettu...! ;) :D *miettii, tepsiskö sama 2,5-vuotiaaseen siskon hakkaajaan* :whistle:
 
öttismönkiäinen
Mopokortin saanti voi kuulemma myöhästyä. Anoppi soitti ja kauhisteli että jos poika saa merkinnät papereihinsa.. must yks hailee jostain merkinnästä, jos kyseessä on terveys tai pahimmassa tapauksessa henki.
vinkki: meillä lapset on aina nätisti kun ajetaan noepusvalvontakameroiden ohi, kun poliisit katsoo sitä kautta onko kaikki (myös kuskit) kiltisti :D
 

Yhteistyössä