Käyttämätön lahjakortti ja konkkaan mennyt yritys, mitä teen?

Eli sain taannoin lahjakortin kasvohoitoon. Nyt kun olisin sen käyttänyt, huomasin että pulju on mennyt konkkaan. Soittelin äsken, että mitä minä nyt lahjakortille teen, että kai se vähintäänkin hyvitetään, niin vastaus oli tyyliin No can do ja voi-voi. Rahoja ei saa takaisin. :mad:

Siis että niinkuin anteeksi kuinka?!! Kyseisen yrityksen kuntopalveluiden käyttämättömät jutut voi käyttää muissa saman alan yrityksissä, mutta tätä kauneuspuolen lahjakorttia muka ei. Ärsyttää nyt ihan kympillä.
 
Yrityken sivuilla annetaan ymmärtää, että takana on omistajan terveydestä johtuvat syyt, mutta toisaalla sanotaan menneen konkurssiin. En ymmärrä, että miksi liikuntapuolen jutut voi käyttää toisissa yrityksissä, mutta näitä kauneudenhoitopuolen kortteja ei. Kyllä minä tapellakin voin, koska kyse on mulle periaatteesta. En vaan tiedä, että mistä sen tappelun aloitan.
 
"vieras"
Yrityken sivuilla annetaan ymmärtää, että takana on omistajan terveydestä johtuvat syyt, mutta toisaalla sanotaan menneen konkurssiin. En ymmärrä, että miksi liikuntapuolen jutut voi käyttää toisissa yrityksissä, mutta näitä kauneudenhoitopuolen kortteja ei. Kyllä minä tapellakin voin, koska kyse on mulle periaatteesta. En vaan tiedä, että mistä sen tappelun aloitan.
Luultavasti kyse ei ole nyt sinun tappiostasi, vaan lahjakortin ostajan tappiosta. Joten sinulla ei taida olla tässä keissiä.
 
säpäle harmaana
Lahjakorttihan on tietynlainen saatava. Mutta jos firma on konkurssissa taitaa tämäntyyppiset saatavat tulla maksuun siellä ihan viimeisenä muiden velkojien jälkeen. Eli ei välttämättä koskaan.
 
"vieras"
Yrityken sivuilla annetaan ymmärtää, että takana on omistajan terveydestä johtuvat syyt, mutta toisaalla sanotaan menneen konkurssiin. En ymmärrä, että miksi liikuntapuolen jutut voi käyttää toisissa yrityksissä, mutta näitä kauneudenhoitopuolen kortteja ei. Kyllä minä tapellakin voin, koska kyse on mulle periaatteesta. En vaan tiedä, että mistä sen tappelun aloitan.
Ehkä kauneushoitolan omistus on ihan eri ihmisillä, kuin sen kuntopuolen, ovat erillisiä yrittäjiä eri toimipisteissä sen kauneushoitolan osalta. Eihän silloin joku muu voi olla vastuussa konkkaan menneen yrittäjän velvoitteista?
 
"Vieras"
Näin sen konkurssi menee. Jos vaikka yritys on ostanut tuotteita velaksi ja lasku on maksamatta, niin tuotteet eivät ole myyjän omaisuutta vaan konkurssipesän. Voit toki vaatia saataviasi konkurssipesältä, onnea sille yritykselle eli ei tule onnistumaan valitettavasti.
 
"vieras"
Konkurssitapauksessa joutuu yleensä sinne muiden velkojien kanssa peräämään rahojaan. Kunto- ja kauneuspuoli voivat olla eriytettyjä juttuja, jossa se kauneuspuoli on oma erillinen juttunsa.

Mutta aina voi kysyä asiantuntijoilta neuvoa:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajaneuvoja/
 
[QUOTE="vieras";28532878]Ehkä kauneushoitolan omistus on ihan eri ihmisillä, kuin sen kuntopuolen, ovat erillisiä yrittäjiä eri toimipisteissä sen kauneushoitolan osalta. Eihän silloin joku muu voi olla vastuussa konkkaan menneen yrittäjän velvoitteista?[/QUOTE]

Kuntokeskus meni konkkaan ja saman nimen alla toimivaan kauneushoitolaan on lahjakortti.
 
"vieras"
Ainoa tie on ottaa selvittää konkurssipesän hoitaja, jonka käräjäoikeus on määrännyt. Sitten teet kaikki vaatimukset ja selvitykset konkurssipesälle. Aikanaan lahjakorttisi arvo laitetetaan muiden velkojien saatavien listalle ja konkursipesän realisoitava omaisuus myydään (jos on myytävää). Sitten otetaan päältä konkurssipesän hoitajan kulut ja palkkiot. Sitten mahdolilset verosaatavat, palkkasaatavat, sosiaalikulut jne. Niiden jälkeen mahdollisesti jäljellä oleva summa jaetaan kaikkien velkojien saatavien suhteessa vlekojille. Käytännössä sitä ei olemassakaan, koska yrityksen velat ovat olleet jo lähtökohtaisesti suuremmat kuin omaisuun, koska yritys on konkurssissa. Joten voit PERIAATTEESI vuoksi alkaa peräämään lahjakortin arvoa, mutta 99,9% todennäköisyydellä et saa mitään vaivojesi palkaksi.

Voi hyvinkin olla, että kuntopuolella yrittäjät antavat mahdollisuuden hyvää hyvyyttään käyttää lahjakortit tai kausikortit saman ketjun muissa toimitiloissa. Mitään pakkoa ei ole.
 

Yhteistyössä