Kakkuapujaa (kuvan maalaamisesta)

Mä sain eilen illalla päähän piston et haluan tehdä siskolle Hopeanuoli-kakun :p Mutta mulla on vain mustaa ja punaista väriä, tarviin valkoista että saan kuvaan harmaata. Mietin eetä jos huomenna aamupäivästä käyn hakemassa tiimarista värin ja alan maalaamaan siinä iltapäivällä pikkuhiljaa eka ääriviivat jne niin ehdinkö saada kuvan tarpeeksi kuivuneena kakun päälle lauantaille iltapäivään mennessä? Jos se yön yli kuivaa ja seuraavaa päivää siinä.. mitään mahiksia?? Mulla nää ideat syntyy aina viimetipassa :D
 
Mä sain eilen illalla päähän piston et haluan tehdä siskolle Hopeanuoli-kakun :p Mutta mulla on vain mustaa ja punaista väriä, tarviin valkoista että saan kuvaan harmaata. Mietin eetä jos huomenna aamupäivästä käyn hakemassa tiimarista värin ja alan maalaamaan siinä iltapäivällä pikkuhiljaa eka ääriviivat jne niin ehdinkö saada kuvan tarpeeksi kuivuneena kakun päälle lauantaille iltapäivään mennessä? Jos se yön yli kuivaa ja seuraavaa päivää siinä.. mitään mahiksia?? Mulla nää ideat syntyy aina viimetipassa :D
Niin ja kyse oli siis marsipaanille maalaamisesta wiltonin pastaväreillä :)
 
"sari"
Kyllä onnistuu, mutta sen Wiltonin valkoisen värin kanssa saa olla tarkkana (vaikka se olisi sekoitettu jonkun muun kanssa). Liian paksu kerros ei kuivu nopeasti ja muuttuu helposti epätasaiseksi eli väriä pensseliin hallitusti ja vähän kerrassaan marsipaanin päälle.
 
[QUOTE="sari";22840252]Kyllä onnistuu, mutta sen Wiltonin valkoisen värin kanssa saa olla tarkkana (vaikka se olisi sekoitettu jonkun muun kanssa). Liian paksu kerros ei kuivu nopeasti ja muuttuu helposti epätasaiseksi eli väriä pensseliin hallitusti ja vähän kerrassaan marsipaanin päälle.[/QUOTE]

Kiva kuulla :) Oiskohan hyvä jos sekoitan ensin johonkin hitusen mustaa ja vielä vähemmän valkoista, lisään ehkä tipan vettä ja siitä sitten? Vai uskaltaako vain raakasta levittää suoraan marsipaanille ja lisätä tarvittaessa vähän mustaa tai valkoista? Kiitos kun jaksoit vastata :)
 

Yhteistyössä