kaksi kysymystä IVF:n läpikäyneille...

Meillä ihan ekat hedelmöityshoidot käynnissä ja mulla olisi 2 kysymystä,toivottavasti viitsitte vastata :)

1)Mulla on punktio viikolla 10,montako päivää punktion jälkeen alkio siirretään?

2)Mulla on Synarela sumuttelut menossa.Unohdin ottaa yhtenä aamuna sumutteet,muistin vasta illalla kun otin iltasumutetta.Tuona päivänä alkoivat kuukautiset.Voiko koko homma mennä nyt tuon takia pieleen??
 
Moikka!

Käsittääkseni yleisin tapa on siirtää punktiosta ylihuomenna (eli jos punktio ke, niin siirto pe). Punktiopäivänä ei vielä tiedä, ovatko hedelmöttyneet, mutta seuraavana päivän tietää jo enemmän (hedelmöittymiset + onko ok, ettei ole esim. monitumaisuutta). Jos tulee pitkä viljely, niin sitten labrassa kasvatellaan muistaakseni blastokystivaiheeseen vielä pari vuorokautta, jolloin vahvimmat jatkavat jakaantumista.
Korjatkaa nyt kokeneemmat, jos kirjoitin yhden ivf:n kokemuksella hassuja...

Synarelasta en osaa sanoa, ei kuulunut mun lääkityscoctailiin.

Toivottavasti kaikki menee hyvin, peukkuja:)
Suvituuli
 
Heippa:)
1) Yleensä alkiot siirretään kaksi, tai kolme päivää punktion jälkeen, riippuu hoitopaikasta. Itselläni siirrettiin torstaina, kun maanantaina oli punktio.

2) Tuskinpa menee homma pieleen yhden unohduksen takia, jos muuten olet ottanut sumut säännöllisesti:)Näin ainakin luulisin...
 
Moi!

Tuosta Synarelasta... En usko että homma tuohon kaatuu! Mulle ainakin lääkäri ensin kyllä kertoi että tarkkana pitä olla niiden kanssa, mutta mäkin unohdin kerran ottaa just noihin aikoihin. Paniikkihan siinä melkein iski, mutta kun asiaa lääkäriltä seuraavalla kerralla kysyin niin lohdutteli ettei siitä yhdestä unohduksesta alkuvaiheessa luultavimmin mitään katastrofia tule. Mutta sitten kun annos muuttuu niin loppuaikana ei saisi enää lipsua.... Siinä oli muistaakseni joku juttu että munikset saattaa "karata".

No ei mulla sitten todellakaan siitä unohduksesta haittaa ollut... ;)

T.Raakku+Kuutti, rv 12+6
 

Yhteistyössä