Kai kaikki nyt tietää, että energiajuomat on haitallisia lapsille?

Yksi naapuri antaa sitä nelivuotiaalle tytölle aina kun pyytää. Se suuttui jo, kun sanoin sen miehelle, että pyytää isompaa tyttöä laittamaan hajuvesipullokokoelmansa pois lasten sänkyjen vierestä, koska voi tulla hajuyliherkkyyttä niiden vieressä nukkuessa. (Ne haisi ihan hirveästi, puolessakaan ei ollut edes korkkeja, ja niitä oli PALJON).

En yleensä koskaan puutu/neuvo mitään koska en ole täydellinen (todellakaan), ja sain jo viikon vihat päälleni tuosta hajuvesijutusta.

 
hrew
vissiin ei eilen oli gigantissa joku poika raasu ikää max 10 kokonsa puolesta pelaili poikani kanssa, valehteli siinnä sitten kaikkea pojalleni ja kiroili. Oma poikani kävi limuautomaatilla ihmettelemässä josko ois saannut limpparin 20centillä, niin tää jätkä huus et osta batterii!!!
Se on lapsille niin riiputtavaa ja varmaan ajaa nykyään saman asian kuin teinilonkku joka oli cool silloin kun olin ala-asteen vikoilla luokilla. Ainoa että tuota batteria lipitellään vissiin koko ajan ja joka päivä tai muuta vastaavaa halvempaa ja mahdollisimman isossa tölkissä vielä. Juu juon ite batteria koska oon siihen koukussa, auta armias tuota omaa poikaa jos joskus näkyy tölkki kädessä niin selkäänsä saa. Kahvi saa luvan riittää hälle loppuelämäks jos tarttee jotain kofeiinia jostain saada
 
no onhan se inhottavaa välillä ku muut neuvoo tai ohjeistaa, koska haluais ite tehä omalla tavallaa. mut ihan asiasta kyllä sanoit jos sängyn vieressä haisee hirveesti ne hajuvedet. eikä kyllä kuulu energiajuomat muksuille, sano et lukee pullon/tölkin etiketin, siellähä lukee et ei lapsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hrew:
Se on lapsille niin riiputtavaa ja varmaan ajaa nykyään saman asian kuin teinilonkku joka oli cool silloin kun olin ala-asteen vikoilla luokilla. Ainoa että tuota batteria lipitellään vissiin koko ajan ja joka päivä tai muuta vastaavaa halvempaa ja mahdollisimman isossa tölkissä vielä. Juu juon ite batteria koska oon siihen koukussa, auta armias tuota omaa poikaa jos joskus näkyy tölkki kädessä niin selkäänsä saa. Kahvi saa luvan riittää hälle loppuelämäks jos tarttee jotain kofeiinia jostain saada

Mä pidän sitä ensimmäisenä askeleena kohti "teinilonkkua" koska sitähän kiskotaan ennen kun mitään alkoholipitoista saa. Mutta kahvi ei kyllä ole yhtään sen parempi, Suomessa kaupoista saatavissa energiajuomissa on kofeiinia 35mg/100ml eli noin 100mg/tölkki.
Kahvissa kofeiinia on tuo 100mg/125ml (eli pieni kahvikuppi). Samoin kofeiinia on mustassa teessä (esim "perus-Lipton"), noin 100mg/iso kuppi.

Itse olen Pepsi addiksti . Kahvi on niin saatanan pahaa, ettei sitä pysty juomaan edes pahimpaan kofeiinin puutteeseen, mutta muistan kyllä koulusta kaverin joka joi; puolet kahvia, puolet kermaa ja 5 palaa sokeria. Ainoa tarkoitus selvästi saada kofeiinia, silloin kun ei viellä ollu energiajuomia keksitty, koska se kahvin maku yritettiin kaikin tavoin peittää.

Nyt olen ollu 5 päivää ostamatta Pepsiä ja 3 ekaa päivää nukuin. Nyt olen vaan ärtynyt eikä mikään kiinnosta. Mutta kofeiinivieroitus on siis menossa.
 
Ei todellakaan kaikki vanhemmat sitä tiedä. Olen kaupassa töissä ja tuommoisille eskari-ikäisille ostetaan puolen litran pulloja energiajuomaa. Ja siitä kun ite pääsevät koululaiset kauppaan, niin nykyään ostavat ennemmin juomia kuin karkkia. Yritä nyt siinä sit saada omille lapsille tolkutettua, että te ette niitä muuten juo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:
Lääkkeeksi. Itse suosin niitä lääkkeeksi alkavaan migreenikohtaukseen tai addi-lapsen rauhoittamiseen syömistä varten. Siis hätätilassa.
Niimpä!
Ei voi olla fiksua juoda litratolkulla ainetta, joka toimii lääkkeensä! Sillä on vääjämättä vaikutusta sellaisenkin kehoon, joka ei lääkettä tarvii!
Mä oikeasti kauhistelen yhtä lasten kaveria, joka on aika paljon meillä ja sillä on aina energiajuomaa mukana.
Ja eihän ne toimi lääkkeenäkään, jos käyttää jatkuvasti paljon.
 

Yhteistyössä