Käyttääkö kukaan kuukuppia?

Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
:wave: Lunette ollu pari vuotta. Räteistä en oo tykänny koskaan. Tamponeita en oo synnytyksen jälkeen käyttäny. En saa kunnolla paikoilleen. Kuppi ei kuivata paikkoja.

Mulla välillä ollu niin runsaat vuodot että kuppi tullu yli vartissa, silloin ollu pakko käyttää sidettä. Nyt kun ollu taas normaalit vuodot niin kupin kanssa pärjää koko ajan :)
Mulla on ollut kupin käyttöönoton jälkeen vain yksi hiivatulehdus, sekin raskausaikana. Aiemmin hiiva oli jatkuva vaiva.

Ootko harkinnut kestositeitä? Mä oon tilannut niitäkin ja laitan aina kuukautisten ekoiksi päiviksi varmuuden vuoksi sellaisenkin housuihini. Harvoin se kuppi kuitenkaan on falskannut.
Niinä häränkurkku vuotopäivinä ei varmaan kestositeet riittäis. Pojan vaippapussilta piti yöksi vaippa hakea :(
Mut nyt jos vuodot tasaantuneet ja vähentyneet roimasti niin voisin kestositeitä harkita. Kyl mä kans usein laitan pikkarisuojan tai pienen siteen varuiksi jos meen jonnekin eikä tiiä kuin kauan kestää ennen kuin vessaan pääsee. Samoin töissä liikkuu ja kyykistelee niin paljon että side on hyvä. On meinaan täysin valkoinen työasu :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti teresa:
ällöttää ajatuskin. hyi olkoon.

Koeta olla ajattelematta asiaa liikaa, ettet vallan kuole tuohon huonoon oloosi :xmas:
Jos piettäs lättykestit kerran kuussa, niin se vois auttaa kuvotukseen. :whistle:
Verilättykestit :LOL: Mä voin tarjota osan aineksista!
Ja palttua vai mitä se musta moska koulussa oli. :| :eek: Mutta joo, silleen nyyttikestisysteemillä ainekset kokoon vaan. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
:wave: Lunette ollu pari vuotta. Räteistä en oo tykänny koskaan. Tamponeita en oo synnytyksen jälkeen käyttäny. En saa kunnolla paikoilleen. Kuppi ei kuivata paikkoja.

Mulla välillä ollu niin runsaat vuodot että kuppi tullu yli vartissa, silloin ollu pakko käyttää sidettä. Nyt kun ollu taas normaalit vuodot niin kupin kanssa pärjää koko ajan :)
Hyvä kommentti kuivumisesta. Taidan suunnistaa kuppiostoksille. Olen harkinnut asiaa, mutta en saanut aikaiseksi. :)
Lunettea saa ainakin apteekeista.

Joku kyseli onko kuppeja eri kokoisia.
Oisko Diva cupilla ja Lunetella ainakin 2 eri kokoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti teresa:
öllöttää ja öklö olo. tulee mieleen kauhuelokuva ja kirja carrie jossa veri lentää. että olkoon.
Ei se veri lennä. Ällömpiä on verirätit jokka housussa hautoo. Yök. Sitte niitä roskikset täynnä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitehä se tuo tereesa ihtesä kans ellää ku tietää että sillä muovostuu paskaa persseesseen päivittäin?

Persseesseen?
No niijjusttiisa, persseesseen kait se työnttyy ja sieltä ulostavvuu vae pakenooko joellai peähän?
Sinäpä sen sanoit, sinäpä sen sanoit.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se veri lennä. Ällömpiä on verirätit jokka housussa hautoo. Yök. Sitte niitä roskikset täynnä.
Mutta siinä tulee niin ihanan alkukantainen olo, kun voi kuvitella pelastavansa haavoittunutta rämemajavaa.
Nii sillä tussurätillä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
koko kapistus...eihän se menny millään edes sisään!!
Jotenki vaikea uskoa ettei menis. Minä oon ite melkosen ahdas tuolta, kyllähän se vähä ikävältä tuntuu laittaa se, oikea asento pitää olla, mutta sisään mahtuu ku kunnolla taittaa.

No, mutta itsehän sä paremmin tiedät.

 
Kestositeistä: En tykkää siteistä, käytin kestoja jälkivuodon aikana kun ei tulehdusriskin takia muuta saa käyttää. Siteet ällöttää ja se veri alkaa jotenkin "polttamaan" ihoa tuolla, en tykkää yhtään... Ekoista menkoista asti melkein aina ollu tamponit käytössä.

Tamponeista: Synnytyksen jälkeen en voi kuvitellakaan laittavani jotain kuivattavaa sinne :$ On tuo jo tarpeeks kovia kokenut. Sen lisäks en tykkää kertokäyttökulttuurista, enkä koskaan muista tamponeit :D

Käytän Lunettea, ostin apteekista tänään. Apteekin tädin kanssa naureskeltiin tota koko-juttua :D Sanoin, että oonhan mä lapsen synnyttäny, mutta eiköhän tuo pienempi koko silti ole mun. Täti oli varmaan 30 vuotta vanhempi ja sanoi että juu, laitetahan tuo pienempi, ehkä sitten muutaman lapsen päästä isompi.

Ei ollu vaikeuksia saada sisään, hienosti ja helposti meni, asettu heti oikein. Tuntuu siltä, ettei siellä olis yhtään mitään. Tamponit ei vedä vertoja yhtään.

Suosittelen..!!!
 
=)
Taidan sortua tähän kuppiin itsekin.
kumman koon ostit? Yksi lapsi sektiolla ja ikää jo 41.
Tää vois olla mun juttu. Kiitos kaikille kommenteista ja tutustukaa ihmeessä kuukuppikuntaan =)
 
Mä olen kupitellut yhden kierron ja suuresta epäluuloisuudesta huolimatta se kippo toimii. Mulla on diva. Koko on se 2, vaikken alakautta synnyttänyt. Ne koot ovat myös yksilöasioita, ja koittamalla löytyy se itselle sopiva. Tilasin pehmopepuista ja kipon saa palauttaa vuoden sisällä.
 
mä ostin luneten sen 1koon ja se on sopiva, tosin antennin jouduin leikkaamaan poispoikkeen.
kloistava keksintö, perä ei kestä kertakäyttörättejä ja kukaan jaksa ommella semmosta määrää rättejä mitä mää tarviisin pelkästään yhdenpäivän aikana :LOL:
on muute järkyttävä se haju mitä kertisräteistä lähtee ku ne on roskiksessa :$
 
Mä olen jo ennättänyt toiseen kuppiin- kauan siis käytössä ollut. Enkä missään nimessä muuhun vaihda!
Tosi tympeää aikaa oli kun jälkivuodon aikana piti käyttää siteitä- ja sitä vuotoa kesti sen 10 viikkoa.....
 

Yhteistyössä