Kakkutaiturit; miksiköhän kinuskikakkuni epäonnistuu?

"vieras"
Muistitko jäähdyttää kinuskin? Jos se imeytyy, niin se on liian ohutta. Voit laittaa sen vaikka kylmään, jos on liian ohutta. Kylmässä se paksuuntuu. Kannattaa kuitenkin katsoa, ettei mene liian paksuksi, silloin sitä on mahdotonta levittää. Kannattaa myös levittää kinuskin alle ohut kerros marmelaadia.
 
Kai se sun kinuski on "itse tehtyä" eikä mitään kaupan kinuskikastiketta? Sitä sokeria ja kermaa tarttee lämmittää tarpeeksi kauan. Joskus laitetaan vähän voita mukaan, sillä saadaan kiiltoa ja "kovuutta" pohjaan.

Googlaa ohje, tai katso vaikka Kinuskikissan blogista, sieltä löytyy neuvoja.
 
"vieras"
[QUOTE="Lotta";24724318]En mie jäähdytä sitä kun laitan kinuskin kakun päälle.Kinuskia ei ole keitetty tarpeeksi pitkään niin siksi se imeytyy.[/QUOTE]

Laitat siis kuumana sen? No se on sun asiasi. Itse jäähdyttäisin.
 
"vieras"
Tässä on kinuskikissalla mun mielestä hyvä kuva, koska kinuski on valmista ja pysyy kakun päällä; http://www.kinuskikissa.fi/category/muut-kakkuohjeet/kakunkuorrutteet/

Itsekin olin joskus liian hätäinen ja kävi noin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24724335]Laitat siis kuumana sen? No se on sun asiasi. Itse jäähdyttäisin.[/QUOTE]

:D Eli et ole koskaan tehnyt kinuskikakkua? :xmas: Kyllä, jos se on kunnolla keitetty se on vähän niin kun "pakko" laittaa kuumana, jos luulee saavansa sen yhtään tasaisesti kakun päälle. ;)
 
"vieras"
Jos se jäähtyy niin sitä ei saa enää kauniisti levitettyä, eli ei kannata jäähdyttää. Kakku kannattaa olla jääkaappikylmä. Keitä riittävän paksuksi, ota teelusikkaan jonka kastat kylmään veteen ja maistat onko sopivaa, sen oppii kielellä tunnustelemaan.
 
"vieras"
Mä olen jäähdyttänyt ja saanut levitettyä tasaisesti. Olen tehnyt useamman kerran kinuskikakkua, ja kinuskia keitelly about 30 kertaa :D Enkä ole koskaan epäonnistunut.
 

Yhteistyössä