Kaikenlaisia kesätyöläisiä olen kyllä nähnyt.....

Mutta siis eräs kyllä veti ihan pohjat töitä hakiessaan. Olisi siis tulossa apulaiseksi vakkareiden kesälomien ajaksi 3 kuukaudeksi. Neiti kuitenkin pyysi että onnistuisiko, että hän pitäisi heinäkuussa kuukauden kesäloman. Siis että tulisi tuuraamaan lomia, mutta pitäisi itse lomaa vaatimattomasti kuukauden, ja siis vielä tietty sen kaikista halutuimman lomakuukauden. Olisi siis kolmasosan työajastaan lomalla. Joo, varmaan onnistuu, pidä vaan vaikka koko kesä, sillä meillä et ainakaan ole töissä :D
 
Mulle on tullut näitä kanssa useasti vastaan. Ensimmäisenä ollaan kertomassa että en voi sit olla Juhannusta töissä enkä tota ja tota viikonloppua kun on ne ja ne festarit. Ja sit tossa mä pitäisin 2 viikon loman. Just joo!!!! Ja seuraava....
 
Mä oon ollut kerran tuollainen hankala kesätyönhakija, halusin pitää kesällä kahden viikon loman. Yhdessä työpaikassa se ei onnistunut, mutta toiseen otettiin kirkuen vastaan. Mä kun olin jo valmistunut ammattiin, johon hain kesätöihin, opiskelin toista ammattia, ja mikä parasta, mulla oli vielä työkokemusta.

Mutta näinä päivinä pitää varmaan olla nöyrinä kesätyönhaussa, jos haluaa saada paikan.
 
Rane
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Tästä taitaa olla 3 tai 4 vuotta kun sain hakemusken käteen jossa tyttö pyysi 13?/h palkkaa, ilman minkään alan minkäänlaista kokemusta. Pisti vähän hymyilyttämään :D En kutsunut haastatteluun.
Julma oot, olisit vaan kutsunut
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Tästä taitaa olla 3 tai 4 vuotta kun sain hakemusken käteen jossa tyttö pyysi 13?/h palkkaa, ilman minkään alan minkäänlaista kokemusta. Pisti vähän hymyilyttämään :D En kutsunut haastatteluun.
No tämä on monen akateemisen aloituspalkka?
 
jepsjeps
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä sanoin kesätyöhaastattelussa suunnilleen noin - ja sain paikan :D

Muotoilin sen tosin siten, että haluan tarjota myös lapsilleni mahdollisuuden kesälomaan.
Sä ootkin varmaan sitten hyvällä alalla tätä ajatellen, mä kanssa opiskelen sellasta alaa nyt, että taatusti onnistus noinkin saada töitä :D. Tosin, mulla ei vielä lapsia ole ja haluan näin ollen käyttää koko kesän tehokkaasti rahanhankintaan.
 
akteeminen, duunarina kesät
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Tästä taitaa olla 3 tai 4 vuotta kun sain hakemusken käteen jossa tyttö pyysi 13?/h palkkaa, ilman minkään alan minkäänlaista kokemusta. Pisti vähän hymyilyttämään :D En kutsunut haastatteluun.
No tämä on monen akateemisen aloituspalkka?
Ei kai yksikään akateeminen opsikele ilman, että samalla kerryttää työkokemusta joltain alalta?
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja akteeminen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Tästä taitaa olla 3 tai 4 vuotta kun sain hakemusken käteen jossa tyttö pyysi 13?/h palkkaa, ilman minkään alan minkäänlaista kokemusta. Pisti vähän hymyilyttämään :D En kutsunut haastatteluun.
No tämä on monen akateemisen aloituspalkka?
Ei kai yksikään akateeminen opsikele ilman, että samalla kerryttää työkokemusta joltain alalta?
Valitettavasti aika moni tekee juurikin näin. Etenkin humanistit.
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Kaupungin kesätyöntekijät on kyllä ihan huippuja, keskenkasvuisia kakaroita vailla mitään työmoraalia, viimekesänä katoin kun kehtasivat vetää lonkkaa liikenneympyrän keskellä!!
Paitsi minä. Kunnossapito voi tietty sopia vähän toisenlaiselle.

 
jepsjeps
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Mun pointti on se, että mua ei ainakaan kiinnosta sijaisen lisäksi alkaa metsästämään sijaiselle sijaista :whistle: Kesä on meidän sesonkiaikaa, ja kiire on aivan mahdoton muutenkin.
Juu, eihän sillon ei tarvikaan alkaa metsästään sijaisen sijaista, jos on valinnanvaraa muutenkin niistä kesätyönhakijoista. Joillain aloilla kuitenkin on niin päin, että kesätyöntekijät voi valita mieleisen paikan mieleisillä lomilla.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Kaupungin kesätyöntekijät on kyllä ihan huippuja, keskenkasvuisia kakaroita vailla mitään työmoraalia, viimekesänä katoin kun kehtasivat vetää lonkkaa liikenneympyrän keskellä!!
no nehän on ihan samanlaisia kuin vakkarit
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Tästä taitaa olla 3 tai 4 vuotta kun sain hakemusken käteen jossa tyttö pyysi 13?/h palkkaa, ilman minkään alan minkäänlaista kokemusta. Pisti vähän hymyilyttämään :D En kutsunut haastatteluun.
No tämä on monen akateemisen aloituspalkka?
No varmasti on. Mut kyse oli kuitenkin 18v tytöstä joka haki töihin kauppaan. Suurimmallakaan vuosilisällä ei kaupassa saa tota palkkaa =)
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Tästä taitaa olla 3 tai 4 vuotta kun sain hakemusken käteen jossa tyttö pyysi 13?/h palkkaa, ilman minkään alan minkäänlaista kokemusta. Pisti vähän hymyilyttämään :D En kutsunut haastatteluun.
No tämä on monen akateemisen aloituspalkka?
No varmasti on. Mut kyse oli kuitenkin 18v tytöstä joka haki töihin kauppaan. Suurimmallakaan vuosilisällä ei kaupassa saa tota palkkaa =)
Juu, mutta tätä tietoa et antanut.
 

Yhteistyössä