Käyttäisittekö tällasia vaatteita pojalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Aikuiset keksii typeriä stereotypioita, ei lapset.
Näinhän se on. Mutta myönnän että nämä stereotypiat ovat kyllä minuunkin aika tiukkaan iskostuneet, eli nämä kyseiset vaatteet olisin varmaan itsekin jättänyt kaupassa ostamatta pojalle, vaikka kuinka mielessäni mietin ja itselleni yritän selvittää, että hölmöä tällainen jaottelu :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Anteeksi kun edelleen pähkäilen samaa, mutta hoksaako tuota tyttömäinen-poikamainen -juttua oikeastaan muut kuin aikuiset? Ja jos aikuinen sen huomaakin, niin kyllä aikuisella pitäisi olla tolkkua sen verran, että ei pelkän paitatekstin perusteella luokittele pikkupoikaa tyttömäiseksi :xmas:
Ja mua naurattaa että kukat on vaan tyttöjen juttu mukamas. Aikuiset keksii typeriä stereotypioita, ei lapset.
Mun likalla on sellasia paitoja ainakin pari missä lukee "Boys.. jotain", eipä siitä kukaan ole vaivaa nähny. Muutenkin käyttää "poikienkin" vaatteita.
En lastenvaatteita ostaessani mieti mille sukupuolelle ne on tehty, vaan sitä tykkääkö lapsi ja onko sopiva. =)
Joo, meidänkin esteetikko 4-vee puuhas kukkakimppua kimpun päälle juhannuksena ja ihasteli kukkien kauneutta. Mä just tossa eilen mietin kun pesin vauvanvaatteita ..kun oli niitä 'tyttö'-ja 'poika'värejä, että helkkari meneehän ne..kaik käyp! Tulee kumpi tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Anteeksi kun edelleen pähkäilen samaa, mutta hoksaako tuota tyttömäinen-poikamainen -juttua oikeastaan muut kuin aikuiset? Ja jos aikuinen sen huomaakin, niin kyllä aikuisella pitäisi olla tolkkua sen verran, että ei pelkän paitatekstin perusteella luokittele pikkupoikaa tyttömäiseksi :xmas:
Ja mua naurattaa että kukat on vaan tyttöjen juttu mukamas. Aikuiset keksii typeriä stereotypioita, ei lapset.
Mun likalla on sellasia paitoja ainakin pari missä lukee "Boys.. jotain", eipä siitä kukaan ole vaivaa nähny. Muutenkin käyttää "poikienkin" vaatteita.
En lastenvaatteita ostaessani mieti mille sukupuolelle ne on tehty, vaan sitä tykkääkö lapsi ja onko sopiva. =)
Niin se vaan on, että vaatteet kertoo paljon. Neuvolassa olin tytön kanssa ja hänellä oli keltainen body ja lilat housut, joissa kukkia. Lääkäri katteli tyttöä ja sanoi, että onpas kasvanut poika...mä, että tyttöhän se on. Lääkäri sanoi, että ai onhan sillä kukkia noissa housuissa. Eli kukat hänen mielestään kertoi sen, että tyttö kyseessä. Tyttö on kyllä tytön näköinen eikä pojan.

 
PahaSilmä
Meidän poika halusi kukalliset lakanat, vaikka olin ostanut ne tytölle. Tyttö otti mieluummin ne pojalle ostetut hassut lehmä-lakanat. Kovin ällökkeitä en puen kummallekkaan.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Anteeksi kun edelleen pähkäilen samaa, mutta hoksaako tuota tyttömäinen-poikamainen -juttua oikeastaan muut kuin aikuiset? Ja jos aikuinen sen huomaakin, niin kyllä aikuisella pitäisi olla tolkkua sen verran, että ei pelkän paitatekstin perusteella luokittele pikkupoikaa tyttömäiseksi :xmas:
Ja mua naurattaa että kukat on vaan tyttöjen juttu mukamas. Aikuiset keksii typeriä stereotypioita, ei lapset.
Mun likalla on sellasia paitoja ainakin pari missä lukee "Boys.. jotain", eipä siitä kukaan ole vaivaa nähny. Muutenkin käyttää "poikienkin" vaatteita.
En lastenvaatteita ostaessani mieti mille sukupuolelle ne on tehty, vaan sitä tykkääkö lapsi ja onko sopiva. =)
Joo, meidänkin esteetikko 4-vee puuhas kukkakimppua kimpun päälle juhannuksena ja ihasteli kukkien kauneutta. Mä just tossa eilen mietin kun pesin vauvanvaatteita ..kun oli niitä 'tyttö'-ja 'poika'värejä, että helkkari meneehän ne..kaik käyp! Tulee kumpi tulee.
No niinpä.
Ja miksei pojat ja miehet saa muka nauttia maailman kauneudesta kuten mekin, kukista, perhosista jne. Onko ne vaan naisten silmille sopivaa ympäristöä?
Onhan moni mies jopa puutarhuri tai keräilee/tutkii perhosia ja muita ötököitä(kin).

B)
 
vieras
Voisin käyttääkin, jos poika haluais itse.

Just hiljan juttelin yhden lastenvaateliikkeen omistajan kanssa, että on se kumma kun etenkin miehet ei hyväksy poikalapsilleen mitään "tyttöjen" väriä, vaikka itse voivat pukea punaiset verkkarit tai vaaleanpunaisen kauluspaidan.

Hei, me eletään jo 2000-lukua joten eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia! Ei ihme että lapsista tulee ahdasmielisiä ja rasisteja, jos niille jo pienestä pitäen opetetaan, mitkä on "oikeat" värit kullekin. Hoh hoijaa...
 
Miimari harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Hmm, tyttöjen vaatteiltahan nuo enämpi vaikuttaisi, tai ainakin tuo eka, kun siinä lukee girls. MUTTA, eikös se ollut 100 cm kokoinen? Sitä kokoa käyttävät eivät ehkä osaa tulkita tekstistä, onko tyttömäinen vai poikamainen ;) eli väittäisin, että tämän jaottelun näiden vaatteiden kohdalla tekevät mielessään vähän vanhemmat.
Mites on mekkojen laita??Onko sinusta aikuiset päättänyt senkin että tytöt pitää vain mekkoja?Ja laittaisitko ite pojalle mekon joka on kivasti röyhelöity jne?Veikkaisin että et=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Hmm, tyttöjen vaatteiltahan nuo enämpi vaikuttaisi, tai ainakin tuo eka, kun siinä lukee girls. MUTTA, eikös se ollut 100 cm kokoinen? Sitä kokoa käyttävät eivät ehkä osaa tulkita tekstistä, onko tyttömäinen vai poikamainen ;) eli väittäisin, että tämän jaottelun näiden vaatteiden kohdalla tekevät mielessään vähän vanhemmat.
Mites on mekkojen laita??Onko sinusta aikuiset päättänyt senkin että tytöt pitää vain mekkoja?Ja laittaisitko ite pojalle mekon joka on kivasti röyhelöity jne?Veikkaisin että et=)

No kyllä meijän poika ainakin sai mekkoa pitää, kun sellasta kovasti päällensä halusi. Tyttöpuolinen kaveri puki sellasen päällensä, ja tietty tuo poikakin halusi sellaisen, kun vaatehan se vaan hänen mielestään on :)
Mä nyt vaan en nää mitään ihmeellistä tai kammottavaa siinä.
Ja ap:lle, en ehkä itse ostaisi sitä ensimmäistä, mutta se toinen ois kyllä meillä käytössä.
Enempi meillä tuo poika ainakin tykkää tytöille suunnatusta kukkakuviosta, kuin noista esim skeittijutuista, josta ei vielä ymmärrä mitään...
Ite en ollekaan ymmärrä, että pienillä lapsilla olis niin väliä mitä kuosia niillä päällä on, siis sukupuolen puolesta :flower: :flower:
 

Yhteistyössä