Käyttääkö kukaan kuukuppia?

Ostin just kuukupin :D Toiset menkat synnytyksen jälkeen, totesin etten enää voi kieltää, ne on tullu jo :ashamed: Luulin saavani vähän enemmän vapaata niistä, mutta voivoi. Ekat menkat tuli siis 6 viikkoa synnytyksen jälkeen.

Mutta asiaan, tää kojehan on tosi huomaamaton :eek: Katoin aluks, et miten helvetissä tuo edes menee sisään, mutta en edes tunne koko kuppia. Käyttääkö muut?

Tää sopii mulle hyvin ku unohdan aina et menkat tulee kerran kuussa ja pitäis ostaa tampsoi :D
 
myy
käytätkö yön päivän? Mun kaverilla on, mut en ole iljennyt kysyä.. pitääks siinä pitää ns.taukoa yöllä? Mistä tiesit et on oikea koko? vai meneeks se jotenkin synnytysten määrän mukaan? Ja mistä ostit?
 
vieras
Aivan pirun hyvä. Yksillä menkoilla vasta ollu mutta en ikinä vaiha enää mihkään. Paitsi sitte joskus uuteen kuppiin ;) Aika vähällä opettelulla selvisin ite siitä käytön alotuksesta.
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Mä oon käyttänyt varmaan viisi vuotta, ja mulla on sellainen olo kuin mulla ei koko sinä aikana olisi kuukautisia ollutkaan (paitsi kerran viime kesänä, kun oltiin mökillä ja jouduin turvautumaan rätteihin).
mut mistä niitä saa??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Sen perusteella mitä kuulin tänään, en edes harkitse... Eikä se huuhtelu ym. kovin houkuttele :x
Mua taas ei enää ne veriset rätit ja tamponit enää houkuttele yhtään. Hyi perse. Kuppi hygieenisempi ja siistimpi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
käytätkö yön päivän? Mun kaverilla on, mut en ole iljennyt kysyä.. pitääks siinä pitää ns.taukoa yöllä? Mistä tiesit et on oikea koko? vai meneeks se jotenkin synnytysten määrän mukaan? Ja mistä ostit?
http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=faq

Tuossa on kysymyksiä ja vastauksia.
 
Käytössä on! :wave: Ollu jo useammat menkat. Tosi mukava, en enää ikinä pistä varsinkaan kertakäyttöisiä siteitä! Ainoa puolittainen miinus on se, että kun sitä ei tunne, meinaa unohtaa menkat kokonaan ja sit ei välttämättä muista tyhjentää tarpeeks usein. Ja jos reissussa on niin onhan se vähän hankalampi se tyhjennyshomma jos ei ole kunnollista vessaa.
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
käytätkö yön päivän? Mun kaverilla on, mut en ole iljennyt kysyä.. pitääks siinä pitää ns.taukoa yöllä? Mistä tiesit et on oikea koko? vai meneeks se jotenkin synnytysten määrän mukaan? Ja mistä ostit?
http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=faq

Tuossa on kysymyksiä ja vastauksia.
Kiitti:)
 
:wave: Lunette ollu pari vuotta. Räteistä en oo tykänny koskaan. Tamponeita en oo synnytyksen jälkeen käyttäny. En saa kunnolla paikoilleen. Kuppi ei kuivata paikkoja.

Mulla välillä ollu niin runsaat vuodot että kuppi tullu yli vartissa, silloin ollu pakko käyttää sidettä. Nyt kun ollu taas normaalit vuodot niin kupin kanssa pärjää koko ajan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
:wave: Lunette ollu pari vuotta. Räteistä en oo tykänny koskaan. Tamponeita en oo synnytyksen jälkeen käyttäny. En saa kunnolla paikoilleen. Kuppi ei kuivata paikkoja.

Mulla välillä ollu niin runsaat vuodot että kuppi tullu yli vartissa, silloin ollu pakko käyttää sidettä. Nyt kun ollu taas normaalit vuodot niin kupin kanssa pärjää koko ajan :)
Mulla on ollut kupin käyttöönoton jälkeen vain yksi hiivatulehdus, sekin raskausaikana. Aiemmin hiiva oli jatkuva vaiva.

Ootko harkinnut kestositeitä? Mä oon tilannut niitäkin ja laitan aina kuukautisten ekoiksi päiviksi varmuuden vuoksi sellaisenkin housuihini. Harvoin se kuppi kuitenkaan on falskannut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
:wave: Lunette ollu pari vuotta. Räteistä en oo tykänny koskaan. Tamponeita en oo synnytyksen jälkeen käyttäny. En saa kunnolla paikoilleen. Kuppi ei kuivata paikkoja.

Mulla välillä ollu niin runsaat vuodot että kuppi tullu yli vartissa, silloin ollu pakko käyttää sidettä. Nyt kun ollu taas normaalit vuodot niin kupin kanssa pärjää koko ajan :)
Onko niitä muuten erikokoisia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
:wave: Lunette ollu pari vuotta. Räteistä en oo tykänny koskaan. Tamponeita en oo synnytyksen jälkeen käyttäny. En saa kunnolla paikoilleen. Kuppi ei kuivata paikkoja.

Mulla välillä ollu niin runsaat vuodot että kuppi tullu yli vartissa, silloin ollu pakko käyttää sidettä. Nyt kun ollu taas normaalit vuodot niin kupin kanssa pärjää koko ajan :)
Hyvä kommentti kuivumisesta. Taidan suunnistaa kuppiostoksille. Olen harkinnut asiaa, mutta en saanut aikaiseksi. :)
 

Yhteistyössä