Kaksi ensimmäistä nimeä tytölle hukassa, kolmas nimi tiedossa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27888103]No miks ihmeessä sille pitää antaa kolme nimeä? Adelina ainoaksi nimeksi.[/QUOTE]

3 nimeä huomattavasti kauniimpi kokonaisuus kuin 1 nimi, joka on tylsä.

Phoebsin ehdotus ihana!
 
miunmau
[QUOTE="vieras";27888172]3 nimeä huomattavasti kauniimpi kokonaisuus kuin 1 nimi, joka on tylsä.

Phoebsin ehdotus ihana![/QUOTE]

Minulla on vain yksi nimi. Itse tykkään, että se on helppo käyttää, nätti ulkonäöltään ja nykyään hieman erikoinen :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27888172]3 nimeä huomattavasti kauniimpi kokonaisuus kuin 1 nimi, joka on tylsä.

Phoebsin ehdotus ihana![/QUOTE]

Mä en ole ikinä ymmärtänyt useiden nimien ideaa kun ei niitä nimiä kuitenkaan ikinä käytetä missään. Yksi nimi on paljon parempi, ihan turhaan keksiä lisää nimiä, jotka vaan lukevat virallisissa papereissa.
 
[QUOTE="vieras";27888269]Mä en ole ikinä ymmärtänyt useiden nimien ideaa kun ei niitä nimiä kuitenkaan ikinä käytetä missään. Yksi nimi on paljon parempi, ihan turhaan keksiä lisää nimiä, jotka vaan lukevat virallisissa papereissa.[/QUOTE]

Mun lapsilla on molemmilla kaksi etunimeä, meiden mielestä se riitti hyvin. Mutta olen kuullut monta kaunista nimiyhdistelmää, kolmella nimellä. Ja koskaan en ole törmännyt pieneen lapseen jolla olisi vain yksi nimi. Minun mummillani oli, ja hän aina toisteli sitä Tuntemattoman repliikkiä että "toista nimmee ei oo" sillain surkutellen :D
 
"vieras"
Mun lapsilla on molemmilla kaksi etunimeä, meiden mielestä se riitti hyvin. Mutta olen kuullut monta kaunista nimiyhdistelmää, kolmella nimellä. Ja koskaan en ole törmännyt pieneen lapseen jolla olisi vain yksi nimi. Minun mummillani oli, ja hän aina toisteli sitä Tuntemattoman repliikkiä että "toista nimmee ei oo" sillain surkutellen :D
Kauniitahan ne nimiyhdistelmät voi olla, mutta mielestäni niissä ei vaan ole mitään järkeä, koska niitä nimiä ei käytetä. En minäkään edes tiedä käytännössä kenenkään tuttavani toista tai kolmatta nimeä. Minullakin on vain yksi nimi ja omasta mielestä siinä ei ole mitään vikaa, mutta usein kun pitää täyttää koko nimi johonkin lomakkeeseen, saa aina selittää virkailijalle, että kyllä siinä on mun koko nimi, ei ole toista nimeä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27888269]Mä en ole ikinä ymmärtänyt useiden nimien ideaa kun ei niitä nimiä kuitenkaan ikinä käytetä missään. Yksi nimi on paljon parempi, ihan turhaan keksiä lisää nimiä, jotka vaan lukevat virallisissa papereissa.[/QUOTE]

Nimi on kokonaisuus ja 3 nimeä on kauniimpi kokonaisuus (hyvin keksittynä) kuin 1 tai 2 nimeä. Johtuen ehkä siitä, että olen itse 3 niminen ja se on ollut minusta aina mukavaa :)
 
miunmau
Minulle olisi hyvin käynyt, että lapsillamme olisi ollut vain yhdet nimet, mutta yhdessä miehen kanssa päädyimme antamaan toisiksi nimiksi "Pekan"tytär/ "Pekan"poika.

Kävisikö Adelina toiseksi nimeksi ja tytär/ poika- loppuinen nimi kolmanneksi?
 

Yhteistyössä